Jump to content
Shipfriends

3rd party Ship Management


Recommended Posts

Είναι ένα θέμα που καιρό ήθελα να ανοίξω για να μοιραστώ γνώμες και απόψεις.

Καταρχήν, τα groundrules που λέμε, ας ξεκαθαρίσουμε λίγο τι μπορεί να είναι 3rdpartymanagement και να πω τα + και τα – κατά την γνώμη μου.

1. Commercial management

2. Technical Management

3. Administration

1. Ουσιαστικά μιλάμε για τα έσοδα του πλοίου

2. Εδώ έχουμε :

sourcing και administration πληρωμάτων

Management του operation του πλοίου (λιμάνια, angenthdes, κλπ)

Επισκευή και συντήρηση

Παραγγελια απαραιτητων και καταλληλων ανταλλακτικών

Πιστοποίηση του πλοίου και διατήρηση του se« seaworthy » condition

Και φυσικά διαφύλαξη της επένδυσης του πλοιοκτήτη

3. Στο administration, ουσιαστικά αναφέρομαι σε ότι έχει να κάνει με ISM, φορολογικά, λογιστικά, marketing, policy, planning, νομικά κλπ

Για όλα τα παραπάνω μιλάμε για αρκετό training, μεγάλο κύκλο ειδικοτήτων και αρκετό κόσμο.

Τα θετικά εν ολίγοις και εξαρτώμενα από την κάθε management εταιρεία αλλα και το τι ζητα ο πλοιοκτήτης για μένα μπορούν να συγκεντρωθούν στα παρακάτω:

1. Ένας Manager πρέπει να δηλώνει στον Owner τι κάνει. Οποτε σε θέματα κλειδιά, ο owner εξακολουθεί να έχει τον έλεγχο.

2. Ένας μεγάλος manager έχει μεγάλη αγοραστική δύναμη. Οποτε ένας "μονοκαραβος" πλοιοκτήτης μπορεί να επωφεληθεί από τις εκπτώσεις που λαμβάνει μια εταιρεία που κάνει management για πάνω από 10,20,100 καραβια.

3. Σε γενικούς ορους, η οικονομία που μπορεί να εξασφαλισθεί, είναι μεγαλύτερη στους μικρομεσαίους πλοιοκτήτες παρα στους μεγαλύτερους.

4. Ένας πλοιοκτήτης μπορεί να επικεντρωθεί στις κυριες δραστηριότητες της επιχείρησης του και όχι στο operation, το κόστος του οποιου παρόλο σημαντικό δεν φτάνει την ίδια την αγοραπωλησία και το chartering ενός καραβιού.

5. Ένας πλοιοκτήτης μπορεί να αλλάξει με γοργά βήματα το μέγεθος του στόλου του χωρίς να έχει να αναλογισθεί κόστη για extra προσωπικό η ακόμα και απολύσεις η αναδιοργάνωση

6. Crewing. Εδώ είναι το μεγάλο παιχνίδι των ημερών μας. Οι managers έχουν “πισινες” με αξιωματικούς και κατωτερα πληρώματα, ειδικευμένα σε τύπους καραβιών και έτοιμους σε σχέση με το "μαναγενετ" manual της εταιρείας.Το training μεταβιβάζεται στον manager και ένα πιο ομοιόμορφο σύστημα που δεν επιβαρύνει τον πλοιοκτήτη οικονομικά εφαρμόζεται με προοπτικές για καλύτερα standards στον ναυτιλιακό κύκλο.

7. Ένας manager, με καλο αριθμό καραβιών, είναι βέβαιο ότι έχει μεγαλύτερη εμπειρία στο να αντιμετωπίζει έκτακτα προβλήματα σε ένα μεγάλο εύρος τύπου καραβιών αλλα και προβλημάτων. Επίσης ένας manager επιτάσσεται να εξοικειώνεται σε αλλαγές κανονισμών παγκοσμίως πολύ πιο γρήγορα από τον πλοιοκτήτη.

