Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Η COSCO «πιάνει» λιμάνι Πειραιά

Eπιχειρηματικό και επιχειρησιακό ενδιαφέρον διατηρεί η κινεζικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρία εμπορευματοκιβωτίων COSCO, που εστιάζει στις εγκαταστάσεις των δύο μεγάλων Οργανισμών Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης όπως αποκάλυψε χθες η «EΞΠPEΣ».
Επιχειρησιακά, η εταιρία φαίνεται να εξετάζει την περίπτωση ανάπτυξης hub στον Πειραιά με προοπτική, και σε συνεργασία με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εξυπηρέτησης feeder γραμμών της Μαύρης Θάλασσας με στόχο την προώθηση στις αγορές της ευρύτερης Βαλκανικής και Μαύρης Θάλασσας κινεζικών προϊόντων, αλλά και την εξυπηρέτηση των εξαγωγών προϊόντων των περιοχών αυτών προς Κίνα.

Hδη ο πρώτος κατάπλους πλοίου της εταιρίας που θα εξυπηρετεί μία γιγαντιαία γραμμή από το Κιντάο, Σαγκάη, Σιγκαπούρη, Χάιφα, Πειραιά, Γένοβα και Βαρκελώνη είναι προγραμματισμένος για τον Πειραιά εντός του Απριλίου και το σέρβις, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπει ανά επταήμερο προσεγγίσεις στο ελληνικό λιμάνι.

Επιχειρηματικά, υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρίας που έρχονται στην Ελλάδα σήμερα αναμένεται να έχουν σειρά επαφών με τους υπουργούς Ναυτιλίας και Οικονομίας στις αρχές τις προσεχούς εβδομάδας προκειμένου να συνεξεταστούν οι δυνατότητες επενδύσεων στα δύο μεγάλα λιμάνια μέσω των προγραμμάτων Σύμπραξης Δημόσιου και Iδιωτικού Tομέα (ΣΔΙΤ) αλλά και αξιοποίησης του χρηματοδοτικού πρωτοκόλλου των 3 δισ. που έχει συνάψει το ΥΕΝ με την ΕΤΕπ.


πηγη: Η Express

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Στην προκείμενη περίπτωση, αν προχωρήσουν οι διαδικασίες, το ενδιαφέρον δεν αποκλείεται, από κινεζικής πλευράς, να εστιαστεί στον πρώτο και έκτο προβλήτα αντίστοιχα των ΟΛΠ και ΟΛΘ, χωρίς βέβαια να αποκλείονται και άλλοι σχεδιασμοί.

Η COSCO Pacific, που είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος terminal operator στον κόσμο, ενδιαφέρεται για τον πρώτο και δεύτερο προβλήτα του ΟΛΠ ενώ η COSCO Europe για τον έκτο προβλήτα του ΟΛΘ. Πάντως μόλις πρόσφατα οι δύο Οργανισμοί Λιμένος με ανακοινώσεις τους προς τις χρηματιστηριακές αρχές είχαν καταστήσει σαφές ότι οι συζητήσεις με την κινεζική εταιρία δεν αφορούσαν την πιθανή εμπλοκή της στον ενδεχόμενο αύξησης των μετοχικών κεφαλαίων, αλλά σε επιχειρησιακή συνεργασία, κάτι όμως που άφηναν χθες ανοικτό διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία που ασχολήθηκαν με το θέμα.

Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι και η άλλη κινεζικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρία China Shipping διατηρεί ενδιαφέρον για ανάπτυξη inland port στην περιοχή Τυμπακίου Κρήτης, όπως βέβαια και η ισραηλινών συμφερόντων ΖΙΜ για αύξηση των κινήσεών της στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά. Μάλιστα η ΖΙΜ με έγγραφά της έχει ενημερώσει τους συναρμόδιους υπουργούς Ναυτιλίας και Οικονομίας, αλλά και το Γραφείο του Πρωθυπουργού περί των προθέσεών της, και αναμένει από τον ΟΛΠ να ανταποκριθεί.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Μειώθηκε κι άλλο η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω ΟΛΠ

Μείωση της τάξης του 9,5% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε σχέση με το 2004 παρουσίασε το 2005 ο ΟΛΠ σύμφωνα με το έγκυρο ολλανδικό ναυτιλιακό δίκτυο DVP, που ασχολείται με εξειδικευμένα θέματα ναυτιλίας και μεταφορών.

