Jump to content
Shipfriends

Alea Jacta Est


Recommended Posts

ΠΡΟΣΩ ολοταχώς για τη μεγάλη -όπως τη χαρακτήρισε- απελευθέρωση, πριν από το Πάσχα, σάλπισε χθες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης, αιφνιδιάζοντας ευχάριστα τους εκπροσώπους του ακτοπλοϊκού κλάδου, οι οποίοι δηλώνουν τώρα έτοιμοι για την ανάπτυξη νέων επενδυτικών προγραμμάτων ανανέωσης του στόλου.

Επιχειρηματολογώντας για πρώτη φορά με τόση σαφήνεια υπέρ της απελευθέρωσης στην ακτοπλοΐα, καθώς, όπως χαρακτηριστικά είπε, ως φιλελεύθερος, είναι υπέρ των ανοικτών αγορών, υποσχέθηκε ότι, με την επικείμενη αλλαγή, το καλοκαίρι, το Αιγαίο «θα πνιγεί από τα πλοία», οι προσφερόμενες υπηρεσίες θα είναι σαφώς βελτιωμένες, ενώ και τα ναύλα θα μειωθούν λόγω του ανταγωνισμού, παρά το γεγονός ότι τα καύσιμα έχουν διπλασιασθεί σε σχέση με πέρυσι.

Ο ανταγωνισμός θα φέρει μείωση τιμών, είπε ο ΥΕΝ Μανώλης Κεφαλογιάννης, και έφερε ως παράδειγμα τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη.

Το πλαίσιο της απελευθέρωσης των ναύλων και από τις γραμμές του Πειραιά θα αφορά, όπως είπε ο κ. Κεφαλογιάννης, τις γραμμές όπου διακινούνται τουλάχιστον 150.000 επιβάτες ετησίως, υπάρχουν δύο εταιρείες στην ίδια γραμμή και γενικότερα ισχύουν συνθήκες ανταγωνισμού.

Πάντως, το υπουργείο δεν φαίνεται να αφίσταται από ορισμένες πάγιες θέσεις του που περιλαμβάνονται στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα, όπως είναι η υποχρέωση των εταιρειών να καταθέτουν δρομολόγια, καθώς και τα τιμολόγιά τους στις αρχές κάθε χρονιάς για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο, έτσι ώστε να υπάρχει πλήρης εικόνα στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ για τα ενδεχόμενα κενά που θα υπάρξουν, καθώς επίσης και να δίνεται ο απαραίτητος χρόνος, προκειμένου να διαπιστώνεται εάν υπάρχει περίπτωση εναρμονισμένης πρακτικής στην τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών.

Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τη δήλωση των δρομολογίων, εμφανίσθηκε απόλυτος, καθώς ανακοίνωσε και επισήμως ότι, εάν μέχρι τέλους Απριλίου δεν έρθουν οι εταιρείες να καταθέσουν δρομολόγια για την περίοδο 2006-2007, θα προχωρήσει σε διεθνή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος ξεκινώντας μάλιστα από τις γραμμές της Κρήτης. Πάντως έσπευσε να προβλέψει ότι δεν θα χρειαστεί η πρόσκληση.

Απο τη Ναυτεμποριτση

Link to comment
Share on other sites

Επίσης, σε ό,τι αφορά τα ναύλα, ο κ. Κεφαλογιάννης προέβλεψε ότι θα υπάρξει σημαντική διαφοροποίηση τιμολογίων και έδωσε παραδείγματα που ισχύουν σήμερα σε άλλες απελευθερωμένες αγορές, όπως είναι οι αεροπορικές, αλλά και στις διεθνείς γραμμές της ακτοπλοΐας (Βαλτική, Βόρεια Θάλασσα, Αδριατική κ.ά.)

Οσοι βγάζουν σχετικά νωρίς τα εισιτήρια, έχουν τις ανάλογες εκπτώσεις, είπε ο υπουργός. Οσοι θέλουν την τελευταία στιγμή να ταξιδεύσουν, καλούνται να πληρώσουν κάτι παραπάνω. Τις εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας, τα εισιτήρια είναι ενδεχομένως χαμηλότερα από ό,τι το Σαββατοκύριακο κ.λπ.

Απελευθέρωση -τόνισε ο υπουργός- σημαίνει καθήλωση τιμών. Απόλυτη καθήλωση. Εχουμε ήδη το παράδειγμα των άλλων λιμανιών αλλά και της γραμμής Χίου-Μυτιλήνης, όπου ο ανταγωνισμός οδήγησε σε σημαντικές μειώσεις τιμών.

Για το λόγο αυτόν, συνέχισε, η απελευθέρωση θα γίνει πριν από το Πάσχα, ώστε να δοκιμαστεί στην πράξη πώς θα λειτουργήσει το νέο πλαίσιο και να επιβεβαιωθεί στην πράξη η καθήλωση των τιμών. Ετσι θα οδηγηθούμε σε μείωση τιμών αλλά και στην είσοδο νέων πλοίων στο Αιγαίο, πρόσθεσε και συμπλήρωσε ότι τα νέα πλοία τα θέλουμε και θα έλθουν.

Με την κίνηση αυτή, υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογιάννης, δίνεται απάντηση και στην αιτιολογημένη γνώμη που έχει αποστείλει στη χώρα μας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και απειλεί τη χώρα μας με παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για μη προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου στο κοινοτικό.

Επίσης, ο υπουργός ξεκαθάρισε

- σε ό,τι αφορά τις άγονες γραμμές, ότι θα ισχύσουν από φέτος οι 6ετείς συμβάσεις. Ενα ελκυστικό πακέτο για την κατασκευή νέων πλοίων και τη δρομολόγησή τους στην «άγονη γραμμή» παρουσίασε, στις Βρυξέλες, ο γενικός γραμματέας του ΥΕΝ, κ. Τζωάννος. Κίνητρο θα είναι η υπογραφή εξαετών συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας.

