Jump to content
Shipfriends

Απώλειες της Ελληνικής Ναυτιλίας κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο


Recommended Posts

Αγαπητοί φίλοι, αγαπητέ συνοδοιπόρε Νηρέα,

κατ΄ αρχάς θα ήθελα να σας ευχαριστήσω όλους για την πολύχρονη φιλοξενία, αν και τα τελευταία χρόνια δεν ήμουν ιδιαίτερα ενεργός στο forum. Ελπίζω ότι αυτό θα αλλάξει στο άμεσο μέλλον.

Πριν συνεχίσω θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ορισμένα δεοντολογικά θέματα τα οποία δεν αφορούν εσάς αλλά κάποιους από του χρήστες και τους αναγνώστες του φόρουμ, και τα οποία αν και θεωρούνται αυτονόητα μοιάζουν να έχουν χάσει αυτή τους την ιδιότητα.

1. Η λογοκλοπή και η αντιγραφή υπόκεινται στην νομική σφαίρα των αδικημάτων „πνευματικής ιδιοκτησίας“ και διώκεται νομικά.

2. Κάθε παράθεση, οπουδήποτε, χωρίς την αναφορά της πηγής θεωρείται λογοκλοπή και μπορεί να διωχθεί νομικά.

3. Ο αριθμός και η ημερομηνία ενός μηνύματος σε ένα φόρουμ, το οποίο έχει νομική υπόσταση, θεωρείται και σαν αριθμός και ημερομηνία διευθέτησης σε περίπτωση λογοκλοπής.

4. Υπάρχουν επιστημονικά γλωσσολογικά και γραφολογικά εργαλεία, τα οποία είναι σε θέση και μόνο από την σύνταξη, τον αριθμό και την χρήση των λέξεων να διαβεβαιώσουν αν πρόκειται για λογοκλοπή και αντιγραφή ή όχι. Τα αποτελέσματα είναι αποδεικτικά στοιχεία και μπορούν να κατατεθούν σαν μαρτυρίες σε δικαστήριο. Τα έξοδα βαρύνουν, στο τέλος, αυτόν που θα χάσει την δίκη και προστίθενται στα έξοδα τις δίκης καθώς και στην ηθική και οικονομική αποζημίωση που θα λάβει αυτός που θα κερδίσει την δίκη.

5. Το IP της ιστοσελίδας, σε περίπτωση που δεν υπάρχει νομικό πρόσωπο, παραδίδεται στον εισαγγελέα από την υπηρεσία δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος και από κει και πέρα είναι θέμα ελάχιστου χρόνου μέχρι να βρεθεί το φυσικό πρόσωπο για να του αποδοθεί η μήνυση.

6. Πέρα από τις διάφορες ασφάλειες μου διαθέτω και ευρωπαϊκή νομική ασφάλεια, η οποία με καλύπτει για ολόκληρη την Ευρώπη πληρώνοντας τον δικηγόρο μου για όσο καιρό διαρκέσει η δίκη. Στο τέλος βέβαια τα πληρώνει όλα αυτός που θα την χάσει.

7. Δεν θα ήθελα να κάνω χρήση της. Για να το κάνω πιο κατανοητό για αυτούς που ίσως δεν κατάλαβαν τα προηγούμενα. Μάγκες κόφτε το γιατί θα βρεθείτε να τρέχετε πολύ άσχημα.

Τώρα που τελείωσα μπαίνω στο κυρίως θέμα μου.

Μετά από προτροπή δυο σημαντικών γερμανών ερευνητών, του Theodor Dorgeist και του Peter Schenk (ίσως ο τελευταίος να είναι πιο γνωστός στο ελληνικό κοινό λόγω της μετάφρασης του βιβλίου του „Πόλεμος στο Αιγαίο“ στα ελληνικά) ξεκίνησα την δημιουργία μιας τράπεζας δεδομένων για τις συνολικές απώλειες της ελληνικής εμπορικής και πολεμικής ναυτιλίας κατά την διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Η τράπεζα συμπεριλαμβάνει όλα τα πλοία (εκτός των πετρελαιοκίνητων) τα οποία απωλέσθηκαν από την 1.9.1939 έως και την 15.8.1945, είναι στην γερμανική γλώσσα και φέρει τον προγραμματικό τίτλο “Verluste der griechischen Marine im Zweiten Weltkrieg“ (= Απώλειες της Ελληνικής Ναυτιλίας κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο). Η τράπεζα δεδομένων φιλοξενείται από το γερμανικό Forum Marinearchiv και υποστηρίζεται πρωτίστως με φωτογραφικό υλικό από την Βιβλιοθήκη Σύγχρονης Ιστορίας της Στουτγάρδης.

