Jump to content
Shipfriends

Δέκατη Πέμπτη Ιστορία:Η πειρατεία του KOBE QUEEN I το 1999


Recommended Posts

.

Ιστορία Δέκατη Πέμπτη.

Βρισκόμαστε στην τελευταία δεκαετία του 20ου αιώνα.

Ένα πλοίο φορτώνει από ένα λιμάνι 2 ειδών φορτία.

Το ένα είδος προορίζεται για την Μαύρη Ήπειρο και το δεύτερο για τον Νέο Κόσμο.

Το πλοίο ξεφορτώνει κανονικά και παραδίδει το πρώτο φορτίο, αλλά δεν φθάνει στον τελικό προορισμό του.

Ο πλοιοκτήτης είναι φυλακή, ο πράκτορας εξαφανίζεται, ο πλοίαρχος δεν απαντά, οι ναυλωτές ψάχνονται και

τους ασφαλιστές τους ζώνουν τα μαύρα φίδια.

Τελικά το πλοίο κηρύσσεται παράνομο και αρχίζει η αναζήτησή του που κρατάει κοντά 3 μήνες.

Η ιστορία έχει τραγικό τέλος για έναν από τους πρωταγωνιστές της.

Όμως, ακόμα και όταν βρίσκεται το πλοίο, αρχίζουν άλλα βάσανα για τους ασφαλιστές.

Εκεί που βρέθηκε και όπως βρέθηκε, ίσως, να ήταν καλύτερα να μην είχε βρεθεί καθόλου.

Μία φοβερή ιστορία που τα έχει όλα. Εκτός από πάθη, έρωτες και happy end.

Πλοία, Έλληνες, Τούρκους, Ουκρανούς, Αμερικάνους, ναρκωτικά, FBI, τριτοκοσμικά λιμάνια, πειρατές, ασφαλιστές, Ρώσικη Μαφία, διαλυτήρια πλοίων, Interpol, αυτοκτονία, ναυλομεσίτες, ρεσάλτα και άλλα τόσα.

Μια ιστορία που εκτυλίσσεται σε Μεσόγειο, Ατλαντικό και Ινδικό.

Μία ιστορία-ακτινογραφία της άλλης πλευράς του φεγγαριού.

Ποιο είναι το πλοίο, ποια η ιστορία και πότε συνέβη?

.

Link to comment
Share on other sites

Νηρεα, επειδη κατι νομιζω πως εχω βρει, μιλαμε για ενα φορτιο 15,000 τοννων steel products απο Τουρκια για Δυτικες Ινδιες με πληρωμα Ουκρανους?

Link to comment
Share on other sites

Όλα σωστά, :confused: εκτός από τις Δυτικές Ινδίες. :mad: Εκεί διαδραματίσθηκε το τέλος της ιστορίας.

Πάντως, μάλλον αυτό είναι. Τέτοια σύμπτωση? Πες και άλλα από την ιστορία.

Link to comment
Share on other sites

http://216.239.59.104/search?q=cache:Y7C4Sdm4CzgJ:gulliver.trb.org/publications/security/cargo_security.pdf+kobe+queen+i&hl=el&client=firefox-a

http://nippon.zaidan.info/seikabutsu/2003/00156/contents/0026.htm

http://www.hinduonnet.com/thehindu/2001/11/01/stories/0401223f.htm

http://www.media-watch.org/articles/1299/77.html

Παραθετω πρωτα τις πηγες μου-ολες στα αγγλικα- και κυριως το πρωτο λινκ που ειναι ενα pdf file. Πραγματικα δεν ξερω απο που να αρχισω και που να τελειωσω, οποτε θα γραψω ενα συντομο ρεζουμε και θα αφησω το Νηρεα η οποιον αλλον να πει περισσοτερα.

