Jump to content
Shipfriends

Γραμβούσα (IMO 7364821)


Recommended Posts

Τελικα αναχωρει σημερα το πρωι το Γραμβουσα και αφου βαφτηκε με πινελο το νεο ονομα του πλοιου στο ασπρο φοντο της πλωρης, μολις χθες αργα το απογευμα. Δυστυχως για τους καινουριους του πλοιοκτητες οι οιωνοι δεν ειναι και παρα πολυ καλοι μια και λογω μπλεξιματος στις αγκυρες η αναχωρηση καθυστερησε κατα 2 ωρες τουλαχιστον και νομιζω οτι χρειαστηκαν και δυτες προκειμενου να ξεμπλεξει.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Για να δούμε πως αποχαιρετά το Σαρωνικός η εφημερίδα ΝΕΑ ΤΟΥ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ

Καθως πως ήταν το πλοίο ως Σαρωνικός τη προτελευταία ημέρα των ταξιδιών με τα χρώματα της Hellenic Seaways.

Το γκαράζ του πλοίου σχεδόν νέτο, εκτός του πρυμνιού μέρους, που μπορεί να πάρει μόνο ΙΧ διότι είναι το ενδιάμεσο κατάστρωμα των επιβατών. Υπάρχουν έξι έξοδοι από το γκαράζ. Δυο πλώρια, δυο στη μέση όπου από εκεί μπορείς να πας στο μηχανοστάσιο και δυο πρυμνιά που είναι οι μπόμπες των αγκύρων.

Σε αυτό το ενδιάμεσο κατάστρωμα είναι οι διάδρομοι της εισόδου-εξόδου των επιβατών. Πρυμνιά υπάρχει ένα σαλόνι με μπλε πολυθρόνες και καναπέδες. Το μόνο που μου άρεσε στο βαπόρι. Αλλά το vibration και ο ήχος από τις μηχανές είναι απίστευτος!! Κόντευες να πάθεις Parkinson!! Υπάρχει και ένα κάδρο με μια αεροφωτογραφία του πλοίου με τα χρώματα του Λεφακη. Το περίεργο ήταν ότι το σαλόνι ήταν εντελώς άδειο εάν εξαιρέσουμε δυο άτομα του πληρώματος, σε αντίθεση με το κυρίως σαλόνι που ήταν γεμάτο από κόσμο και από κάπνα από τα τσιγάρα. Ένα άσχημο ήταν ότι υπήρχαν δεξιά και αριστερά χύμα σωσίβια (κυρίως του Εξπρές Σκιάθος & Σαρωνικός, αλλά και άλλων πλοίων της εταιρείας), προφανώς γινόταν ξεκαθάρισμα των καλύτερων να τα κρατήσει η εταιρεία για να τα βάλει σε κανένα άλλο πλοίο ενώ της δεύτερης διαλογής θα παράμεναν στο πλοίο και το νέο ιδιοκτήτη.

Ένα κατάστρωμα πιο πάνω ήταν το κυρίως σαλόνι που έδειχνε ότι είχε παρά πολλά χρόνια στη πλάτη του. Καθώς και τα ανοικτά καταστρώματα πλώρια και πρυμιά.

Στο σαλόνι το μόνο πρόσφατο ανακαινισμένο ήταν το γραφείο της υποδοχής-λογιστήριο και το αναψυκτήριο. Όλα τα καθίσματα ήταν από δέρμα (χρώματος κρεμ), όπου παρά πολλά ήταν σχισμένα. Στη πάνω πλευρά των τραπεζίων ήταν κάτι σκαλισμένο. Υπάρχουν πέντε πόρτες, δυο πρίμα, δυο στη μέση και μια πλώρια (αυτή ήταν κλειδωμένη) που οδηγούν στα καταστρώματα. Επειδή η πλώρια πόρτα που οδηγούσε στο πλωριό κατάστρωμα ήταν κλειδωμένη, ο μόνος τρόπος για να πας εκεί ήταν από κάτι σκάλες που υπήρχαν δεξιά & αριστερά στην είσοδο του πλοίου. Το δάπεδο στο κατάστρωμα ήταν σε καλή κατάσταση, αλλά όχι τα καθίσματα χρώματος πορτοκαλί (μου θύμισαν τα καθίσματα που είχε το ΝΑΙΑΣ ΙΙ) που πολλά ήταν σπασμένα.

