Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Μετά από αυτό...μου ήρθε η ιδέα γι' αυτό το θέμα και βεβαίως η αφορμή είναι η αυριανή επέτειος...της Επαναστάσεως. Νομίζω ότι μετά από τόσα χρόνια μπορούμε να ρίξουμε μια ψύχραιμη ματιά στο ιδιαίτερο κλίμα αυτής της -όχι και τόσο μακρινής- εποχής.

Και νομίζω ότι η καλύτερη αρχή είναι μια φωτογραφία από το λιμάνι της Ερμούπολης...που μας χάρισε και τον τίτλο του θέματος. Προφανώς, είναι από τις ετοιμασίες κάποιας επετειακής τελετής ή της υποδοχής κάποιου επισήμου. Την φωτογραφία την βρήκα τυχαία πριν κανένα χρόνο στο internet, αλλά δυστυχώς δεν σημείωσα την προέλευση της και παρ' όλες τις προσπάθειές μου δεν μπόρεσα να την ξαναβρώ.

post-31-128326980387_thumb.jpg

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Νηρέα, η φωτογραφία ανήκει στη συλλογή του Matt Barrett για τον οποίο έχουμε αναφερθεί στο παρελθόν για το ιστορικό υλικό του.

Η συγκεκριμένη αψίδα του θριάμβου της επανάστασης :D, μου θυμίζει μια αψίδα που είχα δει στην καρτ ποστάλ της Νάξου που είχα αναρτήσει στη gallery. Υποθέτω ότι θα υπήρχε κάποιος εορτασμός της επανάστασης και της ναυτιλίας για να σηκώνουν αψίδες σε κάθε Κυκλαδονήσι... :D

Link to comment
Share on other sites

Κύριοι είσθε οι κατ’ εξοχήν έλληνες επαναστάται… Δεν είσθε μόνο οι κυρίαρχοι του 75% της επιφάνειας της υδρογείου, φέροντες την ελληνικήν σημαίαν, την κυανόλευκον εις τα πέρατα του κόσμου. Είσθε η ψυχή της Ελλάδος
Θα σας παράσχω ως κράτος παν το οποίον θα εζητούσατε

Το εφοπλιστικο κεφαλαιο συνταχθηκε απο την αρχη με τη δικτατορια, ολοψυχα και ανεπιφυλακτα;). με ελαχιστες εξαιρεσεις (πχ αγγελικουσης, βερνικος) οι εφοπλιστες ηταν οι πιο πιστοι συμμαχοι των συνταγματαρχων, απο τον επιχειρηματικο κοσμο. οι αναγκαστικοι νομοι 89/1967 και 378/68 και πληθος υπουργικων αποφασεων εδωσαν στους εφοπλιστες οτι ζητουσαν (καθεστως σημαιας ευκαιριας). ωνασης, νιαρχος και πολλοι αλλοι, μετεφεραν μερος των δραστηριοτητων τους απο το εξωτερικο στην Ελλαδα και επωφεληθηκαν πληρως απο οτι τους δινοταν.

η περιοδος της δικτατοριας (σε συνδυασμο με το ευνοϊκο διεθνες οικονομικο περιβαλλον λιγο πριν την πετρελαϊκη κριση του 1973) ηταν η κορυφωση του μεταπολεμικου εφοπλιστικου "θαυματος". εκτος απο τους εφοπλιστες επωφεληθηκαν και οι ελληνες ναυτικοι που ειδαν τις θεσεις εργασιας να πολλαπλασιαζονται (εννοειται οτι εξαιρουνταν οσοι ηταν δεδηλωμενα αντιθετοι στο καθεστως).

η εκτιμηση της χουντας στους εφοπλιστες, φαινεται και μεσα απο την επισημη προπαγανδα της εποχης (ταινιες ελληνικου κινηματογραφου με κρατικη χρηματοδοτηση) οπου προβαλεται το προτυπο του επιτυχημενου εφοπλιστη καθως και η εικονα της ευημερουσας ναυτιλιας. αληθεια για σκεφτειτε σε ποσες ταινιες της περιοδου 68-73 δεν εχετε δει εφοπλιστες που δινουν δουλεια σε πολυ κοσμο και πληρωνουν καλα, ναυπηγεια που σφυζουν απο ζωη κλπ.

