Jump to content
Shipfriends

Ελληνικές Ναυτιλιακές και Διεθνείς Αγορές


Recommended Posts

Στο παρακατω λινκ εχουμε τα τελευταια νεα απο το ΙΡΟ(Initial Public Offering)

Diana Shipping(Παλιος) στο NYSE(New York Stock Exchange).

https://us.etrade.com/e/t/invest/story?ID=STORYID%3Detrade_2005_03_18_eng-etrade_cbs2_market_watch_eng-etrade_cbs2_market_watch_290CC859-EBBC-47D2-AD6D-59E69AD926FA&provider=CBSMarketWatch.com

Με λιγα λογια για οσους δεν την παλευουν με τα Αγγλικα να πουμε οτι η εταιρεια εχει ενα στολο απο 7 panamax μεσης ηλικιας 3.1 ετων με προοπτικη τα πλοια τον Απριλιο να γινουν 9. Αλλη μια ελληνικη ναυτιλιακη εταιρεια που πινει νερο απο την πηγη του NYSE, προσπαθωντας να παντρεψει την κλασσικη ελληνικη ιδιωτικη και μυστικιστικη νοοτροπια των περισσοτερων ελληνων πλοιοκτητων, με τις υποχρεωσεις που απορρεουν απο τη διαφανη και δημοσια πολιτικη που πρεπει να ασκει μια εταιρεια που ανοιγεται στις διεθνεις χρηματαγορες.

Τα λεφτα ειναι πολλα ομως και οι ελληνες εφοπλιστες τα μυριζονται απο μιλια μακρια. Για την ιστορια, η πρωτη ελληνικη εταιρια στο NYSE ηταν η Anangel Shipping Enteprises του Αγγελικουση. Αξιζει κανεις να δει τα υψη των τιμων των ελληνικων(και ξενων) εισηγμενων ναυτιλιακων που αντικατοπτριζουν το μπουμ των ναυλων.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

https://us.etrade.com/e/t/invest/story?ID=STORYID%3Detrade_2005_03_29_eng-etrade_cbs2_market_watch_eng-etrade_cbs2_market_watch_FAFF5250-7F29-44D3-8A15-2AC4A70EEE70&provider=PRNewswire

H General Maritime του Peter Γεωργιοπουλου ανακοινωνει στο NYSE την προθεση της να αλλαξει την πολιτικη της οσον αφορα την διανομη μερισματων στους μετοχους της. Τωρα πια οι μετοχοι θα λαμβανουν μερισμα τεσσερις φορες μεσα στο χρονο και αν κρινω απο την τιμη της μετοχης της εταιρειας που αυτην την στογμη ειναι πολυ κοντα στα 50 δολλαρια, τοτε ολοι τους πρεπει να τριβουν τα χερια τους...

Link to comment
Share on other sites

http://biz.yahoo.com/iw/050404/083932.html

http://www.nyse.com/about/newsheadlines/newsheadlinesdetail.html?RequestID=2&pageID=NewsHeadlines&sid=MK%2004/05%201629&isdowjones=false

Στο ποραπανω λινκ βλεπουμε τις προετοιμασιες της Dryships του George Economou να κανει και αυτη ΙΡΟ στο Χρηματιστηριο της Νεας Υορκης. Αν και η εταιρεια αυτην τη στιγμη εχει μονο 6 πλοια, υπαρχει η προθεση να αγορασει τουλαχιστον αλλα 19 μεσα στο 2005 εκμεταλλευομενη τα χρηματα που θα συγκεντρωσει απο τη δημοσια εγγραφη της. Σημερα το πρωι η Cantor Fitzerald (μεγαλη εταιρεια παροχης σειρας χρηματοπιστωτικων υπηρεσιων και αναλυσης της αγορας) χαρακτηρισε τη μετοχη της εταιρειας σαν Strong Buy, κατα καποιον τροπο προτεινοντας στους επενδυτες τη συγκεκριμενη μετοχη. Good business that is!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Η Tsakos Energy Navigation ανακοινωσε στο επενδυτικο κοινο οτι παρελαβε απο τα ναυπηγεια της Hyundai στην Κορεα ενα ακομα νεοτευκτο πλοιο μεταφορας αργου πετρελαιου με deadweight στους 164,608 τοννους με την υποσημειωση οτι ειναι παγοθραυστικο κλασης 1c. Πραγματικα οπως υπογραμμισε σε δηλωσεις του και ο Προεδρος/Διευθυνων Συμβουλος της εταιρειας Νικολας Τσακος, η εταιρεια εχει σκοπο να εκμεταλλευθει την παγοπορα ικανοτητα του πλοιου ωστε να ενισχυσει την παρουσια της στις σχετικες εμπορικες γραμμες, κανοντας το πλοιο διαθεσιμο στην spot αγορα προκειμενου να εκμεταλλευθει στο επακρο την ισχυρη αγορα ναυλων που επικρατει. Το πλοιο ονομαζεται Eurochampion προς τιμην της εθνικης ομαδας ποδοσφαιρου της Ελλαδας. Αντε και το επομενο να λεγεται Savvas Cafe και να το βαφτισει ο Καραγκουνης :confused::confused:

Η ΤΕΝ υπολογιζει οτι ως το 2007 θα διαθετει ενα στολο απο 40 πλοια εκ των οποιων 30 νεοτευκτα της περιοδου 1998-2007 με συνολικη χωρητικοτητα 4.2 εκατομμυριων τοννων deadweight, ενω απο τωρα εως τοτε αναμενονται ακομα 13 πλοια διαφορων μεγεθων απο τις ναυπηγικες σχαρες. Με αλλα λογια αν εισαι Ολυμπιακος, δε σε χαλαει ο Τσακος για προεδρος :eek:;)

Πηγη: NYSE

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ εξεύρεσης πρόσθετων κεφαλαίων προκειμένου να προχωρήσει εάν κριθεί αναγκαίο σε περαιτέρω επενδυτικές κινήσεις ενισχύοντας το στόλο, εξετάζει η εισηγμένη στο Nasdaq ελληνική εταιρεία TopTankers. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία του κ. Ευάγγελου Πιστιόλη κατέθεσε στην αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ενημερωτικό δελτίο (universal shelf registration statement) με το οποίο της δίνεται η δυνατότητα να χρησιμοποιήσει διάφορα χρηματοοικονομικά εργαλεία (αύξηση κεφαλαίου, ομολογιακά δάνεια, warrants, κ.λπ.) για την άντληση κεφαλαίων μέχρι του ποσού των 250 εκατ. δολαρίων. Το δικαίωμα αυτό ισχύει για διάστημα ενός χρόνου και η εταιρεία μπορεί να κάνει χρήση ενός συνδυασμού τρόπων άντλησης κεφαλαίων (π.χ. αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και έκδοση ομολογιακών δανείων) μέχρι του συγκεκριμένου ποσού ή ενός τρόπου μέχρι αυτού του ποσού.

Παράλληλα ένας ή περισσότεροι μέτοχοι της εταιρείας μπορούν περιοδικά να προσφέρουν μέχρι 4,8 εκατ. μετοχές για την άντληση νέων κεφαλαίων. Οπως τονίζεται πάντως στην ανακοίνωση της εταιρείας αυτή την περίοδο οι εν λόγω μέτοχοι έχουν πληροφορήσει την εταιρεία ότι δεν προτίθενται να προχωρήσουν στην προσφορά των μετοχών αυτών. Τα έσοδα από μία ενδεχόμενη κίνηση άντλησης νέων κεφαλαίων με έναν από τους τρόπους που περιγράφονται στο ενημερωτικό δελτίο θα χρησιμοποιηθούν για να χρηματοδοτήσουν μελλοντικές εξαγορές και άλλους εταιρικούς σκοπούς.

Οπως επισημαίνεται αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποιο σχέδιο σε εξέλιξη ωστόσο κύριος στόχος είναι η εταιρεία να έχει την απαιτούμενη ευελιξία προκειμένου να εκμεταλλευθεί κάποια ευκαιρία στο άμεσο μέλλον και πάντως εντός του επόμενου χρόνου.

