Jump to content
Shipfriends

Captain ...demo


Recommended Posts

PAN_AIGAIOU_Thumb.jpg

πηγη: Η Ελευθεροτυπια

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ

Καπεταναίους μέσω game boy και playstation pocket... εκπαιδεύει το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Δεν πρόκειται για μαθήματα σε νεοσύστατη Σχολή Εμποροπλοιάρχων αλλά για το Τμήμα Ναυτιλίας της Χίου, στο οποίο καθηγητής Πληροφορικής που εκπονεί διδακτορική διατριβή, σχεδίασε εκπαιδευτικά παιχνίδια για ναυτικούς.

Ο Ιωάννης Συρρής, υποψήφιος δρ, καθηγητής Πληροφορικής, κατασκεύασε ηλεκτρονικό παιχνίδι με τρισδιάστατα γραφικά, στο οποίο ο παίκτης, καπετάνιος σε ένα πλοίο, φροντίζει για την τροφοδοσία του πλοίου, επιλέγει την κατάλληλη ναύλωσή του και φροντίζει για τη σωστή ναυσιπλοΐα ώστε να παραλάβει και να παραδώσει το φορτίο της ναύλωσης κρατώντας το πλοίο ανέπαφο. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να κάνει την καλύτερη διαχείριση του πλοίου ώστε να κερδίσει περισσότερα χρήματα σε σχέση με τους αντίπαλους καπετάνιους.

Τα εκπαιδευτικά παιχνίδια και γενικότερα η χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση των ναυτικών αποτελούν αντικείμενο έρευνας στο Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Στο πλαίσιο της έρευνας αυτής κάτω από την επίβλεψη του προέδρου του Τμήματος κθηγητή Νικήτα Νικητάκου, με θέμα «Νέες μέθοδοι ηλεκτρονικής μάθησης -τα ηλεκτρονικά παιχνίδια στην εκπαίδευση των Ναυτικών» έγιναν μελέτες σχετικά με τις θεωρίες μάθησης, το περιβάλλον μάθησης, το εκπαιδευτικό λογισμικό και ειδικότερα την κατασκευή ηλεκτρονικών παιχνιδιών, την εκπαίδευση των ναυτικών κ.λπ. Πρωταρχικήμ και βασική εργασία ήταν η αναγνώριση και η θεμελίωση της ενσωματωμένης στο παιχνίδι εκπαιδευτικής διαδικασίας.

«Μία εκπαιδευτική διαδικασία που μπορεί να ενταχθεί στο βασικό μοντέλο διδασκαλίας και να δώσει λύσεις στα παραπάνω προβλήματα είναι η εκπαίδευση μέσω ηλεκτρονικών παιχνιδιών (Game Based Learning ή Serious Learning)», μας λέει. «Ο τομέας έρευνας των ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών έχει αρχίσει να απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα από τη δεκαετία του '80. Πολλοί διεθνείς οργανισμοί ασχολούνται με τα ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά παιχνίδια. Ανάμεσά τους η Ευρωπαϊκή Ενωση με το πρόγραμμα «SIG-GLUE - Α Special Interest Group for the Game-based Learning in Universities and lifelong learning», το Μ.Ι.Τ. και η Microsoft με το πρόγραμμα «Games-to-Teach», ο οργανισμός BECTRA (British Educational Communications and Technology Agents) με το πρόγραμμα «Computer Games in Education» και το πανεπιστήμιο της Βρετανίας Columbia με το πρόγραμμα EGEMS (Electronic Games for Education in Math and Science). Η επιλογή των παιχνιδιών ως εκπαιδευτικού μέσου στηρίζεται στο γεγονός ότι εγγενή χαρακτηριστικά τους, όπως η ενεργοποίηση του παίκτη, η δυνατότητα αναπαράστασης πολύπλοκων και αφηρημένων εννοιών, η πρόκληση και η παροχή κινήτρων στους παίκτες μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη ικανοτήτων του παίκτη - μαθητή όπως μνήμη, λογική, μαθηματική σκέψη, δυνατότητα επίλυσης προβλημάτων και να συνθέσουν ένα πειραματικό περιβάλλον μέσα στο οποίο οι μαθητές μπορούν να συνδυάσουν γνώσεις από επιμέρους τομείς και να μάθουν από τα λάθη τους. Ολα τα παραπάνω επιτυγχάνονται με έναν τρόπο που ο μαθητής διασκεδάζει και επιθυμεί να συμμετέχει και να βελτιώνει τον εαυτό του ολοένα και περισσότερο».

