Jump to content
Shipfriends

Ελληνες και πλοία φορτίου χύδην πρωταγωνιστές στις αγοραπωλησίες


Recommended Posts

Ελληνες ήταν οι πρωταγωνιστές και την προηγούμενη εβδομάδα στις αγοραπωλησίες πλοίων είτε από την πλευρά των πωλητών είτε των αγοραστών. Ταυτόχρονα το κύριο χαρακτηριστικό της εβδομάδας αυτή ήταν ο καταιγισμός συναλλαγών στο τονάζ χύδην φορτίου χωρίς να σημαίνει ότι συναλλαγές δεξαμενόπλοιων μπορούν να χαρακτηρισθούν ως ανάπαυλα μετά την έξαρση των τελευταίων εβδομάδων.

Πηγή:Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ (Δευτέρα, 28Μαρτίου 2005)

Link to comment
Share on other sites

Στο μεγάλο μέγεθος πλοίων χύδην, όπως αναφέρεται στην εβδομαδιαία ανάλυση της «George Moundreas & Co» σημειώθηκε η πώληση του «Big Bang» 171.306 dwt (1985 Kawasaki) σε Κινέζους με 2 χρόνια υπόλοιπο χρονοναύλωσης αλλά με μεταβλητό ναύλο, οπότε η τιμή των 35 εκατ. δολ. εκφράζει τα σταθερά υψηλά επίπεδα της αγοράς. Το ίδιο περίπου ισχύει και για την πώληση του «Cape Pampas» 151.380 dwt (1990 Nippon Kokan) σε Κορεάτες προς 40 εκατ. δολ. με 2 χρόνια ναύλωση.

Στην κατηγορία των Panamax, τουλάχιστον επτά πλοία άλλαξαν χέρια. Ιρανικά συμφέροντα λέγεται ότι μεταπώλησαν σε Έλληνες 2 X 73.100 dwt συμβόλαια παράδοσης 11/2005 και 1/2006 από τα ναυπηγεία Jiangnan, προς 42 εκατ. δολ. το καθένα, σε απόλυτη αναλογία με τα δύο Hudong/Chellaram resales του περασμένου Δεκεμβρίου.

To νέο ρεκόρ όμως και μάλιστα σε εβδομάδα πτωτικών ναύλων, έγραψαν η πώληση του «Nautical Ace» 73.751 dwt (1997 Sumitomo) σε Έλληνες προς 42 εκατ. δολ. και η en bloc πώληση των «Pandesia» και «Panoria» 72.861 dwt (1997 Hyundai σε άγνωστους αγοραστές προς 42 εκατ. δολ. το καθένα.

Προ 15 ημερών, το συνομήλικο «King Arthur» 72.873 dwt (1997 Taiwan) είχε πουληθεί προς 40 εκατ. δολ. Επίσης Έλληνες πιθανώς να πλήρωσαν 34 εκατ. δολ. για το «Peruvian Express» 69.235 dwt (1993 Imabari), και βρετανικά συμφέροντα αγόρασαν το «Veroika» 65.117 dwt (1986 NKK) προς 20 εκατ. δολ.

Η κατηγορία των Handymax έδωσε το πακέτο της εβδομάδας με την πώληση των «Sea Widsom» 55.000 dwt (7/2004 Oshima), «Sea Beauty» 51.000 dwt (2001 Oshima), «Sea Blue» 48.000 dwt (2000 Oshima), «Sea Valvet» 47.200 dwt (1997 Daedong), «Sea Elegance» 46.600 dwt (1995 Mitsui) και «Sea Wind» 41.100 dwt (1984 Oshima). Η en bloc τιμή κατά πληροφορίες της αγοράς ήταν 180 εκατ δολ. περίπου.

Κατά τα άλλα, επαναλήφθηκε η τιμή των 42 εκατ. δολ. για νεότευκτο super handymax με την πώληση του «Nordwave» 53.609 dwt (1/2005 Iwagi Zosen). Κορεάτικα συμφέροντα αγόρασαν το «Voc Iris» 45.712 dwt (1995 Hashihama) προς 28,5 εκατ. δολ., και η Thoresen Thai αγόρασε το «Royal Sea» 42.529 dwt (1995 Namura) προς 26,2 εκατ. δολ. με υπόλοιπο χρονοναύλωσης 5 μηνών προς 10.000 δολ/ ημέρα.

Στη μικρότερη κατηγορία χύδην, Έλληνες αγόρασαν το «Atlantic Island» 28.545 dwt (1997 Imabari) προς 22 εκατ. δολ., άγνωστοι αγόρασαν το «Ossa» 27.490 dwt (1980 Oshima) προς 7 εκατ. δολ., και Έλληνες αγόρασαν το «Emir» 27.311 dwt (1980 Nipponkai) 9 εκατ. δολ..

Σημειώθηκαν επίσης και οι πωλήσεις των μικρών singledeckers «Sinegork» 7.365 dwt (1991 Spain) προς 8,3 εκατ. δολ., «Ice King» 7.365 dwt (1994 Spain) προς 8 εκατ. δολ., η μεταπώληση του «Chang an Force» 5.800 dwt (2005 China) προς 7,5 εκατ. δολ. και η πώληση του «Ditzum» 4.260 dwt (1991 Germany) προς 4,1 εκατ. δολ.

Μολονότι φημολογούνται περισσότερες συναλλαγές μεγάλων δεξαμενόπλοιων, στην κατηγορία των VLCC αναφέρεται μόνο η πώληση των Double /Double «La Mandrina» 299.700 dwt (1994 Denmark) και «La Prudencia» 298.900 dwt (1993 Odense) από την Tsakos Shipping στη Maroil προς 80 εκατ. δολ. το καθένα.

Στα μικρότερα μεγέθη σημειώνεται η πώληση του μικρού Suezmax «Bargina» 134.089 dwt (1982 Daewoo) προς 17,5 εκατ. δολ. και η πώληση του Panamax «Berthea» 61.438 dwt (1981 Mitsui) σε άγνωστους προς 7 εκατ. δολ. Μοντέρνο τονάζ αντιπροσώπευσαν δύο συναλλαγές.

Μετά από πολλούς μήνες μεταπωλήθηκε Aframax, το «Four Stream» 105.400 dwt (7/2005 Hyundai) στη Novoship προς 65 εκατ. δολ., που δημιουργεί νέο ορόσημο για την κατηγορία.

Το Product Hull No 432 49.700 dwt (5/2005 Shina) μεταπωλήθηκε σε άγνωστους προς 47,5 εκατ. δολ., τιμή ακριβώς ίση με την πώληση Νοεμβρίου των 2 STX 47,000 dwt (1/2005). Κατά τα άλλα, το IMO II / III Chemtanker «Jo Ilaria D» 9.928 dwt (1993 Italy) πουλήθηκε προς 18 εκατ. δολ.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...