Σημειώνεται ότι η TopTankers έχει πραγματοποιήσει ήδη δύο IPO's στην αμερικανική αγορά ενώ πρόσφατα δεν καρποφόρησε το σχέδιό της για άντληση 250 εκατ. δολαρίων από το χρηματιστήριο. Η Top Tankers διαχειρίζεται 22 δεξαμενόπλοια διπλού τοιχώματος εκ των οποίων τα εννέα είναι suezmax και τα 13 handymax, συνολικής χωρητικότητας 2 εκατ. dwt. Tα 18 από τα 22 πλοία του στόλου της TopTankers είναι δεσμευμένα με χρονοναυλοσύμφωνα μέσης διάρκειας άνω των τριών χρόνων. Ολα εκτός από δύο καλύπτονται από συμφωνία συμμετοχής στα κέρδη.

η ναυτεμπορικη

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

ο νικος περατικος πιθανοτατα επαναδραστηριοποιειται και αναζητα χρηματοδοτηση.

απο www.marine-marketing.gr και απο www.tradewinds.no η ειδηση

Former shipowner Nicos Peraticos may be on the comeback trail with Wall Street IPO-hopeful Ultrapetrol of Bahamas.

Among the hundreds of pages filed by the South American company with US securities regulators is an organisational chart of employees listing Nicholas Peraticos as a financial analyst.

Peraticos is former managing director of Pegasus Ocean Services, which ran a fleet of early-1980s-built panamax tankers before encountering financial trouble between 1999 and 2003.

Ultrapetrol representative Leonard Hoskinson, whose name appears beside Peraticos on the same chart, said: "That sounds odd to me" before adding that he would investigate.

Peraticos's Pegasus Shipping was one of several companies to float junk bonds to US investors only to later default in the late 1990s. Pegasus restructured its $150m issue at 50 cents on the dollar in 1999. However, its troubles did not end there as its lending banks moved against the fleet and sold off the vessels in 2003.

At the time, there was an indirect connection between Peraticos and Miami-based ship manager Ravenscroft Shipping, which is headed by Hoskinson. Ravenscroft assumed management of some of the Pegasus vessels on behalf of the lenders.

At the time there was also word the London-based Peraticos was considering moving to Miami.

Earlier this year, Peraticos emerged as a director and head of the compensation committee for the interestingly named Pegasus Wireless Corp in preparation for its listing on the Nasdaq.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

H Excel Maritime του Γαβριήλ Παναγιωτίδη εξαγόρασε την Quintana του Σταμάτη Μόλαρη έναντι 2,45 δισ. δολ σύμφωνα με την αμοιβαία ανακοίνωση τύπου που έχουν καταχωρήσει στο site της κάθε εταιρείας.

Excel

Quintana

Link to comment
Share on other sites

Παραγγελίες για 2.500 πλοία αναμένουν ναυπηγική κλίνη

«Ξεχειλίζουν» από παραγγελίες τα orderbook των ναυπηγικών μονάδων παγκοσμίως για πλοία bulk carrier, μεταξύ των οποίων και 615 capesizes που αντιπροσωπεύουν δυναμικό 113m dwt με ορίζοντα παράδοσης πολύ πέραν του 2010, καθώς δεν προβλέπεται σχεδόν το 80% των capsizes να παραδοθούν μέχρι το έτος αυτό.

Το στοιχείο αυτό αποκαλύπτει με τον πλέον θεαματικό τρόπο το «δράμα» που διέρχεται ο ναυπηγικός τομέας σε παγκόσμια κλίμακα εξαιτίας της «αδυναμίας του» να προλάβει να ικανοποιήσει τις μαζικές παραγγελίες για νεότευκτα φορτηγά όλων των τύπων, τα οποία αναμένεται να ανανεώσουν επίσης θεαματικά τον παγκόσμιο στόλο, οι γηρασμένες μονάδες του οποίου οδηγούνται στα διαλυτήρια χωρών της Ασίας.

