Jump to content
Shipfriends

Eλ. Βενιζέλος (ΙΜΟ 7907673)


Recommended Posts

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@nomikos και @JTEDimandix νομιζω οτι παρασερνεστε απο την αγαπη και τον συναισθηματισμο για το συγκεκριμενο πλοιο.Εντυπωσιακο ,συμφωνω, αλλα οτι ειχε να δωσει εντος συνορων το εχει δωσει.Ακομα και αν υπαρχει τροπος σωστης και μονιμης εκμεταλευσης ,αυτο προυποθετει χρημα ,κατι που η ΑΝΕΚ δεν μπορει και δεν θελει να δωσει.Αν ηταν να το δουλεψουν ,δεν θα το ειχαν να καθεται δυο χρονια

11 hours ago, JTEDimandix said:

Αλλά ας φέρω κι ένα παράδειγμα με πλοία: Όταν ήρθε το παλιό Κρήτη (Σούπερ Ναϊάς), γιατί συνέχισαν οι Χανιώτες και ταξίδευαν με το Κύδων; Γιατί οι Λέσβιοι συνέχισαν με το Σαπφώ, όταν είχαν το Μυτιλήνη;

@JTEDimandix Μπερδευεις και εχεις βαλει σε ενα μπλεντερ ανομοια πραγματα και αλλες εποχες.Οταν ηρθε το πρωτο ΚΡΗΤΗ η ΑΝΕΚ ηταν σε φαση αναπτυξης.Το πλοιο ηρθε να συμπληρωσει το ΚΥΔΩΝ, ,να φερει αναβαθμιση σαν νεο και πιο γρηγορο πλοιο ,να ανοιξει νεες γραμμες και οχι να το αντικαταστησει,τουλαχιστον οχι αμεσα.

Ομοιως και η ΝΕΛ.Το ΜΥΤΙΛΗΝΗ ηρθε για αναβαθμιση του στολου και στην ουσια να αντικαταστησει τον ΟΜΗΡΟ που την επομενη χρονια συμπληρωνε 35ετια και αποσυροταν.Το ΣΑΠΦΩ τοτε ηταν 25 ετων ,αρκετα νεο ακομα και για την τοτε εποχη και με μια 10ετια μπροστα του.Γιαυτο το λογo εγινε η επενδυση ,του αλλαξαν μηχανες και ελυσαν το κυριo προβλημα του, που ηταν η ταχυτητα.

Καμια σχεση δηλαδη με την περιπτωση του ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ που εχει μεινει στα αζητητα και ουσιαστικα τους περισσευει.

Edited by polmyt
ορθογραφια
Link to comment
Share on other sites

Για να υπερθεματίσω αυτά που λέει ο φίλος @polmyt μόλις πήγε το νεότευκτο Νήσος Μύκονος , παρόλο που διέθετε μικρό αριθμό κρεβατιών, μέσα σε λίγες εβδομάδες είχε κατακτήσει το 50% της επιβατικής κίνησης.

Είναι άλλο ο συναισθηματισμός κι ο καραβολατρισμός και άλλο τα θέλω του απλού επιβάτη. 

Ο Μπένυ, είναι επιβλητικός , είναι εντυπωσιακός, είναι ένα στοιβαρό σκαρί που απέδειξε την αντοχή του στο δύσκολο περιστατικό με την πυρκαγιά, είναι ένα κλασσικό night ferry  περισσότερο για μεγάλες μιλιομετρικές αποστάσεις, αλλά είπαμε η μικρή του ταχύτητα για τα δεδομένα της εποχής , το μικρό γκαράζ σε αντίθεση με το μεγάλο πρωτόκολλο και τον τεράστιο αριθμό κρεβατιών τον καθιστούν ασύμφορο στην εκμετάλλευσή του.

Μην μπερδευόμαστε με την Stena και το αδελφάκι του... εκεί οι γραμμές έχουν σημαντική κίνηση καθόλη την διάρκεια του γκαράζ. Στο Αιγαίο ή στην Αδριατική , η επιβατική κίνηση είναι εποχική και του υπόλοιπους μήνες που είναι οι περισσότεροι του έτους, οι ανάγκες περιορίζονται στο γκαράζ όπου εκεί είναι το αδύνατο σημείο του σε σχέση με τα ισομεγέθη πλοία.