Η μείωση αυτή, επισημαίνεται στο διεθνή ριπόρτ, στην κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων του μεγαλύτερου ελληνικού λιμένα έρχεται να προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα από το 2004 μείωση της τάξης του 4%, η οποία είχε ανησυχήσει την τότε διοίκηση του ΟΛΠ.

Αυτό σημαίνει ότι για δεύτερη συνεχή χρονιά ο ΟΛΠ παρουσιάζει σημαντική μείωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων με άμεση βέβαια συνέπεια τη δραστική ελάττωση των εσόδων του, δεδομένου ότι την κυριότερη πηγή εσόδων για τον ΟΛΠ αποτελούν εδώ και αρκετά χρόνια το Container Terminal και το Car Terminal.

Ηδη σε λιγότερο από δύο χρόνια η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο συγκεκριμένο Terminal μειώθηκε συνολικά πάνω από 210.000 teus τις οποίες ο ΟΛΠ είχε επιτύχει να «κερδίσει» από τον ανταγωνισμό κυρίως από το in transit φορτίο με επιτυχημένες κινήσεις κατά το έτος 2002.

Αντίθετα με τις αισιόδοξες προοπτικές που το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας είχε «καλλιεργήσει» στα τέλη του 2005, ο ΟΛΠ δεν δείχνει «ενθουσιασμένος» στην ιδέα στρατηγικής συνεργασίας με εταιρείες διακίνησης containers της Απω Ανατολής.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ είχε διαψεύσει κατηγορηματικά την πώληση «κομματιού» του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς στην εταιρεία Cosco Pacific, αφήνοντας ωστόσο ανοιχτό το ενδεχόμενο της παραχώρησης της διαχείρισης της υπό κατασκευήν προβλήτας 1 στο container terminal σε ιδιώτες επενδυτές, τονίζοντας πάντως ότι οι ανάλογες αποφάσεις θα ληφθούν σε ένα εξάμηνο περίπου.

Βέβαια η μεγάλη μείωση του φορτίου το 2005 αποδίδεται και στη μηνιαία απεργία του Ιουλίου που ταλαιπώρησε τους χρήστες του ΟΛΠ με άμεση συνέπεια να δυσφημιστεί το λιμάνι και να απολέσει περίπου 110.000 teus φορτίου in transit που δύσκολα πλέον θα επανέλθει στον Πειραιά.

Σημαντικό επίσης ρόλο έπαιξε και η διατάραξη της εργασιακής ειρήνης που μετά από αντεγκλήσεις οδήγησε στην αύξηση των αποδοχών των λιμενεργατών μετά από παρέμβαση της διαιτησίας στην οποία προσέφυγαν οι λιμενεργάτες.

Φαίνεται ότι η διοίκηση του ΟΛΠ πρέπει να έχει «χάσει τον ύπνο της» από τις τελευταίες εξελίξεις και αναμένονται κάποιες σημαντικές κινήσεις για να διορθωθεί η κατάσταση, η οποία εάν συνεχίσει, θα εμφανίσει τον ΟΛΠ να υπολείπεται πλέον σημαντικά στον τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην ευρύτερη περιοχή.

πηγη: Το Κερδος

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Εσείς πως το σχολιάζεται αυτό, καθώς και το άρθρο μας.

http://www.agorapress.gr/el/news.php?n=169

Εισαστε οι περισσότεροι άνθρωποι από εσάς άνθρωποι και γνώστες της Ελληνικής ναυτιλίας & των προβλημάτων της και έχετε σαφώς καλύτερη εικόνα από κάθε άλλο μέλος από άλλα Ελληνικά fora, επομένω η άποψή σας θα βοηθήσει το έργο μας για περαιτέρω δημοσιογραφική κάλυψη του θέματος.