Τα πρώτα εκπαιδευτικά παιχνίδια είχαν διαχωρίσει τον τομέα της διασκέδασης από τον τομέα της μάθησης και περιγράφονται στη βιβλιογραφία ως edutainment (Education - entertainment). Σε αυτά τα παιχνίδια ο παίκτης καλούνταν ανά τακτά χρονικά διαστήματα να απαντήσει σε ερωτήσεις που αφορούσαν το αντικείμενο μάθησης και αν ήταν σωστές τότε συνέχιζε το παιχνίδι του. Τα σύγχρονα εκπαιδευτικά παιχνίδια ενσωματώνουν το εκπαιδευτικό αντικείμενο στο παιχνίδι. Ακολουθούν τις σύγχρονες τάσεις των ηλεκτρονικών παιχνιδιών όπως τρισδιάστατα γραφικά και τεχνητή νοημοσύνη. Μπορούν να εκτελούνται σε προσωπικούς υπολογιστές, σε κινητά τηλέφωνα ή διαδικτυακά. Το περιεχόμενό τους αλλάζει, προσαρμόζεται στις ανάγκες του μαθητή και στηρίζονται στις βασικές θεωρίες μάθησης, διδακτικές στρατηγικές και μοντέλα.

Πώς επιτυγχάνεται η μάθηση σε ένα παιχνίδι; «Με τη μάθηση μέσω της πλοκής. Ο παίκτης βρίσκεται μέσα σε ένα περιβάλλον όπου συμβαίνουν διάφορα γεγονότα, βιώνει μία ιστορία η οποία από μόνη της μπορεί να είναι διδακτική. Με τη συμπτωματική μάθηση μέσα από το παιχνίδι. Επιτυγχάνεται μέσω της πρακτικής του παίκτη και των κανόνων του παιχνιδιού. Στο παιχνίδι υπάρχουν ερεθίσματα στα οποία ο παίκτης ανταποκρίνεται και έτσι παράγονται αποτελέσματα. Με την εγγενή μάθηση μέσα από το παιχνίδι. Ορίζεται βάση των στόχων και της δομής του παιχνιδιού. Στο παιχνίδι υπάρχουν στόχοι που επιτυγχάνονται γνωρίζοντας να χρησιμοποιούμε εργαλεία και κανόνες». *

Link to comment
Share on other sites

δεν καταλαβα, το παιχνιδι που εφυηρε ο καθηγητης του πανεπιστημιου αιγαιου ειναι το ports of call;;

αυτο που λες το καταλαβα, απλα τα εβαλα μαζι και το site του παιχνιδιου και το thread και το dvd cover. εκεινο που λεω ειναι οτι το virtual παιχνιδι εχει προηγηθει κατα πολυ του υποψηφιου διδακτορα;)

Link to comment
Share on other sites

Συγγνωμη αλλα δεν προσεξα το προηγουμενο Post. μπορει ο καθηγητης να το πηρε σαν βαση και να προσθεσε καποια modules που δεν εχει το poc πχ την τροφοδοσια.... το Poc σαν τροφοδοσια εχει μονο τα καυσιμα του. και στην τελικη ολοι κυνηγουν επιδοτησεις ο καθηγητης πιθανον να πηρε που σαφεστατα εχεις δικιο το Poc και να εκανε τις αλλαγες που να φανει διαφορετικο... ;)

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα, λέγομαι Συρρής Γιάννης και καταρχήν σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που έχω να συζητήσουμε το παιχνίδι. Να διευκρινήσω ότι είμαι καθηγητής πληροφορικής σε Λύκειο της Χίου και υποψήφιος διδάκτορας. Το πρώτο μου πτυχίο είναι στην Επιστήμη Υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και το μεταπτυχιακό μου είναι στη Ναυτιλία μεταφοές και εμπόριο στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Το παιχνίδι αυτό που κατασκευάζω (υπάρχει σε demo μορφή) έχει κατασκευασθεί βάσει εκπαιδευτικών θεωριών και διδακτικων μοντέλων. Καμία σχέση δεν έχει με το ports of call. (αυτό φαίνεται άλλωστε από τις εικόνες του δημοσιεύματος)

Επίσης, δεν έχω πάρει καμία επιδότηση ούτε και πρόκειται να πάρω. Το διδακτορικό το κάνω επιεδή μου αρέσει το θέμα.