Link to comment
Share on other sites

Δεν το έχω ταξιδέψει ποτέ, δεν έχει τύχει, όμως έχει μείνει χαραγμένο στη μνήμη μου όταν ναύτης το 89-90 το έβλεπα να χτίζεται στο Πέραμα, καθώς έμπαινα στο φέρρυ για το Ναύσταθμο.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Champion Jet_2 said:

Ποσό κατανάλωση έχει το συγκεκριμένο πλοίο που το καθιστά τόσο πιο αντιοικονομικό σε σχέση με αλλά πλοία του ομίλου;Να υποθέσω διπλάσια του Galaxy;

Η κατανάλωση του είναι περίπου +25% σε σχέση με το Galaxy.

Link to comment
Share on other sites

Είναι αστείο να λέμε ότι ο Βενιζέλος και κάθε πλοίο αυτής της φιλοσοφίας είναι καλύτερο ως προς τον επιβάτη . Ο επιβάτης εδώ και 15 χρόνια διαλέγει το πιο γρήγορο και σύγχρονο πλοίο , είναι ελάχιστοι αυτοί που θα διαλέξουν ένα πλοίο «κλασικό» για να ταξιδέψουν εφόσον έχουν τη δυνατότητα να πάνε στον προορισμό 1, 2 μπορεί και 3 ώρες γρηγορότερα . Εκτός αυτών , από μηχανικής πλευράς μου έχουν πει άνθρωποι που δούλεψαν το βαπορι , ότι είναι σε κακη κατάσταση . Πλέον μόνο το ξενοδοχείο του το κρατάει ελάχιστα αξιοποιήσιμο .

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, JTEDimandix said:

  Κάτι σαν τα μικρά Superfast (1 και 2) που οπτικά είναι πανομοιότυπα με πλοία του Grimaldi όπως Corragio, Forza, κλπ... που τελικά κατέληξαν στην Attica.

Αλλά το πρόβλημα είναι μετά από 2 χρόνια ακινησίας, θα είναι λειτουργικό, ή έστω επισκευάσιμο; Εδω αυτοκίνητα δεν παίρνουν μπρος στις 2 εβδομάδες.

Eίναι αδελφά με αυτά που λες.Αγοράστηκαν από τα σκαριά από το ίδιο ναυπηγείο Αpuania.
Eίναι άστοχη η σύγκριση με αυτοκίνητα,εκεί είναι θέμα μπαταρίας.

 

 

14 hours ago, JTEDimandix said:

 

Στο δια ταύτα, δεν ξέρω τι θα γίνει εάν και όταν η ΑΝΕΚ μπει στην ΑΤΤΙΚΑ, πόσο μάλλον πως θα αξιοποιηθεί το παπόρο τότε, πάντως εάν πιστεύουν ότι δεν τους βγαίνει ας το δώσουν στην Stena να τελειώνουν.

Είσαι σίγουρος ότι η Stena θα αγόραζε ελληνικό καράβι γιά Σκανδιναβία την ώρα που έχει τα ανακαινισμένα αδέλφια του;;;

1 hour ago, Cpt Smith said:

Δεν το έχω ταξιδέψει ποτέ, δεν έχει τύχει, όμως έχει μείνει χαραγμένο στη μνήμη μου όταν ναύτης το 89-90 το έβλεπα να χτίζεται στο Πέραμα, καθώς έμπαινα στο φέρρυ για το Ναύσταθμο.

Χτισμένο ήταν,απλώς το συμπλήρωναν τότε

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, mpolo said:

Στα αδερφακια της stena επισης φαινεται στο παρακτω βιντεο πως εχει γινει μετασκευη στο ανω γκαραζ και εχουν ξηλωθει οι καμπινες που υπηρχαν  και πλεον διατίθεται ολο το επανω γκαραζ για φορτηγα σε αντιθεση με τον βενιζελο που το πανω γκαραζ ειναι αρκετα περιορισμενο για φορτηγα. 

 

Αυτό ακριβώς θέλει και ο Μπένυ..να ξηλωθούν οι εν λόγω καμπίνες. Έτσι μπορεί να εξυπηρετήσει από Χανιά μέχρι Ηράκλειο και Χίο-Μυτιλήνη. Εναλλακτική από Καβάλα για Βορειοανατολικό Αιγαίο (και τα σουκου και όλα τα Δωδεκάνησα μέχρι την Ρόδο). 

Link to comment
Share on other sites

Εκτός από την απολύτως εύλογη απορία του @proud_ionian τα πλοία αυτά ήταν φτιαγμένα για γραμμές και ανάγκες μιας άλλης εποχής.

Πολυέξοδα με το βάρος στους επιβάτες, Night ferries που φτιάχτηκαν κυρίως για σχετικά μέτριες αποστάσεις, σε περιοχές με ανεπτυγμένες υποδομές, εποχές που μετακινήσεις με Ι.Χ. ήταν δυσκολότερες, τα αεροπορικά δίκτυα και συγκοινωνίες πολύ λιγότερο ανεπτυγμένες και συγκριτικά πιό ακριβές, που στον βορρά ένα καλό κίνητρο για ταξίδι ήταν το duty free.

