Jump to content
Shipfriends

«Βυθίζεται» αργά ο κλάδος των ελληνικών κρουαζιερόπλοιων...


Recommended Posts

dspphoto?id=204099

πηγη: Η Ελευθεροτυπια

...που άλλοτε κυριαρχούσαν στη Μεσόγειο και τους ωκεανούς.

Και αυτό, γιατί κανένας εφοπλιστής δεν δείχνει ενδιαφέρον να συνδράμει στην «αναβίωσή» του, η δε κυβέρνηση φαίνεται να αδυνατεί να λάβει γενναία μέτρα για επανάκαμψη του κλάδου στη σημαντική θέση που είχε για τον θαλάσσιο τουρισμό και την εθνική μας οικονομία. Μπορεί ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής να έχει θέσει τον τουρισμό στην «κορυφή» της ατζέντας του, αλλά ουδείς ενδιαφέρεται για τις θαλάσσιες περιηγήσεις με τα ελληνικά κρουαζιερόπλοια.

Κανένας δεν προβληματίζεται γιατί ο Πειραιάς που πριν από 10 χρόνια κατακλυζόταν από χιλιάδες τουρίστες-επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων (του Ανδρέα Ποταμιάνου και άλλων εφοπλιστών) σήμερα έπαψε να είναι αφετηρία και σταθμός όχι μόνο για τα ελληνικά αλλά και για τα ξένα πλοία θαλάσσιου τουρισμού, που έστρεψαν αλλού τη ρότα τους.

Ούτε τα μέτρα του πρώην ΥΕΝ Μανώλη Κεφαλογιάννη (χάρισε στον Ελληνοκύπριο επιχειρηματία Κωστάκη Λοΐζου τις ασφαλιστικές εισφορές των Ελλήνων ναυτικών-μελών πληρωμάτων των υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοιών του) κατάφεραν να δώσουν νέα πνοή στον κλάδο.

Ετσι, τη «μερίδα του λέοντος» των περιηγήσεων στις ελληνικές θάλασσες καρπώνονται οι μεγάλες αμερικανικές εταιρείες Royal Caribean και Carnival, εκπρόσωποι των οποίων είχαν συναντηθεί μάλιστα με τον πρώην ΥΕΝ Μανώλη Κεφαλογιάννη για να χρησιμοποιούν τα πλοία τους ως λιμένες αφετηρίας και τερματισμού τον Πειραιά ή το Λαύριο, προτείνοντας και τη ναυτολόγηση Ελλήνων ναυτικών.

Οι ξένες εταιρείες, που κάθε χρόνο διακινούν εκατομμύρια λάτρεις της κρουαζιέρας στην Ευρώπη και σε ολόκληρο τον κόσμο, ζήτησαν από την κυβέρνηση, σε περίπτωση που «δρομολογήσουν» πλοία τους στην Ελλάδα, να λειτουργήσουν χωρίς καθεστώς προστατευτισμού, δηλαδή να μην υπόκεινται στους νόμους περί επάνδρωσης των πλοίων.

Μέχρι και σήμερα δεν δόθηκε απάντηση, με αποτέλεσμα η χώρα μας να χάνει συνάλλαγμα και από τους ξένους τουρίστες που επισκέπτονται τα ελληνικά νησιά, αλλά και την ευκαιρία να καταστεί διεθνής κόμβος στον τομέα της κρουαζιέρας.

Σύμφωνα με στοιχεία, η συνεισφορά των κρουαζιερόπλοιων στην οικονομία των ΗΠΑ ήταν για το 2006 40,5 δισ. δολάρια, ενώ οι εργαζόμενοι στα πλοία και στις εταιρείες ξεπέρασαν τις 350.000. Ο αφανισμός των υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοιων, που πριν από 15 χρόνια ξεπερνούσαν τα 30, επέφερε και αύξηση της ανεργίας στους Ελληνες ναυτικούς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΕΝ Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, από 59.000 το 1976, το 2006 μειώθηκαν σε 16.000. Την ίδια περίοδο οι ναυτολογημένοι αλλοδαποί στα υπό ελληνική σημαία εμπορικά πλοία ήταν 14.000, αριθμός που δείχνει την προτίμηση των Ελλήνων εφοπλιστών στους χαμηλόμισθους ξένους ναυτικούς.

Link to comment
Share on other sites

τελικα δεν καταλαβα.:mad:. τι πρεπει κατα την ελευθεροτυπια να κανει η κυβερνηση; να ικανοποιησει τα αιτηματα των αμερικανικων εταιρειων; να παρει πισω οτι εδωσε στο Λουη; να κανει αυτο που ξερει καλα; (να παρακολουθει χωρις να παρεμβαινει σπρωχνοντας την επιλυση στο μελλον):eek:.

Μηπως οντως καποιοι προβληματιζονται για το τελος καποιων εταιρειων και δε θελουν να το ξαναδουν; Η Costa (θυγατρικη της Carnival) εχει σε μεγαλο ποσοστο ιταλικα πληρωματα. Μηπως αν ειχε ολοκληρωθει η πωληση της Ηπειρωτικης στην Carnival, ειχε γινει κατι αντιστοιχο και εδω με τους ελληνες ναυτικους; Μπορει καποιοι να μην ηταν πια πλοιοκητες κρουαζιερας, αλλα ισως ηταν καλυτερα τα πραγματα για την κρουαζιερα.

Μικρη χωρα ειναι η Ελλαδα και ολοι γνωριζομαστε.

Link to comment
Share on other sites

Ξέρετε, είναι αυτό το ταμπεραμέντο της φυλής μας που μας παρασύρει να τα διαλύσουμε όλα, προκειμένου να αναλάβει (έστω και τη δική μας δουλειά), κάποιος πιο ικανός από μας. Δηλαδή ή εμείς ή το χάος. Και τις περισσότερες φορές έρχεται το χάος. Δυστυχώς !!

Link to comment
Share on other sites

Το παιχνίδι έχει χαθεί ???? τόσα χρόνια χαμένα η ροκ έπρεπε να είναι σήμερα κολοσσός ο τελευταίος που προσπαθεί λούης έχουνε πέσει όλοι να τον τελειώσουν λες κ λούης θα στεναχωρηθεί αλλά δε μας λέει (ελευθεροτυπία) την απελευθερώσει επί εποχή κ Σημίτη

Link to comment
Share on other sites

Το μεγαλο λαθος ηταν κατα την γνωμη μου η λυση της συνεργασιας ηπειρωτικης καρνιβαλ.Για μια παραταση 8 ετων (1995 - 2003)της ελληνικης κρουαζιερας 8 ετων χαθηκε εντελως καθε ελπιδα.Καταστροφικη επιλογη τα δυο νεοτευκτα, κοντρες μεταξυ των οικογενειων ,κολπα με τις τραπεζες, υψηλα ασφαλιστρα λογω των 4 ναυαγιων (ζουπιτερ πηγασος ωκεανος παλλας αθηνα)παλια πλοια ηταν το σκηνικο ενος αναμενομενου θανατου.Ο μεγας περικλης με πρωτοκλασατη εταιρια τα πουλησε, η costa συνχωνευθηκε οπως και ολες οι αντιστοιχου μεγεθους εταιρειες της ευρωπης.Ζουμε τον τριτο παγκοσμιο πολεμο και δεν το εχουμε παρει χαμπαρι η ελληνικη κρουαζιερα θα αντιστεκοταν?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...