Jump to content
Shipfriends

Dover - Παλουκια


Recommended Posts

απο το Βημα

Πρώτα σε επιβάτες Ντόβερ, Παλούκια, Πέραμα

Τα τρία λιμάνια φιγουράρουν στην κορυφή της λίστας της ΕΕ για την κίνησή τους σε εμπορεύματα και ανθρώπους το 2008

Τα Παλούκια της Σαλαμίνας και το Πέραμα φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις της λίστας των λιμένων με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εurostat που αφορούν τα λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ενωσης και την κίνησή τους σε εμπορεύματα και ανθρώπους κατά τη διάρκεια του 2008.

Τα Παλούκια της Σαλαμίνας βρίσκονται στη δεύτερη θέση της λίστας και το Πέραμα στην τρίτη θέση, ενώ ακολουθεί το λιμάνι του Πειραιά στην τέταρτη θέση, με το αγγλικό λιμάνι του Ντόβερ να καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην ίδια λίστα.

Στην πέμπτη θέση βρίσκεται το λιμάνι του Καλέ στη Γαλλία και ακολουθούν τα λιμάνια του Ελσινορ στη Δανία, του Ελσινμποργκ στη Σουηδία, της Μεσσίνης στην Ιταλία, της Καλαβρίας επίσης στην Ιταλία και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει το λιμάνι του Ελσίνκι στη Φινλανδία.

Ειδικότερα και με βάση τα στοιχεία του Εurostat κατά τη διάρκεια του 2008 μεταξύ των 20 μεγαλύτερων επιβατικών λιμένων της Ευρώπης συμπεριλαμβάνονται, πλην των τριών ελληνικών λιμανιών, ακόμη πέντε ιταλικά λιμάνια, τρία ισπανικά, ενώ με δύο λιμάνια συμμετέχουν η Δανία και η Σουηδία. Από ένα λιμάνι διαθέτουν στην ίδια λίστα η Γερμανία, η Εσθονία, η Γαλλία, η Φινλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Οπως αναφέρουν οι αναλυτές της Εurostat, από τη λίστα απουσιάζουν δύο ελληνικά λιμάνια, αυτά του Ρίου και του Αντιρρίου, τα οποία κατά τη διάρκεια των ετών 2002-2003 εμφάνιζαν να διακινούν ετησίως περί τα 14 εκατ. επιβάτες, για να πέσουν το 2005 στα 2 εκατ. επιβάτες λόγω της λειτουργίας της γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης», που συνδέει τα δύο αυτά λιμάνια.

Εξάλλου τα δέκα από αυτά τα 20 λιμάνια βρίσκονται στην περιοχή της Μεσογείου, τα επτά στη Βαλτική και τα τρία στον Ατλαντικό Ωκεανό, ενώ τα δέκα από τα 20 κατέγραψαν κατά τη διάρκεια των ετών 2007 και 2008 μείωση στην ετήσια κίνησή τους, με το λιμάνι Σάντα Κρουζ στην Τενερίφη να σημειώνει τη μεγαλύτερη πτώση στην κίνηση επιβατών της τάξεως του 9%.

Στα τρία ελληνικά λιμάνια η κίνηση κατά την ίδια χρονική περίοδο παρέμεινε σταθερή, ενώ τη σημαντικότερη αύξηση κατέγραψε το λιμάνι του Κάπρι κατά 32% και του Πιομπίνο κατά 26%. Επίσης αύξηση του 10% σημείωσε η διακίνηση επιβατών στο λιμάνι του Ταλίν.

Αναλυτικότερα και όσον αφορά τα τρία ελληνικά λιμάνια, σύμφωνα με τα στοιχεία του Εurostat, από τα Παλούκια της Σαλαμίνας στη διάρκεια του 2008 διακινήθηκαν 13.063.000 επιβάτες. Από το Πέραμα διακινήθηκαν επίσης 13.063.000 επιβάτες, δεδομένου ότι αυτά τα δύο λιμάνια συνδέονται και εξυπηρετούν το ένα το άλλο, ενώ από το λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν το ίδιο έτος 11.079.000 επιβάτες.

Από το λιμάνι του Ντόβερ στη Βρετανία, που καταλαμβάνει και την πρώτη θέση στη σχετική λίστα, το 2008 διακινήθηκαν 14.006.000 επιβάτες, ενώ από το λιμάνι του Καλέ στη Γαλλία που συνδέεται με το λιμάνι του Ντόβερ διακινήθηκαν 11.002.000 επιβάτες το ίδιο έτος.

________________________________________________________________________

αυτο ειναι που λεμε Greek Statistics:D. Θα το διαβαζουν στις Ευρωπες και θα νομιζουν οτι τα παλουκια ειναι κανενα υπερσυγχρονο ferry terminal, με φυσουνες, linkspans, σιδηροδρομικες γραμμες και metro μεχρι τον ντοκο και υποθαλασσιες σηραγγες:D

Link to comment
Share on other sites

Κάποια στιγμη απαριθμόντας τα νεα καραβια που μπαινουν στη συγκεκριμενη γραμμη και κατα πόσο αυτα μπορούν να είναι βιώσιμα... Νομιζω πως γινεται κατανοητο με τους πιο πανω αριθμους οτι είναι οχι απλώς βιώσιμα αλλά και πολυ κερδοφόρα

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...