Jump to content
Shipfriends

Ιστορίες με Πλοία και Πλοία με Ιστορία (Οδηγίες, Περιεχόμενα και Τρέχον Quiz).


Recommended Posts

.

Αγαπητοί φίλοι θα ανοίξω αυτό το θέμα στο οποίο θα βλέπουμε την ιστορία και τα πλοία με άλλη ματιά.

Θα είναι τύπου quiz, αλλά κάτι διαφορετικό από το ήδη υπάρχον θέμα.

Εδώ, δεν θα μας απασχολούν μόνο τα πλοία, αλλά και η Ιστορία (τους).

Θα υπάρχει και διάλογος πάνω στο κάθε ζήτημα πριν πάμε στο επόμενο ή θα μπορούμε να επανέλθουμε με νέα στοιχεία.

Οι απαντήσεις δεν θα είναι μονολεκτικές, αλλά θα τεκμηριώνονται με στοιχεία και παραπομπές στις πηγές.

Δεν πρόκειται, βέβαια να γράφουμε ιστορία, αλλά να πάμε τις γνώσεις μας λίγο μακρύτερα.

Δεν θα υπάρχει πίεση χρόνου να δοθεί απάντηση, αλλά το ερώτημα θα μένει αρκετά, μέχρι να απαντήσει κάποιος ή μέχρι αυτός που έβαλε το ερώτημα να θεωρήσει ότι πρέπει να δώσει την σωστή απάντηση.

Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, με το πρώτο θέμα, για να καταλάβουμε όλοι πως θα είναι.

Αν υπάρχει ενδιαφέρον, θα το συνεχίσουμε.

.

Mία γενική παρατήρηση επί της ουσίας του θέματος αυτής της συζήτησης.

Επειδή σε ορισμένα κουίζ παρατηρήθηκε μία ασάφεια ως προς το ζητούμενο θα πρότεινα το ερώτημα να είναι σαφές και η απάντηση μία και αναμφισβήτητη. Ας μην ζητάμε κάτι υποκειμενικό που είναι θέμα αξιολόγησης δικής μας ή των πηγών μας.

Προτείνω λοιπόν, όταν έχουμε ένα θέμα στο μυαλό μας, να το αναλύουμε, μετά να παραθέτουμε τα σημαντικά στοιχεία του ( με τρόπο έμμεσο, ώστε να προσφέρονται για περαιτέρω έρευνα και προσδιορισμό) και κατόπιν να ακολουθεί το ερώτημα με σαφήνεια: ποιο(ς) είναι? Πότε έγινε? Τι έγινε? κ.ο.κ.

Έτσι, λοιπόν, και θα παραθέτουμε τα δεδομένα του ερωτήματος και το ερώτημα θα είναι σαφές και η απάντηση μοναδική.

Μία δεύτερη γενική παρατήρηση-συμβουλή.

Μην ψάχνετε συνέχεια μέχρι να βρείτε την τελική απάντηση.

Μπορείτε να επανέρχεστε με κάποια πρώτα στοιχεία, να τα επιβεβαιώνετε ή να τα απορρίπτετε και να συνεχίζουμε.

Σκοπός δεν είναι να κάνουμε εξετάσεις τύπου: αυτή είναι η άσκηση, βρείτε την λύση. Δεν βαθμολογούμε, δεν προβιβάζουμε, δεν απορρίπτουμε κανέναν.

Σκοπός είναι η διαρκής συμμετοχή και ο διάλογος. Όπως κουβεντιάζει μιά μεγάλη παρέα.

Επειδή υπάρχουν κάποιοι που θα ήθελαν να βάλουν ένα θέμα, αλλά τους προλαβαίνει κάποιος άλλος, προτείνω να επιτρέπεται, κατά την διάρκεια ενός κουίζ ένας χρήστης να ζητάει το δικαίωμα να βάλλει το επόμενο ερώτημα.

