Jump to content
Shipfriends

Συνδεσμος φιλων ακτοπλοων;


Recommended Posts

Ο επιβάτης της ακτοπλοΐας είναι θύμα του κρατισμού

Για τον κρατικό παρεμβατισμό στην ακτοπλοΐα, καθώς και τα προβλήματα που δημιουργούνται στον κλάδο, αλλά και στους επιβάτες, αναφέρεται η παρέμβαση του Πανελληνίου Συνδέσμου Επιβατών Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, στο συνέδριο για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που οργάνωσε στις 14 και 15 Απριλίου η ΚΕΔΚΕ, στη Σύρο. Επισημαίνονται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

Ο επιβάτης της ακτοπλοΐας είναι το θύμα του κρατισμού και της νομογραφειοκρατίας. Το κράτος, διά του ΥΕΝ, είναι αναμφισβήτητα ανασταλτικός παράγοντας για την ανάπτυξη και ανανέωση του στόλου της ακτοπλοΐας. Ο κρατικός παρεμβατισμός στα δρομολόγια - ναυλολόγια και την μονοπωλιακή εκμετάλλευση των παραγωγικών γραμμών καταλύει τον υγιή ανταγωνισμό.

Είναι γεγονός ότι η ελληνική ακτοπλοΐα αντέχει και στέκεται αυτοδύναμη στα πόδια της και χαράσσει ανοδική πορεία. Ομως αυτός ο κλάδος παρεμποδίζεται από τον κρατικό παρεμβατισμό, αναχρονιστικές αντιλήψεις, καθώς και από ένα κύκλωμα νόμων του 1923.

Ο επιβάτης της ακτοπλοΐας που πληρώνει εισιτήριο επιβαρύνεται υποχρεωτικά και με το νόμο από 16 έως 64% με ληστρικά τέλη «υπέρ τρίτων». Επ΄αυτών σημειώνουμε τα εξής:

Κεφάλαιο Ασφάλισης 6,5%, Λιμενικά Τέλη 5%, ΟΛΠ από και προς Πειραιά κεφαλιάτικα, όπως Αχθοφορικά - Λεμβουχικά (κατά περίπτωση και σύμφωνα με τον κανονισμό κάθε λιμανιού).

Επιπλέον, οι ναύλοι των πλοίων και τα τέλη επιβαρύνονται με κρατήσεις ΦΠΑ 9% για τον επιβάτη και 19% για τα οχήματα. Τα τέλη και τους φόρους τα εισηγείται το ΥΕΝ, ερήμην των φορέων των επιβατών και εγκρίνονται από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων και θεσμοθετούνται «ως μη επιβαρύνοντα τον κρατικό προϋπολογισμό». Ο κατακερματισμός των υπηρεσιών για να κατανεμηθούν τα δυσβάσταχτα τέλη, από την αφαίμαξη του μη προνομιούχου επιβάτη, εισπράττονται από τους πράκτορες, παραδίδονται στους πλοιοκτήτες, για να καταλήξουν από όσους φυσικά τα αποδώσουν, στο ΝΑΤ.

Επειδή δε δημιουργείται δυσλειτουργία για την είσπραξη των τελών στα γραφεία των εταιρειών, η Ενωση Ελλήνων Ακτοπλόων επανειλημμένως έχει ζητήσει την κατάργησή τους.

Πώς είναι δυνατόν ο επιβάτης π.χ. από Χανιά προς Πειραιά να πληρώνει λεμβουχικά, όταν οι λεμβούχοι των Χανίων έχουν εκλείψει, ή αχθοφορικά, όταν οι αποσκευές μεταφέρονται από τους ίδιους τους επιβάτες ή με τα Ι.Χ. αυτοκίνητα;

Αλλά και πάλι, πώς είναι δυνατόν στα ίδια πλοία (της ίδιας εταιρείας στη γραμμή από Πάτρα προς Ιταλία), όχι μόνο να μην εισπράττονται πρόσθετα τέλη, αλλά στα προγράμματα των εταιρειών αναγράφεται ότι «όλα τα τέλη και φόροι συμπεριλαμβάνονται στον ναύλο», εκτός φαγητών και ποτών. Αξιοπρόσεκτο είναι ότι ο ναύλος είναι κατά 2 φορές ακριβότερος στη γραμμή της Κρήτης, αναλογικά με τις μιλιομετρικές αποστάσεις (Χανιά - Πειραιάς 146 μίλια ενώ Πάτρα - Αγκόνα είναι 504 μίλια). Στη γραμμή Ηγουμενίτσας προς Κέρκυρα, που είναι μόνο 18 μίλια, το εισιτήριο του αυτοκινήτου στοιχίζει, μετ' επιστροφής, 50 ευρώ, στη γραμμή Ηγουμενίτσας προς Πρίντεζι, που είναι 18 μίλια, το εισιτήριο στοιχίζει με επιστροφή 33 ευρώ.

