Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Το πρώτο σύστημα μείωσης καυσαερίων πλοίων, εγκατέστησε το Νεώριο

Quote

Μία πρωτοποριακή εγκατάσταση ολοκλήρωσε τις προηγούμενες ημέρες το ναυπηγείο της Σύρου. Ο λόγος για την εγκατάσταση σε πλοίο Ελληνικών συμφερόντων του συστήματος Scrubber που αφορά τη μείωση ρύπων και καυσαερίων στην ατμόσφαιρα.

Το συγκεκριμένο project το οποίο εφαρμόζεται βάση της απόφασης για την προστασία του περιβάλλοντος που έχει λάβει η Επιτροπή Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για την προστασία του περιβάλλοντος.

 Το project που υλοποιήθηκε για πρώτη φορά από το Νεώριο, παρακολούθησε το γραφείο "Fair Seas" που λειτουργεί στη Σύρο και για το συγκεκριμένο πολύ σημαντικό αυτό θέμα, μιλά στο syrostoday.gr, o ιδιοκτήτης του ναυτιλιακού πρακτορείου, Cpt. Κώστας Καβουρτζίκης.

"Είμαστε ενθουσιασμένοι για το project που ολοκληρώθηκε για πρώτη φορά στο Νεώριο και είναι χαρά και τιμή για το γραφείο και για την εταιρία "Fair Seas" να παρακολουθεί τέτοιου είδους εργασίες, όπως την πρώτη τοποθέτηση Scrubber στο ναυπηγείο της Σύρου. Μία τεχνολογία η οποία μειώνει και ελαττώνει την εκπομπή διοξειδίου του θείου από ρύπους, αλλά και από καυσαέρια στην ατμόσφαιρα.

Ουσιαστικά τα Scrubbers τοποθετούνται για να αφαιρέσουν μέρος των σωματιδίων ή και των αερίων που προκαλούν μόλυνση του περιβάλλοντος ή ανθρώπινες ασθένειες. Η απομάκρυνση αυτή γίνεται είτε με φυσικό είτε με χημικό τρόπο.

Το "Scrubber Project" που παρακολουθήσαμε και διαχειριστήκαμε στο Νεώριο, έλαβε τέλος με επιτυχία και αυτό βέβαια είναι ένα θετικό μήνυμα, αλλά και ένα μήνυμα προς την κοινωνία ότι θα έρθουν και άλλα μεγάλα πλοία για την εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος, το οποίο σημαίνει το μέλλον για την ναυτιλία.

Σκεφτείτε ότι μέχρι σήμερα ανάμεσα στα 11.000 περίπου πλοία που κυκλοφορούν στις θάλασσες, 850 μέχρι τα τέλει του 2019 θα έχουν εγκαταστήσει ένα τέτοιο σύστημα. Ένα εξ αυτών είναι και το Scrubber που τοποθετήθηκε στο Νεώριο", σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καβουρτζίκης.

Το γραφείο "Fair Seas" που να σημειωθεί είναι αμιγώς ναυτιλιακό, (πρακτόρευση πλοίων, γιοτ κλπ), έκανε την πρακτόρευση του πλοίου "DIVA", στο οποίο έγινε και η τοποθέτηση του συστήματος Scrubber και διαχειρίστηκε τη συλλογή όλων των ανταλλακτικών, μηχανημάτων και συστημάτων.

Στην ερώτηση εάν είναι η πρώτη Ελληνική ναυτιλιακή εταιρία που εφαρμόζει ένα τέτοιο σύστημα, ο κ. Καβουρτζίκης τόνισε ότι τέτοια όμοια συστήματα έχουν εγκαταστήσει οι εταιρίες σε ναυπηγεία του εξωτερικού, (σε Κίνα και Κορέα), αλλά είναι το πρώτο σύστημα που εγκατέστησε το Νεώριο.

Ο κ. Καβουρτζίκης καπετάνιος στο επάγγελμα, αναφέρθηκε για τις αλλαγές και την ευαισθητοποίηση των ναυτιλιακών εταιριών και των πλοίων για το περιβάλλον.

"Σχεδόν έναν αιώνα από την εποχή της μηχανής που σταμάτησαν να καίνε κάρβουνο, βρισκόμαστε μπροστά σε σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τα είδη ενέργειας που θα χρησιμοποιήσουν. Οι αλλαγές αυτές οφείλονται στη νέα περιβαλλοντική νομοθεσία που έθεσε ο ΙΜΟ, η οποία θα τεθεί σε ισχύ από 1/1/2020. 