Νομίζω είναι καλό να το υιοθετήσουμε και μάλιστα να δίνουμε και κατ' εξαίρεση προτεραιότητα σε μέλη που δεν έχουν ξαναβάλλει κουίζ.

Λόγω της φύσης του κουίζ (του Ιστορικού και του φωτογραφικού), όπου υπάρχουν συνεχείς ερωτήσεις και απαντήσεις και δεν πρόκειται για μονόλογο, υπάρχει μία πρόσθετη δέσμευση για αυτόν που θέτει το ερώτημα του κουίζ.

Είναι υποχρεωμένος να συμμετέχει στην διαδικασία του κουίζ καθημερινά, μέχρι να δοθεί η σωστή απάντηση, από τον ίδιο ή από άλλο μέλος.

Δεν είναι σωστό κάποιος να βάζει ένα κουίζ και μετά να εξαφανίζεται για 2-3-5 μέρες, μια βδομάδα.

Σε όσους απαντούν, οφείλει και μία ανταπάντηση.

Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο ο quizmaster απουσιάζει και δεν απαντάει στο κουίζ, οι υπεύθυνοι του φόρουμ έχουν το δικαίωμα να αποσύρουν το κουίζ αυτό και να προχωρήσουν σε επόμενο.

Συνεπώς, όποιος δεν είναι βέβαιος ότι θα μπορεί να συμμετέχει καθημερινά, καλό είναι να μην βάζει νέο κουίζ.

.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

.

“Ιστορίες με Πλοία και Πλοία με Ιστορία” οποίες έχουν, ήδη, ολοκληρωθεί.

1. Η φυγή του Ελ. Βενιζέλου στην Ιταλία με το υπερωκεάνιο “REX” μετά το κίνημα του 1935. (ΝΗΡΕΑΣ)

2. Η καθέλκυση του Δεξαμενόπλοιου “Τίνα Ωνάσση”, το 1953 στο Αμβούργο. (Angelos)

3. Η προσάραξη και βύθιση του Δεξαμενόπλοιου “Torrey Canyon”, το 1967 στις ακτές της Μ. Βρεττανίας. (Proud Ionian)

4. Το ναυάγιο του ss "Volta" της Eastern Telegraph Co, το 1887 στη Μύκονο, και ο Φάρος Αρμενιστής Μυκόνου. (ΝΗΡΕΑΣ)

5. Υπερωκεάνιο "Edisson" και η μετανάστευση στην Αμερική. (Angelos)

6. Η σύγκρουση του ΕΓ/ΟΓ "Athens Express" και της κανονιοφόρου “Αντιπλοίαρχος Πεζόπουλος” (P70) το 1977. (ΝΗΡΕΑΣ)

7. Plimsoll Line - The International Load Line for Shipping. (Angelos)

8. Η συνάντηση του Winston Churchill με τον Γεώργιο Παπανδρέου και τον Αρχιεπίσκοπο Δαμασκηνό, πάνω στο καταδρομικό “Ajax”, στις 25-12-1944, στο Φάληρο.( ΝΗΡΕΑΣ )

9. Η δολοφονία του Wilhelm Gustloff το 1936 στο Νταβός και το ναυάγιο του "Wilhelm Gustloff" το 1945, στη Βαλτική. ( Nick the Greek )

10. Το ναυάγιο του Ναρκαλιευτικού "ΣΠΕΡΧΕΙΟΣ" στις 2 Μαϊου 1945. ( ΝΗΡΕΑΣ )

11. Η βύθιση του Βρετανικού Υ/Β HMS “Perseus” το 1941 και η απίστευτη ιστορία του μοναδικού διασωθέντος. ( Proud Ionian ).

12. Ο τορπιλλισμός του ευδρόμου "Έλλη" στην Τήνο, στις 15-8-1940. ( Proud Ionian ).

