Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted (edited)

Υπαρχει σχεδιο μεταφορας του εμπορικου λιμανιου της Χαλκιδας στο βαθυ της Αυλιδας, σε περιοχη χαρακτηρισμενου αρχαιολογικου χωρου

To Χατζηνικολαου Νιουζ (real.gr) said:
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν η Aρχαιολογική Yπηρεσία και οι κάτοικοι της Αυλίδας για τα σχέδια μεταφοράς του εμπορικού λιμανιού της Χαλκίδας στην περιοχή Βαθύ. Μάλιστα, ούτε λίγο ούτε πολύ, κάνουν λόγο για μεθοδεύσεις προκειμένου το λιμάνι να μεταφερθεί σε αρχαιολογικό χώρο, επιβαρύνοντας, επιπροσθέτως, το θαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής με μια επιπλέον λιμενική εγκατάσταση.

Oπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σχετικό ψήφισμα της δημοτικής κοινότητας Βαθέoς, το Λιμενικό Ταμείο Χαλκίδας «κατάφερε να αποσπάσει την έγκριση της προμελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) κατά προκλητικό τρόπο, υποβάλλοντας μια αμφισβητούμενη μελέτη, το περιεχόμενο της οποίας δημιουργεί προβληματισμό ως προς τον επιδιωκόμενο σκοπό». Οπως προκύπτει δε και από τη γνωμοδότηση της Εφορείας Αρχαιοτήτων της περιοχής, για να επιτευχθεί η μεταφορά του λιμανιού σε συγκεκριμένη τοποθεσία «μετακόμισαν» στα χαρτιά ακόμα και τον Ναό της Αρτέμιδας

Edited by proud_ionian
τίτλος
  • 12 years later...
Posted
10 hours ago, Nikos_Chania said:

Κάνεις λάθος. Τόσο η Εύβοια όσο και η Κρήτη έχουν τα αντίστοιχα σχέδια για κεντρικές αρτηρίες, στη δε Κρήτη έχουν ξεκινήσει εργασίες ενώ το βασικό τμήμα της παραχώρησης βρίσκεται στο τελικό στάδιο. 

Η Εύβοια βρίσκεται ακόμα σε στάδια μελετών για τμήματα βελτιώσεων.

Δεν κάνω κανένα λάθος. Είμαι πολιτικός μηχανικός και ξέρω το αντικείμενο. 

Απαντώντας και στους επόμενους, το μόνο κομμάτι που θα ξεκινήσει υποτίθεται σύντομα, είναι η περιφερειακή Χαλκίδας που όντως θα βοηθήσει περίπου 15 λεπτά το κομμάτι προς το Μαντούδι. Ταυτόχρονα με αυτό θα γίνει ο ενωτικός δρόμος προς την νότια Εύβοια και τα 7 χιλιόμετρα της παράκαμψης Βασιλικού, που θα δώσει 5-7 λεπτά μείωσης χρόνου προς την Κύμη. Ελπίζω μέχρι το τέλος της δεκαετίας να είναι έτοιμα.

Μετά βόρεια υπάρχει σχέδιο σε πολύ αρχικό στάδιο για νέο δρόμο 32 χλμ προς την Στροφυλιά. Αυτό στην καλύτερη να είναι έτοιμο σε 10 χρόνια, γιατί οι μελέτες για να ωριμάσουν θέλουν χρόνια, η ΕΕ δεν δίνει πλέον λεφτά για δρόμους, αλλά μόνο για τρένα και γενικά εδώ έχουμε μεγάλες καθυστερήσεις. 

Προς την νότια Εύβοια υπάρχει εδώ και 20 χρόνια η μελέτη παράκαμψης Αμαρύνθου, αλλά από τότε έχουν χτίσει πάνω σε αυτή, οπότε θέλει νέα μελέτη και αυξημένο κόστος, άρα και εδώ πάμε για τα μέσα της επόμενης δεκαετίας. 

Η παράκαμψη Αλιβερίου είναι ακόμα πολύ πίσω και όσο περνάνε τα χρόνια οι μελέτες θέλουν επικαιροποίηση, άρα πάνε ακόμα πιο πίσω. 

