Jump to content
Shipfriends

Καινε τα καυσιμα


Recommended Posts

ΚΡΙΣΙΜΗ θα είναι η επόμενη εβδομάδα για τις σχέσεις ακτοπλόων και κυβέρνησης, καθώς θα ενταθούν οι διεργασίες για το θέμα της διαμόρφωσης του ναυλολογίου τη νέα περίοδο.

Οι ακτοπλόι συγκεντρώνουν στοιχεία για το πραγματικό κόστος καυσίμου και σχεδιάζουν έκτακτη γενική συνέλευση, προκειμένου να συζητήσουν τις περαιτέρω κινήσεις στην περίπτωση που το ΥΕΝ δεν δώσει ικανοποιητικές απαντήσεις για το εισιτήριο της τρίτης θέσης.

Πηγη: Ναυτεμπορικη

Link to comment
Share on other sites

Οπως έχει αναφέρει αναλυτικά η «Ν», οι ακτοπλόοι με σχετική επιστολή έχουν ζητήσει αύξηση της τάξης του 14,92% -αύξηση που από το ΥΕΝ χαρακτηρίζεται ως «μαξιμαλιστική».

Οσο και εάν αυτό το αίτημα έχει στηριχθεί με συγκεκριμένα στοιχεία που παρέθετε στην επιστολή της η Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας και είχε αναφέρει αναλυτικά η «Ν» στοιχεία όπως το κόστος καυσίμου, τα ασφάλιστρα, τα εργατικά κ.λ.π., είναι γεγονός ότι η κυβέρνηση σε καμία περίπτωση δεν θα έκανε δεκτό το αίτημα αυτό.

Επισήμως μάλιστα διά του ΥΕΝ Μανώλη Κεφαλογιάννη κάνει λόγο για «μηδενικές αυξήσεις» και δέχεται μόνο σύνδεση του εισιτηρίου με το κόστος καυσίμου, θέμα που έθεσε και επίσημα ο γενικός γραμματέας του ΥΕΝ, Ιωάννης Τζωάννος, στο πρόσφατο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, μαζί με το θέμα της απελευθέρωσης του ναυλολογίου στα λιμάνια Ελευσίνας, Λαυρίου, Κύμης και Ραφήνας.

Εκεί οι εκπρόσωποι της ΕΕΑ αντέδρασαν και επέμειναν αφενός στην πλήρη απελευθέρωση αφετέρου στο σκεπτικισμό τους για το κατά πόσο θα αποτυπωθεί μέσω του μαθηματικού τύπου η πραγματική εικόνα του κόστους καυσίμου που αντιμετωπίζει σήμερα η ακτοπλοΐα.

Τελικώς, το ΣΑΣ κατά πλειοψηφία δέχθηκε την αναπροσαρμογή της μεθόδου υπολογισμού των ανώτατων επιτρεπόμενων ναύλων επιβατών οικονομικής θέσης και οχημάτων με την ενσωμάτωση μόνο της μεταβολής των τιμών των καυσίμων κατά το ποσοστό που ο συντελεστής αυτός συμμετέχει στο κόστος εκμετάλλευσης των ακτοπλοϊκών πλοίων, ύστερα από προσκόμιση σχετικών στοιχείων από την ΕΕΑ και το ΝΕΕ (κυμαινόμενο κατ' έτος).

Διοικητικό συμβούλιο

Το όλο θέμα του ναυλολογίου και της κατάστασης της ακτοπλοΐας συζητήθηκε στο χθεσινό διοικητικό συμβούλιο της ΕΕΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το συμβούλιο αποφάσισε να προχωρήσει στη σύσταση επιτροπής, η οποία μέχρι την προσεχή Τρίτη θα συγκεντρώσει όλα τα στοιχεία κόστους λειτουργίας και καυσίμου όλων των πλοίων όλων των εταιρειών, έτσι ώστε να αποτυπωθεί πλήρως αυτό που οι ίδιοι οι ακτοπλόοι υποστηρίζουν, ότι σήμερα ο συντελεστής κόστος καυσίμου είναι πολύ υψηλότερος από αυτόν που δέχεται ως βάση το ΥΕΝ και ίσχυε πριν από δέκα ή δεκαπέντε χρόνια που τα πλοία ήταν διαφορετικά, έτσι ώστε «ο υπουργός να έχει μία ακριβή εικόνα της πραγματικής κατάστασης που βιώνει σήμερα η ακτοπλοΐα με τα καύσιμα».

Επίσης, στη συνέχεια, θα πραγματοποιηθεί Εκτακτη Γενική Συνέλευση των μελών της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐα, με αντικείμενο τις περαιτέρω ενέργειες της Ενωσης, οι οποίες θα συναρτηθούν και από τις κυβερνητικές αποφάσεις.

Σε κάθε περίπτωση, οι ακτοπλόοι δηλώνουν ότι, εάν η κατάσταση συνεχισθεί, οι ακτοπλόοι θα δηλώσουν «αδυναμία διαχείρισης των πλοίων».

Επισημαίνεται ότι ήδη πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες μειώνουν στα πλοία ταχύτητες, ενώ εκφράζουν προβληματισμό κατά πόσο μπορούν να θέσουν σε λειτουργία τα ταχύπλοα, όσο το κόστος καυσίμου παραμένει σε αυτά τα επίπεδα και ταυτόχρονα η κίνηση είναι ακόμη χαμηλή προ τα νησιά.

Link to comment
Share on other sites

Κάπου έχουν δίκιο για τα καύσιμα και μειώνουν ταχύτητες από την άλλη δεν ξέρω αν οι αυξήσεις που ζητούν είναι στα πλάισια της κάλυψης των επιπλέον εξόδων τους ή απλώς ζητούνται ενόψη καλοκαιριού για να τα οικονομήσουμε.

Στο πρόσφατο παρελθόν την εποχή των ναυπηγήσεων υπεραταχύπλοων και ταχύπλοων συμβατικών τον τόνο τον αγόραζαν τα ακτοπλοίκα περίπου 120$ και τώρα 217$ περίπου διαφορά μεγάλη.

Link to comment
Share on other sites

Εγω το δεχομαι να μειωσουν την ταχυτητα αφου πρωτα ενημερωσουν το επιβατικο κοινο κι οχι να μειωσουν την ταχυτητα συνεχιζοντας να παραπλανουν τον κοσμο με διαφημισεις περι υπερταχυπλοων κλπ.

Μια καλη λυση ειναι κατα τη γνωμη μου το BAF(Bunker Adjustment Factor) που χρησιμοποιειται στα κοντεινερ και ειναι μια προσωρινη προσαυξηση για οσο διαρκει η παραμονη των τιμων του πετρελαιου πανω απο ενα ορισμενο επιπεδο, υπο την αιρεση βεβαια οτι θα εξαλειφεται οταν οι τιμες περιελθουν σε κανονικα επιπεδα ξανα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...