Προκειτα για το πλοιο Gloria Kopp το οποιο φορτωμενο με 15,000 προιοντα ατσαλιου και χημικα εφυγε απο την Τουρκια για να ξεφορτωσει τα χημικα στη Δυτικη Αφρικη και ακολουθως το ατσαλι στην Καραιβικη. Ενω τον ταξιδι αρχιζε, ο ελληνας πλοιοκτητης του πλοιου συνεληφθη για υποθεση εμποριας ναρκωτικων με συνεπεια οι ship managers Ουκρανοι εν ονοματι Babush να αναλαβουν το πλοιο και να δινουν πια διαταγες εκεινοι στον πλοιαρχο ο οποιος ηταν παλιοτερα πλοιαρχος ενος αλλου πλοιου του ιδιου πλοιοκτητη που πιαστηκε στις ΗΠΑ για λαθρεμπορια κοκαινης.

Ενω λοιπον τα χημικα ξεφορτωθηκαν στην Δυτικη Αφρικη, μετα η Babush αποφασισαν λογω καποιων χρεωστουμενων να ιδιοποιηθουν το φορτιο του ατσαλιου και να το πουλησουν για λογαριασμο τους. Μετα απο μηνες περιπλανησης και διαπραγματευσεων με τους ασφαλιστες του φορτιου, το πλοιο χαθηκε και επανεμφανισθη στις ακτες της Ινδιας με το ονομα Kobe Queen I, προσπαθωντας να πουλησουν το φορτιο στους διαλυτηριους της Ινδιας η του Πακισταν(εκει που θα παει το Ολυμπια δηλαδη :D ). Τελικα το πλοιο "συνεληφθη" και η υποθεση ειναι στα διασημα για την αργοπορια τους και την αμεροληψια τους στους γνωστες του αντικειμενου, Ινδικα δικαστηρια. Η τραγικη καταληξη ειναι οτι ο πλοιαρχος κρεμαστηκε στην καμπινα του τα Χριστουγεννα του 1999, αναφεροντας οτι εγκαταλειφθηκε απο την Babush η οποια τελικα ηταν μια εταιρεια-φαντασμα της μαφιας.

Link to comment
Share on other sites

.

And the winner is ...Nickkkkkk!!!! :) Αυτό δα έλειπε να έβγαινε δεύτερος, αφού έτρεξε μόνος του. :D

Αλλά μόνο κατά 99% :D Το 1% το χάνει γιατί μπέρδεψε τα ονόματα.

Το αρχικό όνομα ήταν KOBE QUEEN I και το πειρατικό GLORIA KOPP. :rolleyes:

Πράγματι (μέσες-άκρες) αυτή είναι η ιστορία και το pdf που δίνει είναι πολύ αναλυτικό και είναι και η δική μου βασική πηγή.

Επίσης θα σημειώσω την κακία του Nick περί scrapolympia :D .

Επειδή δεν έχω έτοιμη την δική μου απάντηση, αν και δεν θα διαφέρει και πολύ από του Nick, θα την δώσω αύριο.

.

Link to comment
Share on other sites

.

Ιστορία Δέκατη Πέμπτη.

Η πειρατεία του KOBE QUEEN I (το 1999), η παγκόσμια αναζήτησή του επί 3 μήνες και το τραγικό τέλος της υπόθεσης.

Τον Μάϊο του 1999, 5 αντιπρόσωποι χάλυβα στην Ευρώπη και την Αμερική ναυλώνουν από κοινού το (Ελληνόκτητο και με σημαία Παναμά) KOBE QUEEN I , μέσω μιάς Ελληνικής εταιρείας, Το πλοίο φορτώνει στην Κωνσταντινούπολη 15.000 τον. επεξεργασμένου χάλυβα (αξίας περ. 5 εκ. $) και χημικά. Τον Ιούλιο αναχωρεί με προορισμό ( με ανεφοδιασμό στην Ελλάδα) για το Ντακάρ της Σενεγάλης, όπου θα ξεφορτώσει τα χημικά, και κατόπιν για 3 λιμάνια της Καραϊβικής για να παραδώσει τον χάλυβα.

