Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

Και νέο περιβαλλοντικά φιλικό project από την εταιρεία, λέγεται Gotland Hydrocat και υπολογίζουν παραγγελία ως το 2025 και κυκλοφορία ως το 2030. Υποτίθεται πως θα διαθέτει πολλαπλές επιλογές καθαρών καυσίμων με προτίμηση στο υδρογόνο. Θα μεταφέρει 1,600 επιβάτες, 450 ΙΧ και θα φτάνει ταχύτητα 35 κόμβων. Ακολουθεί το μακέτο:

gotland-hydrocat-gotlandsbolaget-1920.jp

  • 5 months later...
Posted (edited)

Η Austal φαίνεται πως κερδίζει τον σχεδιασμό και κατασκευή του εν λόγω project. Εξακολουθούν να δηλώνουν προτίμηση στο υδρογόνο, αυτό που ακούω εγώ είναι πως σε αυτό το στάδιο ακόμα δεν είναι δυνατό να οριστικοποιηθεί κάτι για τον απλούστατο λόγο ότι δεν υπάρχουν ακόμα διαδικασίες και πρωτόκολλα για την ασφαλή λειτουργία μιας τέτοιας μηχανής, διαχείριση καυσίμου και operation πλοίου. Για να δούμε λοιπόν τι θα βγεί, πρός το παρόν άλλο ένα μακέτο. 

Gotland-Horizon-X-hydrocat-2.jpg

Edited by Nick the Greek
Quote
  • 10 months later...
Posted

Ακόμη πιο κοντά στην παραγγελιά η εταιρεία σύμφωνα με το BTJ, η παράδοση του πλοίου αν τελικά πέσουν οι υπογραφές, τοποθετείται στο 2027. Πρός το παρόν έχουμε ακόμη ένα μακέτο:

 

gotland-horizon-x-gotland-company.jpg

  • 11 months later...
Posted

Και έχουμε επισήμως την παραγγελία, με την τιμή του τετιμημένου να φτάνει τα 170 εκατομμύρια δολλάρια. Πρός χάριν σύγκρισης, με ένα τέτοιο ποσό χτίζει κανείς 4 ultramax, οπότε καταλαβαίνουμε για τι μεγέθους επένδυση πρόκειται. Η κατασκευή θα ξεκινήσει το πρώτο μισό του 2026 και αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2028. Με μήκος 130 μέτρα, θα κατασκευαστεί στο ναυπηγείο της Austal στις Φιλιππίνες εξ' ολοκλήρου από "πράσινο αλουμίνιο". Το πλοίο θα δύναται να χρησιμοποιεί διάφορους τύπους καυσίμου(χωρίς να διευκρινίζεται ποιούς ακριβώς) με βασικό καύσιμο του το υδρογόνο. Άλλη καινοτομία είναι πως θα έχει ένα σύστημα πρόωσης "συνδυαστικού κύκλου" που θα περιλαμβάνει τόσο γκαζοτουρμπίνες όσο και ατμοτουρμπίνες. Αυτό αν το καταλαβαίνει κάποιος με μηχανικές γνώσεις, θα εκτιμούσα μια επεξήγηση σε απλά ελληνικά. Μέχρι και τα αέρια που προκύπτουν από την καύση θα χρησιμοποιούνται ξανά μέσω ενός καινοτόμου συστήματος, έτσι ώστε να μειώνονται ακόμη περισσότερο οι εκπομπές ρύπων. Όπως τα ακούω όλα αυτά, ο Α' Μηχανικός θα πρέπει να έχει πτυχίο από το MIT για να το δουλέψει. Χωρητικότητα για 1,500 επιβάτες και 400 ΙΧ.  

 

 

  • 2 weeks later...
Posted
On 2/13/2025 at 2:19 PM, Nick the Greek said:

 Άλλη καινοτομία είναι πως θα έχει ένα σύστημα πρόωσης "συνδυαστικού κύκλου" που θα περιλαμβάνει τόσο γκαζοτουρμπίνες όσο και ατμοτουρμπίνες. Αυτό αν το καταλαβαίνει κάποιος με μηχανικές γνώσεις, θα εκτιμούσα μια επεξήγηση σε απλά ελληνικά. Μέχρι και τα αέρια που προκύπτουν από την καύση θα χρησιμοποιούνται ξανά μέσω ενός καινοτόμου συστήματος, έτσι ώστε να μειώνονται ακόμη περισσότερο οι εκπομπές ρύπων.

Σωστά το καταλαβαίνεις. Η εν λόγω τεχνολογία χρησιμοποιείται ευρέως εδώ και χρόνια στις μονάδες "παραγωγής" ηλεκτρισμού γνωστή ως CCGT (Combined Cycle Gas Turbine) μεταξύ άλλων, ο όρος για ναυτιλιακές εφαρμογές είναι COGAS. Μια συνήθης εφαρμογή είναι να συνδυάσεις έναν αεριοστρόβιλο και έναν ατμοστρόβιλο. Τα καυσαέρια του αεριοστρόβιλου έχουν υψηλή θερμοκρασία (θερμότητα->ενέργεια) που σε έναν απλό αεριοστρόβιλο (Open Cycle Gas Turbine ή OCGT) απελευθερώνονται στο περιβάλλον. Μια CCGT εκμεταλλεύεται την θερμότητα των καυσαερίων (που σε OCGT είναι χαμένη ενέργεια) ώστε να ζεστάνει νερό, να το μετατρέψει σε ατμό και κατόπιν έργο γυρνώντας έναν ατμοστρόβιλο με πολύ απλά λόγια.

Για να το κάνουμε κουκιά μετρημένα, ο βαθμός απόδοσης μιας OCGT είναι περίπου 40% ενώ αυτός μιας CCGT είναι 60%. Κάτι που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση καυσίμου και μείωση εκπομπών. Αν πάμε στα δύσκολα του εγχειρήματος τώρα, η εν λόγω τεχνολογία χρησιμοποιείται σε πολύ μεγάλες εφαρμογές (συνήθως >300 MW) ώστε οικονομικά να έχει νόημα. Δεν βρήκα σχετικά μεγέθη για το ταχύπλοο αλλά συγκριτικά να πούμε ότι η ισχύς του Tera Jet είναι 68 MW. Επιπλέον, η CCGT δεν είναι ιδιαίτερα ευέλικτη στις αυξομειώσεις του φορτίου σε αντίθεση με την OCGT, πιθανόν λοιπόν να δούμε και κάποιο άλλο σύστημα (ηλεκτροκινητήρες με μπαταρίες;;) ώστε να συνδράμει στις μανούβρες.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...