Jump to content
Shipfriends

Nαυάγιο του Αλέξανδρος Τ


Recommended Posts

Εκτεταμένες έρευνες για τον εντοπισμό των τεσσάρων Ελλήνων ναυτικών, πλήρωμα του φορτηγού πλοίου "Αλέξανδρος Τ", που μετά από εισροή υδάτων βυθίστηκε ανοιχτά των ακτών της Ν. Αφρικής, διεξάγουν από τα μεσάνυχτα πλοία της τοπικής ακτοφυλακής χωρίς όμως θετικά αποτελέσματα.

Οι Ελληνες ναυτικοί που αγνοούνται είναι οι Παν. Βλισμάς πλοίαρχος, Γιάννης Καραμηνάς υποπλοίαρχος, Νέαρχος Μπουκουβάλας Α' Μηχανικός και ο Β' Μηχανικός Ηλίας Ευστρατίου, ενώ έχουν περισυλλεγεί σώοι οκτώ, από τους 29 αλλοδαπούς ναυτικούς του "Αλέξανδρος Τ".

Το με σημαία Αγίου Βικεντίου πλοίο, έμφορτο με σιδηρομετάλλευμα, είχε αποπλεύσει από λιμάνι της Βραζιλίας και τελικό προορισμό την Κίνα.

Σύμφωνα με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όταν έπλεε 300 ν.μ. από τις ακτές της Ν.Αφρικής "συνάντησε" καιρό -άνεμοι έντασης 7 μποφόρ, έντονος κυματισμός - με αποτέλεσμα να παρουσιάσει κλίση και εισροή υδάτων.

ΠΗΓΗ: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Alexandros T: search continues

12:39 / 5 May 2006

OVERSEAS Marine Enterprises, the Piraeus-based manager of the bulk carrier Alexandros T, has issued the following update on the situation off the coast of South Africa.

The search and rescue operation continues today to seek more survivors after the 171,875-dwt St Vincent & Grenadines-registered Capesize vessel sank about 280n-miles south of Port Elizabeth.

Seven of the ship’s crew of 33 have been rescued: six Filipinos and one Romanian. The missing are 18 Filipino, four Greek and three Romanian seafarers and one from the Ukraine. The manager is in close contact with the seafarers’ families.

The Taiwanese bulk carrier CSE Fortune Express remains in the area, but a second vessel, the Cosco HK bulker Fu Le, has been released from the search by MRCC Cape Town. The Japanese bulker Freedom Lily has joined the search; the emergency tug Smit Amandla has been brought in to provide assistance.

It is understood that two of the Alexandros T’s lifeboats remain unaccounted for. The 1989-built Alexandros T had loaded 155,000 tonnes of iron ore at Ponta da Madeira, Brazil, and was en route to China when the ship started taking on water, developed a heavy list and went down.

http://www.fairplay.co.uk

Link to comment
Share on other sites

Διακόπηκαν οι έρευνες για αγνοούμενους ναυαγούς

Τα σωστικά συνεργεία έπαυσαν το Σάββατο να αναζητούν τους 26 ναυτικούς οι οποίοι αγνοούνται από το βράδυ της Τετάρτης, όταν εγκατέλειψαν το ελληνικής ιδιοκτησίας φορτηγό Αλέξανδρος Τ, το οποίο αντιμετώπισε ειροή υδάτων και βυθίστηκε στα ανοικτά των ακτών της Νοτίου Αφρικής.

Ο πλοίαρχος και 25 μέλη του πληρώματος του Αλέξανδρος Τ πιστεύεται ότι έπεσαν στην θάλασσα ανοικτά του Πορτ Ελίζαμπεθ. Διασώστες βρήκαν αρκετές άδειες σωσίβιες λέμβους. Μόλις επτά από τα 33 μέλη του πληρώματος διεσώθησαν• ο τελευταίος ναυτικός που διασώθηκε βρέθηκε μέσα σε μια σωσίβια λέμβο την Πέμπτη αφού εντοπίσθηκε από αεροσκάφος της νοτιοαφρικανικής πολεμικής αεροπορίας.

