Jump to content
Shipfriends

MSC: Ετοιμάζεται να αποχωρήσει από το λιμάνι ο μεγαλύτερος χρήστης


Recommended Posts

ΕΤΟΙΜΗ να «σηκώσει πανιά» από το λιμάνι του Πειραιά είναι η Mediterranean Shipping Company. Ο μεγαλύτερος χρήστης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ , που αντιπροσωπεύει το 70% της συνολικής κίνησης, άφησε ανοικτό, χθες, μία ημέρα πριν από τη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, το ενδεχόμενο να αφήσει το λιμάνι του Πειραιά.

«Κάτω από τις παρούσες συνθήκες, το λιμάνι του Πειραιά συνεπάγεται για την MSC ανυπολόγιστες ζημιές, το βάρος των οποίων η εταιρεία δεν έχει πρόθεση να συνεχίσει να φέρει», υπογραμμίζει σε χθεσινή της ανακοίνωση η MSC Greece S.A.

Εχει ήδη βρει εναλλακτικές λύσεις. Εξασφάλισε την εκτέλεση μεταφόρτωσης των εμπορευματοκιβωτίων της και σε δύο ακόμη λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου και συγκεκριμένα της Λεμεσού και της Βηρυτού.

«Για μεγάλο χρονικό διάστημα, η MSC αντιμετωπίζει στον Πειραιά σοβαρά προβλήματα, για τα οποία αποκλειστική ευθύνη φέρει ο ΟΛΠ, με αποτέλεσμα να καθίσταται πλημμελής η εκτέλεση των υποχρεώσεών του απέναντι στην εταιρεία, γεγονός που συνεπάγεται οικονομικές ζημιές και τεράστια επιχειρησιακά και εμπορικά προβλήματα, τα οποία μειώνουν το κύρος της MSC διεθνώς», υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή της η εταιρεία και προσθέτει:

«Αποκορύφωμα των προβλημάτων και φυσικά των ανυπολόγιστων ζημιών της MSC, οι πρόσφατες παρατεταμένες απεργιακές κινητοποιήσεις της Ενωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ, οι οποίες σε συνδυασμό με την αποχή από υπερωριακή εργασία έχουν θέσει το λιμάνι περίπου για ένα μήνα εκτός λειτουργίας».

η ναυτεμπορικη

Link to comment
Share on other sites

Εν το μεταξύ, μέχρι αργά χθες το βράδυ, η Ενωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ αποφάσισε να συνεχίσει το διάλογο και να αναστείλει οποιαδήποτε απόφαση για απεργιακές κινητοποιήσεις μέχρι την επόμενη Τετάρτη. Μάλιστα, αύριο, η διοίκηση του Σωματείου αναμένεται να συναντηθεί με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλη Κεφαλογιάννη.

Να «απογαλακτιστεί» ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά από τον «κρατικό παρεμβατισμό» στη διοίκηση, αναμένεται να ζητήσουν σήμερα οι πελάτες αλλά και οι εργαζόμενοι του «Μεγάλου Λιμανιού», στη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας.

Παράλληλα, η αγορά θα περιμένει τη στάση των αντιπροσώπων της Morgan Stanley που, για λογαριασμό πελατών της, έχει αγοράσει πάνω από το 5% των μετοχών του ΟΛΠ. Αιτία, το δικαίωμα του διεθνούς χρηματοδοτικού οργανισμού να ζητήσει διαχειριστικό έλεγχο του ΟΛΠ.

Από την πλευρά της, η διοίκηση του ΟΛΠ αναμένεται να αναφερθεί στην προσπάθειά που έχει κάνει για μείωση των δαπανών, καθώς και στο θέμα της αύξησης της κίνησης στο Car Terminal, αφού ήδη η διοίκηση βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με δύο τουλάχιστον μεγάλες εταιρείες για την αύξηση του έργου κατά 200.000 μέχρι 250.000 κινήσεις ετησίως.

Από την Κίνα, περνάει η ανάπτυξη. Στο «πρόσωπο» των Κινέζων φαίνεται ότι βρήκε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης, τους ιδανικούς «συμμάχους», για να εφαρμόσει το σχεδιασμό της κυβέρνησης για την ανάπτυξη των ελληνικών λιμανιών, αλλά και περαιτέρω της ελληνικής ναυτιλίας. Ο στόχος του ΥΕΝ είναι διπλός.

Να μεταφέρονται οι πρώτες ύλες που εισάγουν οι Κινέζοι αλλά και τα προϊόντα που εξάγουν από ακόμα περισσότερα ελληνικά πλοία, ενώ τα ελληνικά λιμάνια να γίνουν κέντρο για τη μεταφορά εμπορευμάτων από την Κίνα όχι μόνο προς την περιοχή των Βαλκανίων, αλλά και την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, της Κεντρικής Ευρώπης, της Μεσογείου και της Βορείου Αφρικής.

