Jump to content
Shipfriends

Tambor II (ΙΜΟ 9407732)


mpourtzi

Recommended Posts

Δεν ειναι αλλο απο την αμφιπλωρη παντοφλα Tambor II,πρωην Παραλος.Κατασκευαστηκε στα ναυπηγεια του Παναγιωτακη στα Αμπελακια Σαλαμινας το 2006 και λιγο πριν ολοκληρωθει η κατασκευη του πουληθηκε στην Κοστα Ρικα.Το μεγαλο ταξιδι απο Ελλαδα το πραγματοποιησε με τη βοηθεια του Ρ/Κ Charuca Silveira απο Ισπανια.Μαλιστα και οι 2 πλωρες του υπεστησαν μικρη μετασκευη ωστε το πλοιο να μπορει να εναρμονιστει με τις προβλητες στην Κοστα Ρικα.

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ψάχνοντας στο youtube έπεσα πάνω σ'αυτό το βιντεάκι:

http://www.youtube.com/watch#!v=17LdXKGIQOw&feature=related

όπου εμφανίζεται,από το 0:19 και μετά ένα Κοσταρικιάνικο :) αμφίπλωρο τού οποίου τό σχέδιο μού φάνηκε γνωστό.Ξέρει κανείς άν πρόκειται περί προϊόντος τών ενδόξων Ελληνικών ναυπηγείων που ξενιτεύθηκε διά να βγάλη τόν άρτον του;

Link to comment
Share on other sites

Να δούμε το Τambor II(ex. Paralos) καρε-καρε στο πρώτο του μπανάκι, που έγινε στις 08/07/2006 στο ναυπηγείο Παναγιωτάκη. 1, 2, 3, 4.

Κάποιος υπεύθυνος ας ανοίξει ένα post στη gallery για το TamborII και να βάλει τις φωτο γιατί τις έβαλα στα Λοιπά Παντοφλοειδή.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Όπως λέει και ο φίλος Panagia Ekatontapiliani παρα πάνω το Tambor II (e.x. Πάραλος) δεν το ειδαμε να ταξιδεύει ποτέ στα Ελληνικά νερά, γιατί πουλήθηκε πριν καν τελειώσει η κατασκευή του. Μερικά στοιχεία του πλοίου που δημοσιεύτηκαν απο μένα, στο περιοδικό Ε τεύχος 162.

Πάραλος. Το όνομα από την ιερά τριήρη των αρχαίων Αθηναίων έδωσαν οι πλοιοκτήτες κ. Βιλιώτης Παναγιώτης και κ. Κανακάκης Ιωάννης στο νεότευκτο αμφίπλωρο Ε/Γ – Ο/Γ τους το οποίο κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου στο ναυπηγείο του κ. Παναγιωτάκη στα Αμπελάκια Σαλαμίνος μέσα σε χρόνο ρεκόρ, με ναυπηγό τον κ. Νικόλαο Πετυχάκη και κάτω από τις οδηγίες των κατασκευαστών κ. Μιχαήλ Απόστολου και Φράτη Βασίλειου γνωστούς άπαντες , σε όλη την Ελλάδα για τα πολύ ωραία και καλά Ε/Γ – Ο/Γ (και όχι μόνο) σκάφοι που κατασκευάζουν. Το «Πάραλος» ξεκίνησε να κατασκευάζετε στα μέσα Δεκεμβρίου του 2005 και η καθέλκυση του έγινε στις 08/07/2006 και ώρα 10.50 παρουσία πολλών φίλων και καπεταναίων. Μόλις έσπασε η σαμπάνια το υπέροχο σκάφος που βλέπετε, γλύστρισε απαλά στα ήσυχα νερά του κόλπου της Σαλαμίνας. Μέσα το περίμεναν 2 ρυμουλκά, τα οποία το οδήγησαν στο ναυπηγείο του κ. Κόρρου όπου θα γίνουν τα υπόλοιπα βαψίματα στην υπερκατασκευή, θα ολοκληρωθεί το σαλόνι και όλοι οι χώροι του επιβατικού κοινού και θα γίνουν οι τελικές ρυθμίσεις και συνδέσεις μεταξύ μηχανών, ελικοπηδαλίων και γέφυρας.

Το «Πάραλος» με Ν.Π. 11376 έχει μήκος 84 μέτρα, πλάτος 17,50 και βύθισμα 1,80 μέτρα. Η πρόωση του γίνετε με 4 μηχανές CATERPILLAR 480 ίππων εκάστη και τα ελικοπηδάλια του είναι της εταιρίας H.R.P. Το κυρίως γκαράζ (MAIN DECK) έχει χωρητικότητα 130 Ι.Χ αυτοκίνητα, ενώ το υπόγειο γκαράζ (LOWER DECK) το οποίο είναι έτοιμο χωράει άλλα 40 Ι.Χ. αυτοκίνητα.