Στην μελέτη Μπένου, με τον τίτλο Εύβοια μετά, υπάρχει η εξής πρόταση

Επειδή το να γίνει δρόμος Χαλκίδα - Κύμη με βελτίωση του υπάρχοντος έχει μεγάλο κόστος απαλλοτριώσεων, θα ήταν καλύτερα να γίνει εσωτερικός δρόμος από ορεινά μέρη που δεν έχει απαλλοτριώσεις σοβαρές, αλλά έχει μεγάλα τεχνικά. Ετσι προτείνει σαν λύση, να γίνει προβλήτα στην περιοχή Μακρυλαίμι που είναι το ακρωτήριο ανάμεσα Στύρα και Αλμυροπόταμο, οπότε έτσι το αμφίπλωρο από την Αγία Μαρίνα θα είναι εκεί σε 20 λεπτά, αφού είναι 3,7 μίλια απόσταση και άρα θα έχει χρόνο και κόστος ανάλογο με του Ωρωπός - Ερέτρια, δηλαδή λιγότερο από τα μισά από όσο έχει το σημερινό πέρασμα, ενώ θέλει 2 χλμ δρόμο και βελτίωση άλλων 6 χλμ του υπάρχοντος δρόμου για να βγει στον κεντρικό δρόμο, οπότε με αυτό τον τρόπο η πρόσβαση της Αθήνας προς την Κεντρική και Νότια Εύβοια θα είναι πιο σύντομη και πιο φτηνή. 

 

Το έργο Στομίου - Κύμης δεν είναι εύκολο έργο. Μπήκαν πάνω από 500 πάσσαλοι στην θάλασσα και στην ξηρά για να γίνει η στήριξη. Οντως όμως υπήρχε θέμα με την χρηματοδότηση, αφού τα λεφτά που είχαν ορίσει τα πέρναγαν στο ΠΔΕ μέσα σε 10 χρόνια, δηλαδή μόνο το 10 % κάθε χρόνου. Ετσι έκανε 3 χρόνια να τελειώσει ώστε να γίνει λειτουργικό και η ολοκλήρωση πάει πίσω ώστε να μαζευτούν τα λεφτά πρώτα. 

Στην περιοχή ξεκινάει και το σημαντικό έργο της Πλατάνας που θα λύσει ένα σημαντικό κυκλοφοριακό πρόβλημα όταν έχουμε άφιξη πλοίου. 

Για την Κρήτη γίνονται έργα, ενώ υπάρχουν τμήματα που έχουν ολοκληρωθεί. Τα έργα έχουν ξεκινήσει από το 1995 και θα τελειώσουν το 2035 και θα κάνουν όπως έκανε και η Εγνατία 40 χρόνια.

 

Στο σχόλιο για το αν η δυτική πλευρά της Χίου και της Λέσβου θα έχει δουλειά, είναι προφανές ότι μιλάμε μόνο για καλοκαίρι και με χρήση της επιδότησης που εδώ και χρόνια έχει δοθεί.

Τώρα μια και πάμε στα χρήματα, η διαδρομή Χαλκίδα - Κύμη εσωτερικά είναι 55 χλμ. Αυτό θα έχει κόστος για ένα δρόμο πλάτους 11 μ όπως προβλέπεται δηλαδή χονδρικά με μία λωρίδα πλάτους 3,5 μ και μία δεύτερη ανάγκης 2 μ. ανά κατεύθυνση που επιτρέπει ταχύτητες με όρια έως 90 χαω, χωρίς καθόλου απαλλοτριώσεις, πολύ λιγότερο από το να πάμε το τρένο άλλα 50 χλμ διπλής γραμμής με ηλεκτροκίνηση στο Λαύριο και στην Ραφήνα. 

Τώρα για το ωράριο η λογική λέει ότι με πλοίο 18 μιλίων και 5 ώρες διαδρομή θα εκμεταλλευόταν να συμπληρώνει την γραμμή του Πειραιά ή και της Ραφήνας και να έχει δρομολόγια με αναχώρηση 9 το πρωί από Σίγρι άφιξη 14.00 στην Κύμη, αναχώρηση 15.00 και άφιξη 20.00 στο Σίγρι. Η αναχώρηση 10 το πρωί από Κύμη και 15.00 - 16.00 και 21.00 οι αντίστοιχες ώρες. 

Βασικά η Χίος είναι μικρή η διαφορά από Ραφήνα και κυρίως το Σίγρι και βέβαια η Λήμνος και ο Αγιος Ευστράτιος θα ήταν μία καλή λύση. 

Σίγουρα δεν λύνει το πρόβλημα μία τέτοια γραμμή, απλά θα ήταν μία εναλλακτική για τις οικογένειες, που θα γλύτωναν την καμπίνα. Οι νέοι που πληρώνουν μόνο τον εαυτό τους, μένουν στο κατάστρωμα και δεν έχουν ή μοιράζονται τέσσερις το αυτοκίνητο, δεν είναι για εκεί. 

Μόνο για τις οικογένειες είναι αφού όπως είπαμε 600 ευρώ είναι μία εβδομάδα διανυκτέρευση με πρωινό σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα.

 

image.thumb.jpeg.c21cc1f231926eb25de07dee04a64c85.jpegimage.thumb.jpeg.494e82373dc62027d37d7f0f0f34be02.jpeg

image.thumb.jpeg.0f801038617c080dd8e56262853fc7c0.jpeg

Μακρυλαίμι - Παράκαμψη Χαλκίδας - Πλατάνα

  • proud_ionian changed the title to Λιμάνια Εύβοιας

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...