13. Η επιστροφή των Καστελλοριζιών στο νησί μετά τον Βʼ.Π.Π. και η τραγωδία του “EMPIRE PATROL” στις 29-9-1945. (Νηρέας)

14. Η βύθιση του Α/Π «Ιωάννα» από το Γερμανικό Υ/Β U-37, στον Ατλαντικό στις 1-6-1940. (Νηρέας)

15. Η πειρατεία του KOBE QUEEN I (το 1999), η παγκόσμια αναζήτησή του επί 3 μήνες και το τραγικό τέλος της υπόθεσης. (Νηρέας)

16. Paddle wheel vs Screw propeller, HMS ALECTO vs HMS RATTLER (Angelos)

17. Το ναυάγιο του πλοίου ATHINA στην νησίδα Σύρνα των Δωδεκανήσων τον Δεκέμβριο του 1946. (Νηρέας)

18. Το ναυάγιο του s/s “Imperatrix” το 1907 στην Ελαφόνησο της Κρήτηςκαι η ιστορία του Ρώσου Ναύαρχου Ν. Φιλοσοφόφ, ο οποίος έγινε Έλληνας φαροφύλακας.( Νηρέας)

19. Η καθέλκυση του ΕΓ/ΟΓ «Αργοστόλι» της Ν.Ε. Κεφαλληνίας και Ιθάκης, το 1974.(Νηρέας)

20. O πρώτος ατμοστρόβιλος σε πλοίο από τον Άγγλο μηχανικό Sir Charles Parsons καιτο εντυπωσιακό κατόρθωμα του πλοίου Turbinia, το 1894. ( Nick the Greek )

21. Αchille Lauro, ο πολιτικός, το πλοίο & η ιστορία του. ( Proud Ionian )

22. Ο τορπιλισμός του Ιταλικού Φ/Γ “Sebastiano Venier” από το HMS “ Porpoise”, στις 9-12-1941, ανοικτά του Ναυαρίνου.( ΝΗΡΕΑΣ )

23. Η βύθιση του Σοβιετικού υποβρυχίου SSB K-129 και η συγκεκαλυμένη Αμερικανική επιχείρηση ανέλκυσής του. (Nick the Greek)

24. Το ναυαγιο του τορπιλοβολου chamois βορεια του ακρωτηριου παπας (αραξος) στις 14/26 Σεπτεμβρίου 1904. (Proud_Ionian)

25. Η βύθιση του Βρεττανικού Ναρκαλιευτικού BYMS 2077, στις 25/10/1944 στο Ρίο. (Νηρέας)

26. Το ναυάγιο του Γαλλικού καταδρομικού Chateaurenault, στο κεντρικό Ιόνιο, στις 14/12/1917. (ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ)

27. Ο τορπιλισμός του Ιταλικού «FIUME», το 1942, από το Ελληνικό Υ/Β «ΝΗΡΕΥΣ», ανοικτά της Ρόδου. (Νηρέας)

28. το ναυάγιο του Oria στο Σαρωνικό στις 12/02/1944. (ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ)

29. Η ιστορία του USCGC Courier, του πλοίου-πλωτού Ραδιοφωνικού Σταθμού της Φωνής της Αμερικής, στη Ρόδο (1952-1964). (Νηρέας)

30. Τα Τσιμεντόπλοια ταξιδεύουν ακόμη. (ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ)

31. Η εξαφάνιση του Ισραηλινού Υποβρυχίου DAKAR ex-HMS TOTEM. (Nick the Greek)

32. Η εξαφάνιση του πληρώματος του πλοίου Joyita στον Nότιο Ειρηνικό το 1955. (giorgosz)

33. Το δεξαμενόπλοιο OHIO & η συμμετοχή του στο Οperation Pedestal για τον ανεφοδιασμό της Μάλτας το 1942. (proud_ionian)

34. Το ναυάγιο του SS Edmund Fitzgerald στη Λιμνη Superior κοντα στο Φαρο Splitrock. (proud_ionian)

35. Ο τορπιλισμός και η βύθιση του Α/Π ΤΑΝΑΪΣ, το 1944, και η εξόντωση των Εβραίων της Κρήτης. (ΝΗΡΕΑΣ)