Ένα κατάστρωμα πιο πάνω ήταν ένα ανοικτό κατάστρωμα (στην ίδια κατάσταση με του προηγούμενο κατάστρωμα. Μπροστά ήταν το σαλόνι του πληρώματος, η καμπίνα του καπετάνιου και η μικροσκοπική γέφυρα του πλοίου που κυριαρχούσε το ξύλο.

Για την ιστορία ο τελευταίος πλοίαρχος του Σαρωνικός με τα χρώματα της HSW ήταν ο Σταμάτης Μαρινακης

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Αν θυμάμαι καλά,ο ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ ήταν το πρώτο κλειστού τύπου φέρρυ στόν Αργοσαρωνικό.

Είχα ταξιδέψει πολλές φορές μ'αυτό από την εποχή ακόμα που έφτανε μέχρι τον Πόρο (έχω και σχετικές φωτογραφίες).Το πλωριό κατάστρωμα ήταν αππό τα ιδανικώτερα μέρη γιά να κάτσης.Επίσης το πρυμνιό σαλονάκι ήταν ωραίο και ήσυχο (γιατί δέν το ήξεραν πολλοί) καί δέν θυμάμαι να είχα παρατηρήσει κανένα vibration.

Καλή του τύχη στά νέα νερά που θα βρίσκεται,μετά από τρείς δεκαετίες στον Σαρωνικό...

Link to comment
Share on other sites

Τα δρομολογια που θα του δοθουν εχουν γινει γνωστα ??

Το Γραμβουσα με παραπεμπει στην εταιρεια που κανει τις μονοημερες εκδρομες απο Κισσαμο στη Γραμβουσα και στο Μπαλο , αλλα εκει δεν χρειαζετε φερρυ ...

Το πλοίο εμφανίζεται ήδη σε διαφήμιση της εταιρείας που αναφέρει ο Παναγιώτης Κ. Προκειται για τη ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

“ΓΡAMΒΟΥΣΑ - ΜΠΑΛΟΣ”, “ΚΡΗΤΙΚΕΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΕΣ”, “ΚΡΕΤΑΝ ΣΙΓΟΥΕΪΣ”.

Στο site www.gramvousa.com υπάρχει αναφορά στο πλοίο αλλά όχι φωτογραφία του.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Απ'ό,τι φαίνεται,έχει μετατραπεί σέ..εκδρομικό καί ενδεχομένως ο καταπέλτης του χρησιμοποιείται γιά βουτιές τών εκδρομέων στίς παραλίες που προσεγγίζει.

Παρατήρησα επίσης κάτι σάν σκάλα στο αριστερό πλευρό τού πλοίου,πράγμα που σημαίνει οτι όταν πιάνει σέ λιμάνια πλαγιοδετεί γιά να αποβιβαστούν οι επιβάτες.Αν δέν τά λέω καλά,διορθώστε με (αλλά χωρίς να μέ σταυρώσετε B) )

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 1 year later...

Χθες το Γραμβουσα είχε ένα τρυφερό τετ α τετ με το ντοκο στο Κίσσαμο

Πηγη: ΥΕΝ

Προσέκρουσε, απογευματινές ώρες χθες, στον προβλήτα λιμένα Κίσαμου, κατά την διάρκεια χιρισμών πρόσδεσης, το Ε/Γ-Τ/Ρ «ΓΡΑΜΒΟΥΣΑ» Ν. Πειραιά 4879.

Από την πρόσκρουση προκλήθηκαν ελαφρές υλικές ζημιές στο πλοίο, ενώ δεν υπήρξε τραυματισμός, ούτε παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση.

Από τη Λιμενική Αρχή Κίσαμου, απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι αποκατάστασης της ζημιάς του και προσκόμισης βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από τον παρακολουθούντα το πλοίο νηογνώμονα.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Ας ανοιξω και γω το σεντουκι των κοντινων αναμνησεων να βαλω το λιθαρακι μου στην ιστορια των παντοφλων. Σπανια και συλλεκτικη φωτο του πλοιου απο την εποχη που αλλαζε σινιαλα βαζοντας τα νεα μπλε κοκκινα της Hellenic

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Να δουμε και μερικες φωτο απο τα καταστρωματα του ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ.Η περιοδος ειναι λιγο πριν παραδωθει απο την HSW.

Το πανω καταστρωμα του πλοιου

Το καταστρωμα στην πλωρη

Οι εργατες για τις αγκυρες

Εσωτερικες φωτογραφιες δεν υπαρχουν αλλα το πλοιο εσωτερικα ηταν οπως ακριβως το φαντασεστε.Παντοφλα η οποια ειχε χρονια να δει ανακαινηση.Μεσα στο σαλονι υπηρχε και μια παλια φωτογραφια σε καδρο με τα σινιαλα του Λεφακη.