Link to comment
Share on other sites

me alla logia pane na katanthsoun Perama.

H Ellada ema8e oti h apergia einai h monh lysh. Re edw oi Galloi kai den xanoun projects me toses apergies alla oi Ellhnes syndikalistes einai oi e3ypnoi.

As katanthsoun loipon adeia limania na doume ti 8a katalaboume!

kai as kanoun apergia meta opote ftanei karabi na 3efortwsei mia fora thn ebdomada

e ma

Link to comment
Share on other sites

Μπράβο στα σωματεία των λιμενεργατών και μπράβο κ στους ίδιους.

Οταν θα κάθονται σπίτι τους και θα φωνάζουν για "το άτιμο κράτος που δεν τους βρίσκει δουλειά"

δεν θα τους φταίει κανένας παρα μόνο το ανύπαρκτο μυαλό τους. :rolleyes::confused: (κανένα emoticon με μούντζα δεν έχουμε?)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

οι εργαζομενοι στον ΟΛΠ δε μασανε. συνεχιζουν να αγωνιζονται να γινει η λιμενικη ζωνη πιστα καρτ. ετσι και αλλιως εμπορικη δραστηριοτητα δεν θα εχει σε λιγο.

ΤΟΝ ΚΩΔΩΝΑ του κινδύνου για τα έσοδα του ΟΛΠ κρούει η MSC, ο μεγαλύτερος πελάτης του λιμανιού του Πειραιά, με αφορμή τις απεργιακές κινητοποιήσεις της 'Ένωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ.

Οπως αναφέρει η εταιρεία το τριήμερο των κινητοποιήσεων που λήγει σήμερα ο απολογισμός των απωλειών που θα έχει το λιμάνι του Πειραιά και ο ΟΛΠ μόνο από την MSC θα είναι γύρω στις 8.000 συνολικά κινήσεις εκ των οποίων οι 5.000 περίπου in transit.

H MSC μετά την οριστική και αμετάκλητη απόφαση της Ένωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών για πραγματοποίηση των απεργιακών κινητοποιήσεων έδωσε εντολή στα πλοία της που αναμένετο να καταπλεύσουν στον Πειραιά τις ημέρες αυτές, να παρακάμψουν το λιμάνι του Πειραιά και να εξυπηρετηθούν σε άλλα ανταγωνιστικά λιμάνια προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι ζημίες της εταιρείας και το κόστος των καθυστερήσεων.

Μεταξύ των πλοίων που αναγκάστηκαν να ματαιώσουν την προσέγγισή τους στον Πειραιά περιλαμβάνεται και το «MSC Rita», ένα από τα καινούργια αποκτήματα της MSC, το οποίο έχει μεταφορική ικανότητα 8.500 teu περίπου και που για πρώτη φορά θα προσέγγιζε στο λιμάνι του Πειραιά.

Μετά, πάντως, την πραγματοποίηση των νέων απεργιακών κινητοποιήσεων και λαμβανομένου υπόψη του τεράστιου ημερησίου κόστους των πλοίων του μεγέθους του «MSC Rita», η προσέγγισή παρόμοιων πλοίων στον Πειραιά ενδέχεται να επανεκτιμηθεί, πιθανώς δε και να αναβληθεί και τα πλοία αυτά να εξυπηρετούνται τελικά σε άλλο hub port της Μεσογείου.

Την ίδια στιγμή, οι αρχές του λιμένος της Λεμεσού έκαναν επίσημα γνωστή στην ΜSC, τη συμφωνία τους με τους εργαζομένους στο λιμάνι για παροχή συνεχούς 24ωρης εργασίας, δίνοντας έτσι λύση σε ένα από τα σημαντικά ζητήματα που εμπόδιζαν την MSC να χρησιμοποιήσει το λιμάνι αυτό για μεταφορτώσεις.

Οι αρχές του λιμένος της Λεμεσού έκαναν επίσης γνωστό ότι η υπάρχουσα υποδομή του terminal θα ενισχύεται συνεχώς σε σημείο που να μπορεί να εξυπηρετήσει όχι μόνο την κίνηση της MSC αλλά και την κίνηση άλλων εταιρειών που θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν το λιμάνι της Λεμεσού ως κέντρο μεταφόρτωσης στην Ανατολική Μεσόγειο.

Τέλος, η MSC Eλλάς απέστειλε έγγραφη διαμαρτυρία προς την 'Ενωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ, για το σύντομο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ της ενημέρωσής της και της πραγματοποίησης των απεργιακών κινητοποιήσεων, προειδοποιώντας για τις τυχόν αρνητικές επιπτώσεις της απεργίας αυτής και εκφράζοντας την έκπληξή της για το ότι δεν έγινε εκ προοιμίου αποδεκτή η απόφαση της διαιτησίας για το θέμα αυτό.

περαστικα μας. αν πουληθει και η συμμετεοχη του δημοσιου οπως ψιθυριζεται εχει να πεσει πολυ κλαμα

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...