Εν τω μεταξύ ο Έλληνας πλοιοκτήτης βρίσκεται στην φυλακή, γιατί ένα άλλο πλοίο του, το CHINA BREEZE, πιάστηκε από την Αμερικάνικη Ακτοφυλακή, ανοιχτά του Πουέρτο Ρίκο, με τόννους κοκαϊνης. Ήταν μάλιστα το 11ο μεγαλύτερο φορτίο κοκαϊνης που είχε βρεθεί πάνω σε πλοίο.

Προηγούμενος πλοιοκτήτης του CHINA BREEZE ήταν ο Ουκρανός Yuri Livkovsky, ο οποίος δεν είχε ανάμειξη στην υπόθεση του CHINA BREEZE.

Όμως, ο Yuri Livkovsky είναι τώρα ο πλοίαρχος του KOBE QUEEN I !

Επειδή ο Έλληνας πλοιοκτήτης είναι στην φυλακή, την διαχείριση του πλοίου αναλαμβάνει μια Ουκρανική εταιρεία, η Babush Marine, με έδρα την Οδησσό, η οποία στην πορεία της υπόθεσης αποδεικνύεται εταιρεία φάντασμα και με πιθανές σχέσεις με την Ρώσικη μαφία. Εξαιτίας του φόβου ότι οι Ελληνικές Αρχές, ίσως, συσχετίσουν τα δύο πλοία και κρατήσουν το KOBE QUEEN I, αυτό παρακάμπτει την Ελλάδα και κατευθύνεται στο Ντακάρ, όπου ξεφορτώνει τα χημικά στις 3 Αυγούστου, αλλά δεν συνεχίζει για την Καραϊβική, όπου είναι ο τελικός προορισμός του.

Το KOBE QUEEN I παραμένει 200 μίλια έξω από το Ντακάρ, κοντά στα νησιά Cape Verde. Η ασφαλιστική εταιρεία του πλοίου διακόπτει την ασφάλιση γιατί έχει αμφιβολίες για τις δραστηριότητες του πλοιοκτήτη και γιατί η Babush δεν δίνει επαρκείς εξηγήσεις. Έτσι, το πλοίο είναι, πλέον, ανασφάλιστο.

Και τώρα αρχίζει η περιπέτεια. Ασφαλιστές, ναυλωτές, η Intercargo, πιστωτές, αποστολείς, παραλήπτες και όποιος είχε σχέση με το πλοίο και το φορτίο αρχίζουν να ψάχνουν τι συμβαίνει και που είναι το πλοίο. Η Babush τηρεί μια παρελκυστική στάση, είτε δεν απαντάει είτε απαντάει με μισόλογα. Όλον το Αύγουστο, τον Σεπτέμβριο στάλθηκαν στην Babush 12.000 e-mails (!), χωρίς αποτέλεσμα, χώρια τα τηλέφωνα και τα τέλεξ. Τον Οκτώβριο το πλοίο χαρακτηρίζεται παράνομο και πειρατικό και αρχίζει μια παγκόσμια αναζήτηση για να βρεθεί. Μάλιστα υπάρχει και αμοιβή 100.000 $ για όποιον το βρεί.

Οι ερευνητές υποψιάζονται ότι θα προσεγγίσει κάποιο τριτοκοσμικό λιμάνι , όπου, με λάδωμα, θα του επιτρέψουν να ξεφορτώσει και να πουλήσει παράνομα τον χάλυβα. Κανένα επίσημο λιμάνι δεν θα επέτρεπε στο ανασφάλιστο πλοίο να μπεί και να ξεφορτώσει. Το πιο πιθανό τέτοιο λιμάνι στην περιοχή είναι το Λάγκος της Νιγηρίας.

