Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • 1 month later...
On 7/14/2017 at 12:51 AM, Nick the Greek said:

Σχετικά με την COSCO, να πούμε πως το division που ασχολείται με τα containers επιβεβαίωσε την εξαγορά της OOCL(Orient Overseas Container Line) για 6.3 δισεκατομμύρια ding-dongs. Άλλο ένα επιθετικό βήμα για την Cosco, άλλο ένα βήμα εξευτελισμού για ένα industry που κοντεύει να καταντήσει μονοπώλιο χειρότερο από του ΟΤΕ στη δεκαετία του 80. Δε νομίζω πάντως πως θα επιδράσει σημαντικά όσον αφορά τα volumes του Πειραιά, μια και η OOCL δεν είχε μεγάλη παρουσία εδώ.

Η Cosco εξαγοράζει της OOCL για 6,7 δισ. και γίνεται η 3η ισχυρότερη εταιρεία παγκοσμίως 

Quote

 

Mε έναν χρόνο καθυστέρηση προχωρούν οι διαδικασίες για την εξαγορά της εταιρείας OOCL-Orient Overseas Container με έδρα το Χονγκ Κόνγκ από την Cosco έναντι 6,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αρχικά η Cosco είχε εκδηλώσει το ενδιαφέρον της έναν χρόνο πριν, όμως υπήρχαν αντιρρήσεις από την κινεζική αρχή για τα μονοπώλια αλλά και από την Επιτροπή Ξένων Επενδύσεων στις ΗΠΑ (CFIUS). Όμως τελικά τα εμπόδια ξεπεράστηκαν.

Πέρσι μάλιστα κινεζικοί κύκλοι εξέφραζαν την βεβαιότητά τους ότι η συμφωνία θα γινόταν και επισήμως γνωστή την 1η Ιουλίου του 2017 όταν ο κινέζος πρόεδρος Xi Jinping θα βρισκόταν στο Χονγκ Κόνγκ για πρώτη από τότε που ανέλαβε το ύψιστο πολιτικό αξίωμα στο πλαίσιο του εορτασμού των 20 χρόνων από την επιστροφή της πρώην βρετανικής αποικίας στην Κίνα. Τελικά άργησε έναν χρόνο.

Η OOCL δραστηριοποιείται σε τακτικές γραμμές μέσω Ατλαντικού, Ειρηνικού, μεταξύ Ασίας- Ευρώπης και σε ενδοασιατικές μεταφορές διαθέτοντας έναν στόλο από 32 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Πρόκειται για μία κίνηση που θα ενισχύσει κατά πολύ τη μεταφορική δύναμη του στόλου του κινεζικού κολοσσού που θα φθάσει τα 3,1 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, αν υπολογιστούν και τα υπό ναυπήγηση πλοία και θα τον φέρει σε απόσταση αναπνοής από την MSC με 3,3 εκατομμύρια.

Η Cosco θα ανέβει στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης ξεπερνώντας την γαλλική CMA CGM, η οποία συμμετέχει στην κοινοπραξία που απέκτησε το 67% του ΟΛΘ.

Επίσης, η Cosco θα δημιουργήσει σημαντικές οικονομίες κλίμακας που είναι αναγκαίες σε ένα άκρως ανταγωνιστικό κλάδο όπου οι μεγάλοι γίνονται μεγαλύτεροι μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων.

O Πειραιάς

Στο μεταξύ, μεγάλο στοίχημα για τους Κινέζους της Cosco είναι η προβλήτα Ι του ΟΛΠ που έως τώρα δεν είχε ανταγωνιστικούς ρυθμούς απέναντι στις ΙΙ και ΙΙΙ. Υπολογίζεται ότι η προβλήτα Ι του ΟΛΠ μπορεί να διαχειρίζεται ένα εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια.

Η συνολική χωρητικότητα της προβλήτας ΙΙ και της προβλήτας ΙΙΙ αυξάνεται στα 6,2 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια από 5,5 εκατ. Αν προστεθεί σε αυτό και το ένα εκατομμύριο του ΟΛΠ τότε η δυνατότητα του Πειραιά σπάει το φράγμα των επτά εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων.

