proud_ionian Posted September 22, 2024 Posted September 22, 2024 On 1/13/2022 at 11:07 PM, ΚΡΗΤΗ said: Η εταιριες που ειχανε ανοιξει την γραμμη ητανε 3 , η greece syria express line με τα falster και scandinavia μετεπειτα vega και saturnus και τα αδελφακια του zenobia , η hellas syria express line του σουτου με τα δυο hellas το syria το argo hellas και το tfl progress και τελος για πολυ λιγο η epirus line που ειχε στηλει του epirus 3 αδελφακι του μακεδων στην γραμμη προκειμενου να αντικαταστεθει απο το argo το μετεπετα κρητη και σουπε ναιας αλλα τελικα πουληθικε στην ανεκ Το 1ο hellas του σουτου Τα 2 αδελφακια του zenobia Το 2ο hellas η το syria Παλι ενα απ τα 2 Η μοναδοκη φοτο του argo hellas με τα συνιαλα της γραμμης βολου συριας Στο βαθος διακρηνεται το tfl progress Το epirus 3 Το κρητη που θα ταξιδευε ως argo για να αντικαταστησει το epirus 3 Το δρομολογιο διαρκουσε περιπου 40 ωρες (30 με τα πλοια του σουτου) οποτε αν εχανες το πλοιο περιμενες μερες , μονο με τον σουτου που ειχε περισσοτερα και γρηγοροτερα πλοια δεν περιμενες τοσο , στην συρια τα φορτηγα τα περνανε ολα μαζι σε σειρες και ελενχονταν απο περιπολικα , οι πδηγοι δλδ δεν μπορουσανε να οδηγησουνε ελευθερα επισης παρα πολλοι οδηγοι και ελληνες περνανε συχνα τα πλοια αυτα εκτως του zenobia ειχε παρει κληση αλλα δεν βυθιστικε και ενα ακομα πλοιο σε αυτην την γραμμη το οποιο το επαθε ανοιχτα της ροδου ριμουλκιθικε εξω απο το λιμανι του βολου αλλα για αγνοστους λογους το δεσανε στον πειραια αν γνωριζει καποιος κτ παραπανω ας μας πει On 11/20/2013 at 1:05 AM, pathfinder said: Αφού πιάσαμε την ιστορία ropax της σειράς Challenger όπως την έλεγαν. Ναυπηγηθηκαν 3 αδελφά για λογαριασμό της Rederi AB Nordoe τα Zenobia, Ariadne (μετονομάστηκε αμέσως σε Soca) και Scandinavia για να αντικαταστησουν τα Scandinavia (παλαιο) και Falster στην γραμμη Βόλο/Ταρτους (παρότι τα τελευταία συνέχισαν τελικά την γραμμή σαν Raed B. και Tarek B. για λίγο). Το Zenobia βυθίστηκε λίγους μόλις μήνες μετά την καθέλκυσή του στην Λάρνακα (αν θυμάμαι καλά είχε προηγουμένως πάλι πρόβλημα ευστάθειας στον Κάβο Μαλιά). Τα άλλα δύο δούλεψαν 1-2 χρόνια Koper/Tartous και μετα πωληθηκαν στην SOMAT (κρατικη εταιρεια φορτηγων Βουλγαριας). Το Scandinavia αργότερα κατέληξε για λίγο στην GA Ferries (ALKMINI A.) On 8/6/2014 at 8:51 PM, pathfinder said: Η ιστορία τους πριν περάσουν σε Ελληνικά συμφέροντα Αρχικά ανηκαν στην σουηδική εταιρεία Nordoe Rederi A.B. και αφού δούλεψαν για 2 περίπου χρόνια σε διάφορες "αποστολές" στην Β. Ευρώπη αλλά και ανά τον κόσμο επιμηκύνθηκαν και ξεκίνησαν την γραμμή Βόλου-Ταρτούς με αρκετά καλά αποτελέσματα. Βέβαια στην συνέχεια τα ανταγωνίστηκαν τα μεγαλύτερα του Σούτου (Stena) -μετασκευασμένα σε ropax αδελφα του Πελαγίτη. Στο μεταξύ η Nordoe είχε παραγγείλει 3 νέα πλοία (Zenobia που βυθίστηκε, Ariadne, Scandinavia -το νέο) και επώλησε τα παλαιά Falster και Scandinavia σε εταιρεία συμφερόντων της εν Ελλάδι -κατ ουσίαν- εδρευούσης οικογενείας Bassatne. Τα πλοία μετονομάστηκαν