Link to comment
Share on other sites

Στην ιδιωτικοποιηση δεν ειμαι αντιθετος. Δεν ξερω αν καποιος εκ των συντακτων των αρθρων ειχε ποτε στο παρελθον την ευτυχια να ερθει σε συστηματικη, καθημερινη, επαγγελματικη επαφη με τον ΟΛΠ. Σαν παθων ομως, και εχοντας αντιστοιχη επαγγελματικη επαφη με λιμανια του εξωτερικου, μπορω να σας διαβεβαιωσω οτι το επιπεδο υπηρεσιων, επικοινωνιας, οργανωσης και εξυπηρετησης του πελατη, ειναι συμβατο με τα πλαισια καθε υπηρεσιας του ελληνικου δημοσιου, κατι που ολοι ξερουμε τι σημαινει. Δεν θα μπορουσε να ειναι αλλιως αλλωστε, απο τη στιγμη που και ο ΟΛΠ ηταν και ειναι ενα μεσο εξυπηρετησης της εκλογικης πελατειας των πολιτικων, εξειδικευμενο μαλιστα σε Μανιατες και Κρητικους.

Το τι θα γινει στο μελλον δεν μπορω να το ξερω διοτι ομολογω πως και για τις Κινεζικες εταιρειες δεν τρεφω ακριβως αισθηματα εκτιμησης. Η αντιμετωπιση τους προς τους υπαλληλους τους δεν ειναι και η καλυτερη και ξεκινα απο το γεγονος οτι οι Κινεζοι δεν μπορουν να αποβαλλουν την αυταρχικη τους κουλτουρα ωστε να συνεργασθουν με Ευρωπαιους. Ας θυμηθουμε ομως τι εγινε στο παρελθον σε περιπτωσεις σαν της Ηπειρωτικης που καποιοι εκαναν τα αδυνατα-δυνατα για να φυγει η Carnival και να παει να αγορασει την Costa Crociere, και τελικα ειδαμε τα αποτελεσματα. Οποτε τελικα μπορει να μην ειναι κι ασχημα.

Link to comment
Share on other sites

Ο Πειραιάς είναι μόνο η αρχή.

Το επεκτατικό τους σχέδιο (και ας λένε ότι θα φέρουν μόνο καναδυό κινεζάκια - στρατό ολόκληρο θα δείτε σε λίγο) έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη κατασκευή και ανάληψη νέου διαμετεκομιστιού λιμανιού στο Τυμπάκι της Κρήτης.

Εκεί βέβαια οι Κρητικοί δεν "μασάνε" και το σχέδιο έχει απορριφθεί εν τη γεννέση του από τη Τοπική Αυτοδιοίκηση αποδεικνύοντας ότι οι Κρητικοί ... δε ξεπουλάνε.

Αποσπασματικά ένα κομμάτι από το άρθρο...

....Αυτό όμως που μας προβληματίζει είναι ότι κατά την επίσκεψη στη χώρα μας του προέδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, κ. Χον Ζιντάο και αφού επισφραγίστηκε η συμφωνία της παραχώρησης του Σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμανιού του Πειραιά, στον Κινεζικό όμιλο Cosco, αναφέρθηκαν δηλώσεις που φανερώνουν την επιθυμία διεύρυνσης της Κινεζικής διείσδυσης στα λιμάνια της χώρας.

Συγκεκριμένα ο πρόεδρος του ομίλου Cosco Cpt Wei Jialu δήλωσε ότι ο όμιλος θέλει να βοηθήσει (!) τη χώρα μας να γίνει βασική πύλη του διαμετακομιστικού εμπορίου για την Ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια με την Άπω Ανατολή.

Δηλαδή τελικός στόχος της Cosco είναι να δημιουργήσει, με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά, ένα δίκτυο λιμένων στην περιοχή, από τα οποία θα διακινούνται τα φορτία από την Άπω Ανατολή......

http://www.agorapress.gr/el/news.php?n=171

Link to comment
Share on other sites

Επισης θα ηθελα να ζητησω απεγνωσμενα ανανεωση στο σαιτ του ΥΕΝ σχετικα με το λιμανι στο Τυμπακι:D:D

Μιάς και σε βλέπω "απεγνωσμένο" και σε λυπάμαι:D ...διάβασε τα νεώτερα για το Τυμπάκι από την έγκυρη και ψύχραιμη ΠΑΤΡΙΣ του Ηρακλείου. Και βεβαίως οι Κινέζοι δεν πρόκειται να πάνε ποτέ στο Τυμπάκι, απλούστατα γιατί δεν θα γίνει ποτέ λιμάνι εκεί. Αλλά και να γινόταν...οι Κινέζοι δεν θα το έπαιρναν ποτέ. Ποιός "εχέφρων Δυτικός" θα έδινε στους Κινέζους τέτοιο "προνομιούχο οικόπεδο"... "5 λεπτά" από την Σούδα και με θέα στη Κύπρο, το Σουέζ και όλη τη Μέση Ανατολή? Ουδείς!

