Jump to content
Shipfriends

Η αγορά του dry στις μέρες και οι παράγοντες που την επηρεάζουν- Απλοί προβληματισμοί


Recommended Posts

Το shipping είναι πάντα το μεταφορικό μέσον. Δεν υπάρχει το λεγόμενο consolidation οποτε είναι ξεκάθαρο να μιλάμε ότι το που βρίσκετε έχει να κάνει με τους end users. Παραγωγους και καταναλωτές.

Κανεις δεν μπορεί να πει ότι δεν μας χρειάζεται και ότι το 90% των υλικών αγαθών μεταφέρονται με τα καραβια.

Αλλα ζούμε σε μια αγορά που στο dry cargo περνάει έναν super κύκλο.

Οποτε πρέπει να ασχοληθούμε και με αυτό.

Ο Stopford πρόσφατα είπε? (και ποτε δεν προβλέπει τουλάχιστον δημοσίως) "rocking all over the world or rocks ahead"

Τα πάντα έχουν να κάνουν με το πως αναλύεις την παγκόσμια οικονομία και του που πάει?

Ασύνδετος κρίκος είναι η ανάγκη αγοράς αλλα και το ποιος πληρώνει.

Όταν μιλάμε για ένα capesize να φτάνει τα 100 εκατομμύρια δολάρια και ο καθένας να παραγγέλνει καμια 10aria κανεις δεν το δίνει cash.

Όλοι μας ξέρουμε ότι μπορεί οι τράπεζες να είναι οι μονοι οίκοι που δεν τζογάρουν αλλα είναι και από τις πιο παραδοσιακές λύσεις.

Άσχετοι δεν μπορεί να μην είναι όταν κοιτάν μια αγορά.

Οποτε όλοι βλέπουν ότι το shipping κάνει κάποιους κύκλους. Ανεβαίνει κατεβαίνει και σε εκείνα τα περιθώρια είναι οι λίγοι που παίζουν σταθερά και βγάζουν, ή περνάνε τυχαία και βγάζουν τα ίδια ή και πιο πολλά.

Οποτε λέμε για μια Κίνα που καλπάζει, για μια India που ακολουθεί παρόλη την γραφειοκρατία της, μιλάμε για αγορές με ανάγκες μεταφοράς και μιλάμε για δισεκατομμύρια τόνους μεταφορικής ικανότητας.

Οποτε ρωτάω? Τι ξεχνάω στα παρακάτω?

Πρέπει να μετρήσω πόσοι τόννοι θα χρειαστούν μεταφορά? Ποσα καραβια υπάρχουν ή θα υπάρξουν όταν οι ανάγκες αυτές δημιουργηθούν? Από τα καραβια που υπάρχουν, ποσα θα χρειαστεί να φύγουν? Από τα καραβια που υπάρχουν, ποσα είναι ήδη κλεισμένα για κάποιες fix τιμές/ χρονοναυλώσεις?

Πιο το κόστος των καινούργιων αλλα και συνάμα παλαιοτερων καραβιών για να τα αποκτήσω? Που θα πάει αυτό το κόστος? Μήπως το iron ορε που κούβαλη το ίδιο το καράβι paizsei ρολο ότι είναι και πρώτη ύλη για ένα άλλο καράβι?

Πια λιμάνια είναι αυτά που έχουν την δυνατότητα να ανταποκριθούν στις μεταφορικές ανάγκες? Μήπως δημιουργείται ένα άλλο λίγο πιο διπλα που θα μπορεί να εξυπηρετήσει μεγαλύτερο καράβι οποτε το δικό μου μέγεθος είναι μικρό?

Μήπως οι τράπεζες δανείζουν/επενδύουν σε πλοιοκτήτες και ναυπηγεία παρόλη την eu8raustotha όλων των παραπάνω και εμενα δεν θα μου δανείσουν γιατί θα τους καταστρέψω το business plan?

Μήπως δεν μπορώ να μετρήσω και να προβλέπω ΌΛΑ τα παραπάνω?

Η απάντηση είναι όχι δεν μπορώ. Δεν μπορώ να ελέγξω τις παγκόσμιες ανάγκες, το ποσα καραβια μπορούν να χτιστούν ταυτόχρονα από τους ανταγωνιστές μου το ποίες τράπεζες θα στηρίξουν ποίους.

Όπως είπα και σε άλλο topic, η θάλασσα δεν είναι καλύτερη από το real estate αλλα έχει ένα γλυκό ρίσκο.

Ένα καράβι κρατάει 25 με 30 χρονια. Δεν είναι επενδυτικός κύκλος λίγων χρονων. Είναι ένα depreciating asset αλλα όχι πάντα-όπως βλέπουμε στην dry αγορά στις μέρες μας.

Μήπως είναι και οι συμπτώσεις της πολύπλοκης και μη δίκαιης νομοθεσίας που υπάρχει ώστε να επηρεάζουν τους κύκλους? Με αλλα λόγια αν τα single hull bulks σταματήσουν του χρόνου τι θα γίνει στην αγορά? θα αναγκαστεί τελικά το ευρωπαϊκό εργοστάσιο να μεταφερθεί αλλου γιατί οι πρώτες ύλες του θα έρχονται πιο φτηνά στην νέα του τοποθεσία εκτος ευρώπης?

Πολλά τα ερωτήματα και για αρχή θα ήθελα να ήξερα τι άλλο πρέπει να υπάρχει στην ανάλυση μου?

