Jump to content
Shipfriends

London & Overseas Freighters Ltd


Recommended Posts

On 7/1/2011 at 11:16 PM, ΝΗΡΕΑΣ said:

Όμως παρ’ όλες τις αντιδράσεις η δεξαμενή κατέληξε στη Σύρο και στη συνέχεια οι Αφοί Ρεθύμνη ανέλαβαν το ναυπηγείο ενοποιώντας μικρότερες μονάδες που υπήρχαν και με επίκεντρο την δεξαμενή δημιούργησαν την πρώιμη μορφή του Νεώριου που ξέρουμε σήμερα. Και έχω την εντύπωση ότι η ύπαρξη δεξαμενής θα πρέπει να αποτελούσε προϋπόθεση για να αναλάβουν οι Αφοί Ρεθύμνη το Νεώριο. Με αυτή την δεξαμενή λειτούργησε το Νεώριο αρχικά μέχρι το 1969 που πουλήθηκε στους Γουλανδρήδες και στη συνέχεια αντικαταστάθηκε με τις νεώτερες και μεγαλύτερες σημερινές πλωτές δεξαμενές.

Η πρώτη αυτή δεξαμενή έφυγε από τον Πειραιά και πήγε πρώτα για επισκευή/συντήρηση στον Τάραντα και τον Μάρτιο 1955 έφθασε στη Σύρο. Και μάλιστα υπάρχει και ένα φιλμάκι του ΕΟΑ που αποτυπώνει την αναχώρηση από τον Πειραιά για τον Τάραντα.

Ας δούμε και κάποια ωραία από το παρελθόν, σχετικά με την ιστορική αυτή δεξαμενή: ένα μικρό απόσπασμα από δημοσίευμα της συριανής εφημερίδας ΘΑΡΡΟΣ της 22-3-1955 που περιγράφει τη υποδοχή της Δεξαμενής (από τα ΣΥΡΙΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, τ. 8, 1989)…και μια φωτογραφία από τα εγκαίνια της δεξαμενής στη Σύρο (από τα ΣΥΡΙΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, τ. 10, 1990)

On 7/2/2011 at 12:15 PM, Nick the Greek said:

ΟΙ αδελφοί Ρεθύμνη στους οποίους αναφέρεσαι παραπάνω Νηρεά, είναι οι ίδιοι άνθρωποι της πασόγνωστης εταιρείας εκείνης της εποχής "Ρεθύμνης & Κουλουκουντής" με έδρα το Λονδίνο?

On 7/2/2011 at 1:27 PM, ΝΗΡΕΑΣ said:

Ακριβώς Νικ, είναι οι ίδιοι, κυρίως ο Μηνάς και ο αδελφός του Νικόλαος Ρεθύμνης. Ο Μηνάς ίδρυσε αρχικά με τον Μανώλη Κουλουκουντή την "Ρεθύμνης & Κουλουκουντής" και κατόπιν μπήκαν στην εταιρεία ο Νικόλαος Ρεθύμνης και άλλοι από την οικογένεια Κουλουκουντή και οι συγγενείς τους της οικογένειας Μαυρολέοντος. Και οι τρεις οικογένειες ανήκουν στις Κασιώτικες οικογένειες που εγκαταστάθηκαν στην Ερμούπολη. Και από όσα έχω διαβάσει ο Μανώλης Κουλουκουντής θεωρείται από τις μεγαλύτερες μορφές του εφοπλισμού, καθώς εφάρμοσε μορφές διοίκησης που έβαλαν τα θεμέλια για το πέρασμα του ελληνικού εφοπλισμού από τις παραδοσιακές οικογενειακές δομές στην σύγχρονη διαχείριση. Και ήταν μάλιστα από τους πρωτεργάτες της μεταπολεμικής ανασυγκρότησης της ναυτιλίας. Αν και έχουμε ξεφύγει από το θέμα, να συμπληρώσω ότι πριν κάποιο διάστημα διάβασα ότι η "Ρεθύμνης & Κουλουκουντής" είχε βγάλει προς πώληση τα 2-3 τελευταία πλοία της και θα εξέλιπε η φίρμα. Οι αδελφοί Ρεθύμνη δεν απέκτησαν απογόνους και άφησαν την περιουσία τους για την δημιουργία κοινωφελούς ιδρύματος στην Σύρο. Πραγματικά επρόκειτο για μια ιστορική εταιρεία.

Με αφορμή τα παραπάνω λεχθέντα, ας ανοίξουμε ένα θέμα για την εταιρεία των κυρίων Ρεθύμνη και Κουλουκουντή, γνωστή στο εξωτερικό ως London & Overseas Freighters Ltd με έδρα το Λονδίνο, ας δούμε εδω ορισμένα πράγματάκια για αρχή.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • Nick the Greek changed the title to London & Overseas Freighters Ltd

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...