Jump to content
Shipfriends

Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας Μέσω Ε.Ε. η τοποθέτηση γιατρών στα πλοία


Recommended Posts

Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ της ακτοπλοΐας βάζει «φρένο» στην τοποθέτηση γιατρών στα πλοία. Την επισήμανση αυτή κάνει σε επιστολή της προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλη Κεφαλογιάννη, η Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας, η οποία αναφέρει ότι για την επιβολή γιατρών στα πλοία όλων των κατηγοριών θα πρέπει πρώτα να εκδοθεί κοινοτική οδηγία.

Μετά την ανακοίνωση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλη Κεφαλογιάννη, και του υφυπουργού Υγείας και Πρόνοιας, Αθανάσιου Γιαννόπουλου, για ύπαρξη γιατρών στα πλοία της ακτοπλοΐας αλλά και αυτά των γραμμών της Αδριατικής, με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε επιβατηγά πλοία, η Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας σε επιστολή της προς τον ΥΕΝ θέτει ορισμένα «νομικά κωλύματα», τα οποία θα πρέπει να λυθούν πριν εφαρμοστεί ο σχεδιασμός.

Συγκεκριμένα, για την τοποθέτηση γιατρών στα επιβατηγά πλοία, κάτι το οποίο αποτελεί πάγιο αίτημα των νησιωτών, αλλά και γενικότερα όσων χρησιμοποιούν την ακτοπλοΐα για τις μετακινήσεις τους, ο ΥΕΝ έχει επισημάνει ότι το μέτρο θα τεθεί σε ισχύ από το καλοκαίρι, καθώς η πολιτική απόφαση έχει ληφθεί, ενώ τα τεχνικά ζητήματα θα λυθούν και, όπου υπάρχει νομοθετικό κενό, θα υπάρξει ρύθμιση.

η ναυτεμπορικη

Link to comment
Share on other sites

Από την πλευρά της, όμως, η ΕΕΑ στην επιστολή, αφού αναφέρει ότι θα έπρεπε να έχει ενημερωθεί, καθώς το θέμα αυτό μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις για τα πλοία, υπογραμμίζει:

«Η επιβολή ιατρού στα επιβατηγά πλοία όλων των κατηγοριών θα πρέπει να ορίζεται από την Ευρωπαϊκή Ενωση με την έκδοση Κοινοτικής Οδηγίας, η οποία αποτελεί πρακτική για τα διάφορα μέτρα στην επιβατηγό ακτοπλοΐα, τα οποία από 1/1/2004 που και για τη χώρα μας καταργήθηκε το καμποτάζ, πρέπει να είναι γενικά για όλα τα κράτη-μέλη για αποφυγή στρέβλωσης του ανταγωνισμού».

Επιπλέον, η ΕΕΑ υπογραμμίζει:

«- Οι ιατροί που θα τοποθετηθούν στα πλοία πρέπει να είναι ναυτικοί, διότι θα ανήκουν στο πλήρωμα για την οποία την ευθύνη έχει ο πλοίαρχος.

-Η οικονομική επιβάρυνση, που θα προκύπτει, δεν εξαντλείται μόνο με την αποζημίωση των ιατρών και την κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών από το Δημόσιο, αλλά περιλαμβάνει και την τροφοδοσία και το κατάλυμα (που το κόστος τους θα πρέπει να αναληφθεί από το Δημόσιο).

Στο κόστος του καταλύματος, πρέπει να υπολογισθεί και η απώλεια εσόδου από τη διάθεση της καμπίνας που κατά τους θερινούς μήνες δεν είναι ευκαταφρόνητη.

- Με δεδομένο ότι, σύμφωνα με τα ισχύοντα στη ναυτιλία, την ευθύνη (ποινική και αστική) για πράξεις φέρουν ο πλοίαρχος και η εταιρεία στην οποία ανήκουν τα πλοία, διατυπώνουμε την απορία πώς θα αντιμετωπισθεί το πρόβλημα της ευθύνης των ιατρών από την παροχή ιατρικών συμβουλών και περιθάλψεων στους επιβάτες, που είναι ενδεχόμενο να έχουν δυσμενή για τους ασθενείς εξέλιξη.

Τέλος, διατυπώνεται η απορία κατά πόσον το μέτρο της τοποθέτησης ιατρού στα ακτοπλοϊκά επιβατηγά πλοία, που με τις σημερινές τους μεγάλες ταχύτητες φθάνουν στον προορισμό τους σε 4 με 5 ώρες από την αναχώρησή τους, θα ισχύει και για τα επιβατηγά πλοία διεθνών πλόων και για τα αεροπλάνα εξωτερικού προορισμού που η διάρκεια του ταξιδιού ή της πτήσης είναι πολύ μεγαλύτερη, από τη διάρκεια ταξιδιών ακτοπλοϊκών επιβατηγών πλοίων».

απο την ναυτεμπορικη

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...