Link to comment
Share on other sites

Ο Πειραιάς είναι μόνο η αρχή.

Το επεκτατικό τους σχέδιο (και ας λένε ότι θα φέρουν μόνο καναδυό κινεζάκια - στρατό ολόκληρο θα δείτε σε λίγο)

Δεν λεω οτι δεν μπορει να γινει κι ετσι, αν και δεν το νομιζω, αλλα ποθεν τεκμαιρεις τουτο?

Link to comment
Share on other sites

Δεν λεω οτι δεν μπορει να γινει κι ετσι, αν και δεν το νομιζω, αλλα ποθεν τεκμαιρεις τουτο?

Από την ιστορία και τη ... Γεωγραφία!:)

Οι περισσότεροι από εμάς έχουνμε αντίληψη του τι γίνεται στο εξωτερικό.

(τις σπουδές μου τις έκανα Αγγλία/Γερμανία).

Στις περισσότερες χώρες που ανθεί πλέον το φαινόμενο China Town και η αρχή εκεί έγινε copy paste από ότι γίνεται τώρα εδώ.

Αποσπασματικά ένα copy paste από ένα άρθρο για το τι γίνεται πχ. στην γείτονα Ιταλία και πιο συγκεκριμένα στο αεροδρόμιο που το διαφεντεύουν οι Κινέζοι με πολύ αυταρχικό και μαφιόζικο τρόπο.

http://www.agorapress.gr/el/news.php?n=20

Κινεζικά "Τσιφλίκια" όπως σε άλλα σημεία της Ελλάδας χαρακτηριστικά αναφέρουμε τη Πλατεία Κουμουνδούρου, δεν θέλουμε να δούμε στο Ρέθυμνο. Παραδειγματικά σας αναφέρουμε ότι στην Ιταλία και πιο συγκεκριμένα σε ένα από τα 2 αεροδρόμια της Ρώμης το Fumiccino, έχει δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα διότι η Κινεζική λαίλαπα εκεί, έχει λάβει ανεξέλεγκτες και γιγάντιες διαστάσεις και πλέον στο Τελωνείο και στις αποθηκευτικές αποβάθρες όπως μας λένε οι οδηγοί φορτηγών, δε κάνεις τίποτα αν δεν ελέγχεται από τη εκεί Κινέζικη «φαμίλια».

Τέτοια φαινόμενα πρέπει να προσπαθήσουμε "πάση θυσία" να αποφύγουμε στο εδώ - δικό μας Ρέθυμνο.

Τα ίδια Νέα Υόρκη, Λονδίνο, και τόσες άλλες πόλεις που οι Κινέζοι "αγόρασαν" λιμάνια - αεροδρόμια κλπ.

Και για να πούμε και το άλλο.

Στην Ελλάδα πουλήσαμε έως τώρα Αεροδρόμιο, Λιμάνι, οδικές αρτηρίες, ετοιμαζόμαστε για τη πώληση τηλεπικοινωνιών, αερομεταφορών (Ολυμπιακή) και μας μένει... ο στρατός!!!

Φαντάροι όσοι είμαστε αγοράκια εδώ μέσα, όλοι πήγαμε.

Τι φυλάγαμε τότε φίλοι μου εκεί. Μήπως τα μαγειρεία και τη "καλιόπη"?

Σαφώς όχι. Όλα τα παραπάνω φυλάγαμε όταν είχε σχέση ο στρατός.

Μήπως λοιπόν η χώρα μας σε ενδεχόμενο ντού θα μπάζει απο παντού?

Edited by VILLY
Link to comment
Share on other sites

Εγω προσωπικα πιστευω -και το διδασκει κι αυτο η ιστορια που επικαλεισαι- οτι η χωρα μας -αν κινδυνευει απο καποιον- κινδυνευει απο τους ιδιους τους Ελληνες, κι οχι απο Κινεζους, Αλβανους, Τουρκους ή Εσκιμωους. Αλλα για να μην το παμε το θεμα αλλου, ας μιλησουμε συγκεκριμενα. Με το λιμανι του Πειραια(σαν οργανισμο μιλαω) γενικοτερα αλλα και πιο συγκεκριμενα με το ΣΕΜΠΟ, δε νομιζω να εχεις συναναστραφει απ΄ευθειας και σε επαγγελματικη βαση. Επειδη λοιπον το εχω κανει αυτο για μεγαλο χρονικο διαστημα, οπως το εχω κανει και με διαφορα αλλα container terminals αλλα και λιμανια ανα τον κοσμο, πιστεψε με οτι το επιπεδο παροχης υπηρεσιων, παραγωγικοτητας, οργανωσης και εν γενει εικονας, ειναι λιγο πανω απο το αντιστοιχο στο Καράτσι του ειδυλλιακου Πακισταν. Αν συναντιομασταν ποτε κατα προσωπο, θα μπορουσα ειλικρινα να σου μιλαω ωρες ατελειωτες για το χαλι το μαυρο.