36. Man, Burmeister & Wein. (Αngelos)

37. Η Βυθιση του Persia.(ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ)

38. Ο ανεφοδιασμός της Κύπρου από το Ε/Γ-Ο/Γ Οινούσσαι, κατά τη διάρκεια της Τουρκικής εισβολής το 1974. (Α 377)

39. Το αλεώριο του Ξέρξη στον ύφαλο Λευτέρης του διαύλου της Σκιάθου. (Νηρέας)

40. Ο Βομβαρδισμός του Clan Fraser στο λιμάνι του Πειραιά το 1941. (ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ)

41. Τα πειραματικα βρετανικα υποβρυχια "Μ". (proud_ionian)

42. Το ναυάγιο του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ζ, στις 10 Μαρτίου 1923, στον Πειραιά". (Νηρέας)

43. Η Τραγωδια του Alva Cape. (Angelos)

44. Η Ναυαρχίδα του Βοναπάρτη, L' Orient (Nick the Greek)

45. Ο βομβαρδισμός του Άρτεμις Πίττα (Dimitris Galon)

46. "Santa Anna" ή "Le Grant Carrack" ή "Μεγάλο Γαλεόνι" (ΝΗΡΕΑΣ)

47. Τα εγκαίνια του Stela Oceanis στον Πειραιά (ΝΗΡΕΑΣ)

48. Ο Ισθμός της Κορίνθου και ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος. (theostam)

49. Οι Αγιουριανοί κρύβουν τον Καραμανλή. (ΝΗΡΕΑΣ)

50. Η Τσαρική θαλαμηγός Livadia. (ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ)

51. Το ναυάγιο του Superbe στην Αστυπάλαια (Sasha)

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 15 years later...

Είναι αλήθεια πως από τη στιγμή που ο δυστυχής φίλος Νηρέας τόσο πρόωρα άφησε τον κόσμο αυτό, μου ήταν και είναι ιδιαίτερα στενόχωρο να ξανακοιτάω αυτό το κομμάτι της ιστοσελίδας μας. Είναι άλλωστε δικό του πνευματικό παιδί και προσωπικά δε νομίζω πως μπορώ ούτε καν να πλησιάσω τις γνώσεις και το μεράκι του γι αυτά τα θέματα. Η ζωή όμως συνεχίζεται και πέρα από τις -συναρπαστικές για μένα- 51 ιστορίες που έχουμε ήδη αναδείξει στις σελίδες αυτής της ενότητας, υπάρχουν αναρίθμητες ακόμη για να γνωρίσουμε και να μοιραστούμε. Οπότε ας δοκιμάσουμε να το κάνουμε.

 

Μεταφερόμαστε λοιπόν στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο οπότε και ένας ξεχωριστός ναυτικός διοικητής, αναλαμβάνει την πλοιαρχία ενός πλοίου που έμελλε να αλλάξει τον ρού του πως αντιλαμβανόταν το ναυτικό αγώνα η χώρα του, στο είδος των πλοίων που υπηρετούσε. Στην πορεία κυβερνήτης και πλοίο γνωρίζουν τόσο μεγάλες στιγμές, όσο και κριτική(ο κυβερνήτης), ειδικά μετά θάνατον, για μια συγκεκριμένη του πράξη. Ήρωας ή εγκληματίας πολέμου? Κατάπτυστος ή απλά παιδί της εποχής του και θύμα των καταστάσεων? Μια ιστορία με πολύ ηρωισμό και μια μεγάλη αντίφαση.

 

Αναζητούμε προφανώς, το πλοίο, το γεγονός που σήκωσε κουβέντα και φυσικά τον κυβερνήτη. 

Link to comment
Share on other sites

Ο cpt mcvay του uss Indianapolis? Είχε γίνει αρκετός ντόρος με τη βυθιση του,καθώς δε ακολούθησε πρακτικές, αλλά το μητρώο του τελικα καθαριστηκε 

Edited by Shippihs
Link to comment
Share on other sites

Να δώσω και μια δεύτερη βοήθεια για να πω ότι ο κυβερνήτης θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του πολέμου όσον αφορά τις επιτυχίες του, ενώ το όνομά του πήρε τη δεκαετία του 60 και πλοίο επιφανείας του Αμερικανικού Ναυτικού.

