Jump to content
Shipfriends

Pluton (IMO 8969109)


Recommended Posts

Καλοκαιρι 73 και μπορουμε να δουμε την παντοφλιτσα σε μια πανεμορφη φωτο με την πρωτη της μορφη στο λιμανι της Θασου

Κλασικη εικονα και το πανω στην πλωρη οπου φαινεται το δρομολογιο της.Εκεινη την εποχη βλεπουμε οτι πηγαινε Κεραμωτη

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Καθώς έψαχνα διάφορες φωτογραφίες για τα πλοία της θάσου βρήκα μία στο Διαδίκτυο και εκτός ότι διακρίνεται το ΘΑΣΟΣ Ι και το ΘΑΣΣΟΣ IV , διακρίνεται και μία ακόμα μπροστά από το ΘΑΣΟΣ Ι . Γνωρίζουμε κάτι ;

 image.thumb.jpeg.c3ed17b2debc417d905ca7c990962a80.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 10/24/2012 at 2:22 PM, polmyt said:

Πραγματικα ιστορικη φωτογραφια. Αυτο που βλεπω ειναι οτι μοιαζει καταπληκτικα (μαλλον ειναι αδερφια) με το ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

Κάτι είχες... μυριστεί εσύ και μας το έκρυβες !!! Πάμε λοιπόν να δούμε αναλυτικά τα γεννοφάσκια του πλοίου. 

Το 1963 ο αείμνηστος Αριστείδης Γκαβανόζης, κατασκευάζει στο ναυπηγείο Ν. Σάββα στο Κερατσίνι (Νέο Ικόνιο), το πρώτο ΘΩΜΑΣ (όλοι γνωρίζουμε το δεύτερο κατασκευής 1965), μικρή παντοφλίτσα γύρω στα 30 μέτρα, με αριθμό νηολογίου Πειραιά 2358, με δύο μηχανές Μερσεντές 2x240hp εξακύλινδρες, και αδελφό πλοίο του ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ (η πρώτη παντοφλίτσα της Αίγινας) που είχε προηγηθεί στο ίδιο ναυπηγείο με νηολόγιο Πειραιά 2352.

Το πρώτο ΘΩΜΑΣ δεν δούλεψε ούτε μία ημέρα στην Πρέβεζα, αφού άμεσα μετά την κατασκευή του πουλήθηκε στην εταιρεία Φωστηρόπουλου, αλλάχθηκαν οι μηχανές του με Rolls-Royce (οι Μερσεντές τοποθετήθηκαν αργότερα στο ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ της Ερέτριας), μετονομάστηκε ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ και δρομολογήθηκε στην γραμμή Πειραιά – Αίγινας.

Στον Σαρωνικό δούλεψε για τρία περίπου χρόνια, 1964-1966, και μαζί με το αδελφό ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ήταν τα πρώτα φέρρυ ελληνικής κατασκευής που δούλεψαν στο νησί της Αίγινας πριν την έλευση των μεγαλύτερων ΑΦΑΙΑ, ΑΙΓΙΝΑ, ΕΛΛΑΣ κλπ.

Τέλη του 1966 - αρχές 1967, αγοράστηκε στην Θάσο από τον Ιωάννη Σαλβαρά, ενώ το 1969 μεταπουλήθηκε στον Ισίδωρο Μητσόπουλο (μετέπειτα Ναυτιλιακή Εταιρεία Καβάλας – σημερινή THASSOS FERRIES). Από εκεί και πέρα το ιστορικό του είναι γνωστό, με δύο μετασκευές επιμήκυνσης - διαπλάτυνσης που το κατέστησαν αγνώριστο σε σχέση με την αρχική του μορφή, ενώ στα τέλη της δεκαετίας ’90 πουλήθηκε στην Καραιβική με γνωστή την “θρυλική” εκεί συνέχεια του (πολλές αναφορές σε προηγούμενα ποστ).

Να το δούμε και σε μία μοναδική του φώτο, στην ενδιάμεση μορφή του, μετά την πρώτη μετασκευή του και φυσικά πριν την δεύτερη και τελική. Πηγή : Περιοδικό ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ – Τεύχος Ιουλίου 2011

Pluton (ΙΜΟ 8969109) 

(1963, ex- Ferry 1, St.Nikolas, Άγιος Νικόλαος, Θωμάς) 

1686416535158_Ag. Nikolaos_Thassou_EFOPL_07-2011.jpg

Link to comment
Share on other sites

Αλλη μια ενδιαφερουσα ιστορια που κουβαλαει μια ελληνικη παντοφλα

Μου κανει εντυπωση η αλλαγη των μηχανων πριν καν δρομολογηθει καλα καλα το πλοιο.Ισως να θελανε παραπανω δρομο που δεν τον εδιναν οι αρχικες

Εντυπωσιακη καη η πρωτη μετασκευη στην οποια φαινεται οτι εχει κρατησει την αρχικη γεφυρα.Στη δευτερη μετασκευη αλλαξε και αυτη

Μεχρι να βρουμε καποια φωτο απο την εποχη του Σαρωνικου ας προσθεσω αλλη μια απο δεκαετια του 70 με την παντοφλα εν πλω προς Κεραμωτη

 

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Πριν λίγα χρόνια είχα δει φώτο στο eBay (δεν πρόλαβα να την αγοράσω) με τα αδελφάκια ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ και ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ στα αιγινητικα στον Πειραιά, κατάπρυμνη, δεμένα δίπλα δίπλα, και πιό δίπλα το ΑΦΑΙΑ που έδινε και το μέτρο σύγκρισης (μεγέθη).

Υπάρχει ακόμα καρτ ποστάλ με μία από τις δύο παντοφλιτσες στο μέσα λιμάνι της Αίγινας, αλλά πολύ μακρινή με αποτέλεσμα να μην διακρίνεται ποιό απο τα δύο είναι.

Ο άνθρωπος που είχε αγοράσει το ΘΩΜΑΣ - ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ήταν αντιπρόσωπος μηχανών πλοίων, έτσι δικαιολογείται η αλλαγή μηχανών (λογικά μεγαλύτερης ιπποδύναμης). Εξ άλλου, οι Μερσεντες, καινούργιες κι αυτές φυσικά, τοποθετήθηκαν ένα δύο χρόνια μετά στο νεότευκτο ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ της Ερέτριας.

Καλό θα είναι να προστεθούν στον τίτλο και τα άλλα δύο ονόματα του, ΘΩΜΑΣ και ST. NIKOLAS, και να διορθωθεί το έτος κατασκευής του. Όσον αφορά το ΙΜΟ του, τα έχω γράψει και παλιότερα, πονεμένη ιστορία..... 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...