Προς το παρών μου έχουν παραχωρηθεί όλες οι υπάρχουσες φωτογραφίες των πλοίων που βυθίστηκαν από γερμανικά υποβρύχια (πρόκειται για τον ίδιο φάκελο που παραχωρήθηκε στο uboat.net) και στο άμεσο μέλλον έχω κανονίσει από τώρα τακτικά ραντεβού για το σκανάρισμα 2.000 περίπου φωτογραφιών ελληνικών πλοίων του πρώτου μισού του 20ου αιώνα.

Κύριος σκοπός της συγκεκριμένης τράπεζας δεδομένων είναι η δημιουργία ενός διαδικτυακού αρχείου, προς το πάρων στην γερμανική γλώσσα, στο οποίο θα υπάρχουν φιλτραρισμένες από λάθη του παρελθόντος, τεκμηριωμένες με αρχειακά ντοκουμέντα και με πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές, όλες οι καταχωρήσεις των ελληνικών και ελληνόκτητων πλοίων που χάθηκαν κατά την διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Μέχρι στιγμής έχουν καταχωρηθεί 190 περίπου πλοία και μέχρι την επίσημη ανακοίνωση της έναρξης του πρότζεκτ, που θα γίνει μετά την άνοιξη, ελπίζω να έχω καταχωρήσει το μεγαλύτερο μέρος της λίστας μου. Στην προσπάθεια μου αυτή τυχαίνει φορές που βρίσκομαι σε αδιέξοδο, αν και σπάνια. Θα ήθελα λοιπόν να απευθυνθώ στις περιπτώσεις αυτές στα μέλη του φόρουμ έτσι ώστε αν κάποιος γνωρίζει κάτι να το καταθέσει βοηθώντας παραπέρα το discurs και την έρευνα. Για τον σκοπό αυτό για κάθε τέτοιο θέμα θα ξεκινώ ένα καινούργιο thread.

Για όσους ενδιαφέρονται στον επόμενο σύνδεσμο θα βρουν την εισαγωγή (η βιβλιογραφία δεν είναι ακόμα ολοκληρωμένη) του project, το οποίο είναι αφιερωμένο στην μνήμη ενός από τους πρώτους διδάξαντες, του Χρήστου Ντούνη (1935-2010).

http://historisches-marinearchiv.de/projekte/verluste_griechenland/beschreibung.php

Στον επόμενο σύνδεσμο θα βρουν την πρώτη σελίδα της τράπεζας δεδομένων. Όπως προείπα το project είναι στα γερμανικά αλλά με μια μεταφραστική μηχανή δεν νομίζω να υπάρχει πρόβλημα. Με ένα κλίκ στο αριστερό μέρος, επάνω στην σελίδα με το γαλάζιο βελάκι, ανοίγει η κύρια σελίδα του λήμματος.

http://historisches-marinearchiv.de/projekte/verluste_griechenland/uebersicht.php?rubrik=%

Και ένα δείγμα του πως δείχνει η σελίδα του κάθε λήμματος, στην συγκεκριμένη περίπτωση το φορτηγό ατμόπλοιο ΣΙΦΝΟΣ, Ν.Π. 712.

http://www.historisches-marinearchiv.de/projekte/verluste_griechenland/ausgabe.php?rubrik=%&where_value=265

Σε περίπτωση που κάποιο μέλος του φόρουμ έχει να προσθέσει, να διορθώσει ή να συζητήσει κάτι, θα το παρακαλούσα να ξεκινήσει ένα καινούργιο θέμα με το όνομα και τον αριθμό νηολογίου του περί ου ο λόγος πλοίου.

Ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία και την υποστήριξη.

DG

Edited by Dimitris Galon
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...