8. Ένας manager μπορεί να φανεί χρήσιμος στην επίλυση οικονομικών προβλημάτων και γενικότερα αντιμετωπίζεται θετικά από τράπεζες και άλλους οίκους.

9. Στον χώρο των tankers, μεγάλο βάρος πέφτει στην οργάνωση των γραφείων του πλοιοκτήτη η αυτού που κάνει το management. Τα charterrates η ακόμα και αν ένα καράβι θα πάρει ένα φορτίο ενός oilmajor, εξαρτάται από το performance του manager/owner.Οποτε όλο και περισσότεροι πλοιοκτήτες προτιμούν αυτή τη λύση

10. Έχει γίνει ήδη αρκετές φορες, ένας πλοιοκτήτης να κατηγορήσει τον manager πάντα για “πολιτικούς” λόγους, αν κάτι δεν πάει καλά!

Ισοδύναμα υπάρχουν και τα αρνητικά της υπόθεσης:

1. Powerovercontrol. Κάποιοι πλοιοκτήτες μπορεί να νιώθουν ότι χάνουν ένα μεγάλο κομμάτι από τον έλεγχο της ιδοκτησίας τους. Επίσης, ένας “νομοταγής” manager μπορεί να μην συμφωνεί πάντα με τον παραδοσιακό τρόπο management ενός καραβιού

2. Χάνεται μέσα από το γραφείο του πλοιοκτήτη η τεχνική γνώση και εμπειρία. Υπάρχουν περιτπώσεις που άνθρωποι του πλοιοκτήτη απασχολούνται στους managers η παραμένουν και ελέγχουν τους managers από το γραφείο του πλοιοκτήτη

3. Παρόλη την εξέλιξη της τεχνολογία και τα ηλεκτρονικά συστήματα, υπάρχει μια διπλό διαδικασία σε ότι αφορά τα βιβλία της εταιρείας και κυρίως τα λογιστικά.

4. Υπάρχει μια γενική άποψη ότι χάνεται το transparency.

5. Υπάρχει άσχημη αντιμετώπιση από τον τύπο με αποτέλεσμα να επηρεάζει πολλές εταιρείες ταυτόχρονοα. Την ίδια στιγμή αυτό μπορεί να είναι όφελος για τον πλοιοκτήτη όταν μπορεί να τα ρίξει στον manager.

6. Κάποιοι charters μπορεί να μην δέχονται τον manager και την συμφωνία του με τον owner.

7. Ένας πλοιοκτήτης μπορεί να νιώσει ότι ο manager δεν εκπληρώνει τα καθήκοντα του στον ανάλογο βαθμό που αυτός κρίνει

8. Ένας manager μπορεί να δουλεύει στο όνομα πολλών εταιρειών που σε commercial επίπεδο τα συμφέροντα τους να αντικρούονται. Ο πόλεμος και τα κινεζικα αυτά τείχη μπορεί να προεκταθούν και σε αυτό το level.

9. Ένας μεγάλος πλοιοκτήτης που δίνει τον στόλο του είναι λογικό να απαιτεί περισσότερα resources, στην ίδια τιμή που πληρώνει ένας μικρός πλοιοκτήτης.

10. Υπάρχει ο φόβος αλλα και το πλεονέκτημα ότι ένας δυνατός manager μπορεί να εκφέρει ισχυρή γνώμη στον κόσμο της ναυτιλίας και να οδηγήσει εξελίξεις προς το συμφέρον των πελατών.

Αυτά πιστεύω να αποτελέσουν την αρχή μια καλής συζήτησης σε ένα θέμα που απασχολεί κυρίως την ποντοπόρο, είναι αντίθετη με την παραδοσιακή Ελληνική ναυτιλία αλλα ακόμα και στην Ελλάδα, αλλάζει σιγά σιγά. Το θέμα ποιότητα vs κόστους vs του κύκλου της ναυτιλίας παίζει μεγάλο ρολο.

Μην ξεχνάμε ότι ίσως σύντομα, οι τράπεζες να είναι αυτές που θα είναι οι πλοιοκτήτες.

Η μετάφραση από greeklish σε ελληνικά έγινε με αυτόματο πρόγραμμα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...