Βασικοί αίτιοι του «δράματος» των ναυπηγικών ομάδων βάσει στοιχείων είναι οι Eλληνες εφοπλιστές, τους οποίους ακολουθούν ασμένως οι «συνάδελφοί τους» ανά τον κόσμο που «επενδύουν» στηριζόμενοι στο αλάθητο της διαίσθησης των Ελλήνων εφοπλιστών με παραγγελίες για νεότευκτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο το 2007 οι Eλληνες αύξησαν κατά 86% τη ναυπηγούμενη χωρητικότητα σε σύγκριση με 2006 στρεφόμενοι σε παραγγελίες πλοίων ξηρού φορτίου, κάτι που δεν πέρασε απαρατήρητο από τους ναυλομεσιτικούς κύκλους σε παγκόσμια κλίμακα αλλά και από τους ειδικούς αναλυτές των τάσεων της ναυπηγικής βιομηχανίας και των ναυλαγορών χωρίς να εγκαταλείψουν ολοσχερώς τον τομέα των δεξαμενόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένων αερίων και χημικών.

Σύμφωνα με τους αναλυτές η αιτία της στροφής στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου αποδίδεται στις ανάγκες που θα παρουσιάσουν με ορίζοντα 20ετίας οι αναδυόμενες αγορές της Κίνας και της Ασίας, ενώ η καθυστέρηση στις παραδόσεις αποδίδεται στο γεγονός ότι ακόμη και τα κινεζικά ναυπηγεία τώρα προσπαθούν να αναδιατάξουν δυνάμεις προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση.

Την ίδια στιγμή οι αναλυτές εστιάζουν και στη διαμόρφωση του κόστους του ναυπηγικού χάλυβα όπως και στο γεγονός ότι το σύνολο της βιομηχανίας που υποστηρίζει τις κατασκευές με υλικά και τεχνολογικά μέσα επίσης αδυνατεί να παραδώσει τα αιτούμενα υλικά στους προβλεπόμενους χρόνους. Συνολικά λόγω των καθυστερήσεων και της γενικότερης εικόνας στα orderbook των ναυπηγικών μονάδων η αξία κατασκευής των πλοίων έχει λάβει την ανιούσα. Ωστόσο και πάλι το ενδιαφέρον είναι εστιασμένο στον Πειραιά, όπου προσεχώς αναμένεται να αποτυπωθούν τα πρώτα στοιχεία περί των διαθέσεων των Ελλήνων εφοπλιστών για το τρέχον έτος.

Απο την ΕΞΠΡΕΣ

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Η εξαιρετική πορεία της ναυτιλιακής αγοράς των τελευταίων ετών προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον των θεσμικών επενδυτών που στράφηκαν στον συγκεκριμένο τομέα.

Ηδη υπάρχουν 25 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων εισηγμένες στα διάφορα χρηματιστήρια της Αμερικής (NASDAQ, Nyse, Amex) του Λονδίνου (LSE) της Κύπρου και της Σιγκαπούρης.

Οι εταιρείες αυτές εισήχθησαν με σοβαρές επιχειρηματικές προοπτικές πείθοντας τους επενδυτές τους τόσο για τα μελλοντικά τους βήματα τα οποία συμπεριλάμβαναν ναυπηγήσεις νέων πλοίων όσο και για τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες μεταφοράς φορτίων.

Η κρίση που έχει ξεσπάσει στις διεθνείς χρηματαγορές δεν θα μπορούσε να αφήσει ανέγγιχτες τις μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών. Ηδη οι απώλειες που έχουν σημειωθεί μέσα στο διάστημα ενός έτους (Σεπτ.2007-Σεπτ.2008) είναι σημαντικές.

Σύμφωνα με τη μελέτη της εταιρείας συμβούλων στη ναυτιλία XRTC τη μεγαλύτερη απώλεια παρουσιάζει η εταιρεία Aries Maritime με ποσοστό 75%, η οποία όμως βρίσκεται σε κατάσταση αναδιοργάνωσης με αλλαγές τόσο στη διοίκηση όσο και στη διαχείρισή της. Ακολουθεί η Excel Maritime της οποίας η μετοχή έφτασε από τα 47,30 δολ. ΗΠΑ (21/9/2007) στα 19,10 δολ. ΗΠΑ (23/9/2008).