Link to comment
Share on other sites

Με τις βοήθειες και λίγη έρευνα επανέρχομαι, και θα προτείνω πλοίο USS Wahoo, κυβερνήτης Dudley W. Morton και γεγονός η βύθιση του ιαπωνικού πλοίου μεταφοράς αιχμαλώτων (στην συγκεκριμένη περίπτωση Ινδών) Buyo Maru, με την επίθεση ακολούθως και κατά των διασωστικών λεμβών τού.

Link to comment
Share on other sites

Φίλε @Agrino, 12 points, ήσουν εύστοχος και στα 3 ζητούμενα. Πάμε λοιπόν να δούμε πιο αναλυτικά τι έχει συμβεί:

 

1) Το Πλοίο

Πρόκειται όντως για το USS Wahoo(SS-238) που αποτελούσε μέλος της κλάσης Gato, της πολυπληθέστερης κλάσης υποβρυχίων που έχει ναυπηγήσει ποτέ το Αμερικανικό ναυτικό.

1605810241970.jpg

Το όνομα ακούγεται παράξενο, και είναι, γιατί ήταν ονοματισμένο με βάση την τότε παράδοση του Ναυτικού, από ένα είδος ψαριού. Η αναλυτική του ιστορία είναι μπορεί να διαβαστεί εδώ. Ξεκίνησε την επιχειρησιακή του ζωή ανεπιτυχέστατα υπό την έννοια ότι οι πρώτες του 2 περιπολίες στον Ειρηνικό δεν απέφεραν κανένα αποτέλεσμα λόγω και της άτολμης τότε διοίκησής του. Η τύχη του όμως άλλαξε όταν στην τρίτη περιπολία του, τη διοίκηση ανέλαβε ο Αντιπλοίαρχος Dudley "Mush" Morton υπό την δοίκηση του οποίου το Wahoo βύθισε 20 ιαπωνικά πλοία και έπληξε πλήθος άλλων θαλάσσιων και επίγειων στόχων. Το πλοίο μέσα σε 7 συνολικά περιπολίες που πρόλαβε να κάνει από τον Μάιο του 1942 οπότε και ενετάχθη στο στόλο, μέχρι τον Οκτώβριο του 1943 οπότε και βυθίστηκε αύτανδρο στα στενά La Perouse, στην Οχοτσκική Θάλασσα, τιμήθηκε με 6 Αστέρια Μάχης(Battle Stars) και 1 Presidential Unit Citation, αναδεικνύοντας τον πρώτο(O' Kane) και τρίτο(Dudley Morton) πιο επιτυχημένους κυβερνήτες υποβρυχίων στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, από την Αμερικανική πλευρά. Να τους εδώ μαζί, ο Morton είναι στα δεξιά.

1605810967486.jpg

 

Την εξιστόρηση των περιπολιών μπορείτε να την διαβάσετε πολύ αναλυτικά στο link, εγώ ξεχωρίζω τη βύθιση ενός Ιαπωνικού αντιτορπιλικού με βολές "down the throat" ή αλλιώς κατάπλωρα, ή τέλος πάντων σχεδόν κατάπλωρα. Η επιτυχία υποβρυχίου και κυβερνήτη ήταν τέτοια μετά τις πρώτες τους περιπολίες, ώστε το Ναυτικό τους ανέθετε ολοένα και δυσκολότερες αποστολές με αποκορύφωμα την αποστολή στα βόρεια παράλια της Ιαπωνίας και τις διαδοχικές επιθέσεις του υποβρυχίου τόσο σε επίγειους όσο και θαλάσσιους στόχους. Η δράση αυτή ήταν τόσο επιχυτημένη ώστε σύμφωνα με υποκλαπέντα μηνύματα από τους Αμερικανούς, οι Ιάπωνες νόμιζαν πως οι καταστροφές που υφίσταντο ήταν αποτέλεσμα όχι της δράσης ενός μόνο υποβρυχίου, αλλά ολόκληρης αγέλης(wolfpack).