Ο Πειραιάς έχει πάρει τα φορτία της συμμαχίας "The Alliance", την οποία απαρτίζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών, NYK Line, MOL, "K" Line, Hapag-Lloyd, Yang Ming Line και United Arab Shipping Company.

Η Cosco φέρνει στον Πειραιά φορτία και μέσω εταιρειών που συμμετέχουν σε άλλη «συμμαχία» στην "Ocean Alliance", που αποτελείται από τις China Cosco Shipping, Evergreen Line, CMA CGM και την OOCL.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Διαβάζω άρθρα οτι η COSCO θέλει να φτιάξει και 4η προβλήτα για containers και αναρωτιέμαι που θα ειναι αυτή...

Ο μώλος ΔΕΗ πάει για car terminal μαλλον,οποτε δε θα ειναι αυτή,που θα τη χωρέσει 4η?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Στο PCT βρέθηκε το OOCL United Kingdom , με nominal TEU capacity 21413 ,οντας το μεγαλυτερο πλοιο αυτη τη στιγμή μαζι με τα αδερφα του απο θέμα χωρητικότητας.

Συντομα βέβαια θα χάσουν τη πρωτιά γιατι βγαίνουν κάτι 23αρια της MSC...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

μετα το "κραξιμο" (σωστο ή λαθος θα φανει), που εχει πεσει για τις προθεσεις της Cosco, οσον αφορα τη ναυπηγοεπισκευαστικη ζωνη,  η καθημερινη επανερχεται με αγιογραφια της Cosco, οπου εξυμνουνται οι επενδυτικες της προθεσεις, προβαλλεται το εργο που εχει γινει, ακομη και περαν των συμβατικως προβλεπομενων:rolleyes:και σκιαγραφουνται τα εμποδια τα οποια, μικρα και μεγαλα ιδιωτικα συμφεροντα εθεταν μεσω της προηγουμενης κυβερνησης (λες και η Cosco δεν εχει συμφεροντα;)).

εχει και artist's impression για το πως θα γινει το λιμανι, οταν ολοκληρωθουν τα 800δις επενδυσεις.

43240587_inemaketotoutotoergo.thumb.jpg.707ec021e15bb3dac34419e6b7205a1d.jpg

@Petros P σου εχει και την προβλητα IV που ρωταγες :P 

Edited by proud_ionian
είναι μακέτο τούτο το έργο;
Link to comment
Share on other sites

Car terminal είναι η πρόθεση, ενοποίηση του ντοκ Δραπετσώνας με το ΝΜΔ. Γι αυτό και ο ΟΛΠ αρνείται σθεναρά την παραχώρηση μέρους του ντόκ Δραπετσώνας για να αποκτήσουν λίγο παραπάνω χώρο τα roro.

Link to comment
Share on other sites

Αρα μειώνει μονο στο Πέραμα το χώρο πρόσδεσης για επισκευη....η έρχεται η ώρα της Κυνόσουρας με ντόκο...

Την ίδια στιγμή ακυρώνει λογικά το σχέδιο καταασκευής 5οροφης αποθηκης οχημάτων ,αν κατασκευάσει το pier IV ...

Link to comment
Share on other sites

Πρέπει να το έχω αναφέρει κάπου και στο παρελθόν, αυτό ήταν το master plan πίσω στη δεκαετία του 1970. Ντόκοι επισκευής όχι μόνο στην Κυνόσουρα αλλά μέχρι και στα Σελήνια. Σελήνια πια νούκου, αλλά η Κυνόσουρα θα μπορούσε κάλλιστα. Και όλη η απέναντι πλευρά, Περάματος συμπεριλαμβανομένου, ντόκοι για κάργκο οπερέσιο.