Πράγματι στις 18 Νοεμβρίου, ο πράκτορας του Lloyd’s στο Λάγκος ανέφερε ότι το KOBE QUEEN I ήταν αγκυροβολημένο ανοιχτά του λιμανιού και ζητούσε θέση για να ξεφορτώσει. Η σκέψη, να επέμβουν οι Αρχές πάνω στο πλοίο και να συλλάβουν τους πειρατές, αποκλείστηκε. Και αυτό γιατί, ακριβώς επειδή στο Λάγκος ανθεί η πειρατεία, όποιος πλησιάζει, πέρα από ένα σημείο, κάποιο πλοίο τον πυροβολούν. Αναγκαστικά, λοιπόν, περιμένουν να δέσει στο λιμάνι.

Όμως, το KOBE QUEEN I ανεφοδιάζεται σε καύσιμα (680 τον, δηλ. για 30 μέρες) και τρόφιμα και αναχωρεί από το Λάγκος. Επίσης, προμηθεύεται ναυτικούς χάρτες της Ν. Αφρικής, της Μαδαγασκάρης , του στενού της Μοζαμβίκης, της Ερυθράς θάλασσας και του Περσικού κόλπου.

Τότε, πλέον, γίνεται οριστικά φανερό ότι δεν υπάρχει περίπτωση συνεννόησης και ότι το πλοίο δεν υπάρχει περίπτωση να πάει στην Καραϊβική. Οι «διώκτες» έρχονται σε επαφή με τον πλοίαρχο και του προσφέρουν τα 100.000$ για να συνεργασθεί, καθώς επίσης πόρους και ασφάλεια για την οικογένεια του και την δυνατότητα να επιστρέψει το πλήρωμα στην πατρίδα του. Ο πλοίαρχος αρνείται και διακόπτει κάθε επικοινωνία, όπως γίνεται και από την πλευρά της Babush.

Ζητείται η βοήθεια από την Interpol, το State Department, το FBI, την DEA , την Γερμανική αστυνομία και την Ουκρανική κυβέρνηση, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Κανένας δεν έχει την διάθεση να εμπλακεί.

ΟΙ έρευνες στην Οδησσό βρήκαν άδεια τα γραφεία της εταιρείας και τα σπίτια των ιδιοκτητών της, ενώ η γνώμη, όσων ρωτήθηκαν, γι’ αυτούς δεν ήταν και η καλύτερη. Σε έρευνες που έγιναν σε Ελλάδα, Ουκρανία και Κύπρο δεν βρέθηκε καμιά εταιρεία με το όνομα Babush.

Συνεπώς, οι έρευνες εστιάζονται πλέον στο να βρεθεί και να συλληφθεί το πλοίο. Εξαιτίας των χαρτών που προμηθεύθηκε το KOBE QUEEN I στο Λάγκος θεωρείται πολύ πιθανόν το πλοίο να αλλάξει όνομα και να πουληθεί σε κάποιο διαλυτήριο πλοίων στην Ινδία, στο Πακιστάν ή στο Μπαγκλαντές, μαζί με το φορτίο του. Εκεί, όπου:

«Old vessels are brought in close to shore at the highest tides of the month and driven ashore at maximum speed on mud flats or sand bars. Once the tide goes out, hundreds of people descend on the vessel and cut it to pieces, and after a few months, nothing is left.».

Πράγματι στις 24 Δεκεμβρίου 1999 το KOBE QUEEN I, το οποίο είχε αλλάξει το όνομα του σε GLORIA KOPP, συλλαμβάνεται από την Ινδική Ακτοφυλακή 13 μίλια έξω από το λιμάνι του Pondicherry, 30 μίλλα Νότια από το Μαδράς (Chennai). Το GLORIA KOPP προσπάθησε να ξεφύγει, έγινε ανταλλαγή πυροβολισμών και τελικά η Ακτοφυλακή κατάφερε να επιβιβασθεί στο πλοίο και να συλλάβει όλο το πλήρωμα (25 Ουκρανούς), εκτός του πλοιάρχου Yuri Livkovsky, ο οποίος βρέθηκε κρεμασμένος με ένα σκοινί στην καμπίνα του. Κάποιες αναφορές λένε και ότι αυτοκτόνησε με ένα πυροβολισμό.