 

Φυσικά κάποτε η τύχη του USS Wahoo τελείωσε με συνέπεια το χαμό πλοίου και πληρώματος. Στις αρχές Οκτώβρη του 1943, το πλοίο ενώ έπλεε στην ρηχή από βυθίσματα θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στη Βόρεια Ιαπωνία και την ΕΣΣΔ(ανάμεσα στο Hokkaido και τη Σαχαλίνη) -πιθανολογείται- πως αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα(ίσως χτύπημα από νάρκη) που το ανάγκασε να αναδυθεί υπό το φώς της ημέρας. Μοιραία δέχτηκε επιθέσεις τόσο από παράκτια Ιαπωνικά φυλάκια όσο και σειρά εναερίων επιδρομών, μια εκ των βομβών από τα αεροπλάνα το χτύπησε στον πυργίσκο και οδήγησε στη βύθισή του χωρίς επιζώντες. Το USS Wahoo παρέμεινε χαμένο για 60 και πλέον χρόνια, εώς ότου στις αρχές του αιώνα μας ανακαλύφθηκε από τους Ρώσους και εν συνεχεία το Αμερικανικό Ναυτικό το αναγνώρισε θετικά. Στέκει ακόμη και σήμερα ορθό και σχεδόν άθικτο στο βυθό της θάλασσας.

USS-Wahoo-pic-01.jpg

 

Περισσότερες φωτογραφίες από τον υγρό τάφο, εδώ. Το όνομα USS Wahoo δώθηκε και σε άλλα 2 υποβρύχια που όμως λόγω του τέλους του πολέμου, δεν ναυπηγήθηκαν ποτέ. Τώρα όμως, το όνομα Wahoo αναμένεται να πάρει ένα attack submarine της κλάσης πυρηνοκίνητων υποβρυχίων Virginia, του Αμερικανικού Ναυτικού.

 

2) Ο Κυβερνήτης

Μιλάμε για τον Αντιπλοίαρχο Dudley "Mushmouth" Morton, έναν από τους θρύλους του Αμερικανικού Ναυτικού, στον τομέα των υποβρυχίων και όχι μόνο. Σκληρό αγροτόπαιδο από το Kentucky με ό,τι σημαίνει αυτό για την ανατροφή του και για τα στερεότυπα που μπορεί να κουβαλούσε στο κεφάλι του, και που ίσως τον επηρρέασαν στις αποφάσεις του όσον αφορά το τρίτο κομμάτι του ιστορικού μας κουίζ. Πέραν από το ότι βύθισε 19 πλοία και τρομοκράτησε το Ιαπωνικό Αυτοκρατορικό Ναυτικό μέσα στην ίδια του την αυλή, η συνεισφορά του ήταν πολυεπίπεδη και επηρρέασε τον υποβρυχιακό πόλεμο για δεκαετίες ολόκληρες και σε πιο στρατηγικό επίπεδο. Ας δούμε γιατί και πως:

 