Link to comment
Share on other sites

here UR M8:P

On 12/28/2007 at 4:30 PM, Nick the Greek said:

 Ενδεικτικα να σου πω οτι επι Γκαουτσο-Κωτσο Καραμανλη μετα την μεταπολιτευση, το σχεδιο ελεγε οτι ολες οι ναυπηγο-επισκευαστικες βασεις Περαματος, Δραπετσωνας κλπ θα ειχαν μεταφερθει στην περιοχη της Κυνοσουρας και στον κολπο των Σεληνιων στη Σαλαμινα. Η περιοχη απο τη Δραπετσωνα μεχρι και το Τερμα Περαματος θα ειχε γινει κεντρο γενικου φορτιου και κοντεινερ και ολο το επιβατικο λιμανι θα ειχε παραδωθει σε αποκλειστικα επιβατικη χρηση εδω και 30 χρονια:P:eek: 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Αυτό με το μητρώο επιχειρήσεων κλπ, τελικά δεν είναι μόνο Cosco και δεν είναι μόνο Πειραιάς. Έφτασε στο email μου χτές μια απόφαση της Κινεζικής κυβέρνησης που αποφασίζει πως από την 1η Αυγούστου σε όλη την Κινεζική επικράτεια ισχύει κάτι ανάλογο όσον αφορά διάφορες υπηρεσίες που παρέχονται σε πλοία όπως επισκευές σωστικών, παχυμετρήσεις, επισκευές συστημάτων ναυσιπλοίας κλπ. Με λίγα λόγια, όσοι ενδιαφέρονται να παρέχουν τέτοιες υπηρεσίες πρέπει να γίνουν πρώτα αποδεκτοί και να περάσουν το vetting του Κράτους. Δεν το κρίνω σαν απόφαση, λέω απλά τι βλέπω να ισχύει. Υποπτεύομαι πως από εκεί το υιοθέτησε και η COSCO, είναι κάτι που λογικά θα συζητείται καιρό στην Κίνα μέχρι να εφαρμοστεί.

 

Και φυσικά οι συγκεκριμένοι δεν θυμάμαι να είπαν ποτέ πως είναι υπέρ της ελεύθερης αγοράς:D. Υπάρχουν όμως και τα αντίθετα παραδείγματα. Ας δούμε τις ΗΠΑ, την πατρίδα της ελεύθερης αγοράς, the land of the free. Ας πούμε πως μαζεύουμε 10 καπετανάρες από την Ελλάδα και πάμε στο Μισσισσιππή να προσφέρουμε υπηρεσίες πλοήγησης στα πλοία. Ήχοι Ζόνκ! Οι υπηρεσίες πλοήγησης στο Μισσισσιππή όχι μόνο δεν είναι ανοιχτή αγορά αλλά η συμμετοχή στις εταιρείες των πλοηγών γίνεται με βάση το κληρονομικό δικαίωμα, αν το πιστεύετε. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Μακάρι να γίνεις "αποικια" των Κινέζων στον εμπορικό τομέα. Δεν ξέρω τι εμπειρία έχεις με Κίνα αλλά από τη δική μου θα σου πω πως ακόμα και αν είναι στην ουσία μια κομουνιστικη "δικτατορία" είναι έτη φωτός μπροστά από εμάς στον εμπορικό τομέα και στο πως κάνουν δουλειές.. Αν πας σε κινέζικα ναυπηγεια (σοβαρά όχι κάτι γιαρδες επάνω σε βουνο) θα εκπλαγείς με τη τεχνογνωσία τους και την αλματώδη πρόοδο που έχουν κάνει μέσα σε 2 δεκαετίες. 

Η άποψη μου είναι (και ευχή παράλληλα..) ότι αν η Cosco είτε η CSCC άνοιγαν παράρτημα εδώ θα άλλαζε άρδην το τοπίο της ναυπηγικής στην Ελλάδα και επιτέλους θα βλέπαμε να γίνετε αυτό που δεν έγινε όταν υπήρχε η ευκαιρία στα τέλη της δεκαετίας του 70 αρχές 80.. 

Αν δεν μπορείς να κάνεις κάτι εσύ σωστά δεν είναι κακό να φέρεις κάποιον τρίτο με περισσότερη εμπειρία αλλά κυρίως θέληση να το κάνει αντί εσου.. 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

χωρις να αμφισβητω καθολου αυτα που λες, δεν θελω την ελλαδα δορυφορο της κινας.