Σύμφωνα λοιπόν με στο συγκεκριμένο κανονισμό, προβλέπονται: σε μέρη εκτός ειδικών περιοχών, τα πλοία θα μπορούν να καίνε καύσιμο από 3,5 περιεκτικότητας Α που είναι σήμερα θείου, στο 0.50. Αυτό σημαίνει ότι θα μειωθεί το θείο κατά 3% στην περιεκτικότητα των καυσίμων".

Στην ερώτηση αν η παραπάνω νομοθεσία ισχύει και για τα επιβατικά πλοία, ο Cpt. Καβουρτζίκης ήταν κατηγορηματικός δηλώνοντας ότι αυτό θα ισχύσει σε όλα τα πλοία. "Απλά τα επιβατικά πλοία που θα κινούνται σε περιοχές όπως την Ελλάδα θα μπορούν να προμηθεύονται καύσιμα περιεκτικότητας 0,5, ενώ τα πλοία που θα ταξιδεύουν ανά τις θάλασσες του κόσμου, πιθανότατα να μην έχουν αυτή τη δυνατότητα".

Σύμφωνα με τον ίδιο αυτή η τοποθέτηση του Scrubber για τη μείωση των ρύπων είναι κοστοβόρα και αυτός είναι και ο λόγος που μέχρι σήμερα πολλοί πλοιοκτήτες δεν έχουν αποφασίσει ακόμη για το εάν θα συμμορφωθούν με τον κανονισμό του IMO ή θα κινηθούν σε άλλου είδους καύσιμα.

Αυτός ο κανονισμός ισχύει και για τα κρουαζιερόπλοια, τα οποία θα έπρεπε ουσιαστικά να έχουν ενσωματωθεί από το 2015. 

Τέλος, ο ιδιοκτήτης του ναυτιλιακού γραφείου  "Fair Seas", σημείωσε ότι πολύ σύντομα θα πρακτορεύσει και άλλο πλοίο στο Νεώριο για την εγκατάσταση του συστήματος για τη μείωση των ρύπων. "Για το Νεώριο ήταν μία ευκαιρία η εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος και γιατί όχι να στραφεί σε μία άλλη αγορά, η οποία είναι το μέλλον. Εμείς θα χαρούμε το ναυπηγείο να μπορέσει να ξεπεράσει τα προβλήματα του παρελθόντος και είμαστε πολύ χαρούμενοι για αυτή τη συνεργασία η οποία επιτεύχθηκε με επιτυχία. 

Και γιατί όχι να μπορέσει στο μέλλον το Νεώριο να κατασκευάσει και ένα σύστημα όπως το Scrubber".

Υ.Γ: Η απάντηση σε αυτούς που έλεγαν ότι δεν υπάρχει τεχνογνωσία για την εγκατάσταση scrubbers σε πλοία από Ελληνικό ναυπηγείο!!

Link to comment
Share on other sites

Όταν τα λέγαμε ήταν Νοέμβρης του 18, τώρα έχουμε Αύγουστο του 19!!

Μην προσπαθεις να μας το παίξεις έξυπνος!! Κανένα ελληνικό ναυπηγείο δεν ήξερε και δεν έβαζε scrubbers πέρυσι!!

Στην σέντρα να βγάζεις αυτούς που λέγανε οτι οι Μινωικές δεν επέλεξαν ελληνικά χέρια, αλλά έσπευσαν να είναι εντάξει απέναντι στις διεθνείς συμβάσεις!!

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Nikos_Chania said:

Όταν τα λέγαμε ήταν Νοέμβρης του 18, τώρα έχουμε Αύγουστο του 19!!

Μην προσπαθεις να μας το παίξεις έξυπνος!! Κανένα ελληνικό ναυπηγείο δεν ήξερε και δεν έβαζε scrubbers πέρυσι!!

Στην σέντρα να βγάζεις αυτούς που λέγανε οτι οι Μινωικές δεν επέλεξαν ελληνικά χέρια, αλλά έσπευσαν να είναι εντάξει απέναντι στις διεθνείς συμβάσεις!!

Τα scrubbers δεν τα βάζουν ναυπηγεία αλλά εταιρείες.. Το ναυπηγείο δίνει τις εγκαταστάσεις. 

Όλη τη μελέτη εγκατάστασης τη κάνουν οι εταιρείες και τα ναυπηγεία κάνουν την εφαρμογή με καθοδήγηση της εκάστοτε εταιρείας 

1 hour ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Το πρώτο σύστημα μείωσης καυσαερίων πλοίων, εγκατέστησε το Νεώριο

Υ.Γ: Η απάντηση σε αυτούς που έλεγαν ότι δεν υπάρχει τεχνογνωσία για την εγκατάσταση scrubbers σε πλοία από Ελληνικό ναυπηγείο!!

