Jump to content
Shipfriends

"Ήφαιστος" ΝΕ Λήμνου


Recommended Posts

Μου φαίνεται ότι τόχουν πάρει ζεστά το ζήτημα οι Λημνιοί και οι Αγιοστρατίτες.

Και κυρίως διακρίνω συνετά βηματάκια και στόχους λογικούς.

Σε συνέχεια των παραπάνω "συνετών" βημάτων:

[...]Την εκπόνηση οικονομοτεχνικής μελέτης, η οποία θα εξετάσει τη βιωσιμότητα της ναυτιλιακής εταιρείας «Ήφαιστος», ανέθεσαν οι δήμαρχοι της Λήμνου στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στις συχνές συσκέψεις που πραγματοποιούν το τελευταίο χρονικό διάστημα οι δήμαρχοι της Λήμνου, εξετάζονται προσεκτικά όλα τα βήματα που πραγματοποιούνται μέχρι και την επίτευξη του στόχου που έχουν βάλει και που αφορά, σε πρώτη φάση, στην αγορά ενός πλοίου για να εξυπηρετεί ακτοπλοϊκά τη Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο

[...]Εκτός από τους τέσσερις δήμους και την κοινότητα Αγίου Ευστρατίου, το δύσκολο αυτό εγχείρημα στηρίζει το σύνολο των φορέων του νησιού, καθώς και αρκετοί επιχειρηματίες ομογενείς. Οι πρώτες συζητήσεις που έχουν γίνει, αφορούν στην αγορά ενός πλοίου 15ετίας, που το μήκος του να φτάνει τα 115 μέτρα, η μεταφορική του ικανότητα να φτάνει μέχρι και 800 περίπου επιβάτες, 200 ΙΧ και 30 φορτηγά. Για συγκεκριμένα χαρακτηριστικά σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, για την αγορά του πλοίου θα απαιτηθεί δαπάνη ύψους οκτώ περίπου εκατομμυρίων ευρώ.

Το προσχέδιο του καταστατικού της υπό ίδρυση εταιρείας, προβλέπει σε πρώτη φάση η απόλυτη πλειοψηφία να βρίσκεται στα χέρια των δήμων, καθώς θα τους ανήκει το 51%, αλλά και το ποσοστό συμμετοχής του κάθε ιδιώτη στην εταιρεία να μην ξεπερνά το 3%

http://www.emprosnet.gr/emprosnet/economy/article.asp?cid=123&uid=2008041544653

Μακάρι να προχωρήσουν μέχρι τέλους το ίδιο προσγειωμένοι και κυρίως να παραδειγματισθούν από τις αποτυχίες ανάλογων προσπαθειών. Και κυρίως όταν αγορασθεί το πλοίο και αρχίσουν οι μετασκευές, οι διορισμοί κλπ.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Η αγορά νεότευκτου πλοίου από τους φορείς της Λήμνου ήρθε ξανά στην επικαιρότητα, με την παρουσίαση της μελέτης βιωσιμότητας και ανάγκης τής υπό σύσταση ναυτικής εταιρείας Λήμνου, που παρουσιάστηκε πριν από λίγες ημέρες στη Μύρινα

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Όπως ανακοινώθηκε, το Νοέμβριο θα γίνει η παρουσίαση της οριστικής μελέτης σκοπιμότητας από το Πανεπιστημίου Αιγαίου, για την αγορά πλοίου με σκοπό να δρομολογηθεί στις άγονες γραμμές, καθώς και η διαδικασία που θα ακολουθηθεί.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Αργησε λιγο η παρουσιαση της μελετης η οποια εγινε τελικα την Παρασκευη που μας περασε στη Μυρινα

Η μελετη αναφερει οτι το πλοιο θα ειναι βιωσιμο αν υπαρξει επιδοτηση ενω σε αλλη περιπτωση τα πραγματα ειναι οριακα

Απο το ΕΜΠΡΟΣ ολο το κειμενο παρακατω

Η οικονομοτεχνική μελέτη που εκπόνησε ομάδα καθηγητών του Πανεπιστημίου Αιγαίου για την προοπτική δημιουργίας ναυτιλιακής εταιρείας στη Λήμνο, με σκοπό την αγορά πλοίου που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, παρουσιάστηκε την περασμένη Παρασκευή στη Μύρινα. Στην αίθουσα εκδηλώσεων «Γκαλιούρη» στο κινηματοθέατρο «Μαρούλα», παρουσιάστηκε από τον πρόεδρο του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Νικήτα Νικητάκο, και τον καθηγητή του Τμήματος Γιάννη Τσαμουργκέλλη, η οικονομοτεχνική μελέτη για τη βιωσιμότητα ενός τέτοιου εγχειρήματος με προοπτικής πενταετίας.

