Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Δεν ξέρω αν θα μείνει ή όχι η Cosco, σίγουρα όμως οι εταιρικές πρακτικές της μάλλον δίνουν το στίγμα για το τι περιμένει τους εργαζόμενους στη χώρα μας στα χρόνια που έρχονται.

Ιδού και το σχετικό δημοσίευμα από τη σημερινή Ελευθεροτυπία:

Εργασιακός μεσαίωνας στο λιμάνι

Οι 13 επαχθείς όροι που περιλαμβάνει η σύμβαση και καλούνται να υπογράψουν με την Cosco οι έλληνες λιμενεργάτες στον Πειραιά

Του ΜΠΑΜΠΗ ΑΓΡΟΛΑΜΠΟΥ [email protected] Τι γίνεται πίσω από τις πύλες του Νέου Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της Cosco;

Ολοι οι εργαζόμενοι προσλαμβάνονται ως ανειδίκευτοι εργάτες, με το ημερομίσθιο να φθάνει τα... 40 ευρώ!

Οπου κι αν θέσει κανείς το ερώτημα, απάντηση δεν παίρνει. Από τις αρχές Ιουνίου που η εκμετάλλευση του Προβλήτα ΙΙ πέρασε στην ΣΕΠ Α.Ε., θυγατρική της κινεζικής εταιρείας στην Ελλάδα, για τους εργαζόμενους το Ικόνιο παραπέμπει σε επαρχία της Κίνας. Το βέβαιο είναι ότι οι συνθήκες εργασίας δεν διέπονται από την ελληνική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Η σύμβαση που καλούνται να υπογράψουν οι λιμενεργάτες της Cosco περιλαμβάνει 13 όρους που απαντώνται στο κινεζικό μοντέλο εργασίας.

1. Ολοι οι εργαζόμενοι προσλαμβάνονται ως ανειδικευτοι εργάτες.

2. Η εταιρεία έχει το δικαίωμα μετακίνησης χωρίς συμφωνία του εργαζόμενου.

3. Η εργασία είναι οκτάωρη, σε κυλιόμενες βάρδιες και το ωράριο συνεχές ή σπαστό. Η υπέρβαση του ωραρίου λογίζεται ως οικειοθελής προσφορά, εκτός κι αν υπάρχει γραπτή εντολή διευθυντή.

4. Η αμοιβή είναι 40 ευρώ την ημέρα. Στο ημερομίσθιο περιλαμβάνονται τα επιδόματα και οι πρόσθετες αμοιβές για νυχτερινή εργασία, αργίες, υπερεργασία, εκτός έδρας.

5. Στην αμοιβή περιλαμβάνονται και όλες οι κρατήσεις, εισφορές, φόροι, τέλη κ.λπ.

6. Οι εργαζόμενοι, παρότι έχουν ημερομίσθιο, πληρώνονται την τελευταία ημέρα του μήνα.

7. Οποιεσδήποτε παροχές (bonus), εναπόκεινται στη διοίκηση (από ελευθεριότητα όπως αναφέρεται) και μπορούν να ανακληθούν ανά πάσα στιγμή.

8. Η εταιρεία έχει δικαίωμα καταγγελίας αν παραβιαστεί ένας όρος ή ο εργαζόμενος απουσιάσει χωρίς άδεια 3 ημέρες σε διάστημα ενός έτους.

9. Αν η εταιρεία επιλέξει να μην καταγγείλει τη σύμβαση, αυτή η στάση πρέπει να θεωρείται προσωρινή.

10. Σε περίπτωση ασθένειας του εργαζομένου, η εταιρεία δικαιούται να ελέγχει με γιατρό της δικής της επιλογής τον ασθενή.

11. Ο εργαζόμενος αναλαμβάνει έναντι της εταιρείας την υποχρέωση πίστης, που από την ανάλυση των όρων παραπέμπει σε όρκο σιωπής.

12. Στα θέματα αδειών, η εταιρεία πρωτοτυπεί και παραπέμπει στην εργατική νομοθεσία.

13. Για τις διαφορές αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας και όχι του Πειραιά.

Πώς λειτουργεί στην πράξη το κινεζικό μοντέλο; Στο ΣΕΜΠΟ της Cosco εργάζονται 300 χειριστές μηχανημάτων και εργατοτεχνίτες και 50 διοικητικοί. Το ωράριο των εργατοτεχνιτών είναι σπαστό. Κανείς δεν γράφει υπερωρία και όσοι εργάζονται πενθήμερο, περίπου οι μισοί, έχουν μηνιαίες αποδοχές γύρω στα 700 ευρώ.