Όταν μιλάμε για το Μάιο του 1942 οπότε και τέθηκε εν υπηρεσία το USS Wahoo, μιλάμε για 6 μήνες μετά το πατατράκ του Pearl Harbour. Οι Αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις είναι ακόμη σε κατάσταση σόκ και οι Ιάπωνες σημειώνουν τη μία επιτυχία μετά την άλλη στον Ειρηνικό, φθάνοντας να ελέγχουν μέχρι και την Παπούα - Νέα Γουινέα και να ετοιμάζονται να εισβάλλουν ακόμη και στην Αυστραλία. Το ηθικό Ναυτικού και λαού είναι χαμηλά μια και συνηδειτοποιούν πως έχουν να κάνουν με έναν εχθρό αποφασισμένο και δυσκολοκατάβλητο. Όσο κι αν φαίνεται παράξενο με τα σημερινά δεδομένα, οι οδηγίες τότε στα υποβρύχια ήταν να έχουν περιορισμένη ανάμειξη με τους Ιάπωνες και να αρκούνται σε παρατήρηση και κατασκοπεία ως επί το πλείστον. Σε αυτό το πλαίσιο κινήθηκε και ο Kennedy, ο πρώτος κυβερνήτης του USS Wahoo, σε σημείο που δίστασε να επιτεθεί ακόμη και σε ένα ανυπεράσπιστο αεροπλανοφόρο που βρέθηκε στο δρόμο του. Δεν ήταν μόνο αυτός όμως, ήταν γενικότερο το φαινόμενο και το Αμερικανικό Ναυτικό αποφάσισε πως ήταν η ώρα για αλλαγές, τόσο σε επίπεδο διαταγών/κατευθύνσεων, όσο και σε επίπεδο ηγεσίας στο πεδίο της μάχης. Κάπως έτσι ανετέθη η διακυβέρνηση του USS Wahoo στον Mush Morton, κάτι που και ο ίδιος φαίνεται πως επεδίωξε σφόδρα, προβάλλοντας το πόσο διαφορετικά θα έκανε τα πράγματα σε σχέση με τον Kennedy.

 

Πρός τιμήν του, δεν έκανε μια φθηνή διαβολή, το είπε και το έκανε επιφέροντας δύο βασικές αλλαγές:

α) Προέβη σε σαφέστατα επιθετική τακτική, συνειδητοποιώντας πως το USS Wahoo ήταν μια φονική μηχανή και έτσι έπρεπε να χρησιμοποιείται. Δεν αρκέστηκε σε απλή παρατήρηση, επετέθη και σε φορτηγά πλοία που εφοδίαζαν τον εχθρό αλλά και σε καταδιωκτικά πλοία του Αυτοκρατορικού Ιαπωνικού Ναυτικού, όσο βέβαια και σε επίγειους στόχους με σκοπό τη μέγιστη δυνατή ζημιά στον εχθρό. Ήταν ο πρώτος και πιο τολμηρός κυβερνήτης υποβρυχίου που το έκανε αυτό και τελικά βέβαια το πλήρωσε και με τη ζωή του.

β) Πρός έκπληξη όλων των αξιωματικών του πλοίου, όταν έκανε κάποια επίθεση, δεν βρισκόταν ο ίδιος στο περισκόπιο όπως βλέπουμε στις ταινίες. Αντίθετα παρέδιδε το περισκόπιο στον Executive Officer(ο πρώτος του XO, o O' Kane εξελίχθη στον μεγαλύτερο άσο των υποβρυχίων μαθητεύοντας μαζί του), αφήνοντας στον εαυτό του το χώρο και το χρόνο να ζυγίζει την μεγαλύτερη εικόνα της μάχης, παίρνοντας χρόνο να σκεφτεί πράγματα όπως το συνολικό πεδίο της μάχης, τη μορφολογία, τους άλλους πιθανούς στόχους και ούτω καθ' εξής. 

 

Το Αμερικανικό Ναυτικό τελικά τον τίμησε σαν ήρωα με 4 ναυτικούς σταυρούς και πλήθος άλλων διακρίσεων, έφτασε δε να δώσει το όνομά του σε ένα destroyer.

