Jump to content
Shipfriends

Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας Α.Ε:Σε αναζήτηση 100εκ. ευρώ για λιμάνι τέταρτης γενιας


Recommended Posts

Στην υλοποιηση του «οράματος» για τη δημιουργία ενός νέου σύγχρονου λιμανιού στην Ελευσίνα, συνολικής επένδυσης 100 εκατομμυρίων ευρώ, προχωρά με σταθερά βήματα ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας Α.Ε.

Στόχος είναι, μέσα στην επόμενη τριετία, να κατασκευαστεί ένα λιμάνι που θα τηρεί τους περιβαλλοντικούς όρους σε νέα τοποθεσία και που θα αποτελέσει κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, δημιουργώντας έτσι ένα λιμάνι τέταρτης γενιάς.

«Σχεδιάζουμε ένα λιμάνι τουλάχιστον 350 στρεμμάτων σε σχέση με τα 50 που είναι σήμερα με άμεση πρόσβαση στην Αττική Οδό, στην Εθνική οδό Αθηνών - Κορίνθου, και σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο», υπογραμμίζει στην «Ν» ο πρόεδρος του ΟΛΕ Αθανάσιος Μπουραντάς, και προσθέτει:

«Η θέση για την κατασκευή του νέου λιμανιού της Ελευσίνας, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του Θριάσιου Πεδίου, του προσδίδει μία μοναδικότητα. Αυτός είναι ο βασικός μας στόχος, η υλοποίηση του οποίου θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας για τους κατοίκους της Ελευσίνας και προοπτικές ανάπτυξης.

Παράλληλα, η μεταφορά του λιμανιού εκτός του ιστού της πόλης θα δώσει σε κοινή χρήση και σε ήπιες μορφές αναψυχής τους χώρους του παλαιού λιμένα, δίνοντας μία άλλη όψη στην πόλη της Ελευσίνας, αναβαθμίζοντάς την».

πηγη η ναυτεμπορικη

Link to comment
Share on other sites

Χρηματοδότηση

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων σε συνδυασμό με το νέο Αναπτυξιακό Νόμο, προσφέρει, σύμφωνα με το πρόεδρο του Οργανισμού, «αυτή τη στιγμή τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε ένα όραμα για την Δυτική Αττική, που επί πολλά χρόνια υπήρχε μόνο στα χαρτιά και στα λόγια.

Επειδή κατάγομαι από την Ελευσίνα, θεωρώ την υλοποίηση αυτού του έργου πρώτη μου προτεραιότητα. Ετσι θα δημιουργηθεί μια εντελώς διαφορετική εικόνα στην περιοχή, με νέους ρυθμούς ανάπτυξης και δουλειές στους κατοίκους της» και υπογραμμίζει:

«Τα έργα ανάπτυξης του λιμένα Ελευσίνας αποτελούν έργα πνοής, τόσο για τη ναυτιλία και την εθνική οικονομία όσο και για την τοπική κοινωνία του Θριάσιου Πεδίου. Το μέλλον ανήκει στην Ελευσίνα και η νέα διοίκηση του ΟΛΕ είναι εδώ για να το υλοποιήσει. Σε αυτήν μας την προσπάθεια, αρωγός είναι η κυβέρνηση και ειδικότερα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης».

Τελευταίος τροχός

Ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας δεν ελέγχει τα τιμολόγια παροχής υπηρεσιών που εκδίδονται και που σε ορισμένες περιπτώσεις είναι υπερβολικά υψηλά. Την επισήμανση αυτή κάνει ο κ. Αθ. Μπουραντάς στη «Ν», τονίζοντας χαρακτηριστικά:

«Ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας διαπιστώσαμε ότι αποτελεί, δυστυχώς, τον τελευταίο τροχό της αμάξης σε διαδικασίες που αφορούν την καθημερινή χρήση του λιμανιού από τους διάφορους χρήστες» και προσθέτει:

