Jump to content
Shipfriends

Βαθαίνει η κρίση στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά


Recommended Posts

Ξεκάθαρες απαντήσεις στο τι μέλλει γενέσθαι όσον αφορά τους σχεδιασμούς που αφορούν τους δύο μεγάλους Οργανισμούς Λιμένων που είναι εισηγμένοι στο Χρηματιστήριο φαίνεται να απαιτούν κύκλοι των χρηστών και των παραγωγικών τάξεων του πειραϊκού χώρου που παρακολουθούν τις εξελίξεις περί το εργασιακό status.

Ουσιαστικά, το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται από τα τέλη της περασμένης εβδομάδας σε κατάσταση αρρυθμίας εξαιτίας της κινητοποίησης των μελών της Eνωσης Λιμενεργατών λόγω του «παγώματος» της διαδικασίας υπογραφής της συλλογικής σύμβασης εργασίας.

Ωστόσο, οι ίδιοι κύκλοι εκτιμούσαν ότι από τη σημερινή συνάντηση της ηγεσίας του ΥΕΝ με την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), αλλά και από την αυριανή επίσης κρίσιμη συνάντηση με την Eνωση Λιμενεργατών, θα διαφανούν οι προθέσεις του ΥΕΝ για τον ΟΛΠ, και κατά συνέπεια και για τα άλλα στρατηγικής σημασίας λιμάνια.

Στην παρούσα πάντως φάση εκείνο που φαίνεται να απασχολεί τους χρήστες δεν είναι το τι και ποιους χειρισμούς θα επιλέξει η κυβέρνηση για να λύσει τα εργασιακά ζητήματα με τους εργαζομένους στα λιμάνια, αλλά το πώς τα εμπορικά κυρίως λιμάνια θα συνεχίσουν την εύρυθμη λειτουργία τους, και βέβαια πώς θα προσφέρουν καλύτερο επίπεδο υπηρεσιών του σημερινού. Εμπειρογνώμονες περί τα λιμενικά ζητήματα στο παρελθόν είχαν επισημάνει την αναγκαιότητα διαρθρωτικών αλλαγών και εκσυγχρονισμού του ισχύοντος νομικού πλαισίου για τα στρατηγικής σημασίας λιμάνια, και μάλιστα σε χρονική στιγμή που δεν απείχε της ενεργοποίησης του πλαισίου αυτού, κάτι όμως που δεν έγινε.

εξπρες

Link to comment
Share on other sites

Η «αδυναμία» αυτή, σε συνδυασμό με ορισμένες περί τη διοίκηση επιλογές, και βέβαια η έλλειψη αποτύπωσης του πραγματικού κόστους των προσφερόμενων υπηρεσιών, στέρησε τις διοικήσεις από το πλεονέκτημα να ασκήσουν ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική στο μέτρο του δυνατού και με δεδομένο τον «ασφυκτικό εναγκαλισμό» των υπερκείμενων υπουργείων, κινούμενες σε μία κατάσταση που εύκολα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «ερμαφρόδιτη».

Σήμερα, κατά τους ίδιους κύκλους, που οι συζητήσεις περί την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών είναι σε εξέλιξη, απαιτείται τάχιστα να ξεκαθαρίσει το τοπίο ως προς τις επιλογές προκειμένου να αποφευχθούν εσφαλμένες εκτιμήσεις αλλά και παρεξηγήσεις περί των επενδύσεων, των συμβάσεων με μεγάλες και μη εταιρίες, κ.λπ., δεδομένου ότι οι εταιρίες αυτές δεν μπορεί να αποτελούν στοιχείο πειραματισμού καθώς είναι εισηγμένες στο Χ.Α.

Εκτός αυτού, το «ομιχλώδες» του τοπίου επιδρά αρνητικά και στην εκμετάλλευση των υπεραξιών που μπορεί να προκύψουν ή ήδη προκύπτουν από το ναυτιλιακό cluster, όπως αυτό περιγράφηκε στην πρόσφατη συνεδρίαση του συμβουλίου ναυτιλιακής πολιτικής, κύριο θέμα του οποίου ήταν η αναμόρφωση της λιμενικής πολιτικής. Κατά συνέπεια, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες εκτιμήσεις, το «ξεκαθάρισμα» της πολιτικής θα δώσει και τη δυνατότητα αποτύπωσης του εύρους του όποιου επιχειρηματικού ενδιαφέροντος έχει εκδηλωθεί ή πρόκειται να εκδηλωθεί για τα εμπορικά κυρίως λιμάνια.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

«Πράσινο φώς» από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας φαίνεται πως αναμένει η ηγεσία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς προκειμένου να προωθήσει προς υλοποίηση σχεδιασμούς αναδιάταξης των δυνάμεων στο εμπορικό τμήμα και ειδικότερα στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πλαίσιο αυτών των σχεδιασμών η διοίκηση του λιμένα είναι έτοιμη να συζητήσει με την MSC το ενδεχόμενο αναδιαπραγμάτευσης όρων της σύμβασης που έχει συνάψει η εταιρία με το λιμάνι αλλά και να εξετάσει συνολικά τα αιτήματα που έχουν, ως γνωστόν, καταθέσει και άλλες ναυτιλιακές εταιρίες για αύξηση της παρουσίας τους στο λιμάνι του Πειραιά.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η υπόθεση της επιχειρησιακής αναδιάταξης του Οργανισμού χρονοτριβεί, γεγονός που δημιουργεί εκνευρισμούς στα επιτελεία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων αλλά και τους εδώ πράκτορες σε στιγμή που οι ναυτιλιακές εταιρίες επαναπροσδιορίζουν τις πολιτικές τους ως προς τα λιμάνια που θα χρησιμοποιήσουν ως κομβικά.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η παρατηρούμενη «χρονοτριβή» έχει ήδη εμφανίσει τις παρενέργειές της και στον άλλο τομέα του εμπορικού λιμένα που αναφέρεται στη διακίνηση οχημάτων (car terminal) καθώς δεν έχει προς ώρας ξεκαθαρίσει η διαδικασία που θα επιλεγεί προς απάντηση σε επίσης εκδηλωμένο ενδιαφέρον ναυτιλιακών εταιριών για χρήση του Πειραιά.

πηγη: η Express

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...