Για τους υπόλοιπους ισχύει καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας με αποδοχές 300-400 ευρώ. Οι συμβάσεις είναι ημερήσιες και γίνονται μέσω της εταιρείας ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ Α.Ε. και πέντε υπεργολάβων.

Κανονισμός εργασίας δεν υπάρχει, σωματείο δεν επιτρέπεται και δεν αναγνωρίζεται η δικαιοδοσία του Εργατικού Κέντρου, της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων, της ΓΣΕΕ και των Ευρωπαϊκών Συνδικάτων. Τέσσερις καταγγελίες εξετάζονται από την Επιθεώρηση Εργασίας, από τον περασμένο μήνα, αλλά καμία δεν έχει ολοκληρωθεί.

Από τις 30 Αυγούστου 2010 το Διεθνές Συμβούλιο Λιμενεργατών (IDC) έχει απευθυνθεί στη διοίκηση της Cosco και της ΣΕΠ Α.Ε., ζητώντας τη συμμόρφωση στις διεθνείς και ευρωπαϊκές συνθήκες. Δεν υπήρξε καμία απάντηση.

Στις 20 Οκτωβρίου το Συμβούλιο απευθύνθηκε και στην ελληνική κυβέρνηση, με επιστολή προς τον Γ. Παπανδρέου και τους υπουργούς Εργασίας, Λούκα Κατσέλη, και Θαλασσίων Υποθέσεων, Γ. Διαμαντίδη. Στο κείμενο που υπογράφεται από τον συντονιστή του IDC για τις χώρες της ευρωζώνης, Π. Σο, αναφέρονται όλες οι παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας από την Cosco. Ούτε σε αυτή την επιστολή υπήρξε απάντηση.

Το Συμβούλιο ενημέρωσε για τη «μικρή Κίνα του Πειραιά» και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία δήλωσε ότι θα στείλει επιστολή στην Αθήνα προκειμένου να πάρει εξηγήσεις. Σε διαφορετική περίπτωση δεν αποκλείεται προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Παράλληλα το Συμβούλιο, που έχει παρουσία σε 100 ευρωπαϊκά λιμάνια, με επιστολή προς όλες τις αντιπροσωπείες του, στις 11 Νοεμβρίου, προαναγγέλλει συντονισμένη δράση κατά της Cosco, με μπλοκάρισμα των φορτηγών και των κοντέινερ της εταιρείας.

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω αν θα μείνει η COSCO (θα είναι μεγάλη επιτυχία μας αν την διώξουμε, λεφτά υπάρχουν :D), αλλά να μην ανησυχούν οι εργαζόμενοι και όσοι επαγγελματικώς ανησυχούν για τους εργαζόμενους, υπάρχει ανήρ μοναδικός στον Πειραιά που θα αναλάβει την δουλειά που ξέρει από παλιά.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 months later...

Πάνε όμως καλά και οι εργαζόμενοί της;

 

Σε αντίθεση με τους Ιάπωνες,οι Κινέζοι δέν φημίζονται γιά τον σεβασμό τους στο total quality management....

Link to comment
Share on other sites

Ακούγονται πολλά...αλλά αυτό που πρέπει είναι να ψάξουμε το πολιτικό background αυτών που τα λένε...Συνήθως όσοι διαμαρτύρονται για τη Cosco είναι σε  αριστερές κινήσεις...και όσο έχω ασχοληθεί με τα του Πειραιά...είναι οι ίδιοι και οι ίδιοι σε όλα όμως..αρκεί να αντισταθούν στο "κακο καπιταλιστή" ακόμα και αν τους δίνει μια μισθάρα... 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

εγκαινιαστηκε σημερα απο τον σαμαρα και το αφεντικο της Cosco η προβλητα 3 του πειραια. απο οτι φαινεται οι κινεζοι γλυφονται και για τον υπολοιπο ΟΛΠ

Link to comment
Share on other sites

Εδώ και λίγη ώρα, τα μεγάλα ξένα δημοσιογραφικά πρακτορεία, κάνουν λόγο για παραίτηση κατόπιν εξαναγγασμού απο την κυβέρνηση της Κίνας, του Κάπτεν Γουέΐ απο το τιμόνι της COSCO ύστερα απο 15 χρόνια παρουσίας! Κατηγορείται ως ο ηθικός αυτουργός των ζημιων που παρουσιάζει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια!!