«Για παράδειγμα, ένα πλοίο που χρησιμοποιεί τις εγκαταστάσεις μας και με κόστος 100 ευρώ για μεταφορά φορτίου, ο ΟΛΕ Α.Ε. εισπράττει μόνο 4,5 -5,2%. Το κύριο ποσοστό μοιράζεται μεταξύ των λιμενεργατών, των λεμβούχων και των ιδιωτικών μηχανημάτων φορτοεκφόρτωσης, των οποίων, όπως προανέφερα, ο Οργανισμός δεν ελέγχει τα τιμολόγια παροχής υπηρεσιών που εκδίδουν και που, σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι υπερβολικά υψηλά».

«Θωράκιση»

Ως κύριο πρόβλημα του Οργανισμού αυτή τη στιγμή, ο πρόεδρος του ΟΛΕ αναφέρει ότι ελέγχει μόνο το 20% του τιμολογίου παροχής υπηρεσιών που παρέχει τη στιγμή που είναι ο κύριος και αποκλειστικός φορέας εκμετάλλευσης του λιμανιού.

«Αυτό είναι απαράδεκτο και δείχνει την προχειρότητα με την οποία η προηγούμενη κυβέρνηση μετέτρεψε τα Λιμενικά Ταμεία σε Α.Ε. Σε άριστη συνεργασία με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και ειδικότερα με το γεν. γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, κ. Βλάχο, που έχουν επιληφθεί ήδη επί του θέματος, προχωρούμε στην 'θωράκιση' του Οργανισμού, με σκοπό την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος».

Επίσης, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού, η νέα διοίκηση του ΟΛΕ Α.Ε. παρέλαβε τον Οργανισμό με συσσωρευμένα χρέη άνω του 1,2 εκατομμυρίων ευρώ.

Η λύση

Στόχος, της διοίκησης του ΟΛΕ είναι να αποκτήσει χρήστες του λιμανιού και όχι πελάτες, αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες και μειώνοντας το κόστος της μεταφοράς του προϊόντος στον παραλήπτη.

«Η διοίκηση του ΟΛΕ Α.Ε., με μία σειρά δημόσιων πλειοδοτικών διαγωνισμών, μέσα από διαδικασίες πλήρους νομιμότητας και διαφάνειας, που θα αφορούν τις λεμβουχικές εργασίες και τα ιδιωτικά μηχανήματα, θα μπορέσει να μειώσει τις τιμές των υπηρεσιών που προσφέρονται, ενώ παράλληλα θα θεσπίσει κανονισμούς λειτουργίας για να τις αναβαθμίσει», υπογραμμίζει ο κ. Αθ. Μπουραντάς και προσθέτει:

«Ετσι, θα συμβάλει άμεσα στην εθνική οικονομία, ενώ παράλληλα θα εισπράξει ποσοστά επί του τιμολογίου, για τις υπηρεσίες αυτές, από αυτούς που τις παρέχουν και όχι από τους παραλήπτες των εμπορευμάτων, όπως σε ορισμένες περιπτώσεις ανορθόδοξα γινόταν μέχρι σήμερα».

Τα καταστήματα

Οσον αφορά στην ακίνητη περιουσία του ΟΛΕ Α.Ε., η νέα διοίκηση στοχεύει να την αξιοποιήσει μέσα από τη διαδικασία δημόσιων πλειοδοτικών διαγωνισμών.

«Στόχος που θα επιτευχθεί με νόμιμες και διαφανείς διαδικασίες», αναφέρει ο Αθ. Μπουραντάς και προσθέτει: «και όχι με απευθείας αναθέσεις και υποκειμενικά κριτήρια, συνήθης πρακτική του παρελθόντος, η οποία είχε αποτέλεσμα τη δραστηριοποίηση ολιγάριθμων επιχειρηματιών στους χώρους του Οργανισμού επί 20ετία, οι οποίοι κατέβαλλαν ελάχιστο τίμημα σε σχέση με την αξία αυτού που τους έχει παραχωρηθεί».

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...