Αν το ναυπηγείο έχει έστω έρθει σε επαφή με IG τότε το scrubber έπεται.. 

Το κόστος ίσως να μη είναι τόσο ανταγωνιστικο με τα Κινεζια

Edited by Nereus
Link to comment
Share on other sites

Μόνο που οι Μινωικές τα εβαλαν στην Μάλτα και οχι στην Κίνα. 

Και όχι, δεν εχει να κανει μόνο με τις εταιρείες. Εχει να κανει με το ναυπηγείο. Και πέρυσι κανενα ναυπηγειο δεν ειχε τεχνογνωσια να βαλει. Στην τεχνογνωσία μπορείς να συμπεριλάβεις απο την εταιρεία που προμηθευει μεχρι την εταιρεια που εγκαθιστα και το προσωπικο που υποστηριζει την εγκατασταση.

Και για να μην παιζουμε με λεξεις, αν πηγαινες σε οποιοδηποτε ελληνικο ναυπηγείο περυσι να πεις θελω το βαπορι μου να βαλει σκραμπερ, κανενα δε θα σε δεχοταν διοτι δεν ειχε οτιδηποτε απο οσα αναφέρεις ή αναφέρω. 

Είναι πραγματικά κουραστικό να λέμε γιατί κάποιοι λέγαμε πέρυσι οτι δεν βάζει ενώ φέτος έβαλε. 

Μπραβο του που εβαλε, να ερθουν πελατες να φερουν χρημα, αλλα το εβαλε ΦΕΤΟΣ, οχι ΠΕΡΥΣΙ.

Το να μας κουνιούνται κάποιοι για το τι εκανε φέτος το Νεωριο, δεν τους κανει θεους και ειδημονες. Μπραβο του ξανα στο Νεώριο, να βαλει όσα περισσοτερα σκραμπερ μπορεί. Αλλά δυστυχώς είτε σας αρεσει είτε όχι, πέρυσι δεν έβαζε και δεν έβαλε κανένα.

Link to comment
Share on other sites

Επαναλαμβάνω το ναυπηγείο θα μπορούσε να βάλει scrubber με τεχνική καθοδήγηση από την κατασκευαστρια που έχει εκπονησει και τη μελέτη της εγκατάστασης.. 

Εκτός αν δεν ξέρουν να κολλάνε σωλήνες 😛

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Δεν αποφασίζει το ναυπηγείο να βάλει.. Ο πελάτης αποφασίζει (a.k.a οι εταιρείες που φτιάχνουν τα συστήματα και οι πλοιοκτήτες) 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Στρατηγική συνεργασία της ONEX με τα ναυπηγεία της Israel Shipyards

Quote

Η Onex Neorion Shipyards, προχώρησε σε προσύμφωνο στρατηγικής συνεργασίας με τα Ισραηλινά ναυπηγεία της Israel Shipyards Ltd για την κοινή ανάπτυξη μεγάλων έργων ναυπηγοεπισκευής, όπου το κατασκευαστικό μέρος θα πραγματοποιείται εξ’ ολοκλήρου στα ελληνικά ναυπηγεία της ΟΝΕΧ Shipyards.

Στo πλαίσιο της συγκεκριμένης συνεργασίας θα πραγματοποιηθεί από κοινού με τα Israeli Shipyards, Ημέρα Βιομηχανικής Συνεργασίας με τίτλο «Shipbuilding Industry Day: The Way Forward – Syros 2020», την Πέμπτη 6/2/2020 στο Θέατρο Απόλλων στην Ερμούπολη της Σύρου και ώρα 10.30-18.00.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας θα πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις από εταιρείες υποκατασκευαστών και προμηθευτών της ναυπηγοεπισκευής, για μελλοντική συνεργασία με τα ναυπηγεία Νεωρίου Σύρου, καθώς και ομιλίες από εξέχουσες προσωπικότητες της χώρας. Απώτερος στόχος της συγκεκριμένης εκδήλωσης είναι η αύξηση της συμμετοχής της εγχώριας βιομηχανίας σε διεθνή προγράμματα συμπαραγωγής, καθώς και η αύξηση της φήμης και αναγνωρισιμότητας των Ελλήνων κατασκευαστών.
Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Εμπορικού τμήματος της Αμερικανικής Πρεσβείας.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Ανακοινώθηκε η παραγωγή κορβέτας για το ελληνικό πολεμικό ναυτικό από το Νεώριο (και σύντομα θα ανακοινωθούν λέει άλλες 6 ίδιες). Είναι συμπαραγωγή με την Israel Shipyards σε ισραηλινό σχέδιο. Για να δούμε.

