Jump to content
Shipfriends

oποιος βαριεται να ζυμωσει......


Recommended Posts

Ζυμώσεις εν όψει νέας δρομολογιακής περιόδου

«Μυστική» συνάντηση ακτοπλόων - Κεφαλογιάννη

ΓΙΑ μία ακόμη φορά τέθηκαν επί τάπητος τα θέματα της ακτοπλοΐας στη συνάντηση που είχαν χθες μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλη Κεφαλογιάννη.

Σε περίοδο ζυμώσεων εισήλθε η ακτοπλοΐα, εν όψει και της έναρξης της νέας δρομολογιακής περιόδου από 1ης Νοεμβρίου, αλλά και της επικείμενης παρέμβασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τη διαδικασία της αιτιολογημένης γνώμης για την πλήρη εναρμόνιση του ελληνικού δικαίου με τον κοινοτικό κανονισμό 3577/92.

Η συνάντηση υπουργού - ακτοπλόων, η οποία δεν ανακοινώθηκε από το ΥΕΝ έγινε και εν όψει της επίσκεψης του Ευρωπαίου Επίτροπου, αρμόδιου για τις μεταφορές, Jacques Barrot, ο οποίος αναμένεται στην Αθήνα στις αρχές της μεθεπόμενης εβδομάδας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνάντηση αυτή συζητήθηκαν οι «εκκρεμότητες» που προέκυψαν από τις πρόσφατες εξαγγελίες του ΥΕΝ περί απελευθέρωσης των ναύλων και από τις γραμμές του Πειραιά, τους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές κ.ά.

πηγη: η ναυτεμπορικη

Link to comment
Share on other sites

η συνεχεια

Ο υπουργός προσανατολίζεται να απελευθερώσει τις γραμμές των Κυκλάδων, ενώ δεν ξεκαθαρίζει τι θα γίνει με τις γραμμές της Κρήτης, παρά το γεγονός ότι, με βάση το κριτήριο του όγκου επιβατών, μάλλον είναι από τις πρώτες που πρέπει να απελευθερωθούν, με βάση πάντα το σκεπτικό του υπουργείου.

Προς την απελευθέρωση, φαίνεται να βαδίζει και η γραμμή της Μυτιλήνης, μετά την είσοδο σε αυτή και της Hellenic Seaways, γεγονός που «ανάγκασε» τη ΝΕΛ να ανακοινώσει εκπτώσεις μέχρι και 30% σε όλα τα εισιτήρια της επιστροφής.

Επίσης, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές. Το ΥΕΝ προσανατολίζεται σε διαγωνισμούς μέχρι 5 χρόνια ωστόσο, δίνοντας όμως τη δυνατότητα κατάθεσης προτάσεων και για μικρότερο διάστημα. Αλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι προσανατολίζεται σε μία ρύθμιση του τύπου «τρία συν δύο χρόνια».

Πάντως, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι διαγωνισμοί για την επόμενη χρονιά με το νέο καθεστώς που θα εισάγει η τροπολογία, θα δοθεί παράταση στις ισχύουσες γραμμές για δύο μήνες.

Τη συνάντηση απασχόλησε και το θέμα της ηλικίας των πλοίων και της συνθήκης της Στοκχόλμης, θέμα όμως που ο ΥΕΝ το παρέπεμψε για αργότερα.

Τέλος, επανέλαβε ότι οι φόροι υπέρ τρίτων δεν θα καταργηθούν αλλά θα μεταφερθούν στο ΥΕΝ, προκειμένου τα κονδύλια να αξιοποιηθούν σε έργα υποδομής, όπως είχε ανακοινώσει πρόσφατα.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το επόμενο διάστημα είναι κρίσιμο για την ακτοπλοΐα, καθώς οι εταιρείες, λόγω και υψηλών τιμών καυσίμων, βρίσκονται σε περίοδο επανακατάρτισης των χειμερινών τους δρομολογίων και επιζητούν από το ΥΕΝ να καθορίσει με σαφείς όρους τους κανόνες του «παιχνιδιού» για τη νέα δρομολογιακή χρονιά.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...