Jump to content
Shipfriends

Βουλιαζουν οι Ρωσικοι σταθμοι εμπορευματοκιβωτιων


Recommended Posts

Τα όριά τους αρχίζουν να αγγίζουν από πλευράς χωρητικότητας οι τερματικοί σταθμοί κοντέινερ της Ρωσίας, καθώς αυξάνεται διαρκώς το εμπόριο στη Βαλτική, η οποία χρησιμοποιείται ως ενδιάμεσος σταθμός των εμπορευμάτων που μεταφέρονται από την Ευ- ρώπη προς την Ασία. Η Ρωσία βρέθηκε στην τέταρτη από την έκτη θέση στη λίστα των εμπορικών συνεταίρων της Γερμανίας φέτος, ξεπερνώντας την Ιαπωνία και τη Σουηδία, καθώς έχει αυξηθεί κατά πολύ η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ του Αμβούργο και της Αγίας Πετρούπολης.

Ο όγκος των φορτίων μεταξύ των δύο περιοχών αυξήθηκε κατά 37,4% τους πρώτους οκτώ μήνες του 2005, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2004 και έφτασε τα 252.704 TEUs. Ο ρυθμός αύξησης αναμένεται να συνεχιστεί και μάλιστα το γραφείο του Αμβούργου προβλέπει ότι τα φορτία θα φτάσουν τα 400.000 TEUs μέχρι το τέλος του έτους. Η αύξηση αυτή, χαρακτηρίζεται ως «το μεγαλύτερο άλμα» των τελευταίων πέντε ετών. Η εμπορική συνεργασία Ρωσίας - Γερμανίας έχει αυξηθεί σημαντικά και θα μπορούσε να αυξηθεί ακόμα περισσότερο αν υπήρχε περισσότερος διαθέσιμος χώρος στους τερματικούς σταθμούς. «Η κίνηση εμπορευματοκιβωτίων με την Αγία Πετρούπολη έχει φτάσει τα επιτεύξιμα όρια, δεδομένης της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών και έτσι, ο επιπλέον όγκος διοχετεύεται σε άλλες transit περιοχές», δηλώνει ο υπεύθυνος του γραφείου του Αμβούργου. Eπίσης τονίζει ότι «ο πρώτος Τερματικός Σταθμός Κοντέινερ της Αγίας Πετρούπολης, ο οποίος είναι και ο μεγαλύτερος στην περιοχή της Βαλτικής, έχει χωρητικότητα 500.000 TEUs ετησίως και αυτήν τη στιγμή είναι όλος γεμάτος. Οι ανάγκες είναι τέτοιες που η Γερμανία θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει άλλα 400.000 με 500.000 TEUs επιπλέον, αν υπήρχε διαθέσιμος χώρος».

Επιπλέον, χωρητικότητα περίπου 150.000 εμπορευματοκιβωτίων μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να εξοικονομηθεί από την εταιρεία φορτοεκφόρτωσης Petrolesport, αλλά και με τη λειτουργία του νέου τερματικού σταθμού Kronstadt. Ένας παράγοντας που καθυστερεί περαιτέρω την αύξηση της διακίνησης κοντέινερ είναι και οι διαδικασίες που ακολουθούν τα ρωσικά τελωνεία και οι οποίες επηρεάζουν τη ροή των κοντέινερ που περνούν από την Αγία Πετρούπολη για να καταλήξουν στους τελικούς προορισμούς τους.

Οι μακροπρόθεσμες προβλέψεις κάνουν λόγο για διακίνηση περίπου δύο εκατομμυρίων TEUs στη γραμμή Αμβούργο - Αγία Πετρούπολη στα επόμενα πέντε χρόνια. Η γραμμή εξυπηρετείται από εννέα εταιρείες, μεταξύ αυτών, η Orient Overseas Container Line, η CMA CGM, η Mediterranean Shipping Co., η UniFeeder, η Swanline, καθώς και άλλους 55 υπερπόντιους «παίκτες».

πηγη: Η Ναυλαγορά 22 Οκτ 2005

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...