Jump to content
Shipfriends

Ακτοπλοϊκή ταλαιπωρία για τους κατοίκους της Κύθνου (και οχι μονο)


Recommended Posts

«Περιορισμένοι» στα 100 τετραγωνικά χιλιόμετρα του νησιού, χωρίς στοιχειώδη ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα λιμάνια της Αττικής, βρίσκονται ξανά οι κάτοικοι της Κύθνου!

Το πλοίο «Αγιος Γεώργιος» της εταιρείας Βεντούρης Sea Lines που έχει δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιά-Κύθνου τέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα εκτός λειτουργίας, λίγες ημέρες μετά την ετήσια επιθεώρησή του (!), με αποτέλεσμα το κυκλαδίτικο νησί να βρίσκεται ξανά χωρίς καθημερινή σύνδεση με τον Πειραιά.

Το «Αγιος Γεώργιος» είναι το μοναδικό που έχει δρομολόγιο καθημερινό από το λιμάνι του Πειραιά προς την Κύθνο. Τον περασμένο Μάιο, το νησί ετέθη σε απομόνωση για έναν μήνα, ενώ τα συχνά κρούσματα βλαβών που παρουσιάζει το πλοίο απειλούν σοβαρά την τοπική οικονομία του νησιού. Αμεση λύση δεν φαίνεται στον ορίζοντα, καθώς η Βεντούρης Sea Lines του πλοιοκτήτη Βαγγέλη Βεντούρη δεν διαθέτει δεύτερο πλοίο που θα μπορούσε να αντικαταστήσει το «Αγιος Γεώργιος», όπως άλλωστε ορίζει ο σχετικός νόμος.

Στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας αποδίδουν το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί ακριβώς σε αυτό το σημείο, στην αδυναμία δηλαδή της ακτοπλοϊκής εταιρείας να δρομολογήσει δεύτερο πλοίο στη γραμμή. Δεν αναφέρουν όμως ότι υπήρχε και εναλλακτική λύση, αφού για την ίδια γραμμή είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον η Hellenic Sea ways με το πλοίο «Αφροδίτη», ωστόσο το υπουργείο δεν μπόρεσε να πείσει την εταιρεία να προχωρήσει σε δεκάμηνη δρομολόγηση. Στον αντίποδα, εκπρόσωπος ακτοπλοϊκής εταιρείας αναφέρει ότι τα προβλήματα οφείλονται στην άρνηση της πολιτείας να κατανοήσει ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρείες λειτουργούν με βάση καθαρά ιδιωτικά κριτήρια και όχι ως οργανισμοί κοινής ωφέλειας.

SOS από τον δήμαρχο

Στη μέση βρίσκονται οι Κύθνιοι, που βλέπουν τα προβλήματά τους να πηγαίνουν από τον Αννα στον Καϊάφα: «Οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες του νησιού βρίσκονται πλέον σε απόγνωση, αφού βλέπουν την τουριστική σεζόν να χάνεται», αναφέρει ο δήμαρχος της Κύθνου Γιώργος Μαρτίνος.

Τα μόνα δρομολόγια που εκτελούνται πλέον είναι από Λαύριο με τα πλοία της Γούτος Lines και της C-Link Ferries, ενώ από Πειραιά στο νησί «πιάνουν» μόνο τα «Ρομίλντα» και «Δημητρούλα» της GA Ferries μόλις δύο φορές την εβδομάδα: «Είναι επιτακτικό να δρομολογηθεί και δεύτερο συμβατικό πλοίο που να εκτελεί καθημερινά δρομολόγια από τον Πειραιά», τονίζει στην «Οικονομία» της «Κ.Ε.» ο κ. Γ. Μαρτίνος.

«Η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και η ακτοπλοϊκή εταιρεία ΝΕΛ είχαν υποσχεθεί ότι θα δρομολογηθεί το Αίολος 2 στη γραμμή, όμως δεν τήρησαν την υπόσχεσή τους», συμπληρώνει.

Μεγάλο μέρος του προβλήματος οφείλεται και στο πλοίο «Αγιος Γεώργιος», ηλικίας 33 χρόνων. Πρόκειται για το παλιό «Παναγία Εκατονταπυλιανή», πρώην «Εξπρές Αρτεμις», που έχει εμφανίσει δεκάδες βλάβες τα τελευταία χρόνια παρά τις συνεχείς επιδιορθώσεις και τις εκ βάθρων επισκευές.

Είναι το μοναδικό πλοίο της Βεντούρης Sea Lines, του αμφιλεγόμενου επιχειρηματία Βαγγέλη Βεντούρη. Γιος του Κώστα Βεντούρη, ιδρυτή της ακτοπλοϊκής εταιρείας Ακτοπλοΐα Κ. Βεντούρη, δραστηριοποιείται από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 στις γραμμές των Κυκλάδων, αρχικά με πέντε βαπόρια. Το 1996 έχασε τρία καράβια και στην συνέχεια τα άλλα δύο λόγω οφειλών και πλέον του ανήκει μόνο το «Αγιος Γεώργιος».

πηγη: Η Ελευθεροτυπια

Link to comment
Share on other sites

το αρθρο αν και απεικονιζει την πραγματικοτητα εχει εναν φιλο HSW τονο.

ο αγιος παντως ισως να θελει αντικατασταση, αλλα και αντικαταστατης να ερθει η κυθνος 15 δρομολογια την εβδομαδα δεν θα εχει.

η κουβεντα αν θελετε ας συνεχιστει ειτε στη VSL ειτε στις Δυτικες

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...