https://www.businessdaily.gr/epiheiriseis/20622_anakoinothike-i-symfonia-gia-tin-korbeta-themistoklis

Link to comment
Share on other sites

Ανακοινώθηκε συνεργασία του Νεώριου με τα Ισραηλινά ναυπηγεία για συμπαραγωγή της κορβέτας όταν υπάρξουν από τους όποιους δυνητικούς πελάτες παραγγελίες.
Δεν έχει παραγγείλει κάτι το ΠΝ ούτε και προβλέπεται στο άμεσο μέλλον.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ναυπηγείο "Νεώριον": Νέα δεξαμενή και επιπλέον 50 πλοία στο πελατολόγιο ετησίως

Quote

Σε συνεχή πορεία ανάπτυξης βρίσκονται τα ναυπηγεία του Νεωρίου στη Σύρο.

Πιο συγκεκριμένα θα γίνει επένδυση για την αγορά νέας δεξαμενής ANAMAX Plus, κόστους 10-15 εκατ. ευρώ, προκειμένου να φέρουν στο ναυπηγείο ακόμη 50 πλοία ετησίως.

Τα ναυπηγεία έχουν ήδη πελατολόγιο 1.000 πλοίων τα οποία δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν. Η ζήτηση είναι καλυμμένη μέχρι τον Νοέμβριο. “Ταυτόχρονα υπάρχει μία σειρά 10άδων πλοίων τα οποία καθημερινά περισσεύουν και δεν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε” επισημαίνει η διοίκηση των Ναυπηγείων.

Επίσης, δημιουργήθηκε χώρος στις εγκαταστάσεις όπου έχουν σχεδιαστεί να γίνουν νέες επενδύσεις σε στέγαστρα νέων κατασκευών, για τη ναυπήγηση σκαφών 85 μέτρων 2.500 τόνων για Mega yachts ή θα μπορεί υποστηρίζει και το ελληνικό και αμερικανικό στόλο που πλέει στο Αιγαίο. Θα καλύπτει οτιδήποτε έκτακτο ή μη.

Ο χώρος άνοιξε μετά την ολοκλήρωση σε λιγότερο από δύο χρόνια του μεγαλύτερου περιβαλλοντικού έργου που έχει γίνει στο Αιγαίο τις τελευταίες 10ετίες. Απομακρύνθηκαν με ανακύκλωση 85.000 τόνους σκουπιδιών αμμοβολής που είχαν ξεμείνει στο ναυπηγείο 25 χρόνια. Ανακυκλώθηκαν όλα σε τσιμεντοβιομηχανίες.

Ο ελληνικός εμπορικός εφοπλισμός καθώς και η Ένωση Ελλήνων εφοπλιστών ως φορέας φορέας αλλά και τα μέλη του στηρίζουν τα ναυπηγεία στην προσπάθεια που γίνεται για αναγέννηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας.

“Το Νεώριο έδειξε ότι μπορούμε να έχουμε ανταγωνιστικό ναυπηγείο, ότι το προτιμούν οι εφοπλιστές είτε είναι Έλληνες είτε ξένοι και με βάση αυτή την επιτυχία του Νεωρίου προχωρήσαμε και στην Ελευσίνα” τονίζουν κύκλοι του ναυπηγείου.

 

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Η ONEX Neorion Shipyards ανακοινώνει την προκήρυξη καλλιτεχνικού διαγωνισμού για την φιλοτέχνηση της εξωτερικής πλευράς του προσφάτως ανακατασκευασμένου δυτικού τοίχου του Ναυπηγείου Νεωρίου στη Σύρο. Ως καταληκτική ημερομηνία συμμετοχής ορίζεται η 31η Μαΐου 2021.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Έχει κανείς εικόνα τώρα επί Onex, ποιά από τα παλιά ρυμουλκά του Νεωρίου χρησιμοποιούνται και ποιά όχι? Ειδικά στα Ορφεύς και Αργώ αναφέρομαι.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω πως στο καρνάγιο πίσω από τα ναυπηγεία είδα ένα ρυμουλκό το οποίο το επισκευάζανε, πρέπει να ήταν ένα από τα δύο.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...