Link to comment
Share on other sites

Οσοι αναλάβουν αυτή τη δημόσια υπηρεσία, θα έχουν και την υποχρέωση σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να δρομολογήσουν νεότευκτα πλοία ηλικίας μέχρι 5 ετών. Από το χρηματοδοτικό πρωτόκολλο που υπεγράφη με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα χρηματοδοτηθεί κατά το ήμισυ η κατασκευή νέων πλοίων.

Αλλο κίνητρο είναι να επιδοτηθεί είτε από τον αναπτυξιακό νόμο είτε σε συνεργασία πάντα με την Ευρωπαϊκή Ενωση το ξενοδοχειακό τμήμα των πλοίων της ακτοπλοΐας. Αυτά τα κίνητρα θα συνδεθούν με την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων των ελληνικών ναυπηγείων.

- Δεν καταργούνται οι φόροι υπέρ τρίτων από τα εισιτήρια, αλλά και όσοι καταργηθούν, όπως ο επίναυλος, θα ενταχθούν στα κονδύλια για τις άγονες. Δεν θα μειωθούν δηλαδή οι τιμές των εισιτήρίων ανάλογα ούτε θα καρπωθούν τη διαφορά οι εταιρείες.

- Σύντομα θα τεθεί σε ισχύ η «συμφωνία της Στοκχόλμης».

Θετικές οι πρώτες αντιδράσεις

Ετοιμες είναι οι ακτοπλοϊκές να καθορίσουν νέα διαφοροποιημένα τιμολόγια αμέσως μόλις ισχύσει και επίσημα η απελευθέρωση. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι θετικά υποδέχθηκε το νέο και το Χ.Α.

Οι μετοχές των ΝΕΛ, Μινωικών Γραμμών, της Blue Star και της ΑΝΕΚ σημείωσαν άνοδο 6,67%, 5,23%, 5,22% και 4% αντίστοιχα.

Ο κ. Μιχάλης Σακέλης.

Θετικά είναι και τα σχόλια εκπροσώπων της αγοράς.

Link to comment
Share on other sites

Μιλώντας στη «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος της Blue Star και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, Μιχάλης Σακέλης, δήλωσε: «Οι δηλώσεις του Υπουργού είναι ένα θετικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Ομως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα αιτήματα του κλάδου κυρίως αφορούν την απελευθέρωση των συνθηκών εκμετάλλευσης των πλοίων και όχι το ναυλολόγιο.

Ο ΥΕΝ πρέπει να εμπιστευθεί τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και να πάρει θαρραλέα μέτρα, τα οποία θα οδηγήσουν σε ανάπτυξη και ανανέωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου και δραστηριοποίηση νέων εταιρειών, μεταξύ των οποίων και κοινοτικών στην ακτοπλοΐας μας».

Ο κ. Γεράσιμος Στρίντζη [sTR.AT] Σχετικά άρθρα ς.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaways, Γεράσιμος Στρίντζης, κληθείς να σχολιάσει τις δηλώσεις του ΥΕΝ, ανέφερε στη «Ν»: «Οι δηλώσεις είναι θετικές. Πιστεύουμε ότι η απελευθέρωση θα δώσει νέα δυναμική στην ακτοπλοΐα για την είσοδο νέων επιχειρηματιών και νέων πλοίων.

Σε ό,τι αφορά τους ναύλους, είμαι βέβαιος ότι θα δημιουργηθούν διάφορα ναυλολόγια από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις γραμμές του Αιγαίου, ανάλογα με τις παρεχόμενες υπηρεσίες, την ταχύτητα του κάθε πλοίου, την ευελιξία της κάθε εταιρείας και άλλων παραγόντων.

Χαρακτηριστικά σάς γνωρίζω ότι η εταιρεία μας θα εφαρμόσει πλέον σε όλες τις γραμμές της το 'Bonus Miles' (έκπτωση 10%) και το 'Πολλαπλό Εισιτήριο' (έκπτωση 20%) και μάλιστα με χρέωση πιστωτικής κάρτας σε άτοκες δόσεις.

Πιστεύουμε επίσης ότι χάσαμε πάρα πολύ χρόνο, αλλά από σήμερα αρχίζουμε να επεξεργαζόμαστε Επενδυτικά Προγράμματα για απόκτηση ή ναυπήγηση νέων πλοίων».

Επίσης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, εάν η εταιρεία θα υποβάλει δρομολόγια στο υπουργείο, ανέφερε: «Ο λόγος που η εταιρεία μας δεν υπέβαλε μέχρι σήμερα δρομολόγια ήταν πάρα πολύ απλός και καθόλου αντιδραστικός. Οι επιχειρήσεις προγραμματίζουν τη δράση τους όταν γνωρίζουν 'τους όρους του παιγνιδιού'.

Τώρα πιστεύουμε ότι οι όροι ξεκαθαρίζουν και πολύ σύντομα θα είμαστε έτοιμοι να προγραμματίσουμε τη διάταξη του στόλου μας στις γραμμές του Αιγαίου».

Link to comment
Share on other sites

Ειδικα στις γραμμες απο Πειραια για Παρο, Ναξο, Σαντορινη αλλα και Συρο, Τηνο, Μυκονο περιμενουμε με αγωνια τα ευεργετικα αποτελεσματα του υγιους ανταγωνισμου μεταξυ της πλειαδας των εταιρειων που δραστηριοποιουνται στη γραμμη.;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...