Όπως αναφέρει ο @nomikos είναι  "βαπόρι που εκφράζει τη φιλοσοφία πως το ταξίδι είναι μία κρουαζιέρα". Στην ουσία είναι οι πρόδρομοι των πλοίων που αργότερα χαρακτηρίστηκαν ως cruise ferries.

 

Link to comment
Share on other sites

On 9/13/2022 at 12:19 PM, Kaptennemo said:

Είναι αστείο να λέμε ότι ο Βενιζέλος και κάθε πλοίο αυτής της φιλοσοφίας είναι καλύτερο ως προς τον επιβάτη . Ο επιβάτης εδώ και 15 χρόνια διαλέγει το πιο γρήγορο και σύγχρονο πλοίο , είναι ελάχιστοι αυτοί που θα διαλέξουν ένα πλοίο «κλασικό» για να ταξιδέψουν εφόσον έχουν τη δυνατότητα να πάνε στον προορισμό 1, 2 μπορεί και 3 ώρες γρηγορότερα . Εκτός αυτών , από μηχανικής πλευράς μου έχουν πει άνθρωποι που δούλεψαν το βαπορι , ότι είναι σε κακη κατάσταση . Πλέον μόνο το ξενοδοχείο του το κρατάει ελάχιστα αξιοποιήσιμο .

Πάντως αναρωτιέμαι με ποιο σκεπτικό έγινε η τελευταία ανακαίνιση στο εσωτερικό το 2017. Γιατί με αυτήν την κίνηση δείχνεις να υπολογίζεις το πλοίο για βασικό παίχτη στην γραμμή. 

Βέβαια υπήρξε και το συμβάν με την φωτιά που μάλλον άλλαξε τα πράγματα. 

Link to comment
Share on other sites

Αυτό λέω η ανακαίνιση στο εσωτερικό είχε ξεκινήσει πριν τη φωτιά. Που σημαίνει ότι κάτι είχαν στο μυαλό τους. 

Edited by Svo
Link to comment
Share on other sites

Την αξια μεταπωλησης ας πουμε!παντα ηθελαν να το ξεφορτωθουνε αλλα δεν τα καταφεραν μεχρι σημερα κ πιο πιθανο να παει απεναντι μαζι με καποια αλλα του ομιλου  μετα την εξαγορα

Link to comment
Share on other sites

Συνήθως δεν χαλάς λεφτά όταν θες να ξεφορτωθείς κάτι ;).

Τι ψάχνουμε; Γιατί έριξαν λεφτά στα σαλόνια το 2017; 

Το πιο αθώο που μπορώ να σκεφτώ, είναι ότι το 2017 η κοινοπραξία είχε ανάγκη το πλοίο. Τότε η HSW ήταν απέναντι και η απορρόφηση της από την Attica ήταν υπό συζήτηση. Τότε που του φτιάξανε τα σαλόνια το δούλεψαν και το είχαν ανάγκη. Μετά ήρθε η απορρόφηση της HSW και υπήρχαν οικονομικότερα πλοία διαθέσιμα. Δεν πιστεύω ότι είναι μόνο η φωτιά η αιτία που ζεσταίνει τον πάγκο.

 

Link to comment
Share on other sites

Το 2019 μαζί με τις επισκευές στο γκαράζ συνεχίστηκαν οι αλλαγές στο εσωτερικό με ανακαίνιση διαδρομών και καμπίνων του πλοίου. Λογικά το υπολόγιζαν για δρομολόγια .Ίσως με την κρίση του Covid να άλλαξαν το σχέδια τους και να ήταν ασύμφορο να ξεκινήσει δρομολόγια αφού το πρωτόκολλο του δε θα χρειαζόταν

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά η φωτιά δεν νομιζω να έπαιξε κανέναν ρολο στον παροπλισμό του, ίσα ίσα που επισκευάστηκε και οι ζημιές αποκαταστάθηκαν πλήρως . Το 2017 που ξεκίνησε η σταδιακή ανακαίνιση του το βαπορι υπολογιζόταν προς εκμετάλλευση είτε στα Χανιά κατα την θερινή σεζόν είτε σε ναυλώσεις . 
όμως το 2020 ήρθε ο κορωνοιος , ακυρώθηκε η ναυλωση του ΕΛΥΡΟΣ στην Algerie Ferries, κι έτσι ο Μπενυ που το αντικαθιστούσε στα Χανιά ξέμεινε απο ενεργό ρολο.

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...