 

3) Το Αμφιλεγόμενο Γεγονός

Για να μην πλατειάζω, το πλήρωμα του USS Wahoo κατά τη διάρκεια της τρίτης του περιπολίας, προέβη στην εν ψυχρώ εκτέλεση δεκάδων επιζόντων από το ιαπωνικό μεταγωγικό Buyo Maru, και ενώ αυτοί πολλοί από αυτούς είχαν επιβιβαστεί σε σωσίβιες λέμβους. Κατά διαταγήν του Mush Morton προφανώς. Όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, υπάρχουν διάφορες εκδοχές από το ότι οι επιζώντες Ιάπωνες άνοιξαν πρώτοι πύρ, έχοντας επάνω τους περίστροφα, όσο και το ότι το πλήρωμα πυροβόλησε τις λέμβους για να ξεφουσκώσουν και όχι τους επιζώντες. Το γεγονός είναι πως επισήμως το Αμερικανικό Ναυτικό δεν προέβη καν σε εξέταση του συμβάντος, βέβαια υπάρχει και η φημολογία πως ο Mush Morton δεν έλαβε τις υψηλότερες διακρίσεις του Ναυτικού γι αυτόν ακριβώς τον λόγο. Σιγά την τιμωρία, θα μου πεί κανείς. Το συμβάν είναι ακόμη χειρότερο καθώς απ' ότι απεκαλύφθη δεκαετίες αργότερα, ένα μεγάλο κομμάτι των επιζόντων δεν ήταν Ιάπωνες ναύτες και αξιωματικοί αλλά Ινδοί αιχμάλωτοι πολέμου από το Σύνταγμα της Βεγγάλης. Άρα Σύμμαχοι. Μπορείτε να βρείτε πολλές πηγές υπέρ του ενός και του άλλου, αν θέλετε να διαβάσετε αναλυτικά.

 

Φυσικά οι μεταγενέστεροι ιστορικοί και ερευνητές έχουν καταδικάσει τον Mush Morton. Προφανώς και δε τον δικαιολογώ σε καμία περίπτωση. Πλήν όμως πρέπει την κριτική μας να την κάνουμε υπό το πρίσμα της εποχής του συμβάντος. Έχει συμβεί το Pearl Harbour όπου οι Ιάπωνες έχουν αιματοκυλήσει απρόκλητα τους Αμερικανούς, η προπαγάνδα για το πόσο τέρατα είναι οι εχθροί σε περίπτωση πολέμου είναι σε πλήρη εξέλιξη και χωρίς όρια(αυτό σκεφθείτε το σε Αμερικάνικα πλαίσια προπαγάνδας) και φυσικά ο Morton είχε μεγαλώσει στην επαρχία των ΗΠΑ με όλα τα στερεότυπα που κουβαλάει αυτή η γεωγραφία ανθρώπων. Που θέλω να καταλήξω, και για να το βάλω και σε σημερινό περίβλημα: Όταν θρέφεις το μίσος, δεν μπορείς να κατηγορήσεις μετά τους ανθρώπους που μισούν.

 

Σκεφθείτε για παράδειγμα τι βλέπουν στην τηλεόραση οι σημερινοί πιτσιρικάδες και τι παιχνίδια παίζουν στις κονσόλες και στο pc. Είναι μέσα στη βία, το αίμα και το μίσος. Όταν αυτό μετά το μεταφέρουν στην κανονική τους ζωή, προφανώς και δεν θα πρέπει να μας προξενεί έκπληξη. Κατά τα άλλα, αν ας πούμε προβληθεί στις 2100 μια ερωτική ταινία(όχι τσόντα) στην τηλεόραση θα έχουμε θύελλα διαμαρτυριών για το "τι αίσχη βλέπουν τα παιδιά μας". Την ίδια στιγμή όμως είναι απολύτως αποδεκτό και φυσιολογικό τα παιδιά μας στις 2100 να βλέπουν σειρές και ταινίες με βία, καταστροφή και ομαδικούς σκοτωμούς. Τροφή για σκέψη. Τέλος πάντων, δεν είναι να απορεί κανείς με το τι έκανε ο Mush Morton. Όπως και να έχει, για τους Αμερικανούς έχει περάσει στο πάνθεον των ηρώων και αυτό πια δεν μπορεί κανείς να του το αφαιρέσει.

 

Ζητώ συγνώμη για το μακροσκελές κείμενο, ελπίζω τουλάχιστον να κίνησε το ενδιαφέρον σας η όλη ιστορία.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...