πιστευω στο ανηκομεν εις την δυσιν, οσα δυσαρεστα και αν συνεπαγεται και αυτο

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς και προτιμώ τους δυτικούς.. Αλλά δυστυχώς δεν προτιμούν αυτοί εμάς.. Θυμάσαι φαντάζομαι όταν ήρθαν Γερμανοί Γάλλοι κλπ τι έκαναν.. Βασικά τι άφησαν προίκα.. Το απόλυτο 0..μακάρι να γινόταν αυτό που λες αλλά ας πάρουμε τη περίπτωση των terminals.. Πριν τη Cosco ήταν ένα μπάχαλο και η διακίνηση ήταν σε πολύ χαμηλά επίπεδα.. Η δε MSC είναι ανάξια σχολιασμού σε σχέση με το terminal.. 

Δε σε στεναχωρεί να είσαι μαγαζί γωνία (δίοδος για μαύρη θάλασσα, δίπλα στο Suez, κλπ) και να σου έρχεται ο Κροατης, ο Τουρκος, ακόμα και ο Ρουμάνος και ενώ έχεις τεχνογνωσία (από πλευράς εξωτερικών συνεργείων εννοώ γιατί τα ναυπηγεια κλαψτα) και το μεγαλύτερο σου επίτευγμα να είναι ότι χτίζεις και εξάγεις πολύ ωραίες παντόφλες (πλοία γιατί από τα υποδήματα δεν.. 😁). 

Καλώς ή κακώς η Κίνα είναι η νέα παγκόσμια εμπορική υπερδύναμη.. Οπότε δεν βλέπω γιατί να μην έχει άμεσα συμφέροντα στη χώρα μας με ότι όφελος συνεπάγεται αυτό.. 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

αυτο που πιστευω ειναι οτι δεν μπορει να ειναι η κινα η μονη ξενη δυναμη που θα επενδυει (και θα εχει λογο κατα συνεπεια στο εσωτερικο γιγνεσθαι) στην Ελλαδα. δεν περιοριζομαι στα ναυπηγεια

τις δυσαρεστες εμπειριες απο δυτικες επενδυσεις στα ναυπηγεια και τα αιτια τους, τα εχουμε συζητησει αναλυτικα κατα καιρους. (δεν φταινει μονο οι αλλοι)

το πολιτικο συστημα και μερος του επιχειρηματικου κοσμου, προτιμα τους κινεζους, επειδη δεν εκφραζονται δημοσια και δεν φερνουν ποτε τους πολιτικους ή τους ελληνες επιχειρηματιες που συνεργαζονται μαζι τους (με τους Κινεζους), σε δυσκολη θεση. (γι'αυτο και το σχολιο για wannabe αποικια)

για τους ιδιους λογους (επειδη δεν εκφραζονται δημοσια και περιοριζονται σε φειδωλες φιλοφρονησεις), η κοινη γνωμη πιστευει οτι οι κινεζοι ειναι καλοκαγαθοι ασιατες, που απλα βαζουν λεφτα.

 

Link to comment
Share on other sites

Όπως προείπα επειδή έχω κάποια εμπειρία με αυτό το λαό θα συμφωνήσω σε ένα πράγμα.. Ότι δεν είναι οι καλοκάγαθοι Ασιάτες που απλά βάζουν λεφτά.. Αλλά στο κάτω κάτω κάνεις δεν ειναι καλοκάγαθος ούτε βάζει λεφτά σε μια χώρα, κλάδο για τη ψυχή της μάνας του, ούτε εγώ ούτε εσύ κάνουμε το ίδιο φαντάζομαι.. 

Ο σκοπός για όλους μας είναι ένας.. Το κέρδος.. Ο Κινέζος θα βρει άλλες Ελλάδες να επενδύσει αν τον δυσκολέψεις εσύ.. Ο μόνος που έχει να χάσει μάντεψε ποιος είναι.. 

Οι συνέργειες που μπορούν να δημιουργηθούν είναι απίστευτες και όχι μόνο στο ναυτιλιακό κομμάτι.. 

Οι επιχειρήσεις είναι σαν το πόλεμο.. Για να κερδίσεις κάτι (έστω και λίγο) και να επιβιώσεις πρέπει να είσαι με τη μεριά του νικητή.. Και ο Κινέζος μας αρέσει δεν μας αρέσει είναι ο Νικητής.. 

Τέλος αν θες να σου δώσω πολλά παραδείγματα που οι δυτικοί φίλοι μας δεν επένδυσαν (και με το δίκιο τους..) στην Ελλάδα.. 