Στη εκδήλωση συμμετείχαν η γενική γραμματέας της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, Σοφία Θεολογίτου, οι δήμαρχοι της Λήμνου, τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα για το ακτοπλοϊκό και οι παραγωγικοί και κοινωνικοί φορείς του νησιού.

Προς τον «Ήφαιστο»

Αυτό το βήμα θεωρήθηκε από τους τέσσερις δημάρχους της Λήμνου και τον πρόεδρο της Κοινότητας Αγίου Ευστρατίου προαπαιτούμενο, ώστε η εταιρεία «Ήφαιστος» που έχει δημιουργηθεί να προχωρήσει και να επιτύχει το στόχο της, που είναι η αγορά και η δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της μελέτης, ανακοινώθηκαν οι τρόποι χρηματοδότησης και κατά πόσο μπορούν αυτοί να εξασφαλιστούν από μετοχές ή με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η μελέτη καταλήγει ότι η αγορά και η δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή είναι οριακή χωρίς επιδότηση, ενώ γίνεται βιώσιμη με την επιδότηση των άγονων γραμμών.

Μιλώντας στο «Ε», ο καθηγητής του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Χίο Γιάννης Τσαμουργκέλλης είπε: «Παραδώσαμε ένα εργαλείο με βάση το οποίο οι δήμοι θα μπορούν να υπολογίσουν ανάλογα με το κόστος του πλοίου, τη δανειοδότηση και την ιδία συμμετοχή, αλλά και την κίνηση επιβατών και τροχοφόρων, τι κερδοφορία θα έχει σε μια πενταετία. Σε ένα κόστος υπολογισμού στα 15 εκατ. ευρώ για την αγορά του πλοίου, δώσαμε μέσα από τη μελέτη ένα χρήσιμο εργαλείο για να μπορούν οι δήμοι και οι άλλοι φορείς της Λήμνου να προχωρήσουν.»

«Να κινηθούν»

«Οι δήμοι της Λήμνου και η Κοινότητα Αγίου Ευστρατίου θα πρέπει κινηθούν άμεσα ώστε να ξεκαθαριστεί όλο το νομικό πλαίσιο της εταιρείας», είπε ο δήμαρχος Μύρινας, Νάσος Σκαμάγκης. Και συνέχισε: «Ήταν κάτι το οποίο έπρεπε να γίνει για να προχωρήσουμε. Η μόνη λύση, πιστεύω, ώστε να επιλύσουμε τα προβλήματά μας, είναι να στήσουμε αυτή την εταιρεία και να εξετάσουμε τις δυνατότητες λειτουργίας και ανάπτυξής της. Γιατί πιστεύω ότι μόνο οι τοπικές κοινωνίες μπορούν να πάρουν τέτοιες πρωτοβουλίες για να λύσουν τα προβλήματά τους και ειδικότερα το ακτοπλοϊκό, που για μας είναι και το πρωτεύον.»

Αλλά και ο δήμαρχος Μούδρου, Κώστας Αδαμίδης, ανέφερε γιʼ αυτή την πρωτοβουλία των αυτοδιοικητικών του νησιού: «Είναι το πρώτο ουσιαστικό βήμα που κάνουμε οι Λημνιοί για να αντιμετωπίσουμε το τεράστιο έλλειμμα της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας. Έχουμε, όμως, πολύ δρόμο μπροστά μας, σε εποχές ιδιαίτερα δύσκολες, σε ένα περιβάλλον που έχει φοβερά δημοσιονομικά προβλήματα, αλλά δημιουργεί και καλές ευκαιρίες. Μʼ ένα σωστό σχεδιασμό και κάτω από προϋποθέσεις που αφορούν κυρίως τη χρηματοδότηση κατασκευής και λειτουργίας του πλοίου, πιστεύουμε ότι θα προχωρήσει το εγχείρημα.»

Link to comment
Share on other sites

Αργησε λιγο...το πλοιο θα ειναι βιωσιμο αν υπαρξει επιδοτηση
Μόνο λίγο λες? Κατόπιν εορτής ήρθε. Τώρα που η ΝΕΛ έχει υπογράψει 12 ετείς συμβάσεις για τις 2 συνδέσεις της Λήμνου...δεν υπάρχει διαθέσιμη επιδότηση.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...