Κι όλα αυτά, λίγες ημέρες μετα απο την μεγάλη υποδοχή που είχε στην Ελλάδα απο την κυβέρνηση και τα λόγια τα μεγάλα, τα λαμπρά που είχε πεί..... :huh:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Συμφωνία μυστήριο μεταξύ Cosco και ΟΛΠ

Χωρίς να έχει γίνει πλήρως γνωστό το περιεχόμενο της συμφωνίας, φήμες λένε πως πρόκειται για 2η μείωση του ετήσιου εγγυημένου ανταλλάγματος (η 1η ήταν το 2011). 

Για να σιγουρευτούμε, θα πρέπει να περιμένουμε να δωθεί στη δημοσιότητα η συμφωνία.

Link to comment
Share on other sites

προχτες ανελυαν τη συμφωνια σε γνωστο μαχητικο B)  ραδιοφωνο.

 

αν καταλαβα καλα ελεγαν οτι το μισθωμα εχει τρεις... συνιστωσες. ενα παγιο ετησιο μισθωμα (δεν αλλαζει) + ενα ποσοστο επι του ετησιου τζιρου (επισης δεν αλλαζει) + ενα ποσο που βγαινει απο εναν τυπο που ειναι συναρτηση του κατα κεφαλην αεπ και της ετησιας αυξησης του αεπ (αυτο ξαναμειωνεται).

 

σε ανταλλαγμα οι κινεζοι θα κανουν οτι ειχαν υποσχεθει εξ αρχης (θα φτιαξουν την προβλητα 3 και θα εκσυγχρονισουν οτι εχουν παρει ως τωρα).

 

υπαρχουν πολλα σημεια που δεν εχουν διευκρινιστει. πολυ πιθανον η συμφωνια να ειναι προδρομος αξαγορας ποσοστου του ΟΛΠ απο την Cosco

Link to comment
Share on other sites

και βέβαια όλα ειναι για το Terminal...γιατι δείχνουν όλοι στις ειδήσεις το κεντρικό λιμάνι..δεν μπορω να καταλάβω... 

 

υ.γ. εχω και την ανησυχια μου ο καραβολατρης.. :P

Link to comment
Share on other sites

αν καταλαβα καλα ελεγαν οτι το μισθωμα εχει τρεις... συνιστωσες. ενα παγιο ετησιο μισθωμα (δεν αλλαζει) + ενα ποσοστο επι του ετησιου τζιρου (επισης δεν αλλαζει) + ενα ποσο που βγαινει απο εναν τυπο που ειναι συναρτηση του κατα κεφαλην αεπ και της ετησιας αυξησης του αεπ (αυτο ξαναμειωνεται).

αυτή νομίζω ήταν η συμφωνία του 2011 (η 1η μείωση δηλαδής)..  Επί Βουλγαράκη ήταν flat το "ενοίκιο" (ή κάνω λάθος;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

απορια ενος Πειραιωτη *δηλαδη εμενα :P

 

Τελευταία στον προβλήτα ΙΙ στο Ικόνιο δένουν κάθετα σε σχέση με τα containerαδικα πλοία μεταφοράς χυδήν φορτίου τα οποία κατα κύριο λόγο ανήκουν στη COSCO. 2-3 φορές που έχω παρατηρήσει την εκφόρτωσεί του είτε απο την Πειραική με κυάλια είτε απο το ΝΜΔ , έχω δει οτι ξεφορτώνουν φορτίο σε παλέτες ..Ξέρει κανείς τι φέρνουν?? Και οι 3 προβλήτες στο Ικόνιο είναι για εμπορευματοκιβώτια,είναι σπάνιο να βγαίνει "χύμα" φορτίο..Μάλιστα σχεδόν απο τότε που έφυγε το εμπορικό κομμάτι απο το κεντρικό λιμάνι είχα να δω εκφόρτωση ... Συνήθως τετοια πλοία τα πήγαίνουν στην Ελευσίνα..

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Απο τις μεχρι τωρα δημοσιογραφικες πληροφοριες περι του ανασχηματισμου ο Βαρβιτσιωτης φαινεται να διατηρει τη θεση του στο ΥΕΝ.