Και ένα κομμάτι που ίσως δεν κάλυψα με ερωτήσεις αρκετά και πρέπει να το συνδέσω με το topic του φίλου αιτίαν. Μήπως και οι τράπεζες δεν έχουν απεριόριστα κονδύλια δανεισμού και η υπογραφή κοστίζει παραπάνω? Η' απλά αλλάζει το κοστολόγιο της? Είδαμε λίγο πολύ τι έγινε στο αμερικανικο credit market. Το πρόβλημα δεν τελειωσε και φοβάμαι όπως μου είπε ένας φίλος αναλυτής αν το παγκόσμιο recession της παγκόσμιας οικονομίας - που έχει και αυτή τον κύκλο της- συμπέσει με τον κύκλο του shipping. Και δεν το περιορίζω στο dry γιατί στο κάτω κάτω οι ίδιες γιάρδες και οι ίδιες τράπεζες χρηματοδοτούν ναυπηγεία και πάντως τύπου καραβια.

Οι προβληματισμοί μιας Δευτέρας ξημερώματα τέλος για απόψε!

Link to comment
Share on other sites

(αιτιαν=ethan;) )..μακαρι να ειχα ενα λαπ κ σπιτι και να μπορουσα να σου απαντησω κ εγω με ησυχια..Δεν εχω κανει την κινηση ακομα γιατι θα καταντησω να μην κοιμαμαι καθολου...αλλα οπως φαινεται δεν μπορω να το αποφυγω κιολας.:D

Το οτι το μελλον βρισκεται στη θαλασσα κ στον αερα ειναι ηλιου φαεινοτερο δεν σηκωνει συζητηση.Οποτε ευκολα συμπεραινουμε δεδομενων τον εξελιξεων στην παγκοσμια χλωριδα κ πανιδα οτι υπαρχει μελλον κ μαλιστα λαμπρο,τουλαχιστον στην ναυτιλια.το ποσοστο ρισκου μεταφορας εμπορευματων στη θαλασσα ειναι το μικροτερο απο οτιδηποτε αλλο.κ οχι μονο.(ισως αυτο να λειτουργει και λιγο ανασταλτικα ως αναφορα τα μετρα ασφαλειας που λαμβανουν οι εκαστοτε κυβερνησεις,που σημαινει αυξημενο κοστος ασφαλισης του βαποριου αρα περισσοτερα εξοδα.παρ`ολα αυτα για ενα καπατσο καπετανεο αυτα ρυθμιζονται..)

Αυτα που πρεπει να μετρησεις δεν ειναι πολλα..δεν χρειαzεται να εισαι ηδυμων για να καταλαβεις που παει το πραγμα.

Κρατας το κοστος χαμηλα-αυτο σημαινει οτι οπου εχεις φτηνοτερη χρεωση,προς τα εκει κινεισαι-και φυσικα υπολογιζεις παραμετρικα ολα αυτα τα οποια θα σου δωσουν κεφαλαια πισω.ειτε μακροπροθεσμα(τα μεταλλα το σκαρι που θα παρει την αγουσα για τα χυτηρια οταν κ αμα το παροπλισεις)ειτε κοντοπροθεσμα με τη χρονοναυλωση-bareboating,τα κοστη συντηρησης,μισθων,ασφαλισης κ.λ.π.

Οι τραπεζες να εισαι σιγουρος οτι οταν ξερουν πως θα εχουν ενα χρονοδιαγραμμα αποδοσης καλο κ να μην εχουν θα δανειστουν να σου δωσουν..(γιατι ομως ναν μην πας κ καπου αλλου,που εχουν??ο νομος της προσφορας κ της ζητησης που λεγαμε..)αυτο παντως με τον τροπο που λειτουργει το χρηματο-οικονομικο συστημα σημερα ειναι εντελως απιθανο...(να μην εχουν δηλ.)εκτος και το λες υπο την εννοια του οτι αν κανουν spread τα χρηματα που θα σου εδιναν αλλου π.χ.θα ειχαν μεγαλυτερη αποκομιδη κερδους λογω τοκων,αλλα και πιο ομαλου χρονοδιαγραμματος.(γιατι σε αυτες της δουλειες η αποπληρωμη γινεται πολυ γρηγοροτερα απ`οσο υπολογιζουμε-συνηθως-,με αποτελεσμα η τραπεζα να χανει λεφτα)

Το αν μπορουμε να τα υπολογισουμε ΟΛΑ δυστυχως αγαπητε δεν μπορουμε.

με ενα μυαλο τουλ.οχι.χρειαζεται στελεχωση και απο ανθρωπους εμπειρους-αξιοπιστους,για να υπαρχει μια σχετικα αντικειμενικη εικονα.αλλα κ παλι δεν μπορουμε να ειμαστε σιγουροι ποτε.Αν θες να βγαλεις λεφτα αλλα κ εμπειριες(πολυ πιο πολυτιμο κεφαλαιο κατ`εμε)πρεπει να ρισκαρεις....Οπως ελεγαν κ οι παλαιοτεροι αν δεν βρεξεις κ..λο ψαρι..δεν τρως:D

Για το τελευταιο που λες-αν και δεν ειμαι κ ο πιο σχετικος,ακομα,-εχε υπ`οψη σου οτι τα κεφαλαια στη εμπ.ναυσιπλοια ειναι ΤΕ-ΡΑ-ΣΤΙ-Α..Οπως επισης κ η επιρροη που ασκειται στην παγκοσμ.αγορα απο αυτους που τα διοικουν...αν σου λεει κατι...

Οποιαδηποτε γνωμη πιο εμπεριστατωμενη ειναι σαφως καλοδεχουμενη κ συζητησιμη:mad:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...