Αξιωματούχοι είπαν το Σάββατο ότι οι έρευνες, στην οποία μετείχαν μέχρι στιγμής παραπλέοντα εμπορικά σκάφη, ένα αεροπλάνο και άλλα πλωτά και εναέρια μέσα, διακόπτονται, και θα ξαναρχίσουν μόνον εάν υπάρξουν νέες πληροφορίες για επιζώντες ή σωσίβιες λέμβους, σύμφωνα με το νοτιοαφρικανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Sapa.

Αρχικά, οι διασώστες ήταν αισιόδοξοι όσον αφορά τις πιθανότητες επιβίωσης των 26 ναυαγών, αφού όλοι φέρονταν να φορούν σωσίβια και η θερμοκρασία του νερού ήταν ανάμεσα στους 16 και τους 18 βαθμούς Κελσίου. Όμως οι ελπίδες άρχισαν να σβήνουν για τα μέλη του πληρώματος -συνολικά 4 Έλληνες, 4 Ρουμάνους, έναν Ουκρανό και 24 Φιλιππινέζους-, όταν σημειώθηκε ραγδαία επιδίνωση του καιρού.

Το Αλέξανδρος Τ, κατασκευής 1989, μετέφερε από τη Βραζιλία στην Κίνα 155.000 τόνους σιδηρομετάλλευμα.

Από το ΑΠΕ (7/5/2006)

Link to comment
Share on other sites

Ναυτικές μνήμες...

Το τραγικό ναυάγιο, ανοικτά της Νότιας Αφρικής, έχω την εντύπωση ότι ξύπνησε μνήμες σε όσους «κάναμε» στη θάλασσα. Μνήμες που έχουν σχέση τόσο με το φορτίο που μετέφερε το πλοίο, το μινεράλι, όσο και με την περιοχή αυτή του κόσμου στην οποία, όποτε κι αν περάσεις, η θάλασσα βγάζει «φίδια»...

Θυμάμαι, ότι τη ζωή μας δεν τη θέλαμε, έτσι και ακούγαμε ότι θα φορτώναμε μινεράλι... Ένα σωρουδάκι μέσα στη μέση του αμπαριού και από κούνημα, άλλο τίποτα, ειδικά όταν περνούσαμε τον Ινδικό όπου σχεδόν πάντα είχε swell, άσχετα ότι η θάλασσα φαινόταν να είναι ήρεμη. Και βέβαια, έτσι και πέφταμε σε «καιρό» δεν έμενε τίποτα στη θέση του, ούτε βέβαια κι εμείς που τραβούσαμε των παθών μας τον τάραχο για να σταθούμε όρθιοι. Το βαπόρι κουπαστάριζε και γινόταν ένας μεγάλος χαμός.

Και πού να περνούσες με μινεράλι από το Κέιπ Τάουν και το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας, όπου πάντα σχεδόν η θάλασσα είναι φουσκωμένη και χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα. Μόλις αρχίζαμε να πλησιάζουμε, τα μποφόρια ανέβαιναν, το βαπόρι μετατρεπόταν σε καρυδότσουφλο και δε βλέπαμε την ώρα να αφήσουμε το ακρωτήρι Αγκούλχας, το Πορτ Ελίζαμπεθ και το Ντούρμπαν, μπας και στρώσει λίγο η κακοκαιρία.

Αξέχαστες μνήμες από ταξίδια δύσκολα και επικίνδυνα που καμιά φορά τις φέρνουμε στο μυαλό μας και ανατριχιάζουμε. Tι «τραβήξανε» όμως και τι «τραβάνε» ακόμα οι ναυτικοί μας. Κι όταν όλα αυτά είναι μια κακιά ανάμνηση, πάει κι έρχεται... Όταν τους τυλίγει το κύμα και τους παίρνει μαζί τους στον υγρό τάφο είναι το τραγικό της υπόθεσης.

του Δημήτρη Φρεζούλη

http://www.alithia.gr/newspaper/2006/08052006/kathimerina.html

Εφημερίδα ΑΛΗΘΕΙΑ της Χίου / ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ, 08/05/2006
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...