Jump to content
Shipfriends

Θέλουν να «χτίζουν» γερά πλοία οι Ελληνες εφοπλιστές


Recommended Posts

ΥΠΕΡ των εύρωστων πλοίων τάσσονται οι Ελληνες εφοπλιστές υποστηρίζοντας με βάση την πολύχρονη εμπειρία τους στη θάλασσα ότι οι μελλοντικοί κανόνες κατασκευής τους θα πρέπει να εξασφαλίζουν ασφαλείς πλόες σε ένα πλοίο για μία διάρκεια 25 χρόνων στις πιο δύσκολες συνθήκες.

Το μήνυμα αυτό αναμένεται να στείλει από το βήμα της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) ο πρόεδρός της κ. Επαμεινώνδας Εμπειρίκος, προς τους διεθνείς ναυτιλιακούς οργανισμούς, τους νηογνώμονες τα ναυπηγεία αλλά και τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις.

Έχει δοθεί η ευκαιρία και στο παρελθόν να τονίσουμε στη Διεθνή Ένωση Νηογνωμόνων (IACS) τη σημασία που αποδίδουμε στους κοινούς κανόνες κατασκευής νέων εύρωστων και ασφαλών πλοίων επισημαίνει ο κ. Εμπειρίκος στον πρόλογό του στον ετήσιο απολογισμό του «Committee» που δόθηκε στη δημοσιότητα εν όψει της συνέλευσης, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 17 Ιουνίου.

Ο κ. Εμπειρίκος αναφέρει ότι έχουν γίνει αρκετές συναντήσεις με τους εκπροσώπους του IACS αλλά και με παράγοντες των Lloyd's και άλλους νηογνώμονες στους οποίους έχει εξηγηθεί ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των νηογνωμόνων για τη «βελτιστοποίηση» αλλά ουσιαστικά τη μείωση των απαιτήσεων κατασκευής θα πρέπει να σταματήσει γιατί είναι σε βάρος της ασφάλειας των πλοίων.

Ειδικότερα οι Ελληνες εφοπλιστές φαίνεται να ανησυχούν για τα ανεπαρκή όπως τα χαρακτηρίζουν περιθώρια οξείδωσης-διάβρωσης του χάλυβα που προβλέπονται από τους νέους κανόνες κατασκευής των πλοίων.

Ουσιαστικά με τα νέα όρια που τίθενται τα πλοία θα πρέπει να προχωρούν πολύ νωρίτερα από τα 20 ή 25 χρόνια σε μετασκευές προκειμένου να συνεχίσουν να είναι αξιόπλοα, όπως υποστηρίζουν οι Ελληνες εφοπλιστές.

Ιδιαίτερα ανησυχούν οι Έλληνες εφοπλιστές για την προσπάθεια ορισμένων νηογνωμόνων να επιβάλλουν νέους κανόνες κατασκευής στα φορτηγά πλοία, κανόνες οι οποίοι δεν ανταποκρίνονται στα υψηλά πρότυπα ασφάλειας που έχουν υιοθετήσει ο αμερικανικός νηογνώμονας (ABS) και οι Lloyd's.

Πηγή ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Link to comment
Share on other sites

Ένα ακόμη σημαντικό θέμα που αναμένεται να απασχολήσει τη συνέλευση του Committee, είναι η οδηγία για την ποινικοποίηση της ατυχηματικής ρύπανσης που προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Όπως επισημαίνει για μία ακόμη φορά ο κ. Εμπειρίκος η εν λόγω οδηγία είναι αντίθετη στους διεθνείς κανονισμούς που διέπουν τη λειτουργία της ναυτιλίας και το σημαντικότερο αποτρέπουν από το ναυτικό επάγγελμα του νέους ανθρώπους.

O κ. Εμπειρίκος αναμένεται να επισημάνει για μία ακόμη φορά στη συνέλευση ότι οι Έλληνες εφοπλιστές θα κάνουν κάθε προσπάθεια να αμβλυνθούν οι όποιες αρνητικές επιπτώσεις για τη ναυτιλία αυτής της οδηγίας.

Ωστόσο σύμφωνα με το «Committee» τόσο η συγκεκριμένη οδηγία αλλά και μία σειρά άλλων πρωτοβουλιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν στόχο να υποβαθμίσουν το σημαντικό ρόλο που παίζει στη παγκόσμια ναυτιλία ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ).

Οι απόψεις περί κοινής ευρωπαϊκής πολιτικής η οποία θα εκφράζεται στο ΙΜΟ μέσω εκπροσώπου της ΕΕ, βρίσκουν αντίθετο το «Committee» το οποίο εκτιμά ότι οι χώρες μα μεγάλη ναυτική παράδοση πρέπει να εξακολουθούν να αντιπροσωπεύονται στον ΙΜΟ.

Επίσης ο κ. Εμπειρίκος επισημαίνει ότι συνολικά η ναυτιλιακή πολιτική της Ε.Ε. τα τελευταία χρόνια δεν κινήθηκε σε μία κατεύθυνση ενίσχυσης της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, ενώ όπως υπογραμμίζει η διεύθυνση μεταφορών της κοινότητας περισσότερο ενδιαφέρεται να «συγκεντρώσει δύναμη» πάρα να προωθήσει τα ευρωπαϊκά ενδιαφέροντα στη ναυτιλία.

Ελπίζω σημειώνει χαρακτηριστικά, ο κ. Εμπειρίκος, η Ευρωπαϊκή επιτροπή να πάρει το μήνυμα από τα πρόσφατα δημοψηφίσματα και να υιοθετήσει γενικότερα μία πολιτική λιγότερο γραφειοκρατική και προς το συμφέρον των Ευρωπαίων πολιτών.

Ανταγωνιστικότητα

Στο σημείωμα του ο κ. Εμπειρίκος δεν παραλείπει να αναφερθεί στις προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης να προωθήσει τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα στους διεθνείς οργανισμούς και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ αναφέρεται για μία ακόμη φορά στη συνάντηση του «Committee» με τον πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή τον περασμένο Οκτώβριο και υπενθυμίζει την υπόσχεση του κ. Καραμανλή ότι σε ένα χρόνο θα έχουν λυθεί πολλά θέματα ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας.

Πάντως σημειώνει ότι η ελληνική κυβέρνηση υπερασπίσθηκε με επιτυχία το προηγούμενο διάστημα τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα τόσο στην ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και σε όλους τους διεθνείς οργανισμούς

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...