Και τώρα αρχίζουν τα δύσκολα, που δεν γνωρίζω αν και πως έχουν τελειώσει.

Οι πρώτοι που βρήκαν το πλοίο ήταν οι εκπρόσωποι του Lloyd’s στο Chennai και απαίτησαν την αμοιβή των 100.000 $. Αμέσως μετά άρχισαν να έρχονται και άλλες απαιτήσεις, λογικές και παράλογες, υπαρκτές και ανύπαρκτες. Η Ακτοφυλακή, οι Λιμενικές αρχές, η δίωξη ναρκωτικών, η υπηρεσία μετανάστευσης άρχισαν να ανακατεύονται στην υπόθεση και καθεμιά να ζητάει και κάτι για λογαριασμό της. Πάνω στο πλοίο υπήρχαν 14 άνδρες της Ακτοφυλακής που φυλούσαν το πλοίο και το πλήρωμα και η Ακτοφυλακή απαιτούσε χρήματα για την διατροφή όλων αυτών. Εν τω μεταξύ μια σοβαρή βλάβη αχρήστευσε την μηχανή του πλοίου το οποίο είχε μείνει μόνο με μία γεννήτρια. Οι λιμενικές αρχές απαγόρευσαν στο πλοίο να μπεί στο λιμάνι να ξεφορτώσει τον χάλυβα, γιατί το θεωρούσαν επικίνδυνο και, επίσης, ήταν ανασφάλιστο.

Και η ιστορία τελειώνει κάπου εδώ. Με το πλοίο να βολοδέρνει ανοιχτά του Chennai χωρίς μηχανές, το πλήρωμα να είναι πάνω στο πλοίο έχοντας αρκετούς μήνες να πατήσει στην στεριά και να αρχίζουν οι αρρώστιες, τα δικαστήρια ζητούν χαρτιά και άλλα χαρτιά για να μεταβιβάσουν το πλοίο και το φορτίο στους νέους ιδιοκτήτες, τους οποίους εν τω μεταξύ υποχρέωσε να ταΐζουν το πλήρωμα και τους φρουρούς. Η γυναίκα του πλοίαρχου ήρθε και παρέλαβε το πτώμα του άνδρα και το μετέφερε στην Ουκρανία. Η Ακτοφυλακή προσέφυγε στα δικαστήρια και απαιτούσε 500.000 $ για διάφορες αιτίες.

Από τον κόλαση της πειρατείας στην κόλαση της γραφειοκρατίας.

Τι απέγινε μετά ? Δεν ξέρω, γιατί δεν το έψαξα. Η αναζήτηση στο όνομα KOBE QUEEN I δίνει εκατοντάδες χιλιάδες αποτελέσματα.

Τι να πρωτοψάξεις ! Εάν κάποιος ξέρει (ή μάθει αργότερα) τι απέγινε στην συνέχεια, εδώ είμαστε.

Ας μας το πεί να το μάθουμε και εμείς.

Για τα παραπάνω χρησιμοποίησα τις εξής πηγές:

Αναλυτικότατη περιγραφή της ιστορίας, από τον Alan Spear / Director of Loss Control at Intercargo Insurance Company.

http://gulliver.trb.org/publications/security/cargo_security.pdf

Συνοπτική περιγραφή της πειρατείας και της αναζήτησης:

http://www.cargolaw.com/presentations_casualties_a.html

Η είδηση της σύλληψης του πλοίου από την εφημερίδα “India Tribune”:

http://www.tribuneindia.com/1999/99dec25/nation.htm#5

Δείτε επίσης το site της Διεθνούς Ένωσης πλοιοκτητών πλοίων ξηρού φορτίου, Intercargo:

http://www.intercargo.org/

.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...