Jump to content
Shipfriends

Τι σημαίνει απελευθέρωση της ακτοπλοΐας?


Recommended Posts

.

Μεγάλη συζήτηση γίνεται για την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας, αλλά, ταυτοχρόνως, πολύ λίγα ξέρουμε γι’ αυτήν.

Ας προσπαθήσουμε, λοιπόν, να μάθουμε περισσότερα.

Τι σημαίνει, λοιπόν, απελευθέρωση της ακτοπλοΐας ?

Τι σημαίνει κατάργηση του Νόμου Παπουτσή Ν2932/2001 και εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 3577/92 ?

Τι πιστεύετε ότι θα γίνει μετά την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας?

Θα είναι καλύτερα τα πράγματα, όπως ισχυρίζονται οι ενδιαφερόμενοι, ή χειρότερα, όπως φοβάται ο περισσότερος κόσμος?

Κόλαση ή Παράδεισος? Και γιατί? Και, κυρίως, το γιατί.

Παράκληση:

Να μην επιδοθούμε σε ευχολόγια και αφορισμούς, αλλά να τεκμηριώνουμε και την άποψή μας.

Να λέμε όχι μόνο ότι η ακτοπλοΐα μας θα γίνει παράδεισος, κόλαση ή οτιδήποτε άλλο, αλλά και το γιατί.

Επίσης θα είναι πολύ χρήσιμο, όσοι έχουν εμπειρία από το πώς λειτουργεί η ακτοπλοΐα άλλων

Ευρωπαϊκών χωρών, να μας την εκθέσουν και εδώ.

Αναλυτικά και με την ησυχία τους. Δεν βιαζόμαστε.

Καλύτερα λίγες και καλοστημένες απόψεις παρά πολλές και γενικόλογες τοποθετήσεις.

Link to comment
Share on other sites

Και θα κάνω πρώτος την αρχή.

Σε κάποια άλλη συζήτηση και με άλλη αφορμή, ο Nick the Greek είχε πεί:

Εννοειται οτι οι φωνες για υγιη ανταγωνισμο και αλλα τετοια πιασαρικα θα αλλαξουν τροπαριο αν πχ στα πλαισια πληρους απελευθερωσης ερθει καποιος με 3 ρο-ρο για το Ηρακλειο και με το 1/3 των τιμων στα φορτηγα. Τοτε θα ζηταμε κρατικη παρεμβαση για να προστατευθουν οι επενδυσεις μας. Τα δικα μας δικα μας, και τα δικα σας δικα μας.

Το ερώτημα του Nick φαίνεται με μια πρώτη ματιά ρητορικό, αλλά δεν είναι καθόλου ρητορικό. Είναι απολύτως ρεαλιστικό.

Σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΟΚ) αριθ. 3577/92:

Άρθρο 2 παρ. 5.

5. Ως "σοβαρή διαταραχή της εσωτερικής αγοράς μεταφορών" νοείται η εμφάνιση στην αγορά συγκεκριμένων προβλημάτων αυτής της αγοράς τα οποία:

- θα οδηγήσουν κατά πάσα πιθανότητα σε σοβαρό και, ενδεχομένως, διαρκές πλεόνασμα προσφοράς σε σχέση με τη ζήτηση.

- οφείλονται σε δραστηριότητες θαλάσσιων ενδομεταφορών ή επιδεινώνονται από αυτές και

- συνιστούν σοβαρή απειλή για την οικονομική σταθερότητα και επιβίωση σημαντικού αριθμού πλοιοκτητών της Κοινότητας,

υπό τον όρο ότι οι βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες προβλέψεις για την εν λόγω αγορά δεν δείχνουν καμία ουσιαστική και διαρκή βελτίωση

Άρθρο 5 παρ. 1

1. Σε περίπτωση που σημειωθεί σοβαρή διαταραχή της αγοράς των εσωτερικών μεταφορών εξαιτίας της ελευθέρωσης των ενδομεταφορών, ένα κράτος μέλος μπορεί να ζητήσει από την Επιτροπή να λάβει μέτρα διασφάλισης.

Ύστερα από διαβουλεύσεις με τα άλλα κράτη μέλη, η Επιτροπή αποφασίζει, ενδεχομένως, να λάβει τα αναγκαία μέτρα διασφάλισης μέσα σε 30 εργάσιμες ημέρες από τη λήψη της σχετικής αίτησης κράτους μέλους. Τα μέτρα αυτά μπορούν να συνεπάγονται την προσωρινή εξαίρεση της σχετικής ζώνης από το πεδίο εφαρμογής του παρόντος κανονισμού, η οποία όμως δεν θα υπερβαίνει τους δώδεκα μήνες.

Η Επιτροπή ανακοινώνει στο Συμβούλιο και στα κράτη μέλη κάθε απόφαση σχετικά με τα μέτρα διασφάλισης.

Εάν, μετά τη λήξη της περιόδου των 30 εργάσιμων ημερών, η Επιτροπή δεν έχει λάβει απόφαση επί του θέματος, το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος δικαιούται να εφαρμόσει τα ζητούμενα μέτρα, μέχρις ότου ληφθεί απόφαση από την Επιτροπή.

Εντούτοις, σε επείγουσες περιπτώσεις, τα κράτη μέλη μπορούν να θεσπίζουν, μονομερώς, τα ενδεδειγμένα προσωρινά μέτρα, τα οποία είναι δυνατόν να παραμείνουν σε ισχύ μέχρι τρεις το πολύ μήνες. Στην περίπτωση αυτή, τα κράτη μέλη οφείλουν να ενημερώσουν πάραυτα την Επιτροπή για τη λήψη των μέτρων αυτών. Η Επιτροπή μπορεί να καταργήσει τα μέτρα ή να τα επιβεβαιώσει με ή χωρίς τροποποιήσεις μέχρι να λάβει την τελική της απόφαση σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο.

Δεν ξέρω, αλλά (από μια πρώτη ερμηνεία και ματιά) με βάση τον Κανονισμό οι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στο Ηράκλειο

και αναφέρομαι ενδεικτικά στο παραπάνω παράδειγμα του Nick the Greek – μπορούν να προσφύγουν και να μην επιτραπεί η δρομολόγηση των 3 Ro-Ro στην γραμμή.

Με την (βάσιμη και νόμιμη κατά τον Κανονισμό) αιτιολογία της "σοβαρής διαταραχής της εσωτερικής αγοράς μεταφορών".

Και πιστεύω ότι θα δικαιωθούν με βάση τα παραπάνω ισχύοντα.

Εκτός και αν έχουν αλλάξει ή υπάρχουν αποφάσεις των Ευρωπαϊκών δικαστηρίων που έχουν νομολογήσει διαφορετικά.

Είναι έτσι τα πράγματα ή καταλαβαίνω λάθος?

Εάν κάνω λάθος, τι σημαίνουν, άραγε, τα παραπάνω?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...