Jump to content
Shipfriends

ChrisM4

Members
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Μαλιστα, τωρα καταλαβαινω οτι μια απαντηση για αρκετες ερωτησεις μου ειναι "εξαρταται την εταιρεια"... 1. Καποια αποψη για commodity trading vs shipping? 2. Ειναι ο κλαδος του shipbroking overpopulated? Εχω ακουσει οτι πολλοι shipbrokers παιρνουν τρελα commissions, ενω ο ρολος τους δε συνεισφερει σχεδον καθολου στη ναυτιλια και πολλοι κοιτουν πλεον να τους παρακαμψουν. Με λιγα λογια, το shipbroking πεθαινει? 3. Εχω ακουσει οτι οι ασφαλειες ειναι ενας τομεας με πολλα "τυχερα". Ισχυει αυτο? Τωρα δεν ξερω αν προκειται για P&I Clubs ή γενικα marine innsurance (ζημιες απο ατυχηματα, ασφαλιση φορτιου κλπ)...
  2. Ευχαριστω για τις απαντησεις και το ενδιαφερον!!! - Πολλα ειπωθηκαν για βυσματα, πιστευω οτι δεν αξιζει να το συνεχισουμε, εχει καταντησει κουραστικο πλεον - Το μεταπτυχιακο αν γινει δε θα γινει ουτε σε κανα ΜΙΤ ουτε σε κανα Ιmperial προφανως. Σε ενα καλο tech uni στη Γερμανια, Ελβετια, Ολλανδια ή Ιρλανδια και οχι τοσο για παραπανω γνωσεις (και αυτο βεβαια) αλλα πιο πολυ για να αποκτησω προσβαση στην εκει αγορα εργασιας. - Υποψην οτι αν αποφασισω να ασχοληθω με shipping/commodities θα κοιταξω και για Lloyds academy courses, σεμιναρια κλπ προκειμενου να βελτιωσω το CV μου, οποτε οταν λεω οτι δε θα εχω shipping/commoditrading backround, δεν εννοω οτι δε θα ξερω τι μου γινεται... Αυτα για να ξεκαθαρισω μερικα πραγματα... Και καποιες ακομη ερωτησεις: 1. Shipping Ελλαδα ή εξωτερικο? Συμφωνα με τα παραπανω σχολια, Ελλαδα δεν ειναι τοσο καλα τα πραγματα απο αποψη επαγγελματικης αναπτυξης λογω του οτι οι εταιρειες ειναι "παραδοσιακες" και συνηθως τις καιριες θεσεις τις καταλαμβανουν πρωην ναυτικοι. Δε θελω ομως να περασω την υπολοιπη ζωη μου στα ops/logistics. Για αρχη προφανως ειναι μια πολυ χρησιμη entry lvl θεση, για να μαθει κανεις τα tricks της ναυτιλιας αλλα μετα απο καποια χρονια χωρις τις απαραιτητες προαγωγες (για ΜΕΝΑ) πιθανοτατα θα καταντησει αγγαρεια. Αυτο εννουσα με το "δεξι χερι" πλοιοκτητη, οχι το οτι απλα θελω να φτασω ψηλα, ετσι αοριστα. Επειδη εχω ρωτησει ομως και ενα ατομο με 20 χρονια στο χωρο, δε μου ανεφερε οτι ισχυει κατι τετοιο (το οτι οι ναυτικοι πιανουν τις upper management θεσεις). Ισχυει τελικα αυτο ή ακομα και για τα ναυτιλιακα (που εχουμε και μια παγκοσμια πρωτια) πρεπει να φυγουμε αν θελουμε να φτασουμε καπου? 2. Commodity trading και shipping industry συνδεονται αρκετα. Γενικα ομως αν ηταν να ακολουθησω εναν απο αυτους τους δυο κλαδους, αντι για ΙΤ τι θα ηταν προτιμοτερο να κανω? Εσεις για παραδειγμα τι θα επιλεγατε? Ειναι "καλυτερα" να εισαι trader ή chartering manager πχ? Δεν αντιλεγω Siap21, αλλο trading και αλλο trading ops, οπως αλλο chartering και αλλο shipping ops. Ο κοινος παρονομαστης ομως ειναι οτι αν δεν περασεις απο τα ops δεν μπορεις να κανεις ουτε trading (σε commodity houses ή σε major producers), ουτε chartering (σε ναυτιλιακες). Καταλαβαινω οτι οι αποψεις του καθενος ειναι υποκειμενικες, αλλα προσπαθω να βρω μια χρυση τομη. Στην τελικη δε θετω ενα ερωτημα τυπου "γιατρος ή δικηγορος"? Συγκρινω δυο αντικειμενα που ναι μεν ειναι αρκετα διαφορετικα μεταξυ τους, αλλα οχι και τοσο... 3. Siap21: όπως και στη Ναυτιλία δεν υπάρχει μόνο η Maersk, έτσι και εκεί υπάρχουν και μικρότερα Commodity Houses, που μπορεί κανείς να δουλέψει και να εξελιχθεί Σχετικα με αυτο. Απ'οσο ξερω οι μικροτερες εταιρειες γενικα προσλαμβανουν βασει γνωριμιων (τις οποιες δεν εχω). Οποτε (κατα τη γνωμη ΜΟΥ) ή μπαινεις σε μια εδραιωμενη εταιρεια εξαρχης ή κλαιν μαιν Συμφωνειτε με αυτο ή απλα δεν ισχυει?
