Jump to content
Shipfriends

Οι γατες και το ποντικι ή ο γατος και τα ποντικια;


Recommended Posts

Ρευστότερη όσο ποτέ η κατάσταση στην ακτοπλοΐα

Σχεδόν μία εβδομάδα προ της Μεγάλης Εβδομάδας και της μεγάλης εξόδου της πασχαλινών εορτών, και οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας δεν έχουν προχωρήσει σε υλοποίηση της εξαγγελθείσας από την ηγεσία του ΥΕΝ απελευθέρωσης του ναυλολογίου της τουριστικής θέσης και από το λιμάνι του Πειραιά προ του Πάσχα.

Η καθυστέρηση των σχετικών διαδικασιών έχει προκαλέσει εύλογες απορίες αλλά και εκνευρισμό στα επιτελεία των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, που λόγω των εξαγγελιών υποχρεώθηκαν να αναμορφώσουν εγκαίρως την πολιτική τους ως προς τις πωλήσεις, με βάση τα δεδομένα του ελεύθερου ανταγωνισμού, χωρίς ωστόσο να μπορούν να την εφαρμόσουν προς ώρας. Οι μόνοι ευνοημένοι από την όλη κατάσταση φαίνεται να είναι οι τουριστικοί πράκτορες καθώς όλα ή σχεδόν όλα τα εισιτήρια για τις ημέρες των εορτών έχουν πωληθεί.

Μάλιστα, κύκλοι του –σχολιάζοντας το γεγονός– σημείωναν ότι για πρώτη φορά το ελληνικό κοινό «υποχρεώθηκε» να συμπεριφερθεί όπως άλλοι ευρωπαίοι απαρνούμενο την προσφιλή τακτική της τελευταίας στιγμής εξαιτίας του φόβου για απότομες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Και ενώ η εκκρεμότητα επί των δηλώσεων της ηγεσίας του ΥΕΝ ως προς το ναυλολόγιο μέλλει να απαντηθεί τις προσεχείς ημέρες κρίσιμη για την εξαγωγή συμπερασμάτων ως προς την πορεία των ακτοπλοϊκών θεμάτων είναι η Παρασκευή της εβδομάδας που διανύουμε.

Καθώς στις 14 τρέχοντος ουσιαστικά λήγει η ημερομηνία που έχει προσδιοριστεί ως καταληκτική για να καταθέσουν οι ακτοπλοϊκές εταιρίες εκδήλωση ενδιαφέροντος για γραμμές της Κρήτης που προκήρυξε με ευρωπαϊκό διαγωνισμό το υπουργείο Ναυτιλίας τα σενάρια δίνουν και παίρνουν. Αν και οι πληροφορίες θέλουν καμία ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρία να μην προτίθεται να λάβει μέρος στον διαγωνισμό, αλλά ούτε και άλλης ευρωπαϊκής χώρας μέλους, καθώς δεν διαθέτει πλοία των συγκεκριμένων προδιαγραφών που έχουν τεθεί το ερώτημα που προκύπτει αβίαστα είναι πως πλέον θα αντιμετωπίσει την κατάσταση το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Με δεδομένη την εμμονή στην τήρηση του ισχύοντος για την Ελλάδα νομοθετικού πλαισίου γίνεται προφανές ότι το ΥΕΝ θα πρέπει αναγκαστικά να προχωρήσει σε διαδικασίες που προβλέπονται για την κάλυψη αγόνων γραμμών με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Άλλωστε από της στιγμής που και οι δύο πλευρές αποκάλυψαν τις προθέσεις τους για το ακτοπλοϊκό το σενάριο για επιδοτούμενες πλέον γραμμές στο Αιγαίο, και όχι μόνο, αρχίζει να φαίνεται περισσότερο ρεαλιστικό εκτός και αν την τελευταία στιγμή το ΥΕΝ «ανακρούσει πρύμναν» δεχόμενο τη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κάλυψη δρομολογίων με βάση τον κανονισμό 3577/92 ενδεχομένως με κάποια παρέκκλιση ώστε να διασφαλίζεται, τρόπον τινά, η διαρκής κάλυψη των νησιών ανεξαρτήτως πληθυσμιακού μεγέθους.

Κύκλοι της ακτοπλοΐας πάντως που κλήθηκαν να σχολιάσουν την κατάσταση περιορίστηκαν να σημειώσουν μόνο ότι η τακτική που ακολουθεί το ΥΕΝ είναι επιζήμια τόσο για τις νησιωτικές οικονομίες όσο και για τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις. Η τοποθέτηση αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει ουσιαστικά ότι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, ΥΕΝ και Νησιωτική Τοπική Αυτοδιοίκηση εξακολουθούν να προσεγγίζουν το όλο ζήτημα από διαφορετική οπτική γωνία με ότι αυτό συνεπάγεται δεδομένης της αποκλίσεως στην αντιμετώπιση των ζητημάτων που έχουν τεθεί και ζητούν για μία δεκαετία και πλέον λύσεις.

πηγη: Η Express

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...