Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Σε εφαρμογή ο ISM από 24 Mαρτίου για τη διαχείριση της ασφάλειας στα πλοία

Aρχίζει στις 24 Mαρτίου 2006 η άμεση εφαρμογή του Διεθνούς Kώδικα Διαχείρισης της Aσφάλειας (ISM) στα πλοία που φέρουν τη σημαία κράτους - μέλους της Eυρωπαϊκής Eνωσης, όπως και στα πλοία που εκτελούν αποκλειστικά εσωτερικά δρομολόγια, ή αυτά που εκτελούν τακτικά δρομολόγια θαλάσσιων μεταφορών από ή προς λιμένες των κρατών - μελών.

H εφαρμογή του ISM γίνεται με τον Kανονισμό 336/2006 που μόλις εκδόθηκε και αποβλέπει στην ενίσχυση της διαχείρισης της ασφάλειας και της ασφαλούς λειτουργίας των πλοίων, όπως και στην πρόληψη της ρύπανσης από πλοία διασφαλίζοντας ότι οι εταιρίες που τα εκμεταλλεύονται συμμορφώνονται με τον Kώδικα ISM μέσω:

α) της εγκατάστασης, της εφαρμογής και της ορθής συντήρησης από τις εταιρίες των συστημάτων διαχείρισης της ασφάλειας επί του πλοίου και στην ξηρά και

β) του ελέγχου αυτών από τις διοικήσεις του κράτους της σημαίας και του κράτους του λιμένα.

Πού εφαρμόζεται

Aναλυτικά, ο Kανονισμός εφαρμόζεται στα εξής είδη πλοίων και στις εταιρίες που τα εκμεταλλεύονται:

α) στα εμπορικά και τα επιβατηγά πλοία, τα οποία φέρουν τη σημαία κράτους - μέλους και τα οποία εκτελούν διεθνή δρομολόγια,

β) στα εμπορικά και τα επιβατηγά πλοία που εκτελούν αποκλειστικά εσωτερικά δρομολόγια, ανεξαρτήτως σημαίας,

γ) στα εμπορικά και τα επιβατηγά πλοία, τα οποία αποπλέουν ή καταπλέουν σε λιμένες των κρατών - μελών, εκτελώντας τακτικά δρομολόγια θαλάσσιων μεταφορών, ανεξαρτήτως σημαίας,

δ) στις κινητές υπεράκτιες μονάδες γεώτρησης που λειτουργούν υπό την εποπτεία κράτους - μέλους,

ε) στα αλιευτικά σκάφη,

στ) στα εμπορικά πλοία και στις κινητές υπεράκτιες μονάδες γεώτρησης, ολικής χωρητικότητας κάτω των 500 κόρων,

ζ) στα επιβατηγά πλοία, πλην των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων ro-ro στις θαλάσσιες περιοχές ορισμένων κατηγοριών.

Yπενθυμίζεται ότι ο Διεθνής Kώδικας Διαχείρισης της Aσφάλειας προβλέπει την ασφαλή λειτουργία των πλοίων και την πρόληψη της ρύπανσης. Eκδόθηκε από τον Διεθνή Nαυτιλιακό Oργανισμό (ΔNO) το 1993 και σταδιακά έγινε υποχρεωτικός για τα περισσότερα πλοία που εκτελούν διεθνή δρομολόγια.

Tην 1η Iουλίου 2002 ο Kώδικας ISM έγινε υποχρεωτικός για τις εταιρίες που εκμεταλλεύονται άλλα εμπορικά πλοία και κινητές υπεράκτιες μονάδες γεώτρησης, ολικής χωρητικότητας 500 κόρων και άνω.

πηγη: Η Εxpress

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Η ΑΝΕΚ μείωσε κατά 4 χρόνια το ανώτατο όριο ηλικίας στον ISM για τα πληρώματα της, από τα 62 πήγε στα 58 έτη το οριο

Τι ειναι το ISM ?

ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Η εταιρεία ορίζει στον κανονισμό του ISM της το ανώτατο όριο ηλικίας που οι ναυτικοί της μπορούν απασχολούνται στα πλοία της. Έτσι όταν κάποιος φτάσει στην ηλικία αυτή θα πρέπει να αποχωρήσει από την εταιρεία (βέβαια μπορεί να πάει σε άλλη εταιρεία που το όριο είναι μεγαλύτερο είτε να βγει στη σύνταξη). Αυτό το όριο προφανώς ορίζεται γιατί οι ναυτικοί μετά από κάποια ηλικία δεν μπορούν να αποδώσουν το ίδιο, όποτε μπορεί να επηρεαστεί η ασφάλεια του εκάστοτε πλοίου

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Και βέβαια τεράστια η ευθύνη της πολιτείας που δεν υποχρεώνει τα πληρώματα να κάνουν κάθε τόσο πραγματικά γυμνάσια, να νιώθουν τι σημαίνει ανοίγω το βαρελάκι, ανοίγω το MES, κατεβάζω κόσμο κάτω.

 

 

Μεγαλη κουβεντα ανοιγεις.. Οχι μονο για τα γυμνασια αλλα και για ολα τα υπολοιπα που με τoν ISM δε χρειαζεται να τα κανεις απλα να τα γραφεις και ολα καλα.  ;)

Ετυχε σε ταξιδι μου πριν χρονια απο Πατρα μεχρι Ηγουμενιτσα ο αξιωματικος να μην σηκωσει κεφαλι απο το γραφειο. Εγραφε εγραφε εγραφε ξαναγραφε και δεν προλαβαινε να γραψει...

Link to comment
Share on other sites

Καλή και δημιουργική Χρονιά σε όλους.

 

Προσωπική γνώμη εκφράζω. Στα πλαίσια της "παγκοσμιοποίησης" (και κατά την άποψή μου "νοθεύσεως" του υγιούς ανταγωνισμού) έχει "επιστρατευθεί" εδω και χρόνια η φάμπρικα "πιστοποίησης διαδικασιών" η οποία "εξασφαλίζει" την ροή μιας διαδικασίας αλλά δεν "εγγυάται" το αποτέλεσμα. Και καλά στην περίπτωση της ναυτιλίας που έχουμε -αναποτελεσματικές ίσως- πλην όμως γενικευμένες διαδικασίες . Στην περίπτωση που το κορόιδο ο καταναλωτής τρώει "χοιρινό λουκάνικο" -από... κρέας αλόγου- (πιστοποιημένο κατά ISO κλπ. βεβαίως) τι να πεί κανείς?

Edited by pathfinder
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...