Τι σημαινει αυτο? Σημαινει οτι κατι πηγαινει πολυ λαθος στη λειτουργια του λιμανιου κι οτι απεχει πολυ απο το να χαρακτηριστει υψηλης σταθμης. Αν λοιπον ολα δουλευαν καλα και το λιμανι ηταν προτυπο λειτουργιας, τοτε τα πραγματα θα ηταν αλλιως. Κι αυτο ειναι ευθυνη οχι μονο του Κρατους και των κομματων αλλα και ολων των εμπλεκομενων ατομικα. Μου εχει τυχει για παραδειγμα, να παω στα γραφεια του ΟΛΠ στο Καστρακι οπου υπαρχει ο Ανωτατος Εποπτης του λιμανιου(24 ωρη υπηρεσια) και να περιμενω 2 ωρες να τον δω διοτι η κυρια Εποπτης εκεινης της ημερας ειχε παει για ψωνια στον Πειραια εν ωρα εργασιας/υπηρεσιας(γυρισε φορτωμενη με σακκουλες απο μαγαζια της οδου Σωτηρος). Οταν λοιπον το λιμανι λειτουργει σε τετοια πλαισια, δεν νομιζω οτι φταινε οι Κινεζοι..

Αν διαφωνω σε κατι με την ολη διαδικασια ειναι στον τροπο που εγινε, με τον κλασσικο "αδιατρητο και διαφανη διεθνη διαγωνισμο" οπου εβγαλε νικητη την Cosco, κατι που ξερει ολο το λιμανι εδω και χρονια. Και φυσικα αυτο εγινε ετσι για να επωφεληθουν καποιοι εμπλεκομενοι απο την ημεδαπη, κι οχι απο την Κινα. Οι συγκρισεις που κανεις ειναι λιγο αδοκιμες, φερε μου αν θελεις συγκεκριμενα παραδειγματα απο container terminals. Οσο για το Fiumiccino και επειδη τους τελευταιους μηνες εχει τυχει να περασω απο εκει 3-4 φορες, δεν θυμαμαι να ειδα καμια στρατια Κινεζων παρα μονο κομψες Ιταλιδες.

Προφανως και δεν ειμαι η Ολυμπία Καντούνη για να διαβαζω τα αστρα και να ξερω τι θα γινει στο μελλον, δεν αποκλειεται μακροπροθεσμα να γινει αυτο που λες η κατι παραπλησιο. Το θεμα ειναι για μενα οτι ακομα κι αν γινει, δεν θα φταινει οι Κινεζοι αλλα εμεις που καταντησαμε το λιμανι ετσι οπως ειναι. Ο εχθρος λοιπον δεν ειναι στην Κινα, κυκλοφορει αναμεσα μας και ειναι ο ιδιος ο κακος μας εαυτος.

ΥΓ: Οπως βλεπεις δεν κανω κανενα σχολιο για αυτα που εχουν πουληθει, το στρατο κλπ. Ευτυχως η δυστυχως το φορουμ ειναι ναυτιλιακο και οχι πολιτικο, οποτε η κουβεντα ας περιοριστει στο λιμανι.

Link to comment
Share on other sites

Και φυσικα αυτο εγινε ετσι για να επωφεληθουν καποιοι εμπλεκομενοι απο την ημεδαπη, κι οχι απο την Κινα.
Θα συμφωνήσω και εγώ μαζί σου Nick. Η Κίνα δεν ενδιαφέρεται να δημιουργήσει προγεφυρώματα με τελικό στόχο την κατάληψη της Δύσης. Η Κίνα είναι περιφερειακή δύναμη στην Ανατολική Ασία και ο ζωτικός της δεν φθάνει μέχρι την Ευρώπη. Το μόνο που την ενδιαφέρει είναι η συνεχής, φθηνή και απρόσκοπτη διακίνηση των προϊόντων που εξάγει. Χωρίς αυτές τις εξαγωγές θα καταρρεύσει η οικονομία της Κίνας. Και γι' αυτό περισσότερο ίσως την ενδιαφέρει να περιορίσει από τις αγορές αυτές την Κορέα, η οποία είναι και βασικός οικονομικός ανταγωνιστής στην Ανατολική Ασία.

