proud_ionian Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 πηγη: ΣΚΑΪ Έτος σημαντικών αλλαγών θα είναι το 2013 για τη ναυτιλία, καθώς, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, αναμένεται να ενταχθεί - μαζί με τις αερομεταφορές - στο χρηματιστήριο ρύπων. Ήδη, η πρώτη σχετική απόφαση ελήφθη από την επιτροπή περιβάλλοντος του Ευρωκοινοβουλίου και σύντομα το θέμα θα φτάσει στην Oλομέλεια για να γίνει νόμος της Ευρώπης. Μέχρι σήμερα οι ναυτιλιακές εταιρείες είχαν απλά αναλάβει τη δέσμευση να ελέγχουν τα επίπεδα εκπομπών του οξειδίου του αζώτου και του διοξειδίου του θείου. Καμιά πρόνοια δεν είχε όμως ληφθεί για τα μικροσωματίδια και το διοξείδιο του άνθρακα με αποτέλεσμα οι αναλύσεις των ειδικών να μιλούν για αύξηση των αερίων ρύπων της ναυτιλίας έως και 75% τα επόμενα 15χρόνια. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της ΕΕ το κόστος μείωσης του οξειδίου του νατρίου σε ένα λεωφορείο κυμαίνεται γύρω στα 8.000€ ανά τόνο, 4.000€ ανά τόνο για ένα εργοστάσιο ηλεκτρικής ενέργειας και μόλις 615€ ανά τόνο για ένα πλοίο... Την ίδια στιγμή, μελέτες Αμερικανικών πανεπιστημίων δείχνουν ότι οι αέριοι ρύποι των πλοίων ευθύνονται για πάνω από 60.000 θανάτους παγκοσμίως...
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Ενδιαφέρουσα η είδηση και σίγουρα θα πρέπει να παρθούν μέτρα σε όλες τις πηγές ρύπανσης εκεί που έχουμε καταντήσει την ατμόσφαιρα στον πλανήτη που ζούμε. Αυτό που δυστυχώς δεν μπορώ να καταλάβω, είναι το με ποιά κριτήρια αποφάνθηκαν οι μελέτες των Αμερικανικών πανεπιστημίων (είμαι πάντα καχύποπτος σε τέτοιου είδους ''μελέτες'') για τον συγκεκριμμένο αριθμό θανάτων παγκοσμίως (60.000) εξαιτίας των ρύπων των πλοίων. Με ποιό τρόπο άραγε μπορεί να γίνει μία τέτοια μέτρηση και καταγραφή ???
proud_ionian Posted October 16, 2008 Author Posted October 16, 2008 γυρω στο 10-20% των θανατων ετησιως (αναλογα με το ποιος εχει κανει τη μελετη και σε ποιους απευθυνεται) οφειλεται στην μολυνση (καταστροφη, επιβαρυνση, οπως θελετε πειτε το) του περιβαλλοντος. παλι συμφωνα με τις κατα καιρους μελετες, η συμμετοχη της ναυτιλιας σε αυτο (ναυτιλια στο συνολο της, λιμανια, βαπορια, ναυπηγεια, διαλυτηρια, αεριοι και στεραιοι ρυποι) ειναι απο 2,5-6%. με δεδομενο οτι εχουμε πανω απο 100εκ νεκρους καθε χρονο (μονο στη γη αναφερομαι, αλλου δεν ξερω) οι νεκροι απο τους ναυτιλιακους ρυπους ειναι πανω απο 250χιλ το χρονο (συμφωνα με το ευνοικοτερο σεναριο). βαλτε οτι και οι αεριοι ρυποι ειναι γυρω στο 1/4 της περιβαλλοντικης επιβαρυνσης απο τη ναυτιλια, τοτε οι 60.000 νεκροι το χρονο απο τους αεριους ρυπους των πλοιων ειναι ενα νουμερο σχετικα κοντα στην πραγματικοτητα. τωρα οπως το λεει το δημοσιευμα ειναι σα να λεει οταν βλεπετε λιμανια και βαπορια μακρια και αλαργα. δε λεει οτι αυτες οι 60.000 δεν πεθαναν πινοντας τσιτσιμπιρα στο Strada Marina περιμενοντας να λυσουν τα πλοια της ΑΝΕΖ, ουτε τρωγοντας ροβανι στην Καραμελα θαυμαζοντας το μεταμεσονυχτιο ρεμετζο του Κεφαλονια στο Βαθυ. Βαλτε Σανγκαη, Μουμπαϊ, κλπ
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now