  3. Τα ναυτιλιακα σαν καριερα το σκεφτομουν λογω της μεγαλης παρουσιας στη χωρα μας, αλλα μιας και απ'ο,τι καταλαβα δεν υπαρχουν πολλα περιθωρια εξελιξης σε ναυτιλιακες εταιρειες, τοτε μαλλον δεν εχει νοημα να ασχοληθω (brokers κλπ μου φαινονται λιγο "αηδιαστικα" σαν επαγγελματα). Καποιες επιπλεον ερωτησεις: 1. Με ενδιαφερει κυριως το κομματι S&P/Newbuildings/Demolitions και η αγορα LNG. Εδω μηπως αλλαζει κατι ή και παλι ελαχιστες ευκαιριες για career development στη χωρα μας? Με λιγα λογια μπορει καποιος απο το μηδεν να γινει το "δεξι χερι" ενος εφοπλιστη στους τομεις που ανεφερα αν δεν εχει υπαρξει ναυτικος/ναυπηγος ή δεν παιζει? 2. Το να ασχοληθω με τα ναυτιλιακα στο εξωτερικο δε νομιζω οτι ειναι τοσο καλη ιδεα. Θα ειμαι ενα απλα ενα νουμερο για τη Maersk και την καθε Μaersk. Γιατι να μην ειμαι ενα νουμερο για μια tech company που θα ειναι και πολυ πιο advanced στο culture της? 3. Εχει περασει και απο το μυαλο μου το commodity trading. Πιστευετε οτι καλη επιλογη? Αναφερομαι σε trading houses (glencore, trafigura, mercuria etc). Πιστευω θα ειναι πολυ πιο κερδοφορο το να δουλευω για εναν τετοιο οικο στο εξωτερικο με πιθανοτητες (ελαχιστες βεβαια) να γινω trader απο το να κανω shipping ops. Αυτο που εχω ακουσει βεβαια ειναι οτι και εκει ειναι πολυ πιθανο να μεινεις στα ops/logistics. Επισης απ'οσο ξερω το barrier to entry ειναι πολυ υψηλο σε αυτες τις εταιρειες. Καμια γνωμη πανω στο θεμα αυτο? Υ/Γ: Ναι. VesselsValue, MarineTraffic, Netpass, Veson, SignalMaritime κλπ ειναι μερικες εταιρειες στον τομεα Μarinetech. Γενικα ομως αν ασχοληθω με IT πιθανοτατα θα προσανατολιστω προς embeded software...
  4. 20 ετων, φοιτητης Μηχανικων Πληροφορικης ΤΕΙ Ειμαι σε ενα διλημμα. Ναυτιλιακα η συνεχιση σπουδων (MSc) στο εξωτερικο στο αντικειμενο που σπουδαζω? Η Ναυτιλια στη χωρα μας ειναι αρκετα ανεπτυγμενη και επειδη παντα με ψιλοενδιεφερε το αντικειμενο (κυριως λογω συγγενικων προσωπων που δουλευουν στο ΕΝ ως μηχανικοι κλπ), ειπα να παρω καποιες γνωμες. Ειναι ο μονος τομεας που η χωρα μας εχει μια παγκοσμια πρωτια αλλωστε. Ενδιαφερομαι κυριως για operations, chartering etc. Πολλες ναυτιλιακες εταιρειες στην Αθηνα και στον Πειραια, οποτε το λογικο ειναι οτι μια entry lvl θεση εργασιας θα βρεθει (οχι απαραιτητα ευκολα). Αυτο που εχω ακουσει ομως ειναι οτι παιζουν πολυ μεγαλο ρολο οι γνωριμιες και οτι αν δεν εχεις "μπαρμπα" σε μια καιρια θεση σε καποια ναυτιλιακη πολυ δυσκολα θα σε κοιταξουν. Δε νομιζω παντως οτι αυτοματα εξαιρουμαι λογω του μη σχετικου με ναυτιλιακα backround μου. Επισης εχω ακουσει οτι οι μισθοι στον κλαδο ειναι καλοι (για τα ελληνικα δεδομενα) αλλα τα ωραρια εργασιας αρκετα εξαντλητικα. Αυτα ισχυουν? Τελος, πως ειναι το career progression στις εταιρειες του χωρου? Οποιαδηποτε γνωμη/αποψη πανω στο θεμα ευπροσδεκτη :)
×
×
  • Create New...