Πάντως, το μέγεθος της πτώσης των μετοχών δεν συνδέεται με τον τύπο των πλοίων της κάθε εταιρείας. Ετσι φαίνεται ότι καμία εταιρεία δεν διέφυγε της λαίλαπας είτε ασχολούνται με τη μεταφορά ξηρού φορτίου είτε με τη μεταφορά πετρελαίου. Αξίζει, όμως, να τονιστεί ότι η Stealthgas, η οποία αποτελείται από έναν στόλο 46 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένων προϊόντων πετρελαίου (LPG), παρουσιάζει μικρότερες σχετικά απώλειες.

Στην ίδια κατηγορία λιγότερων απωλειών εντάσσεται τόσο η Diana Shipping και η Hellenic Carriers όσο και η Aegean Marine Petrol η οποία έχει έναν στόλο 26 πλοίων μεταφοράς καυσίμων.

Η εικόνα μεταβάλλεται κάπως συγκρίνοντας τις τιμές των μετοχών από την αρχή του έτους.

Μεγαλύτερες & μικρότερες απώλειες

Στις πρώτες θέσεις με τις μεγαλύτερες απώλειες, σύμφωνα με την έρευνα της XRTC, βλέπουμε τις ίδιες εταιρείες Aries και Excel ακολουθούμενες όμως από τη Navios, η οποία έχει απώλειες της τάξης του 46%.

Στις θέσεις με τις λιγότερες απώλειες βρίσκονται η Hellenic Carriers, η οποία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, καθώς και η Stealthgas η οποία εμφανίζει οριακή άνοδο. Η μόνη εταιρεία που παρουσιάζει άνοδο είναι η Top Ships, η οποία όμως έχει ήδη καταγράψει απώλειες 33% μέσα σε ένα έτος.

Αυτό που αναμένεται να δούμε είναι η συμπεριφορά των θεσμικών επενδυτών στο επόμενο διάστημα το οποίο δεν προβλέπεται να παρουσιάσει θετικές εξελίξεις. Η δίνη της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, η οποία έχει συμπαρασύρει και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα φαίνεται ότι θα διαρκέσει για αρκετό διάστημα ακόμα. Οι τράπεζες ολοένα και περισσότερο παρουσιάζουν αδυναμία στήριξης των μεγαλοεπίβολων επενδυτικών προγραμμάτων των Ελλήνων εφοπλιστών.

Θα μπορούσε αυτό να είναι η μεγάλη ευκαιρία των θεσμικών επενδυτών ή των ιδίων των εφοπλιστών οι οποίοι με τον πακτωλό των κερδών των προηγουμένων ετών θα μπορούσαν να επανακτήσουν τις μετοχές των εισηγμένων εταιρειών τους.

Πρώτο Θέμα

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Στην κατάσταση που βιώνει σήμερα η ναυτιλία αναφέρθηκε και ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Αναστάσης Παπαληγούρας μιλώντας στο διεθνές συνέδριο που διοργάνωσαν οι Financial Times, με θέμα «Charting the Course of World Shipping». «Αφού η ναυτιλία αποτελεί διεθνή δραστηριότητα, η άμεση ή έμμεση εξάρτησή της από διεθνείς αστάθμητους παράγοντες, από την αποκλιμάκωση του ρυθμού ανάπτυξης των βιομηχανικών χωρών και από τη ρευστότητα της αγοράς πετρελαίου είναι αυτονόητη και πλέον γίνεται πασιφανής», τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός ο οποίος υπογράμμισε την τεράστια σημασία της ελληνικής ναυτιλίας για την εθνική και παγκόσμια οικονομία.

Πηγη η Ναυτεμπορικη

Σχολιο ο Φ-Ε

Τρέλανε μας ολους ρε ΠΠΛηγουρα, αφρος για παρτη σου η διεθνης ναυτιλια.

Οχι πεστε μου ρε παιδια αν ειμαι εγω υπερβολικος αλλα σκεφθειτε τα εξης:

- Ενας ανθρωπος που ειναι 1 μηνα στο υπουργειο του και που δεν εχει ιδεα για την βιομηχανια αυτη, ειναι ποτε δυνατον να παει να μιλησει σε διεθνες συνεδριο? Ε δεν το χωραει ο νους μου δηλαδη.. Αν ειναι εσυ πλοιοκτητης με 20 χρονια στο χωρο, αν εισαι ναυλομεσιτης με εμπειρια ή οτιδηποτε αλλη ειδικοτητα, τι μπορει να σου πει εσενα ο συγκεκριμενος ανθρωπος? Αυτος θα κανει "chart the course of world shipping?"

