Jump to content
Shipfriends

Μακεδονία (IMO 8822052)


Recommended Posts

Λοιπόν εχουν προηγηθεί τα  2 άρθρα απο τον Ελευθερο Τυπο και κανεις μας δεν τα ειχε παρει πρεφα...

Αποκλειστικό: Επιβράβευσαν τον… υπόδικο αρχηγό του Λιμενικού

Quote
Θα είναι ο πρώτος αρχηγός στην ιστορία του Σώματος που ενώ είναι υπόδικος για παράβαση καθήκοντος

Στις 4 Μαρτίου ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, Σταμάτης Ράπτης, θα περάσει την πόρτα των Δικαστηρίων του Πειραιά για να δικαστεί. Θα είναι ο πρώτος αρχηγός στην ιστορία του Σώματος που ενώ είναι υπόδικος για παράβαση καθήκοντος, σε ένα μήνα θα κρίνει αντιναυάρχους και αξιωματικούς του Σώματος.

Σύμφωνα με τον εισαγγελέα ο οποίος τον παραπέμπει σε δίκη, «παρενέβη, με πρόθεση τα υπηρεσιακά του καθήκοντα διακόπτοντας παρανόμως την καθ’ όλα νόμιμη ρυμούλκηση και μεταφορά πλοίου με σκοπό να προασπίσει παράνομα όφελος της εταιρίας ΟΛΠ». Συγκατηγορούμενοί του είναι ο αντιπλοίαρχος Παντελής Προκοπίου, αρχηγός Επιφυλακής των δύο επιχειρησιακών κέντρων του Λιμενικού και ο νυν και ο πρώην διευθύνοντες σύμβουλοι του ΟΛΠ, Chengqiu FU και Γιώργος Ανωμερίτης για την υπόθεση του πλοίου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», το οποίο με εντολή αρχηγού γύρισε πίσω με τη συνοδεία του ΠΑΘ080 από τα διεθνή ύδατα πριν φτάσει στην Τουρκία.

Από τις 9 Γενάρη ο αντιεισαγγελέας Πρωτοδικών παρέπεμψε σε δίκη τον αρχηγό, Σταμάτη Ράπτη ασκώντας ποινική δίωξη με την κατηγορία της παράβασης καθήκοντος. Οπως ορίζει ο πειθαρχικός έλεγχος των στελεχών, ο εισαγγελέας Πρωτοδικών είναι υποχρεωμένος να ανακοινώνει αμέσως στον υπουργό Ναυτιλίας κάθε ποινική δίωξη που ασκείται κατά στελέχους του Λιμενικού.

Τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα οφείλουν εντός 20 ημερών μετά την ενημέρωσή τους να αποφαίνονται αιτιολογημένα για την άσκηση ή μη πειθαρχικής δίωξης σε βάρος του στελέχους. Μόνο ερωτήματα, συνεπώς, γεννώνται για το πώς είναι δυνατόν στις 9 Γενάρη ο νυν αρχηγός να γίνεται κατηγορούμενος και στις 25 Ιανουαρίου το ΚΥΣΕΑ να τον κρίνει «άριστο» παρατείνοντας τη θητεία του για 4ο χρόνο, με τον αντιναύαρχο να μπαίνει στην πολύ μικρή λίστα με τους μακροβιότερους αρχηγούς στην 100χρονη και πλέον ιστορία του Σώματος.

Μάλιστα για να γίνει αυτό υπογράφηκε Προεδρικό Διάταγμα με φωτογραφική διάταξη μόνο για το Λιμενικό Σώμα ώστε να μπορέσει να πάρει 4ο χρόνο θητείας, καθώς ο μέχρι πρότινος νόμος όριζε ότι η θητεία του αρχηγού του Λιμενικού είναι 2 χρόνια και μπορεί να παραταθεί μόνο ακόμα ένα, πράγμα που ήδη είχε γίνει στην περίπτωση του αντιναυάρχου Σταματίου Ράπτη. Κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας σημειώνουν ότι ο υπουργός Φώτης Κουβέλης δεν γνώριζε για την εισαγγελική πράξη να παραπεμφθεί ο αρχηγός σε δίκη

Ερωτήματα:

– Συμπεριλήφθηκε ως όφειλε η πράξη του εισαγγελέα στο φάκελο του κ. Ράπτη;

– Το ΚΥΣΕΑ όταν αποφάσισε την παράταση της θητείας είχε λάβει γνώση ότι ο αρχηγός παραπέμπεται σε δίκη για παράβαση καθήκοντος;

Ενα ακόμα κρίσιμο σημείο σχετίζεται με το άρθρο 7 του Προεδρικού Διατάγματος που αφορά στις καταστάσεις του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος. Σε αυτό γίνεται λόγος ότι για τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος στα οποία ασκείται σε βάρος τους ποινική δίωξη για ποινικό αδίκημα το οποίο έχει ποινή φυλάκισης μεγαλύτερη των 3 μηνών, τότε ή διατάσσεται ΕΔΕ για πειθαρχικό παράπτωμα για το οποίο απειλείται με απόταξη ή αργία με προσωρινή απόλυση ή αυτεπάγγελτη διαθεσιμότητα με απόφαση του αρχηγού. Και αν αυτά ισχύουν για όλα τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, τι θα έπρεπε να ισχύει για τον ίδιο τον αρχηγό;

