Jump to content
Shipfriends

Προς δανεισμό 3 δισ. ευρώ για εκσυγχρονισμό των λιμανιών


Recommended Posts

Δάνειο ύψους 3 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Tράπεζα Επενδύσεων με επιτόκιο 2,2% σχεδιάζει να πάρει το ελληνικό δημόσιο προκειμένου να προχωρήσει στην κατασκευή έργων εκσυγχρονισμού σε 45 λιμάνια της χώρας.

Το θέμα αυτό συζητήθηκε σύμφωνα με πληροφορίες στη συνάντηση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλη Κεφαλογιάννη, με τον πρωθυπουργό, Κώστα Καραμανλή, στο Μέγαρο Μαξίμου. Στη συνάντηση συζητήθηκαν επίσης και οι τελευταίες πρωτοβουλίες του ΥΕΝ για την τόνωση της ελληνικής κρουαζιέρας.

Πηγή: Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τα λιμάνια επισημαίνεται ότι από τις αρχές του θέρους του 2004 το ΥΕΝ έχει δεχθεί αποκαλυπτική επιστολή της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού Πάσης Τάξης (ΠΕΠΕΝ) για την κατάσταση 45 λιμανιών του Αιγαίου, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα πλοία αλλά και προτάσεις για το πώς να βελτιωθεί η κατάσταση.

Οι πλοίαρχοι της ακτοπλοΐας επεσήμαιναν τις ελλείψεις κάθε λιμανιού εκ των 45 αναλυτικά αλλά και κυρίως τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν όπως και τα αναγκαία έργα προκειμένου να καταστούν πιο ασφαλή. Παράλληλα σημείωναν και την ανάγκη καλύτερης συνεργασίας και με τους λιμενικούς, ενώ τόνιζαν επίσης και την αναγκαιότητα να καταθέτουν και τη δική τους άποψη πριν από το σχεδιασμό κάθε νέου λιμανιού.

Μέτρα για την κρουαζιέρα

Για το θέμα της κρουαζιέρας στόχος του Υπουργείου είναι μέσα από συνεννοήσεις με την ΠΝΟ και τους εκπροσώπους του ομίλου Louis Hellenic Cruises να δημιουργηθούν οι συνθήκες προσέλκυσης πλοίων στην ελληνική σημαία, γεγονός που σημαίνει μείωση του κόστους σε επίπεδα ανταγωνιστικά με αυτά πλοίων άλλων σημαιών.

Στόχος του υπουργείου είναι σταδιακά δέκα περίπου κρουαζιερόπλοια να φέρουν την ελληνική σημαία, στα οποία αναμένεται να απασχοληθούν περίπου 700 Ελληνες ναυτικοί.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι συζητήσεις μεταξύ ΠΝΟ, ΥΕΝ και Ομίλου Louis Hellenic Cruises προχωρούν και σύντομα θα υπάρξει σχετική συμφωνία, στο βαθμό που και η κυβέρνηση αναλάβει την κάλυψη ενός μέρους του κόστους που αφορά στις εισφορές στο ΝΑΤ αλλά και τα λιμενικά τέλη.

Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη οι συζητήσεις βρίσκονται σε πολύ καλό σημείο καθώς «βγάλαμε το κόστος, το οποίο με αξιοπιστία προσέγγισαν όλοι όσοι συμμετείχαν σ' αυτή τη συζήτηση.

Και από τη μεριά της εργοδοσίας και από τη μεριά της ναυτεργασίας. Όταν είδαμε το κόστος, το οποίο για κάθε πλοίο ήταν αρκετά σημαντικό, βρήκαμε τους τρόπους εκείνους με τη συμμετοχή και του Δημοσίου και τον πατριωτισμό των επενδυτών και την καλή συνεργασία των εργαζομένων, για να καταλήξουμε και θα καταλήξουμε άμεσα σε αποτέλεσμα».

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Περιχαρής ο υπουργός Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης ανακοίνωσε χθες έξω από το μέγαρο Μαξίμου την επικείμενη υπογραφή Πρωτοκόλλου Χρηματοδότησης ποσού 3 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ποσό που θα χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη των λιμανιών της χώρας.

Μέχρι εδώ όλα καλά. Αλλά δεν είναι δυνατόν να μιλάμε μόνο για την ανάπτυξη των 12 εθνικών λιμανιών και όχι για τα λιμάνια της Τήνου, της Αμοργού, της Σχοινούσας, της Πάρου αλλά και της Ηρακλειάς, που παρουσιάζουν τριτοκοσμική εικόνα και οι πλοίαρχοι δεινοπαθούν καθημερινά προκειμένου να δέσουν με ασφάλεια τα πλοία.

Και καλά, τα λιμάνια θα φτιαχτούν με το ευρωπαϊκό δάνειο. Τα τοπικά λιμεναρχεία γιατί δεν έχουν ακόμα επανδρωθεί με τον προβλεπόμενο αριθμό λιμενικών, με αποτέλεσμα το προσωπικό να δουλεύει 24 ώρες το 24ωρο; Μήπως γιατί τις φετινές μεταθέσεις, που ακόμα «μαγειρεύονται», δεν τις πραγματοποίησε το Αρχηγείο του Λιμενικού, αλλά το ιδιαίτερο γραφείο του υπουργού;

απο την ελευθεροτυπια

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...