- Διαβαστε τι ειπε συμφωνα με το δημοσιευμα. Συγνωμη δηλαδη, αλλα οι παραγοντες του χωρου σε παγκοσμιο επιπεδο περιμεναν ενα ΠΠΛηγουρα να τους διαφωτισει και να τους καταστησει σαφες οτι η βιομηχανια στην οποια συμμετεχουν, ειναι ευαλωττη στις αυξησεις της τιμης του πετρελαιου και του ρυθμου αναπτυξης των βιομηχανικα ανεπτυγμενων χωρων? Στο City και στη Γενευη, απο χθες το πρωι σε ολες τις ναυτιλιακες και πετρελαικες εταιρειες, γινονται εκτακτες συσκεψεις για να αναλυσουν τις αποκαλυψεις του ΥΕΝ μας.

Ξεχωριστο site για την αναλυση της ναυτιλιακης πολιτικης του ΠΠΛηγουρα, εδω και τωρα:D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Δεν ειναι αυτη. Ομολογω πως δεν μπορω να σας δωσω την απαντηση διοτι προκειται για φημη -ασχετα αν προερχεται απο πολυ εγκυρα χειλη- και δεν παιζουμε με αυτα. Αυτο που θελω να καταδειξω ειναι το ποσο σοβαρα μπορουν να γινουν τα πραγματα οταν η κριση σε βρισκει με μεγαλα ανοιγματα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Η σημερινη Lloyd's List εχει πολυσελιδο αφιερωμα στο ελληνικο tanker sector με αρθρα και διαφημιστικες καταχωρησεις σχετικες με Kirsten, Alfa T&F, Dynacom, Onassis, Thenamaris και πολλες αλλες εταιρειες.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Να πουμε ενα ζουμερο κουτσομπολιο που ηκουσθη προσφατα. Ιδιοκτητης οχι τοσο γνωστης στο ευρυ κοινο ελληνικης εταιρειας, επεσκεφθη τα γραφεια γνωστης τραπεζας της Ευρωπης προκειμενου να εξασφαλισει χρηματοδοτηση για τις μελλοντικες κινησεις της εταιρειας. Αφου εξαντληθηκε η κουβεντα περι finance, η τραπεζα θελησε να μαθει τι μελλει γενεσθαι σε περιπτωση default της χωρας μας. Και η απαντηση ηρθε αμεσα: "Εμας δεν μας απασχολει αυτο το θεμα, σε περιπτωση default και προβληματων με τη χωρα ειμαστε ετοιμοι να μεταφερουμε την εταιρεια στο εξωτερικο εν μια νυκτϊ".

Επισης ποσο αληθευει το οτι πριν τις τελευταιες εκλογες και σε περιπτωση που ανεβαινε κανενας ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσια και απεσυρε η Τροικα τη χρηματοδοτηση, ορισμενες εταιρειες ειχαν ηδη κλεισει θεσεις σε πτησεις προς τριτη χωρα ωστε να μεταφερθουν τα γραφεια τους εκει σε χρονο dt?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ωραία και αισιόδοξα τα λέει το ΙΒΕ για τα πλεονεκτήματα και τις προοπτικές της Ελληνόκτητης Ναυτιλίας (http://www.naftemporiki.gr/finance/story?id=2270556) αλλά με κάνει λίγο επιφυλακτικό ότι ένας από τους advocates της ιδέας (http://www.megatv.com/megagegonota/article.asp?catid=27370&subid=2&pubid=30304141) τα χρόνια της αστακομακαρονάδας διακρίθηκε για την οξυδέρκεια, την διορατικότητα και την επαγγελματική του πληρότητα.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 4 years later...