Ο εισαγγελέας υποστήριξε ότι το πλοίο ορθώς πήρε άδεια απόπλου παρά την κατάσχεση, επειδή είχε χαρακτηριστεί επικίνδυνο και επιβλαβές και όπως ορίζει ο νόμος 2881 με το άρθρο 9, παράγραφος 2, για αυτά τα πλοία, υπερτερεί το δημόσιο συμφέρον να απομακρυνθεί έναντι της κατάσχεσης.

Στο υπόμνημα που κατέθεσε ο κ. Ράπτης αρνείται απολύτως κάθε κατηγορία, υπερασπίζεται την απόφασή του εξαπολύοντας επίθεση στον τότε λιμενάρχη. Μάλιστα σε ΕΔΕ που πραγματοποίησε το Λιμενικό τον Φεβρουάριο του 2018 κατά του κεντρικού λιμενάρχη Πειραιά κατέληξε στο συμπέρασμα ότι κακώς έδωσε άδεια απόπλου με αποτέλεσμα την αποστρατεία του λίγο καιρό μετά.

ΠΛΟΙΟ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»: ΟΙ ΚΟΜΜΕΝΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΚΑΙ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ

Επικίνδυνη «βόμβα» στο λιμάνι από το 2013

Σαν απόσπασμα κινηματογραφικής ταινίας είναι το χρονικό της υπόθεσης στην οποία ο αρχηγός θα καθίσει στο ειδώλιο του κατηγορουμένου. Οπως αναφέρει ο εισαγγελέας στο κατηγορητήριο, από τον Μάρτιο του 2013 το πλοίο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» βρισκόταν παράνομα αγκυροβολημένο στον Πειραιά, χωρίς να φυλάσσεται μετατρέποντάς το σε μία επικίνδυνη «βόμβα» όπως και αποδείχτηκε τον Δεκέμβρη του 2017. Λίγες μέρες πριν αλλάξει ο χρόνος το πλοίο παρασύρεται από θυελλώδεις ανέμους και από τον Πειραιά φτάνει και προσαράζει σε παραλία της Σαλαμίνας. Είναι αξιοπερίεργο ότι από το 2013, που το πλοίο είναι αγκυροβολημένο στο ίδιο σημείο, το περιστατικό αυτό σημειώθηκε όταν ξεκίνησε η εταιρία τις απαραίτητες ενέργειες συντήρησης για το ρυμουλκήσει μέχρι την Τουρκία. Σύμφωνα με την τεχνική μελέτη οι πραγματογνώμονες βρήκαν ότι οι αλυσίδες δεν είχαν κοπεί από τριβή όπως θα αναμενόταν λόγω των ανέμων, αλλά κόπηκαν ταυτόχρονα σε σημείο που δεν υπάρχει λογική εξήγηση. Το πλοίο είχε από το 2009 κατασχεθεί 2 φορές αρχικά για χρέη περίπου 43.000 ευρώ, με την αξία τότε του πλοίου στα 3.500.000. Στον τελευταίο διαγωνισμό τα χρέη είχαν εκτοξευτεί στα 2.140.000 ευρώ με την αξία του να είναι στα 1.038.000 ευρώ.

Στις 31 Γενάρη του 2018 το πλοίο ρυμουλκούμενο αναχωρεί και στις 17.25 ο ΟΛΠ στέλνει στον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος έγγραφο με το οποίο αναφέρει ότι το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά παράνομα έδωσε άδεια απόπλου. Ο αρχηγός αναγκάζει προφορικά το ρυμουλκό ενώ είναι στα διεθνή ύδατα να γυρίσει πίσω στέλνοντας και το ΠΑΘ 080 σε διεθνή ύδατα να το συνοδεύσει μέχρι το λιμάνι των Ψαρών. Η εταιρία που το ρυμουλκούσε έστειλε εκείνη την ώρα στο θάλαμο επιχειρήσεων:  «Η καθυστέρηση του “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ” στον τελικό του προορισμό φέρει απροσδιόριστο κίνδυνο τόσο για το ρυμουλκό όσο και για το πλήρωμα[…] Αδυνατούμε να καταλάβουμε το λόγο που βάζουμε σε κίνδυνο τα παραπάνω» ενώ τη στιγμή πoυ το Λιμενικό διατάζει το πλοίο να γυρίσει πίσω έπνεαν άνεμοι που ξεπερνούσαν τα 9 μποφόρ.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

 

Σιγή ιχθύος για την ποινική δίωξη στον αρχηγό του Λιμενικού

 

Quote
Στις 4 Μαρτίου εκδικάζεται η υπόθεση, όπου σύμφωνα με τον εισαγγελέα ο αρχηγός «παρέβη με πρόθεση τα υπηρεσιακά του καθήκοντα».