Μόλις ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο εξέλιξης του παιχνιδιού, θα μπορώ να το δημοσιεύσω σε ιστοσελίδα.

Αν θέλετε να επικοινωνήσουμε παρακαλώ στείλετε mail στο

[email protected]

Link to comment
Share on other sites

Καλημερα και σε σενα!

κατ αρχην μην μας παιρνεις με στραβο ματι ;) υποθεσεις κανουμε, δεν ξερουμε και επι την ευκαιρεια που πλεον εισαι και εσυ ενας ακομα στην παρεα μας θα μπορουσες να μας το αναλυσεις, να μας μιλησεις περισοτερο για το παιχνιδι και πως καποια στιγμη στο μελλον μπορουμε και εμεις να παιξουμε. Στην τελικη να χαρουμε που ενα τετοιο καλο παιχνιδι εγινε στην Ελλαδα.

Link to comment
Share on other sites

Ενα θερμο καλωςορισμα εκ μερους μου στο forum μας!Ηταν χρησιμες οι διευκρινισεις σας αλλα μηπως θα μπορουσατε να μας πειτε 2 λογια παραπανω για το εν λογω παιχνιδι? Θα ασχολειται καθαρα με τα εμπορικα πλοια η και με τα επιβατηγα? Υπαρχει καποιος τροπος να βρουμε την demo εκδοση?Ευχαριστω και συγχαρητηρια για την προσπαθεια σας;)

Link to comment
Share on other sites

Καταλαβαίνω ότι στην περίοδο που ζούμε το μυαλό όλων πηγαίνει σε άνομες πράξεις. Ως εκ τούτου ήταν λογικό να θεωρήσετε ότι είναι κλόνος του poc. Αυτό θα θεωρούσα και εγώ. Η αλήθεια είναι ότι όταν ξεκίνησα το διδακτορικό (2003) δεν ήξερα για το poc. Αργότερα το έμαθα.

Το παιχνίδι βασίζεται στην σύμβαση STCW και συγκεκριμένα στο μάθημα bridge resource management. Αντικείμενό του είναι η ναυσιπλοΐα (μέσω waypoints αλλά και manually), η επιλογή συμβολαίου (chartering) ο υπολογισμός του κόστος ταξιδιού, η επιχειρηματική εκμετάλλευση του πλοίου, η διαχείρισή προμηθειών (καυσίμων, τροφής και εξοπλισμού καταστρώματος) και η αντιμετώπιση απροόπτων που μπορεί να συμβούν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού.

Βασίζεται σε θεωρίες μάθησης και σε εκπαιδευτικές στρατηγικές που έχουν ενσωματωθεί στο παιχνίδι ώστε να το υποστηρίζουν χωρίς όμως να στερούν την ευχαρίστηση. Απευθύνεται σε ναυτικούς, φοιτητές ναυτικών σχολών και ΤΕΕ με σκοπό την άτυπη εκπαίδευση (συμπληρωματική της τυπικής εκπαίδευσης που γίνεται στο σπίτι κατόπιν αυτόβουλης δράσης του μαθητή).

Το παιχνίδι είναι φτιαγμένο με βάση το εργαλείο Torque Game Engine και είναι τρισδιάστατο.

Καταλαβαίνετε ότι η κατασκευή ενός τέτοιου παιχνιδιού δεν είναι εύκολη υπόθεση (γι αυτό και προσπαθώ τόσο χρόνια και ακόμα δεν έχω τελειώσει)

Μάλλον τον άλλο μήνα θα υπάρχει η demo έκδοση την οποία ελπίζω να γίνει δεκτή από το Πανεπιστήμιο. Τότε θα μπορέσω να το διαθέσω για download Και στο internet.

Ευχαριστώ και πάλι.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...