Jump to content
Shipfriends

8th Annual Forum - Institute of Chartered Shipbrokers


Recommended Posts

ICS Greek Branch: Διχασμένη η ναυτιλιακή κοινότητα για όσα επιφυλάσσει το 2013

Σε περιόδους κρίσης, «η ρευστότητα είναι ο βασιλιάς» και η αγορά ευνοεί αυτούς που, ακόμα κι αν υπάρχει έλλειψη ιδίων κεφαλαίων, καταφέρνουν να διατηρήσουν τη ρευστότητά τους.

Την επισήμανση αυτή έκανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Paragon Shipping και της Boxships, Μιχάλης Μποδούρογλου, στη διάρκεια του 8ου ναυτιλιακού συνεδρίου του Institute of Chartered Shipbrokers Greek Branch, ενώ ο νέος πρόεδρος της Intercargo και γενικός διευθυντής της Anangel Maritime, Γιάννης Πλατσιδάκης, τόνισε ότι η ναυτιλία δεν έχει υποκατάστατο, και εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η παρούσα κρίση θα δώσει την ευκαιρία και τη δυνατότητα στον ελληνικό εφοπλισμό όχι μόνο να ανανεώσει και να επεκτείνει το στόλο του, αλλά και να βελτιώσει και να εκσυγχρονίσει τον τρόπο διαχείρισης των πλοίων.

Το μείζον θέμα της ρευστότητας, αλλά και των εσόδων, έθιξε και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation, Νίκος Τσάκος, ο οποίος αποκάλυψε ότι οι ανεξάρτητοι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων, μέσω του φορέα τους Intertanko, βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για την αλλαγή του δείκτη της αγοράς, του γνωστού WorldScale. Σύμφωνα με τον κ. Τσάκο, το σύστημα αυτό δεν προάγει διαφάνεια σε ό,τι αφορά τη «μετάφραση» της ναύλωσης σε κέρδη ή ζημιές και, όπως σημείωσε, γίνεται προσπάθεια το «W.S. 0» να μην αντικατοπτρίζει μηδενικά έσοδα για τον πλοιοκτήτη, αλλά τη βάση των λειτουργικών εξόδων ενός πλοίου, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να γίνεται κατανοητό αν το ύψος ενός ναύλου είναι ζημιογόνο ή όχι.

Η κρίση

Σε περιόδους κρίσης, βασικός στόχος ενός πλοιοκτήτη είναι να διατηρήσει την ικανότητα να λαμβάνει αποφάσεις, ανέφερε ο κ. Μποδούρογλου. «Ολα εξαρτώνται από τα ίδια κεφάλαια και τη ρευστότητα της εταιρείας. Η πραγματικότητα του σήμερα έχει δείξει ότι η αγορά ευνοεί αυτούς που, ακόμα κι αν υπάρχει έλλειψη ιδίων κεφαλαίων, καταφέρνουν να διατηρήσουν τη ρευστότητά τους».

Από την πλευρά του, ο κ. Τσάκος σημείωσε ότι η ναυτιλία είναι μία αγορά, η οποία βασίζεται στη ζήτηση για μεταφορά αγαθών σε όλο τον κόσμο και, αν η ναυτιλία γενικώς ή η αγορά των tankers ειδικώς επιβραδύνουν, θα επέλθει σε τέλμα το σύνολο του παγκόσμιου πληθυσμού.

Ο κ. Πλατσιδάκης συμπλήρωσε ότι η παγκόσμια ναυτιλία δεν έχει ανταγωνιστές και δεν υπάρχει ορατός εναλλακτικός τρόπος για τη μαζική μεταφορά του παγκόσμιου εμπορίου με ανταγωνιστικό τρόπο. «Εχει δε η παγκόσμια ναυτιλία τους δικούς της μηχανισμούς αυτοκάθαρσης και θετικής εξέλιξης μέσα από τις κρίσεις της», κατέληξε.

Τις δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος αναφορικά με την κρίση στη ναυτιλία ανέδειξε ο πρόεδρος του ICS Greek Branch, Νικόλαος Α. Τσαβλίρης. Από τη μία, σημείωσε, υπάρχουν φωνές που υποστηρίζουν ότι το επόμενο έτος φαίνεται να παρουσιάζει τεράστιες ευκαιρίες για επενδύσεις και, από την άλλη, γνώμες που κάνουν λόγο για ένα «αιματηρό» 2013.

Χρηματοδότηση

Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση, στο πάνελ των ομιλητών, συντονιστής του οποίου ήταν ο κ. Λεωνίδας Δημητριάδης - Ευγενίδης, πρόεδρος της Νiver Lines Shipping Co. και του Ιδρύματος Ευγενίδου, ο Δημήτρης Αναγνωστόπουλος μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Aegean Baltic Bank, υπογράμμισε ότι, παρά την κρίση στη χρηματοδότηση, όσοι ακολούθησαν και συνεχίζουν να ακολουθούν συγκροτημένες πρακτικές, η ύφεση (συμπεριλαμβανομένης και της φούσκας του παγκόσμιου νομισματικού συστήματος) αποτελεί πηγή ευκαιριών.

Σε ό,τι αφορά τον τραπεζικό τομέα, ο διευθύνων σύμβουλος της XRTC, Γιώργος Ξηραδάκης, υπογράμμισε ότι από τις παραδοσιακές στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση τράπεζες, μόνο λίγες είναι πρακτικά ενεργές και αυτές κυρίως παρέχοντας δάνεια στο ήδη υπάρχον πελατολόγιό τους. Επιπλέον, τόνισε τη μετατόπιση του ενδιαφέροντος σε τράπεζες της Αμερικής και Απω Ανατολής, και, σε ό,τι αφορά την Απω Ανατολή, τόνισε την επανεμφάνιση των ιαπωνικών τραπεζών και την είσοδο των κινεζικών τραπεζών.

Από την πλευρά της, η διευθύντρια του ICS, Ναταλία Μαργιώλη Κομνηνού, προσέθεσε πως η ελληνική ναυτιλία μπορεί και θέτει μακροπρόθεσμους στόχους, καθώς η σοφία μεταφέρεται από γενιά σε γενιά.

Από τη Ναυτεμπορική

Να πω ότι ημουν στο συνέδριο, του οποίου το θέμα ήταν " bouncing along the bottom, opportunities and challenges in a shipping depression", και ήταν οπως πάντα άρτια οργανωμένο. Ήταν πραγματικά ενδιαφέρον ν'ακούς παράγοντες της ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο να εκθέτουν την άποψή τους για τα τεκταινόμενα. Επίσης όταν ακούς κάποια πράγματα καταλαβαίνεις γιατί οι έλληνες δεν βρίσκονται τυχαία στην κορυφή του shipping. Μακάρι να αφήναμε τέτοια μυαλά και τέτοιες κουλτούρες να διέπουν την ελληνική πραγματικότητα. Από τους ομιλητές προσωπικά, με κέρδισε ο Ξηραδάκης, της γνωστης σε μας XRTC, τον οποίο απλά προσκυνώ, όχι μόνο κατείχε το θέμα του, αλλά κράτησε τους ακροατές δίπλα του και τους έκανε να μην χάσουν ούτε λέξη.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...