 

ας οψονται και οι στενες σχεσεις με τους κινεζους φιλους μας. η cosco ενδιαφερεται για την αποκτηση του πλειοψηφικου πακετου στον ΟΛΠ (μια απο τους πεντε ενδιαφερομενους) και ο υπουργος εκανε μασαζ στα μεγαλοστελεχη. πρεπει να τελειωνει και η δικαστικη διαμαχη στην Ε.Ε. για να ερθει και ο κινεζος πρωθυπουργος επισκεψη.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

η πρωτη σοβαρη κινητοποιηση εργαζομενων στην προβλητα της COSCO ειναι γεγονος.
 
πολλα εχουν γραφτει και αλλα τοσα εχουν κυκλοφορησει κατα καιρους και πλεον εφτασε ο κομπος στο χτενι.
 
αφρορμη η μη καταβολη ασφαλιστικων εισφορων απο καποιον υπεργολαβο, αλλα και καποια απαξιωτικα σχολια.
αιτια η ετσι και αλλιως "φορτισμενες" εργασιακες συνθηκες.




Χαρακτηριστικό αίτημα των εργαζομένων είναι να δηλώνονται τα εργατικά ατυχήματα καθώς μέχρι τώρα σε περίπτωση ατυχήματος μεταφέρονται τραυματίες με ιδιωτικά αυτοκίνητα και δεν γίνεται δήλωση εργατικού ατυχήματος…

Link to comment
Share on other sites

λες και το εχει γραψει ο χρυσανθος λαζαριδης, ειναι το αρθρο.

οποιος διαφωνει με την κυβερνηση και τους εκλεκτους της(ειτε εχει δικιο, ειτε οχι), ειναι οπαδος των δυο ακρων και ταυτιζεται με τη χρυση αυγη.

Link to comment
Share on other sites

κινησεις εκτονωσης απο πλευρας COSCO.

 

δεχονται και την αυξημενη επανδρωση (4 ατομα αντι 3), την μονιμη παρουσια κλιμακιου του ερυθρου σταυρου και συμφωνουν να μην απολυθει κανεις λογω της συμμετοχης του στην απεργια.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Έχουμε νεώτερα σχετικά με το φιλικό διακανονισμό μεταξυ ΟΛΠ και Cosco:

 

 

Την προσεχή εβδομάδα αναμένεται να κριθεί εκ νέου το μέλλον του φιλικού διακανονισμού ΟΛΠ-Cosco από το Ελεγκτικό Συνέδριο, σε δεύτερο βαθμό, σε επίπεδο τμήματος. Διαδικαστικά υπάρχει επιπλέον το στάδιο της Ολομέλειας, αλλά πριν από αυτό και ένα ακόμη ενδιάμεσο από το τμήμα και την Ολομέλεια.

Η αίσθηση που υπάρχει μεταξύ των ενδιαφερομένων είναι ότι δεν θα αντιμετωπιστεί πρόβλημα μετά την αρχικά αρνητική εισήγηση στο πρωτοβάθμιο επίπεδο του κλιμακίου, όπως αποκαλείται.

Η ΣΕΠ (Cosco) υπέβαλε άμεσα αίτηση αναίρεσης της απόφασης, ενεργώντας αυτόνομα και μέχρι τα μέσα της επόμενης εβδομάδας προτίθεται να καταθέσει συμπληρωματικό υπόμνημα προκειμένου να εξηγήσει επαρκώς και τεχνικά την αναγκαιότητα της επέκτασης της επένδυσης. Κάτι ανάλογο αναμένει ότι θα πράξει και ο ΟΛΠ, ΟΛΠ-0,06% ο οποίος άλλωστε θα ωφεληθεί από την επένδυση. Ο Οργανισμός από την πλευρά του θα εξετάσει τις επόμενες ημέρες το πώς θα κινηθεί.

Η σε πρωτοβάθμιο επίπεδο (κλιμάκιο) απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αμφισβητεί εν πολλοίς την ανάγκη της κατασκευής του νέου προβλήτα, θέση που η πλευρά της Cosco πιστεύει ότι μπορεί να ανατρέψει καθώς διαθέτει τα απαραίτητα τεχνικά, οικονομικά και παραγωγικά επιχειρήματα. Σε κάθε περίπτωση, ο «φιλικός διακανονισμός», η μεγαλύτερη επένδυση στη χώρα μετά την εμφάνιση της οικονομικής κρίσης, όπως χαρακτηρίστηκε και δικαίως από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, καθώς προβλέπει έργα αξίας 230 εκατ. ευρώ, έχει περάσει από «σαράντα κύματα», εγχώρια και ευρωπαϊκά.