σε Tarek B. και Raed B. αντίστοιχα αλλά λόγω και του ανταγωνισμού και στην συνέχεια του κλεισίματος των συνόρων Συρίας/Ιρακ δεν τα κατάφεραν. Η συνέχεια όπως αναφέρθηκε παραπάνω Libra κλπ. Έπεσα πρόσφατα σε καταδυτικό site που αναφέρει το Zenobia ως έναν από τους δέκα κορυφαίους καταδυτικούς προορισμούς στον κόσμο και ψάχνοντας θυμήθηκα ότι το έχουμε μελετήσει και εδώ και ως μικιό κοπέλι στην Πάτρα των 80s έβλεπα τα αδερφάκια του να έρχονται για 2-3 σαιζόν. Πριν συνεχίσω, να ξεκαθαρίσω ότι είμαι κολυμβητής επιφανείας, δεν ασχολούμαι με καταδύσεις. Ξεκινώ από τα αδερφά. Το δεύτερο αδερφό της σειράς, πέρασε από την Πάτρα ως Trapezitza στα μέσα των 80s, είχε καθελκυστεί σαν Ariadne, μετασκευάστηκε σε ferry και το μάθαμε όλοι σαν Seafrance Cezanne. Όταν έρχοταν στα μέρη μας, ήταν Βουλγαρικής πλοιοκτησίας (εταιρία σχετιζόμενη με τη Λαϊκή Δημοκρατία της Βουλγαρίας), ναυλωμένο από Έλληνες. Το τρίτο αδερφό, πέρασε και αυτό από Πάτρα μόνο για μία σαιζόν ως Tzarevetz, είχε καθελκυστεί ως Scandinavia και ζει ακόμη ως Wawel, αφού πρώτα έκανε καριέρα στη Μάγχη, αλλά επέστρεψε και για λίγο στα μέρη μας ως Alkmini A. H Ζηνοβία είχε κατά πολύ βραχύτερο βίο. Σύμφωνα με τον Σουηδό, καθελκύστηκε τον Αύγουστο του 1979, παραδόθηκε τέλος Οκτωβρίου και βυθίστηκε 07 Ιουνίου του 1980. Στους λίγους μήνες της ζωής του, πέρασε από Βόλο Συρία (Tartous), Koper (Σημερινή Σλοβενία, τότε Γιουγκοσλαβία) Συρία (Tartous) και στο τελευταίο ταξίδι του, ξεκίνησε από το Koper για Tartous με 131 φορτηγά και trailers και 121 νοματαίους, με ενδιάμεσες στάσεις σε Ηράκλειο, Πειραιά και Λάρνακα. Η επίσημη εκδοχή είναι ότι το πλοίο παρουσίασε προβλήματα και στα συστήματα πλοήγησης (πηδάλιο) και στο σύστημα ερματισμού. Τα πρώτα προβλήματα εκδηλώθηκαν εν πλω από Ηράκλειο προς Πειραιά. Το επίσημο πόρισμα είναι ότι είχε σφάλματα το λογισμικό αυτόματου ερματισμού (τεράστια καινοτομία 45 χρόνια πρίν) και γέμιζε τα τάνκια της σαβούρας με περισσότερο νερό από όσο χρειαζόταν. Αυτά λέει και ο Σουηδός και το wikipedia και μέσες άκρες αυτά αναπαράγονται στα mainstream sites. H ανεπίσημη εκδοχή είναι ότι το πλοίο μετέφερε, ανάμεσα στο υπόλοιπο φορτίο του, στρατιωτική βοήθεια παντός τύπου προς την PLO, από τη Γιουγκοσλαβία μέσω Συρίας και η βύθιση ήταν αποτέλεσμα υπονόμευσης ύστερα από συνδυαστική επιχείρηση Ισραηλινών και Βρετανών Πρακτόρων. Για την ιστορία, αφού πήρε μεγάλες κλίσεις, πότε δεξία, πότε αριστερά τις οποίες αντιμετώπισε το πλήρωμα με χειροκίνητο χειρισμό των αντλιών έρματος, κατάφερε να φουντάρει στη ράδα της Λάρνακας. Οι κυπριακές αρχές είχαν αρνηθεί στο πλοίο τόσο το να μπει στο λιμάνι, όσο και το να φουντάρει στα ρηχά. Δεν είχαν αρνηθεί ευθέως, αλλά κρύφτηκαν πίσω από τη νομοθεσία. Όλα τα παραπάνω είναι από το Σουηδό, τη wikipedia και 2-3 καταδυτικά sites. Αν κάποιος γνωρίζει από πρώτο χέρι ή το έχει ψάξει περισσότερο, ας μας βοηθήσει αν το επιθυμεί. Εδώ φωτό του πλοίου μισοβυθισμένου στη Λάρνακα.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now