Δύο εικοσιτετράωρα μετά την αποκάλυψη του Ελεύθερου Τύπου για την ποινική δίωξη στον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος για «παράβαση καθήκοντος» στις 9 Γενάρη και τα γκρίζα σημεία που δημιουργούνται με την ανανέωση της θητείας του για 4ο χρόνο και ακόμα δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη κυβερνητική και υπηρεσιακή απάντηση.

Τα βασικά ερωτήματα που τίθενται από τη δικαστική εκκρεμότητα του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος Σταμάτη Ράπτη αφορούν κυρίως στο αν συμπεριλήφθηκε ως όφειλε η πράξη του εισαγγελέα στο φάκελο του κ. Ράπτη και αν το ΚΥΣΕΑ όταν αποφάσισε την παράταση της θητείας είχε λάβει γνώση ότι ο αρχηγός παραπέμπεται σε δίκη για παράβαση καθήκοντος.

Και αυτό γιατί τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα του Λιμενικού οφείλουν εντός 20 ημερών μετά την ενημέρωσή τους να αποφαίνονται αιτιολογημένα για την άσκηση ή μη πειθαρχικής δίωξης σε βάρος του στελέχους από τη στιγμή που ο εισαγγελέας στέλνει στον υπουργό Ναυτιλίας την ποινική δίωξη οποιουδήποτε στελέχους. Μόνο ερωτήματα, συνεπώς, γεννώνται για το πώς είναι δυνατόν στις 9 Γενάρη ο νυν αρχηγός να γίνεται κατηγορούμενος, ο εισαγγελέας να ενημερώσει το υπουργείο Ναυτιλίας και στις 25 Ιανουαρίου το ΚΥΣΕΑ να τον κρίνει «άριστο» μετά από υπουργική εισήγηση παρατείνοντας τη θητεία του για 4ο χρόνο, με τον αντιναύαρχο να γίνεται ο μακροβιότερους αρχηγός στην 100χρονη και πλέον ιστορία του Σώματος.

Εν αναμονή των κρίσεων, ένα θολό σημείο αφορά την τήρηση του Κανονισμού του Προσωπικού του Λιμενικού, όπου σε όσα στελέχη έχουν ποινική δίωξη με ποινή άνω των 3 ετών, τότε διατάσσεται ΕΔΕ για πειθαρχικό παράπτωμα για το οποίο απειλείται με απόταξη ή αργία με προσωρινή απόλυση ή αυτεπάγγελτη διαθεσιμότητα με απόφαση του αρχηγού. Ο κ. Ράπτης, παρά αυτή τη δικαστική εκκρεμότητα, παρέτεινε τη θητεία του.

Στις 4 Μαρτίου εκδικάζεται η υπόθεση, όπου σύμφωνα με τον εισαγγελέα ο αρχηγός «παρέβη με πρόθεση τα υπηρεσιακά του καθήκοντα διακόπτοντας παρανόμως την καθ’ όλα νόμιμη ρυμούλκηση και μεταφορά πλοίου με σκοπό να προασπίσει παράνομα όφελος της εταιρίας ΟΛΠ».

Συγκατηγορούμενοί του είναι ο αντιπλοίαρχος Παντελής Προκοπίου, αρχηγός Επιφυλακής των δύο επιχειρησιακών κέντρων του Λιμενικού, και ο νυν και ο πρώην διευθύνοντες σύμβουλοι του ΟΛΠ, Chengqiu FU και Γιώργος Ανωμερίτης.

ΑΝ. B.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

 

Edited by Petros P
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 254
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Τα οποία δημοσιεύματα παρόλο που δεν αφήνουν αμφιβολίες για την διαδικασία που κινηθηκε και πως, ανατρέπουν το ποσο που βάρυνε το Μακεδονια, μιας και το πρώτο θεμα μιλαει για 25εκ, ποσο που σαφως ειναι εκτος πραγματικοτητος.

Το αν η ρυμουλκηση με τοσα οικονομικά βαρη ηταν νομιμη, λογικά θα αποδειχθεί (ή όχι) στην εκδίκαση της υπόθεσης. 

Επί της ουσίας επενεβη ο ΟΛΠ μέσω του ΛΣ, δηλαδη και οι δυο φερουν την ιδια ευθυνη (σε περιπτωση παντα που η ρυμουλκηση ειναι νομιμη)

Link to comment
Share on other sites

Όλα τα σημερινά σχετικά posts από το θέμα του ΛΣ μεταφέρθηκαν εδώ, στο θέμα του πλοίου.

Εγώ να συμπληρώσω πως όντως το πλοίο από τον Απρίλιο του 2018 φέρεται να ανήκει στη μονοβάπορη Limpet Holding Co με έδρα τις Νήσους Μάρσαλ και έχει πάρει το όνομα Velox.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...