Jump to content
Shipfriends

Λευτερια στην Ακτοπλοια


Recommended Posts

ΣΕ ΥΨΗΛΟΥΣ τόνους πραγματοποιήθηκε χθες το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με το θέμα της δρομολόγησης του φορτηγού πλοίου «Aegean Sun» από τη ΝΕΛ, στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, να κλέβει την παράσταση.

δ ι α φ η μ ι σ η

Τελικά το ΣΑΣ γνωμοδότησε θετικά στην αίτηση της εταιρείας, ωστόσο μεγαλύτερη αξία έχουν οι θέσεις που διατυπώθηκαν από όλες τις πλευρές για τον τρόπο λειτουργίας της ακτοπλοϊκής αγοράς με αφορμή το συγκεκριμένο θέμα.

Το αίτημα για το «Aegean Sun» εκκρεμούσε από την προηγούμενη συνεδρίαση του ΣΑΣ. Η σημασία του θέματος είναι προφανής καθώς η δρομολόγησή του στη συγκεκριμένη γραμμή δίνει νέα διάσταση στη σύγκρουση που έχει ξεσπάσει μεταξύ ΝΕΛ και Hellenic Seaways πρωτίστως και δευτερευόντων με την εταιρεία «Saos» του κ. Φώτη Μανούση ο οποίος έχει επίσης ένα δρομολογημένο φορτηγό πλοίο στη γραμμή και ήθελε να βάλει ένα ακόμη το «Θεσσαλονίκη».

Η δρομολόγηση του «Θεσσαλονίκη» δεν συζητήθηκε, καθώς το πλοίο πρέπει για να δρομολογηθεί να υψώσει ελληνική σημαία ή σημαία άλλου κράτους μέλους της Ε.Ε.

Η ΝΕΛ, όπως σημειώνουν παράγοντες της εταιρείας, προσπαθούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα να δρομολογήσει το συγκεκριμένο πλοίο στη γραμμή και για το λόγο αυτό παραβρέθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Απόστολος Βεντούρης, προκειμένου να στηρίξει το αίτημα.

Απο τη Ναυτεμπορικη

Link to comment
Share on other sites

Αν και από τους άλλους συμμετέχοντες δεν εκφράστηκε ουσιαστικά ένσταση στη δρομολόγηση του πλοίου, καθώς όλοι οι εκπρόσωποι των εταιρειών και ναυτιλιακών φορέων τάσσονται υπέρ της ελεύθερης δρομολόγησης στο πλαίσιο της γενικότερης θέσης που έχουν για πλήρη απελευθέρωση της αγοράς, ωστόσο επισημάνθηκε με νόημα ότι η δρομολόγηση ενός ακόμη φορτηγού πλοίου στη συγκεκριμένη γραμμή ουσιαστικά δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα στη συνέχιση της δρομολόγησης ενός νεότευκτου και «ακριβού πλοίου» σε μία γραμμή, όπως είναι το «Νήσος Μύκονος».

Οπως χαρακτηριστικά σημείωνε παράγων της ακτοπλοΐας στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη θα υπάρχουν τρία επιβατηγά συμβατικά πλοία μεγάλης ηλικίας της ΝΕΛ, άρα σχετικά μειωμένου κόστους, δύο φορτηγά επίσης πολύ μικρού κόστους της ΝΕΛ και της «Saos» και ένα νεότευκτο το οποίο τους χειμερινούς μήνες λόγω μειωμένης επιβατικής κίνησης ουσιαστικά λειτουργεί ως «ρο-ρο πολυτελείας». Σημειώνεται ότι τη χειμερινή περίοδο το 75% των εσόδων του συμβατικού πλοίου προέρχονται από τα φορτηγά αυτοκίνητα. Είναι φανερό ότι ο ανταγωνισμός είναι άνισος για ένα «ακριβό πλοίο» όπως το «Νήσος Μύκονος».

Η Hellenic Seaways υποστηρίζει από την πλευρά της ότι δεν πρέπει να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά στην αντιμετώπιση των εταιρειών, συμφωνεί με την ελεύθερη δρομολόγηση πλοίων στις γραμμές καθώς είναι υπέρ της απελευθέρωσης του κλάδου ωστόσο προσθέτει ότι η απελευθέρωση πρέπει να αφορά το σύνολο του θεσμικού πλαισίου άρα και την απελευθέρωση του ναυλολογίου. Με τον τρόπο αυτό θα δοθεί η δυνατότητα σε ένα νεότευκτο πλοίο με την κατάλληλη τιμολογιακή πολιτική τους θερινούς μήνες να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό.

Η ΝΕΛ από την πλευρά της δεν διαφωνεί σε μία τέτοια τοποθέτηση και όπως υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Α. Βεντούρης, η αγορά πρέπει να απελευθερωθεί και όποιος είναι πιο ανταγωνιστικός θα επιβιώσει.

Σε κάθε περίπτωση η συγκεκριμένη υπόθεση θέτει εκ των πραγμάτων το θέμα της πλήρους απελευθέρωσης της αγοράς επί τάπητος, καθώς ανά πάσα στιγμή σε οποιαδήποτε άλλη ακτοπλοϊκή γραμμή μπορεί να υπάρξει το ίδιο πρόβλημα. Οπως σημειώνουν ακτοπλοϊκοί παράγοντες δεν είναι δυνατόν να έχουμε μόνο ελεύθερη δρομολόγηση χωρίς ελεύθερη εμπορική εκμετάλλευση των πλοίων.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...