Τώρα για τις κραυγές ότι θα μας φάει η Κινέζικη μαφία κλπ...δεν είναι σοβαρά επιχειρήματα. Σε ένα τόπο που ευδοκιμεί κάθε είδους και εθνικότητας μαφία...σιγά μη στάξει η ουρά του γαϊδάρου, εάν έρθει και άλλη μία. Χίλιοι καλοί χωράνε.

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν είμαι καινούργιος στην παρέα. Παρακολουθώ αρκετό καιρό το forum, αλλά είναι η πρώτη φορά που νιώθω την ανάγκη να παρέμβω.

Οπότε, πρώτα απ' όλα καλώς σας βρίσκω.

Αναφορικά με το θέμα της παραχώρησης του κοντέινερ τέρμιναλ του Πειραιά στη Cosco θα ήθελα να είμαι περισσότερο ακριβής.

Στη Cosco δε παραχωρήθηκε όλο το τέρμιναλ, αλλά η προβλήτα ΙΙ του τέρμιναλ. Η σύμβαση βέβαια προβλέπει και μια προβλήτα ΙΙΙ, αλλά ζήσε Μάι μου...

Δηλαδή η Cosco εγγυάται στον ΟΛΠ 3,4 δισ. δολάρια για τα επόμενα 35 χρόνια, πλην των ενοικίων, αλλά και μιας επένδυσης ύψους 350 εκατ. ευρώ, για να πάρει δύο προβλήτες, εκ των οποίων η μιά είναι στα χαρτιά.

Εκκινώντας από την παραδοχή πως όλοι μας εδώ μέσα έχουμε μια αίσθηση του business και δει του business στη ναυτιλία, θεωρώ ότι ουδείς απο εμάς θα έδινε ποτέ του αυτό το νούμερο, για να πάρει αυτό που παίρνει η Cosco.

Συνεπώς κάτι άλλο συμβαίνει και αυτό το άλλο σίγουρα δεν είναι business.

Αυτό ήταν κάτι που μου προκάλεσε εντύπωση και αισθάνθηκα την ανάγκη να πάω πίσω στο παρελθόν για να δω μήπως κατάφερνα να εντοπίσω κάτι που να με βοηθούσε να αποκτήσω μια εικόνα περισσότερο ολοκληρωμένη.

Αυτό το έκανα διότι έχοντας μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα καταλαβαίνω πόσο μπορεί να πιέσει κανείς την Cosco για κάποια πράγματα. Δηλαδή τα κίνητρα μου ήταν ταπεινά και ιδιοτελή...Το παραδέχομαι.

Από αυτή την έρευνα κατέληξα στο εξής συμπέρασμα, κάτι που είναι καθαρά προσωπική εκτίμηση.

Γεωστρατηγικοί είναι εν τέλει οι λόγοι που ώθησαν τους κινέζους, μέσο της κρατικής Cosco, να δώσουν γη και ύδωρ για να βάλουν πόδι στον ΟΛΠ.

Τα κίνητρα τους δεν έχουν απολύτως καμιά σχέση με τις business. Βεβαίως θα προσπαθήσουν να μη χάσουν όλα τα λεφτά τους εδώ και να δουν αν μπορούν να βγάλουν κανά φράγκο από όλη αυτή την ιστορία, αλλά στη πραγματικότητα πλήρωσαν αδρά για να μπουν : Στην Ανατολική Ευρώπη, στα Βαλκάνια, στην Ευρωπαϊκή Ένωση και προσθέστε και εσείς ότι άλλο πιστεύεται ότι λείπει.

Η περίπτωση μας υπήρξε ΙΔΑΝΙΚΗ. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που διατηρεί στενούς δεσμούς με τη Κίνα στο ναυτιλιακό τομέα ήδη από την εποχή της δεκαετίας του 1960. Επίσης εγκαίρως οι κινέζοι αντελήφθησαν ότι ο Καραμανλής είχε κάνει μια επιλογή να κινηθεί περισσότερο ανεξάρτητα στην εξωτερική πολιτική ξεπερνώντας τις παραδοσιακές ΄«φιλίες» της Ελλάδας κ.ο.κ.