Αυτοκίνητοβιομηχανίες (πήγαν μέχρι και στη Τουρκία με το ρίσκο της αστάθειας και να πληρώσουν φόρους επαναεισαγωγης στην Ευρώπη) 

Τουρισμός (Οι πολυαγαπημενοι μας Γερμανοί επένδυσαν τεράστια κεφάλαια στη Τουρκία προκαλώντας μεγάλο πλήγμα στο δικό μας τουρισμό..) 

 Και άλλα πολλά παραδείγματα.. 

Μπορώ να καταλάβω πως το σκέφτεσαι απλά σου υπενθυμίζω ότι δεν έχεις άλλες εναλλακτικές.. 

Link to comment
Share on other sites

On 11/10/2019 at 3:40 AM, proud_ionian said:

o ισοβιος (?) προεδρος της κινας, xi jinping, θα πραγματοποιησει απο αυριο, διημερη επισκεψη στην wannabe αποικια της κινας. θα επισκεφθει και τα ikonio docklands.

πλουσιο φωτορεπορταζ απο την επισκεψη Μητσοτακη - Xi Jinping στο ικονιο, μας προσφερει η κρατικη τηλεοραση ο ΣΚΑΪ.

Quote

Οι δύο ηγέτες έτυχαν θερμής υποδοχής στην είσοδο των γραφείων από εργαζόμενους της επιχείρησης που κρατούσαν σημαιάκια των δύο χωρών, καθώς και από τον Πρόεδρο της Cosco Xu Lirong.

www.skai.gr

 

Link to comment
Share on other sites

Αγγίζει την πρωτιά στην Μεσόγειο, πλησιάζει στην ευρωπαική 4αδα ο Πειραιάς, με τα 5 εκ containers να έχουν ήδη διακινηθεί για το 2019

Quote

Η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει ότι σήμερα Δεύτερα 18 Νοεμβρίου 2019 στις 9:58 π.μ. διακινήθηκε το εμπορευματοκιβώτιο με αριθμό CSUN7025891 που εκφορτώθηκε από το πλοίο COSCO SHIPPING CAPRICORN και με το οποίο η συνολική διακίνηση στο λιμάνι του Πειραιά έφτασε τα 5.000.000 TEU για το τρέχον έτος.

Το γεγονός ότι το όριο των 5.000.000 TEU ξεπεράστηκε ήδη από τον Νοέμβριο φέρνει πιο κοντά το λιμάνι του Πειραιά στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο και πιθανότατα ανάμεσα στα 4 πρώτα λιμάνια της Ευρώπης.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...
1 hour ago, Nick the Greek said:

Εννοείται πως δεν συμφωνούν όλοι για την επέκταση, να και η συγκέντρωση διαμαρτυρίας με βίντεο και του Πετράν.

Η διαφωνια επί παντός τελικά είναι μάλλον το νέο εθνικό μας σπορ.

Στον Πειραιά δεν θέλουν επέκταση του λιμανιού.

Στα νησιά θέλουν οικολογία και πράσινη ανάπτυξη αλλά δεν θέλουν ανεμογεννήτριες και προτιμούν να καίνε μαζουτ για παραγωγή ρεύματος

Στην Αθήνα τους λένε να μην πατικώνονται σαν τις σαρδέλες για να μην αρρωστήσουν και γίνεται χαμός.

Και ένα σωρό ακόμη παράδείγματα από πάμπολλες περιοχές.

 

Τι να πω..

Link to comment
Share on other sites

Κοίτα θα συμφωνήσω με τα περισσότερα που λες και να προσθέσω το πιο χαρακτηριστικο παράδειγμα με τους ΧΥΤΑ (τα σκουπίδια μου ας τα τρώνε άλλοι στη μάπα όχι εγώ) . Βέβαια η περίπτωση της επέκτασης ίσως κάνει κάποιους που έχουν σπίτι στο προνόμιακο κομμάτι της πειραϊκής να αισθάνονται ότι υποβαθμίζει τη περιοχή τους (υπόθεση κάνω δεν μένω, στη περιοχή). 

Γενικά κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε εξ αρχής το terminal να μην φτιαχνοταν εκεί αλλά σε κάποιο πιο απομονωμένο σημείο (πχ Λαυριο) 

Edited by Nereus
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...