Τελος ας το δουμε και σε τρεις φωτογραφιες.Δυο με τα χρωματα της HSW και μια με τα χρωματα της Saronikos Ferries

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Το ΓΡΑΜΒΟΥΣΑ δουλευει και φετος σε ημερησιες κρουαζιερες στον Μπαλο.Εκει δενει συνηθως σε ενα μικρο μωλο.Στο πλαι εχουν προστεθει καποιες εξωτερικες σκαλες ενω υπαρχουν και τσουληθρες.

Πρεπει να πηγαινει καλα στο νεο του ρολο μιας και οπως μου ελεγε ο φιλος που εστειλε και τη φωτο καθε μερα μετεφερε πολυ κοσμο.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Γραμβούσα (1975, ex. Σαρωνικός, Αστακός, IMO 7364821)

Χαζεύοντας παπόρια χθες το βράδυ στο FAKTA, έπεσα τυχαία πάνω στο Μ/S ASTAKOS, το οποίο όπως κατόπιν απεδείχθη -μετά το κλικάρισμα στο όνομα :rolleyes: - δεν είναι άλλο από το γνωστότατο μας ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ και νυν ΓΡΑΜΒΟΥΣΑ.

Όπως λοιπόν μπορούμε να δούμε, το πρώτο όνομα του πλοίου με το οποίο και πρωτοταξίδεψε στον Σαρωνικό, ήταν το ΑΣΤΑΚΟΣ το οποίο και διατήρησε για τέσσερα χρόνια, μέχρι το 1979. Όνομα βέβαια το οποίο ευθέως παραπέμπει σε σκέψεις ως προς το αν το πλοίο αρχικά κατασκευάστηκε για να δρομολογηθεί στο Ιόνιο και κατόπιν αλλάξανε τα "πλάνα" του. Πάντως από την αρχή της "καριέρας" του φαίνεται να ανήκε στην εταιρία Σαρωνικός.

Να σημειώσω ακόμα ότι είναι η πρώτη φορά που βρίσκω στο FAKTA αναφορά σε παλιά Ελληνική παντόφλα. Να υπάρχουν άραγε στον Σουηδό και άλλες αναφορές σε Ελληνικές παντόφλες ???

Link to comment
Share on other sites

Δεν το πολυπιστεύω ότι έχει λάθος ο Σουηδός στο έτος κατασκευής. Η ίδια χρονιά (1975) αναφέρεται και στο equasis, και το δίχως άλλο θα ήταν -τουλάχιστον- ασύνηθες ένα πλοίο που κατασκευάστηκε το 1981 να έχει ΙΜΟ το οποίο αρχίζει από 73....

Μήπως οι πηγές που αναφέρεις φίλε chiotis έχουν μπερδευτεί με το ότι το 1981-1982 στο πλοίο έγινε μετασκευή κατά την οποία το μεγάλωσαν τόσο σε μήκος όσο και σε πλάτος ??? Προσοχή, δεν μιλάω για την μετασκευή του 1988 όταν και μετετράπη σε κλειστού τύπου.

Κάτι άλλο που παρατήρησα στο equasis, είναι το ότι ενώ ως έτος ναυπήγησης αναφέρεται το 1975, στον τύπο του πλοίου αναγράφεται το κάπως παράδοξο : "Type of ship : Passenger/Ro-Ro Cargo Ship (during 1974)" ενώ το ΙΜΟ number του παραπέμπει σε πλοίο του 1973. Μήπως αυτά τα δύο στοιχεία συνηγορούν στην υπόθεση που έκανα πιό πάνω και η οποία έχει σχέση με το πρώτο όνομα του πλοίου ??? Μήπως δηλαδή το πλοίο ξεκίνησε να φτιάχνεται ως ΑΣΤΑΚΟΣ για το Ιόνιο, σταμάτησε κάποια στιγμή η κατασκευή του για τον οποιοδήποτε λόγο, και αποπερατώθη τελικά το 1975 για την εταιρεία Σαρωνικός ??? Δεν ξέρω, και ούτε θέλω να παραστήσω τον παντογνώστη, υποθέσεις προς συζήτηση θέτω.