παρα τα οσα πιστευουμε σημερα το κομματι του πληθυσμου που αντισταθηκε πραγματικα στη χουντα ηταν μικρο. το μεγαλυτερο κομματι ανεχτηκε τη χουντα και προσπαθησε να επωφεληθει απο αυτην. εκτος απο εφοπλιστες και βιομηχανους πολλοι αλλοι εσπευσαν να επωφεληθουν απο ποικιλα ρουσφετια που εκανε η χουντα, οχι μονο πλουσιοι και ισχυροι. ειναι οι ιδιοι που μερικα χρονια μετα παρισταναν τους αντιστασιακους.

οσο για την αψιδα και γενικα για την αισθητικη της δικτατοριας μπορουμε να μιλαμε ωρες;)

Edited by proud_ionian
ορθογραφια
Link to comment
Share on other sites

Νηρέα, η φωτογραφία ανήκει στη συλλογή του Matt Barrett για τον οποίο έχουμε αναφερθεί στο παρελθόν για το ιστορικό υλικό του.
Έχεις δίκιο...είναι από τη συλλογή του Matt Barrett ...όμως σίγουρα δεν την είχα βρει εκεί. Τέλος πάντων, έστω και εμμέσως ... αποδώσαμε "τα του Καίσαρος". Όμως ο Matt Barrett γράφει στη λεζάντα "Syros 1963", το οποίο είναι σίγουρα λάθος. Επειδή έχει και κάποιες άλλες φωτό με λεζάντα "Syros 1968"...θεωρώ ότι μιλάμε για το 1968...καθότι το 1963 ήταν προεπαναστατική περίοδος.:rolleyes:
Link to comment
Share on other sites

Με τη βοήθεια του προσφιλούς μας αρχείου του ΕΛΙΑ...ας δούμε και τον εορτασμό για την εγγραφή του δισχιλιοστού ποντοπόρου πλοίο στο Ελληνικό νηολόγιο (ΥΕΝ, 1969). Και για την αντίθεση, ας δούμε και τον αντίστοιχο εορτασμό για την εγγραφή του χιλιοστού πλοίου (ΥΕΝ, 1960).

Link to comment
Share on other sites

Δεν είμαι σίγουρος αν ταιριάζει εδώ, εν τούτοις παραθέτω σύνδεσμο με τη μαρτυρία του Κώστα Γκορτζή, Αντιναύαρχου ε.α. Π.Ν, για το Κίνημα του Ναυτικού και τα γεγονότα του Α/Τ ΒΕΛΟΣ. Η αφήγηση-ντοκουμέντο του κ. Γκορτζή που υπηρετησε, ως Σημαιοφόρος στο Βέλος το 1973, είναι συναρπαστική και ρίχνει φως σε μια περίεργη περίοδο της ιστορίας με πολλούς μύθους και γεγονότα. (Η αναφορά στο blog διαβάζεται από κάτω προς τα πάνω).

Όπως έχει ήδη αναφερθεί συνεχίζονται ακάθεκτα οι εργασίες του preservation society για το ΒΕΛΟΣ. B)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Με τη βοήθεια του προσφιλούς μας αρχείου του ΕΛΙΑ...ας δούμε και τον εορτασμό για την εγγραφή του δισχιλιοστού ποντοπόρου πλοίο στο Ελληνικό νηολόγιο (ΥΕΝ, 1969).

Μιάς και εν τω μεταξύ αποκτήσαμε Εθνικό Οπτικοακουστικό Αρχείο, ας δούμε και σε βιντεάκι τον παραπάνω εορτασμό για το 2000ο πλοίο … αλλά και για το 3000ο πλοίο με Ελληνική σημαία.

Και μια αναζήτηση στο αρχείο του ΕΟΑ πχ με την λέξη ΝΑΥΤΙΛΙΑ θα βγάλει αρκετά φιλμάκια (μερικά από τα οποία τα έχουμε δει σε άλλες συζητήσεις) σχετικά με την ναυτιλία στην εποχή της δικτατορίας ή εάν προτιμάτε…της Επαναστάσεως.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

α ρε μεγαλεια:rolleyes:B): ζωϊτακης, παπαδοπουλος, χολεβας, ναυπηγησεις, καθελκυσεις, εργα, δρομοι, ταμα του εθνους κλπ. θα μου πειτε τοτε συλαμβαναν τους αριστερους ως εχθους του κρατους και της κοινωνιας. μα και τωρα αυτο δεν γινεται;;) και εχουμε και ενα φεσι να πληρωνουμε για εφτα γενιες.

υγ: ολα τα λεφτα ο "αντιπροεδρος" λουΐ ντε φυνες:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...