Αρχικά ήταν η αντίδραση των εργαζομένων οι οποίοι, όντες αντίθετοι με το μοντέλο της παραχώρησης και της ιδιωτικοποίησης γενικότερα του λιμανιού, έχουν προσφύγει και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πιο συγκεκριμένα στη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς και Υπηρεσιών.
Αμφιλεγόμενη ήταν και η στάση της προηγούμενης διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία εκτιμούσε ότι ο φιλικός διακανονισμός βάζει εμπόδια στη διαδικασία πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ καθώς ενδεχομένως να θέτει σε δυσχερή θέση άλλους ενδιαφερόμενους για τον ΟΛΠ επενδυτές.

Ευρωπαϊκό «ναι»

Επίσης, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκλήθη προκαταρκτικά να αποφασίσει για το σύννομο της υπόθεσης.

Είναι άλλωστε χαρακτηριστική από την άποψη αυτή η τοποθέτηση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη: «Είχαμε θέσει από νωρίς τον όρο ότι οποιαδήποτε συμφωνία θα τελούσε υπό την προκαταρκτική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το κάναμε αυτό διότι δεν θέλαμε στο μέλλον να υπάρχει οποιαδήποτε ανησυχία για ενδεχόμενες κρατικές ενισχύσεις ή παραβίασης των όρων που επιβάλλει η Ε.Ε. για τη διαφάνεια στην κατάρτιση τόσο μεγάλων συμβάσεων. Οντως, οι απαντήσεις που λάβαμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δείχνουν ακριβώς αυτό: ότι υπήρξε μια σοβαρή, ουσιαστική και συστηματική τεκμηρίωση που επιβεβαιώνει τη συμβατότητα αυτής της συμφωνίας με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο».

Επισημαίνεται ότι το επιχειρηματικό σχέδιο συμφωνίας μέσω φιλικού διακανονισμού ΟΛΠ - Cosco (ΣΕΠ Α.Ε.) εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά πριν αποσταλεί για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Τέλος, να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης είχε δηλώσει αμέσως μετά το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού που ενέκρινε το φιλικό διακανονισμό ότι «για τον Οργανισμό ο φιλικός διακανονισμός β’ της σύμβασης παραχώρησης είναι μια επικερδής επιχειρηματική δραστηριότητα, στο πλαίσιο των πολιτικών των παραχωρήσεων λιμενικών υπηρεσιών, όπως γίνεται σε όλα τα λιμάνια του κόσμου».

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

just for the record, ο απερχομενος πρωθυπουργος παρεστη χτες στα εγκαινια της προβλητας ΙΙΙ του ΙΚΟΝΙΟΥ.

 

και να μην θελατε να το μαθετε, το ειδατε παντου :P , απλα για να το θυμομαστε και εδω.

Link to comment
Share on other sites

Ο Θοδωρης Δριτσας εκανε ηδη την πρωτη κωλοτουμπα οσον αφορα το θεμα της Cosco(οσοι βλεπατε ΣΚΑΙ πριν μερικα λεπτα καταλαβατε).Οποτε μην περιμενεις κρατικη ακτοπλοια

 

 

Τι είπε Μιλτο?

 

 

οτι ολες οι επενδυσεις που εχουν κοινωνικο οφελος ειναι αποδεκτες και οτι τον ελληνικο και κινεζικο λαο τους ενωνουν πολλα

 

 

νομιζω οτι ο κινεζος πρεσβυς θα δει τον τσιπρα για το θεμα

Link to comment
Share on other sites

Μια περιληψη

Δήλωση για την Cosco έκανε ο Θοδωρής Δρίτσς στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, όταν ρωτήθηκε για την επίσκεψη του Κινέζου πρέσβη στον Αλέξη Τσίπρα, σήμερα και τη συζήτηση που είχαν για το λιμάνι.
 
Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε πως η νέα κυβέρνηση θα είναι πολύ χαρούμενη όταν γίνονται επενδύσεις επ ωφελεία του ελληνικού λαού και αναφέρθηκε στη μεγάλη φιλία με την Κίνα και τον κινεζικό λαό.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...