Link to comment
Share on other sites

Το όνομα Αστακός, δεν είναι και από τα πιο συνηθισμένα ονόματα για πλοίο. Άρα, είμαι σχεδόν σίγουρος ότι προοριζότανε για το Ιόνιο. Αλλιώς, δεν εξηγείται πιστεύω το όνομα.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ τοτε ημουν πολυ μικρος, θυμαμαι το Σαρωνικο ανοιχτο και νεοτευκτο στη γραμμη. Ψαχνω συνεχεια παλιες φωτογραφιες αυτου του πλοιου και δεν το εχω δει ποτε πριν τη πρωτη του μετασκευη οπου μεγαλωσε.Θυμαμαι που το 86-87 του βαλανε το πρυμναιο σαλονακι (μη καπνιστων τοτε!!) και εν συνεχεια το κλεισανε. Εχω την εντυπωση πως το πλοιο εχει τη πιο "καραβισια" γαστρα σε παντοφλα.Θα ηθελα πολυ να δω αυτο το πλοιο σε δεξαμενη. Επισης, εκτος απο το πλεον χαρακτηριστικο πλοιο δεκαετιας 80-90 του Σαρωνικου το θεωρω μακραν την ομορφοτερη παντοφλα αρχιτεκτονικα-σχεδιαστικα με πολυ ωραιες γραμμες και αναλογιες και πολυ μπροστα απο την εποχη του σαν σχεδιο.Παρ οτι οι παντοφλες εχουν λιγο-πολυ τυπικο σχεδιασμο ως πορθμεια, το συγκεκριμενο το εβλεπες πιο "βαπορι".

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Γραμβούσα (IMO 7364821)

(1975, ex-Σαρωνικός)

Το θρυλικό ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ, μετά από τέσσερα χρόνια και πάλι στον Σαρωνικό. :)

Νωρίς σήμερα το πρωί ανηφόρισε τον Αργοσαρωνικό προερχόμενο από την Κρήτη και έδεσε στο ναυπηγείο του Σπανόπουλου στη Σαλαμίνα. Αν δεν κάνω λάθος είναι η πρώτη φορά που έρχεται στα πέριξ του Πειραιά, μιας και από το 2007 που πουλήθηκε στη Κρήτη, για ετήσια και δεξαμενισμό ανέβαινε στη Θεσσαλονίκη, στα ναυπηγεία της Καλαμαριάς.

Να το δούμε και σε φωτό από την gallery του φόρουμ.

Link to comment
Share on other sites

Τελικά δεν περίμενε το ΓΡΑΜΒΟΥΣΑ να πέσει το ΘΕΟΔΩΡΟΣ-ΜΑΡΙΑ Ζ για να πάρει την θέση του, και ανέβηκε δίπλα του.

Ευτυχώς, στα αριστερά του, ώστε να φαίνεται από την Κυνόσουρα, γιατί αλλιώς....... ;)

Εχω την εντυπωση πως το πλοιο εχει τη πιο "καραβισια" γαστρα σε παντοφλα.Θα ηθελα πολυ να δω αυτο το πλοιο σε δεξαμενη.

Έτσι λοιπόν ημπόρεσε ο γράφων να ξανά-δει έστω και εκ του μακρόθεν την όμορφη και ιστορική "παντόφλα" του Αργοσαρωνικού, και να την απαθανατίσει για να αφιερώσει την φωτογραφία αυτή στον καλό φίλο PIANOMAN.

gallery_2102_667_494322.jpg

"Στα ίδια μέρη -πάνω-κάτω- θα ξαναβρεθούμε", έστω και μετά από εικοσιπέντε ολόκληρα χρόνια (αχ, έρμα νιάτα). :)

1_06.jpg

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

ΧΙΛΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για την αφιέρωση!!!

επιτελους μια νεα φωτογραφια απο τα ερμα νιάτα....

οτι και να πω ειναι λιγο

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το ΓΡΑΜΒΟΥΣΑ έχει επιστρέψει στο φυσικό του στοιχείο, και βρίσκεται δεμένο στην προβλήτα του ναυπηγείου Σπανόπουλου.

Την θέση του στις σκάρες του ναυπηγείου έχει πάρει όπως είδαμε, το ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ IV.

gallery_2102_667_295609.jpg

gallery_2102_667_249308.jpg

Link to comment
Share on other sites

Καλά ταξίδια να 'χει, και μακροημέρευση ευχόμεθα :) .

Αν δεν κάνω λάθος, η τελευταία που μας έχει απομείνει από τις ιστορικές πλέον παντόφλες του Αργοσαρωνικού.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...