Jump to content
Shipfriends

Ο τριτος κοσμος σκουπιδοτοπος της ευρωπης; come on now!!


Recommended Posts

To scrap βλαπτει υγεια περιβαλλον

Η Ευρωπαικη Επιτροπη παραδεχεται τις αρνητικες επιπτωσεις στον τριτο κοσμο

26/09/05

H διάλυση των πλοίων μονών τοιχωμάτων, τα οποία αποσύρονται με Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα προκαλέσει περιβαλλοντική καταστροφή και προβλήματα υγείας στους εργάτες του τρίτου κόσμου, παραδέχεται η Κομισιόν. Όπως δηλώνει ο ευρωπαίος επίτροπος για το περιβάλλον, Σταύρος Δήμας, σε γραπτή του απάντηση στην ευρωβουλευτή των Πρασίνων, Margrete Auken, «η Επιτροπή δεν μπορούσε να κάνει τίποτα γι' αυτό, παρόλο που οι αρνητικές επιπτώσεις της πολιτικής που υιοθέτησαν οι Βρυξέλλες ήταν αναπόφευκτες». Υπήρχε μικρή διαθεσιμότητα των λεγόμενων «πράσινων» scrapping ναυπηγείων, τόσο στην Ε.Ε. όσο και στις χώρες εκτός ΟΟΣΑ, προκειμένου να καταστρέψουν τις τεράστιες ποσότητες τοξικού χάλυβα, ως αποτέλεσμα της απαγόρευσης που επέβαλε η Ε.Ε. Επίσης δεν υπήρχε τρόπος να ελέγξουν την ηλικία του στόλου των πετρελαιοφόρων, αφού τα πλοία συχνά καταλήγουν στα διαλυτήρια όταν έχουν αφήσει τα νερά της Ε.Ε., δηλαδή βρίσκονται εκτός δικαιοδοσίας της Κομισιόν.

«Η Κομισιόν μπορεί να επιβεβαιώσει την πρόγνωση ότι η αυξανόμενη απόσυρση των δεξαμενόπλοιων μονών τοιχωμάτων θα οδηγήσει σε σημαντική αύξηση του αριθμού των πλοίων που καταλήγουν σε διάλυση», γράφει ο κ. Δήμας. «Η Κομισιόν μπορεί επίσης να επιβεβαιώσει ότι δεν υπάρχει επαρκής αριθμός εγκαταστάσεων που να πληρούν τις προϋποθέσεις περιβαλλοντικά αβλαβούς διαχείρισης, καθώς και της ασφάλειας και της υγιεινής των εργαζομένων». Ο κ. Δήμας τόνισε ότι προς το παρόν είναι ασαφές αν η απαγόρευση των μονοπύθμενων μπορεί να οδηγήσει σε εξαγωγή πλοίων προς διάλυση από την Ε.Ε. προς τις χώρες εκτός ΟΟΣΑ, καθώς τα πλοία αυτά μπορεί ήδη να έχουν εγκαταλείψει τα ευρωπαϊκά χωρικά ύδατα. Η κα Auken, πάντως, ήταν πιο συγκεκριμένη στην ερώτησή της. «Αυτή η κατάσταση θα οδηγήσει στη συνέχιση, αλλά και την αύξηση των παράνομων εξαγωγών τοξικών αποβλήτων, μέσω των πλοίων που προορίζονται για διάλυση», έγραψε. «Οι ήδη “απαράδεκτες” συνθήκες που επικρατούν στα διαλυτήρια στις χώρες εκτός ΟΟΣΑ», υποστηρίζει η κα Auken, «θα γίνουν ακόμα χειρότερες» και συμπληρώνει ότι «περισσότεροι από 20 εκατ. τόνοι χάλυβα θα δια- λυθούν, ως αποτέλεσμα της απαγόρευσης των μονοπύθμενων».

Ο κ. Δήμας παραδέχεται: «Όσο τα πλοία που είναι προς διάλυση φτάνουν στις ανεπτυγμένες χώρες σε μεγάλους αριθμούς, οι αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των εργατών και στο περιβάλλον προκαλούν φόβους». Η Κομισιόν έχει δηλώσει ότι έχει εξετάσει σε διεθνή φόρα τους τρόπους που θα μπορούσε να καθιερώσει ένα σύστημα δεσμευτικών κανόνων για την ανακύκλωση των πλοίων. Δικαστικές προσφυγές Η Κομισιόν έχει επίσης απειλήσει με δικαστικές προσφυγές εναντίον των χωρών που αψηφούν τη Συνθήκη Basel και την ευρωπαϊκή νομοθεσία που αφορά τα απόβλητα. Ωστόσο η Ε.Ε. γνωρίζει ότι τα πλοία σπάνια οδηγούνται προς διάλυση εντός των ευρωπαϊκών υδάτων, κάτι που σημαίνει ότι οι νόμοι προσπερνιούνται. «Η ευρωπαϊκή νομοθεσία για την απόσυρση των πλοίων μπορεί να εφαρμοστεί μόνο όταν ένα πλοίο διαλύεται εντός των ευρωπαϊκών υδάτων», τόνισε ο κ. Δήμας ενώπιον του ευρωκοινοβουλίου τον περασμένο μήνα. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από τις Βρυξέλλες ο όγκος του scrap των δεξαμενόπλοιων θα κυμανθεί μεταξύ 800.000 και 7,7 εκατ. τόνων τον χρόνο, στην περίοδο από το 2004 έως το 2015. Τα υλικά που μπορεί να προκαλούν κάποια περιβαλλοντική ανησυχία και προέρχονται από το scrap υπολογίζονται μεταξύ 480.000 και 1,5 εκατ. τόνων τον χρόνο για την ίδια περίοδο.

πηγη: Η Ναυλαγορα

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...