Για να καταλάβουμε πόσο καλή, σωστή και υπεύθυνη είναι η δουλειά των Ελληνικών ναυπηγείων, ναυπηγών και κατασκευαστών, πρέπει να σας πω ότι το «Πάραλος» πουλήθηκε πριν καν ολοκληρωθεί σε εταιρεία που έχει έδρα την Κόστα Ρίκα και μετονομάστηκε σε «TAMBOR II».

Βέβαια λόγω του ότι το σκάφος θα κάνει δρομολόγια στην Κόστα Ρίκα και υπάρχει διαφορετικός τρόπος φόρτωσης – εκφόρτωσης χρειάστηκαν ορισμένες αλλαγές πρίμα – πλώρα γι΄ αυτό και βλέπετε το κάθετο κόψιμο που έχει. Στη Κόστα Ρίκα που θα κάνει δρομολόγια δεν χρειάζεται να έχει ράμπα το σκάφος, γιατί έχει ράμπα το DOCK που προσαρμόζεται στο σκάφος λόγω της μεγάλης παλίρροιας που υπάρχει εκεί.

Έτσι ο κ. Νικόλαος Πετυχάκης έστειλε την κόρη του, επίσης ναυπηγό, δίδα Ε. Πετυχάκη στην Κόστα Ρίκα, για να κάνει την αποτύπωση του χώρου στο DOCK και στα ferry boat, που ήδη λειτουργούν εκεί, ώστε οι αλλαγές που θα γίνουν να είναι ουσιαστικές και όταν με το καλό φτάσει το Ε/Γ – Ο/Γ «ΠΑΡΑΛΟΣ – TAMBOR II» στην Κόστα Ρίκα να μπορεί να δουλέψει χωρίς προβλήματα και να αρχίσει να αποφέρει χρήματα χωρίς καθυστερήσεις.

Έτσι το Ε/Γ – Ο/Γ «ΠΑΡΑΛΟΣ - TAMBOR II» κόπηκε κάθετα στο ύψος του μεντεσέ της πόρτας και δημιουργήθηκε ένα σκαλοπάτι 30-40 εκατοστών, όπου εκεί θα προσαρμόζεται η ράμπα από το DOCK και έτσι θα γίνετε η φόρτωση- εκφόρτωση του σκάφους. Με την τοποθέτηση όμως αυτού του σκαλιού, δημιουργήθηκε υψομετρική διαφορά στο κυρίως γκαράζ (MAIN DECK) η οποία λύθηκε με μία εσωτερική ράμπα εκατέρωθεν του πλοίου (μην ξεχνάμε ότι είναι αμφίπλωρο) οι οποίες δουλεύουν υδραυλικά και κάνουν και τις πόρτες του σκάφους.

Στο άσπρο και το μπλε του σκάφους οι πλοιοκτήτες πρόσθεσαν της δύο κόκκινες λουρίδες στην υπερκατασκευή οπότε τώρα και τα τρία χρώματα μαζί παραπέμπουν στη σημαία της Κόστα Ρίκα.

Σε συνομιλία που είχα με την ναυπηγό δίδα Ε. Πετυχάκη μου ανέφερε ότι στην γραμμή που θα δουλεύει το αμφίπλωρο Ε/Γ – Ο/Γ «ΠΑΡΑΛΟΣ – TAMBOR II» μέχρι σήμερα δουλεύουν 2 συμβατικά ferry boat (παντόφλες) άνω των 40 ετών έκαστο και ότι το νεότευκτο αμφίπλωρο Ε/Γ – Ο/Γ θα είναι μία σημαντική αναβάθμιση για την γραμμή και πολλή σημαντικό γεγονός για την κυβέρνηση της Κόστα Ρίκα.

Αυτό δείχνει την μεγάλη σημασία που έχει η παρούσα πώληση και εύχομαι και άλλοι αγοραστές να ακολουθήσουν το παράδειγμα αυτό, ώστε ναυπηγεία, ναυπηγοί και γενικός όσοι ασχολούνται με αυτόν τον τομέα, να έχουν δουλειά. Έτσι και συνάλλαγμα θα έρχεται στην Ελλάδα και εκτός από μεγάλη ναυτιλιακή χώρα που ήμαστε θα μάθουν ότι είμαστε και αξιόλογοι κατασκευαστές.

Βέβαια αυτό γράφτηκε το 2006 και όπως μας λέει ο φίλος ΣΕΙΡΙΟΣ ήδη κατασκευάστηκε το TAMBOR III στο Περού, αφού το κάνανε αντιγραφή.

Δυστυχώς με τα αμφίπλωρα (και όχι μόνο), τους κάναμε μάγκες.......δεν μας χρειάζονται πλέον, αφού οι Έλληνες πλοιοκτήτες ζητούν υπερβολικά ποσά για την αγορά τους.

Ας δούμε την υψομετρική διαφορά που δημιουργήθηκε πριν φύγει απο την Ελλάδα με τη ράμπα, η οποία πέζει το ρόλο της πόρτας όταν ταξιδεύει.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 6 months later...
  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...