Jump to content
Shipfriends

Τα νέα τζάκια της ναυτιλίας


Recommended Posts

Διπλασιάσθηκαν σχεδόν οι Ελληνες εφοπλιστές, μέσα στη δεκαετία 1996 - 2005, που κατέχουν πάνω από 1 εκατ. dwt και συμπεριλαμβάνονται στον κατάλογο με τους μεγαλύτερους και σπουδαιότερους εφοπλιστές της χώρας. Σύμφωνα με τα στοχεία που έχει το «Κ» στη διάθεσή του, οι εφοπλιστές που διέθεταν στόλο πάνω από 1 εκατ. τόνους dw, το έτος 1996 ήταν 28, ενώ στο τέλος του 2005 ανέρχονταν σε 48.

Μέσα σε αυτή τη δεκαετία συντελέσθηκαν κοσμογονικές διεργασίες με αποτέλεσμα σημαντικοί εφοπλιστές να συρρικνώσουν τον στόλο τους ή ακόμη και να αποσυρθούν για διαφορετικούς λόγους ο καθένας από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες. Ωστόσο, εμφανίσθηκε μια νέα γενιά εφοπλιστών, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι τα παιδιά των ιδρυτών των ναυτιλιακών εταιρειών, οι οποίοι σπούδασαν στο Λονδίνο, κυρίως στο London School of Economics και σήμερα πρωταγωνιστούν στην ελληνική ναυτιλία. Η δεύτερη αυτή γενιά εφοπλιστών ανοίγει νέους δρόμους, σπεύδει να αντλήσει κεφάλαια από τις ξένες κεφαλαιαγορές της Νέας Υόρκης και του Λονδίνου και διαμορφώνει προϋποθέσεις για την διαιώνιση της ελληνικής ναυτιλιακής κυριαρχίας για τις επόμενες δεκαετίες.

Η νέα φουρνιά

Η νέα αυτή φουρνιά εφοπλιστών είναι οι κκ. Γιάννης Αγγελικούσης, Νίκος Τσάκος, Ευάγγελος Πιστιόλης, Χάρης Βαφειάς, Ευάγγελος Μαρινάκης, Ιωάννης Κούστας, Βίκτωρας Ρέστης, Χρήστος Κανελλάκης, Λου Κολλάκης. Μέσα σε αυτή την δεκαετία ο ελληνικός εφοπλισμός έχασε τα μεγάλα ονόματα, όπως ο Σταύρος Νιάρχος, ο Γιάννης Λάτσης, ο Γεώργιος Π. Λιβανός, ο Δημήτρης Μανιός που απέθαναν, αλλά υπήρξαν και άλλοι που συρρίκνωσαν τον στόλο τους, όπως η οικογένεια Γουλανδρή και άλλοι γιατί έφυγαν οριστικά από τη ναυτιλία, όπως οι κκ. Μ. Περατικός, Α. Καραγεώργης, Μ. Σαρλής κ.λπ. Ταυτόχρονα, όμως, με την αποχώρηση ορισμένων ναυτιλιακών οικογενειών, αναδείχθηκαν τα νέα τζάκια. Μάλιστα, τα νέα πρόσωπα που κυριαρχούν σήμερα στην ελληνική ναυτιλία είναι είτε αυτοδημιούργητοι είτε δεύτερης γενιάς εφοπλιστές. Πρώην ναυτικοί, πλοίαρχοι του Εμπορικού Ναυτικού είναι οι κκ. Παναγιώτης Τσάκος και Βασίλης Κωνσταντακόπουλος. Ο κ. Γιάννης Αγγελικούσης, δεύτερης γενιάς εφοπλιστής, είναι γιος πρώην ασυρματιστή του Εμπορικού Ναυτικού. Επίσης υπάρχουν και τρία αδέλφια που διαχειρίζονται εκατό περίπου πλοία και ο πατέρας τους ήταν αντικέρ. Ο Αθανάσιος, ο Ανδρέας και ο Κωνσταντίνος Μαρτίνος τις τελευταίες δύο δεκαετίες συμπεριλαμβάνονται ανάμεσα στους μεγαλύτερους Ελληνες εφοπλιστές.

Ο κ. Γιάννης Αγγελικούσης είναι σήμερα πρώτος στον κατάλογο με τους μεγαλύτερους Ελληνες εφοπλιστές. Διαθέτει πάνω από εβδομήντα πλοία (με δύο εταιρείες), χωρητικότητας 7.547.251 κόρων. Ο κ. Παναγιώτης Τσάκος έχει 51 πλοία με χωρητικότητα 5,3 εκατ. κόρους. Σήμερα διαθέτει ένα μεγάλο στόλο και ένα ίδρυμα που διδάσκει την ελληνική γλώσσα στη Λατινική Αμερική. Τα παιδιά του Νίκος και Μαρία ασχολούνται ενεργά και αποτελούν το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας. Ο κ. Βασίλης Κωνσταντακόπουλος διαθέτει ένα μεγάλο στόλο από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, γεννήθηκε στο Διαβολίτσι Μεσσηνίας και σπούδασε πλοίαρχος στην Ανώτερη Δημόσια Σχολή Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού. Πρωτοστάτησε στη δημιουργία της Helmepa Junior. Τα τρία παιδιά του αποτελούν τις νέες δυνάμεις του εφοπλισμού. Μάλιστα ο κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος προσφάτως εξελέγη και μέλος του νέου διοικητικού συμβουλίου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Τα αδέλφια Θανάσης, Κωνσταντίνος και Ανδρέας Μαρτίνος διαθέτουν σήμερα περίπου εκατό πλοία, με διαφορετικές ναυτιλιακές εταιρείες. Ο πατέρας του είχε ένα από τα πιο γνωστά καταστήματα με αντίκες στην καρδιά της Αθήνας, το Μοναστηράκι, το οποίο διατηρεί ακόμη και σήμερα η αδελφή τους. Οι Ελληνες εφοπλιστές που διαθέτουν σχεδόν όλα τα πλοία τους στην ελληνική σημαία είναι οι κκ. Γιάννης Αγγελικούσης, με 71 πλοία, από τα οποία τα 66 είναι εγγεγραμμένα στο εθνικό νηολόγιο, Γεώργιος Κουμάνταρος με 23 πλοία, όλα με ελληνική σημαία, όμιλος Βαρδινογιάννη με 18 πλοία, από τα οποία μόνο δύο με ξένη σημαία, Ιωάννης Μ. Καρράς.

πηγη: Το κερδος

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...