Σε όλες τις αντιδεοντολογικές ρυθμίσεις που έχουν διαμορφώσει ένα σταυρόλεξο, η απουσία κάθε κρατικής μέριμνας και προστασίας για τον επιβάτη είναι εμφανής.

Οι συγκεκριμένες προτάσεις του ΠΣΕΑΣ είναι: Η ολοκληρωτική απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών γραμμών, όπως συμβαίνει στις αερογραμμές. Η κατάργηση κάθε είδους προνομίων και πρόσθετων επιβαρύνσεων. Ο προσδιορισμός των δρομολογίων και ο καθορισμός του ναυλολογίου να είναι ελεύθερος.

πηγη: Το Κέρδος

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάντως προτίθεμαι νά γίνω μέλος τού ανωτέρω συνδέσμου,άν μού δίνη free miles,όπως κάνουν οι αεροπορικές εταιρείες :D

Αναλαμβάνω μάλιστα να οργανώσω και το πρώτο meeting τών μελών...:D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Συζήτησαν για την ακτοπλοΐα

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Πέμπτη, 24 Ιανουαρίου 2008 07:00

ΜΕ ΤΟΝ υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργο Βουλγαράκη, συναντήθηκε το προεδρείο του Πανελληνίου Συνδέσμου Επιβατών Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και συζήτησαν θέματα που αφορούν την ακτοπλοΐα και ειδικότερα τους επιβάτες - καταναλωτές.

Επίσης κατέθεσαν στον υπουργό υπόμνημα στο οποίο αναφέρεται το πρόγραμμα Δράσης του ΠΣΕΑΣ για το 2008. Παράλληλα ζητήθηκε η συνδρομή του υπουργείου, «για να θεσπιστούν κανόνες (χάρτα δικαιωμάτων επιβατών), με απώτερο σκοπό την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, με χαμηλό κόστος μεταφοράς, τηρουμένων των διεθνών κανόνων ασφαλείας των πλοίων».

Ο υπουργός δείχνοντας κατανόηση υποσχέθηκε πως, σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης και τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, θα βοηθήσουν ώστε οι προτάσεις που αναφέρονται στο υπόμνημα να υλοποιηθούν με γνώμονα πάντα το συμφέρον του επιβάτη - καταναλωτή.

Ποιοί είναι τέλος πάντων αυτοί που αποφάσισαν ότι εκπροσωπούν 10.000.000 και βάλε ετησίως επιβάτες?

Ποιές είναι οι ενέργειες που έκαναν για "το καλό μας"? Το μόνο που έχω ακούσει είναι η καμπάνια για την κατάργηση των "υπερ τρίτων κρατήσεων" των εισιτηρίων....και όσα αναφέρονται στα παραπάνω μηνύματα. Όπως πχ. η απελευθέρωση της ακτοπλοϊας, η οποία είδαμε το πόσο λειτούργησε προς όφελος του επιβάτη. Έχουν προχωρησει και σε άλλες καμπάνιες και δεν το μάθαμε? Για δρομολόγια, άγονες, συνθήκες ταξιδιού, τιμές, βλάβες, αξιοπιστία εταιρειών, λιμενικές εγκαταστάσεις, σταθμούς αναμονής επιβατών κλπ...τι έχουν πει? Επειδή δεν τα ξέρω, ας μας πουν τις θέσεις τους πρώτα και μετά ας μιλάνε για λογαριασμό μας. Και δόξα τω Θεώ τα ΜΜΕ είναι πάντα πρόθυμα να δημοσιεύσουν τέτοια θέματα.

Και τέλος από που κι ως που ο Υπουργός τους κάνει προνομιακούς συνομιλητές του?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...