Jump to content
Shipfriends

Eκτη Ιστορια: Η συγκρουση του ΕΓ/ΟΓ "Athens Express" και της κανονιοφορου “Αντιπλοίαρχος Πεζόπουλος” (P70) το 1977


Recommended Posts

.

Νεώτερες πληροφορίες σχετικά με την σύγκρουση.

Επειδή, αυτή την σύγκρουση δεν την θυμόμουνα καθόλου και μάλιστα μου έκανε εντύπωση ότι και κανένας άλλος δεν την ήξερε, είχα την περιέργεια να μάθω περισσότερα.

Έτσι, λοιπόν, σήμερα το πρωί που βρέθηκα για μια άλλη δουλειά στην βιβλιοθήκη της Βουλής, είπα να ρίξω μια ματιά στις εφημερίδες της εποχής.

Κοίταξα «Τα Νέα», «Ελευθεροτυπία» και «Καθημερινή», από 24/8 – 31/8/1977. Τα μόνα που βρήκα ήταν 3 ταπεινά μονοστηλάκια (ένα στην καθεμία) στις 25/8/1977. Ίσως, να μου ξέφυγε και κάτι, γιατί τα αρχεία είναι σε μικροφίλμ και οι (τότε) εφημερίδες ήταν μεγάλου μεγέθους. Αν προσθέσεις και το προβληματικό μηχάνημα ανάγνωσης (έχει και άλλα πολύ καλά, αλλά ήταν πιασμένα και βιαζόμουνα), πιθανόν να μου ξέφυγε κάτι.

Μου έκανε εντύπωση ότι δεν είχαν δώσει βαρύτητα στην σύγκρουση, αλλά κοιτώντας καλύτερα είδα ότι εκείνη την εποχή είχε πεθάνει ο Μακάριος (3/8/1977), καιγόταν όλη η Ελλάδα από τις πυρκαγιές, ήταν πρώιμη προεκλογική περίοδος και είχε γίνει μιά έκρηξη σε ένα τάνκερ με νεκρούς στους Αγίους Θεοδώρους. Οπότε ήταν φυσιολογικό να υποβαθμιστεί το γεγονός.

Επειδή οι πληροφορίες διαφέρουν κατά εφημερίδα θα δώσω ένα μέσο όρο και από τις τρείς.

Έχουμε, λοιπόν, και λέμε,

Η σύγκρουση έγινε γύρω στις 04.00 τα ξημερώματα, ανάμεσα Ψέριμο και Κω, 500 μέτρα από τις ακτές της Κω.

Το πολεμικό περιπολούσε στην περιοχή, ενώ το «Athens Express» κατευθυνόταν από την Κάλυμνο στην Κω, με 200 επιβάτες. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και η κανονιοφόρος έπαθε μεγάλες ζημιές και κινδύνευε να βυθισθεί, ενώ το επιβατηγό δεν έπαθε τίποτε σοβαρό.

Από την σύγκρουση τραυματίσθηκαν ελαφρά και 2 ναύτες της κανονιοφόρου.

Ειδοποιήθηκε το Λιμεναρχείο της Κω και έσπευσε ο Λιμενάρχης με περιπολικό του Λιμενικού.

Εκεί αφού είδε την κατάσταση αποφάσισαν το «Athens Express» να ρυμουλκήσει την κανονιοφόρο στο λιμάνι της Κω, όπως και έγινε.

Το «Athens Express» παρέμεινε στην Κω για να επιδιορθώσει τις μικροζημιές του, ενώ οι επιβάτες του συνέχισαν το ταξίδι τους για Ρόδο με το «Νήσος Ρόδος».

«Ανακρίσεις για τα αίτια του ατυχήματος διεξάγονται από το Λιμεναρχείο Κω και το Αρχηγείο Ναυτικού».

Για την Ιστορία, σύμφωνα με ρεκλάμα της εποχής, το «Athens Express» (εκείνη την περίοδο) έκανε τα εξής δρομολόγια από Πειραιά:

Κάθε Τρίτη και Σάββατο στις 14.00, για Μύκονο, Πάτμο, Κάλυμνο, Κω, Ρόδο.

Κάθε Πέμπτη στις 14.00, για Μύκονο, Λέρο, Κάλυμνο, Κω, Ρόδο.

Η 24/8/77 ήταν Τετάρτη, άρα ήταν το δρομολόγιο της Τρίτης. Συνεπώς, έκανε Μύκονο, Πάτμο, Κάλυμνο, Κω σε 14.30 ώρες (αν υποθέσουμε ότι έφυγε από Πειραιά στις 14.00 και θα έφθανε στην Κω στις 04.30).

Καθόλου άσχημα μπροστά σε αυτά που θα δούμε στο μέλλον με τα πετρέλαια στα ύψη.

Έτσι, λοιπόν, επιβεβαιώθηκαν και κάποιες υποθέσεις που είχαν γίνει παραπάνω:

Για θύματα, δεν γνωρίζω. Πάντως από ότι μπορώ να συμπεράνω, αν υπήρξαν, θα ήταν μικροτραυματισμοί.
Πάντως είναι πιθανό, χωρίς να το γνωρίζω, το Νήσος Ρόδος να είχε σπεύσει στον τόπο της σύγκρουσης

.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το Αθήνα εξπρες ήταν το πρώτο Ελληνικό που συνέδεσε τον Πειραιά με την Λαττακία,

σε χρόνο ρεκόρ για την εποχή , 24 ώρες μόνον.

Νομίζω, μετά πήρε δρομολόγηση για τα νησιά.

Οσο για πυρκαιές, το Ευθυκώστα μετέπειτα Ζάκρος, έξω απο το Σούνιο, λαμπάδιασε το γκαράζ απο βραχυκύκλωμα σε λεωφορείο, και γύρισε στον Πειραιά..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...