Η ηλεκτρονική έκδοση της Tradewinds, με γλίτωσε από τον κόπο να ψάξω κάτι που τριγύριζε στο κεφάλι μου εδώ και καιρό. Κι αυτό ήταν η δύναμη του στόλου των ελληνικών εταιρειών σε πλοία LNG, που με όσα γίνονται γύρω μας μαθαίνω πως έχουν απογειωθεί σε κέρδη. Αρχές Μαίου, για μια περίοδο 5 ετών οι ναυλώσεις αυτού του τύπου πλοίων κινούνταν ανάμεσα στα 85 και 95 χιλιάδες δολλάρια την ημέρα. Πόσες περιληπτικές του Blue Star Paros να χωράνε μέσα σε κάτι τέτοια νούμερα:D? Με τους (φονιάδες των λαών, γιατί άλλο να σε σφάζει ο Ρώσος που είναι και ομόδοξος)Αμερικάνους να υπολογίζεται πως θα πουλήσουν στην Ευρώπη 50 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα LNG(ξαναδιαβάστε το νούμερο) μέχρι το 2030, καταλαβαίνει κανείς πως οι μεταφορικές ανάγκες θα είναι τεράστιες. Και αυτές θα τις αναλάβουν και οι Έλληνες πλοιοκτήτες με πλοία αυτού του τύπου, ο στόλος των οποίων αντιστοιχεί σε πάνω από 20% του παγκοσμίου στόλου και είναι ο γρηγορότερα ανπτυσσόμενος τύπος πλοίου στην ελληνική ναυτιλία. Με τιμές για νεότευκτα από 200 ως 225 εκατομμύρια ντάλλαρς το κομμάτι. Ας δούμε λοιπόν το στόλο των πλοιοκτητών, οι αριθμοί αφορούν και υπάρχοντα πλοία αλλά και επιβεβαιωμένες παραγγελίες:

 

Μαρία Αγγελικούση 54

Peter Λιβανός 40

Προκοπίου 20

Τζώρτζ Οικονόμου 16

Πρόεδρος 12

Κανελλάκης/Αγγελικούση, Ντίνος Μαρτίνος, Ανδρέας Μαρτίνος από 5

Νίκος Τσάκος 4

Λάτσης και Χανδρής από 2

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
10 hours ago, proud_ionian said:

Πως και την εχει γλυτωσει και εφτασε 25;

 

Δεν γνωρίζω ακριβώς τι γίνεται με το συγκεκριμένο LNG πλοίο, σου παραθέτω ένα γράφημα με την τιμή του LNG σαν φορτίο, πηγή Global LNG Hub. Σίγουρα έχει σχέση.

Intl-NatGas.png

 

Μου δίνεις όμως τη δυνατότητα να κάνω μια γενικότερη τοποθέτηση.

 

Ένα από τα βασικά προβλήματα διεθνώς, είναι ποιό θα είναι το επόμενο καύσιμο της ναυτιλίας, αυτό δηλαδή που θα αποκτήσει και την ευρύτητα προσφοράς αλλά και την απαραίτητη κωδικοποίηση σε ανάλυση και χειρισμό που έχει αυτήν τη στιγμή το Heavy Fuel Oil. Σε τοπικό επίπεδο βλέπει κανείς λύσεις τύπου μπαταρίες ή LNG, εταιρείες Liner μπορεί να δουλεύουν βιοκαύσιμα ή αμμωνία, πλήν όμως κανένα από όλα αυτά δεν είναι καύσιμο ευρείας αποδοχής και προσφοράς αλλά ούτε και οικονομικό τη δεδομένη χρονική στιγμή.

 

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να είναι όλοι σε στάση αναμονής και σχεδόν κανείς να μην τραβά τη σκανδάλη σε μεγάλα προγράμματα νεότευκτων, εκτός ίσως από τα containers και τα LNG πλοία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο στόλος σε μέσο όρο να γερνά λιγάκι, ειδικά στον τομέα dry bulk. Πλήν όμως το μεταφορικό έργο υπάρχει και αγαθά πρέπει να μεταφερθούν από την μια άκρη του πλανήτη στην άλλη. Άρα είναι και απαραίτητη η χρησιμοποίηση του υπάρχοντος στόλου, με όποιο καύσιμο αυτός χρησιμοποιεί. Έτσι λοιπόν, και σε συνδυασμό με την γεωπολιτική κατάσταση, βλέπει κανείς πλοία που σε άλλες αγορές θα μας είχαν αποχαιρετήσει, οι πλοιοκτήτες τους να τα κρατούν σε χρήση όσο το δυνατόν περισσότερο.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...