Αυτό ψώνισαν οι κινέζοι και νομίζω ότι δεν πρέπει να αμφιβάλλετε διότι αν ο Κινέζος Πρόεδρος ξόδεψε τρεις μέρες σε μια χώρα όπως η Ελλάδα ο πληθυσμός της οποίας είναι ίσος με τους νεκρούς που είχαν στη Κίνα από τους σεισμούς στις ΗΠΑ πόσες μέρες θα ξοδέψει αναλογικά ; Ένα μήνα.

Δε κάνουν business οι άνθρωποι. Άλλο πράγμα κάνουν και εν τέλει δεν είμαι απόλυτα βέβαιως αν αυτό που κάνουν είναι κακό για εμάς ως χώρα. Κρατάω μια επιφύλαξη πως ίσως να είναι και καλό.

Όσον αφορά τους κορεάτες και τους κινέζους που σφάζονται στη ποδιά της...Κρήτης, επιτρέψτε μου αλλά αυτά είναι της πλάκας.

Κάποιοι άνθρωποι της Cosco μαζί με τον Πρόεδρο της ταξίδεψαν μέχρι τον Κόκκινο Πύργο, ο οποίος βρίσκεται νότια του Τυμπακίου και είδαν την περιοχή. Την απέρριψαν και έφυγαν. Τώρα αναφορικά με τους κορεάτες θα πρότεινα στο καλό φίλο που γράφει για αυτούς αναρτώντας το δημοσίευμα της εφημερίδας Πατρίς να αναρωτηθεί αν οι κορεάτες μπορούν σήμερα και υπό τις παρούσες συνθήκες να συζητάνε τέτοια πράγματα.

Με την οικονομία τους να καταρρέει δε νομίζω ότι η κάψα τους είναι το Τυμπάκι. Πέραν αυτού οι κορεάτες δε φτιάχνουν ούτε διαχειρίζονται τέρμιναλ. τεχνολογία πουλάνε και για αυτό έδειξαν ενδιαφέρον όταν άκουσαν ότι θα φτιαχτεί νέο τέρμιναλ εκει κάτω.

Τα περί china town που γράφει ο κ. Κασιμάτης...εντάξει τη να πω ; Είναι πολύ ναιφ η προσέγγιση του.

Αυτά προς το παρόν και βλέπουμε...

Link to comment
Share on other sites

Από τη μια μας λές...

....Γεωστρατηγικοί είναι εν τέλει οι λόγοι που ώθησαν τους κινέζους, μέσο της κρατικής Cosco, να δώσουν γη και ύδωρ για να βάλουν πόδι στον ΟΛΠ.

Τα κίνητρα τους δεν έχουν απολύτως καμιά σχέση με τις business.

Από την άλλη...

....Τα περί china town που γράφει ο κ. Κασιμάτης...εντάξει τη να πω ; Είναι πολύ ναιφ η προσέγγιση του.

Μας μπέρδεψες λίγο.

Τελικά αν δεν ήρθαν να κάνουν business αλλά και ούτε china towns τότε τί?

Τέσπα ο καθένας έχει τη γνώμη του βάση των εμπειριών και γνώσεων.

Εγώ δε θεωρώ κανέναν ... ναϊφ ή σίλυ ή χαίστα!

Ας περιοριστούμε λοιπόν στο σχολιασμό και τις ανταλλαγές ιδεών και ας αφήσουμε στο "μέρος" τις κρίσεις και τους σχολιασμούς επί παντός επιστητού.

Όσο για το china town που ανέφερα έχει να κάνει αποκλειστικά και μόνο με τη δήλωση του προέδρου της Cosco.. "θα φέρουμε μόνο κανά δυό Κινέζους" . Εμένα μου ακούγεται επιεικώς χαζομάρα αν δούμε τι γίνετε στις άλλες χώρες εδώ και δεκάδες χρόνια.

Αν κάποιοι δε το βλέπουν και θεωρούν ότι δεν θα δούμε διαφέντευση του λιμανιού από τους Κινέζους και γειτονιές Κινέζων απανταχώθεν μάλλον σφάλλουν.

Nick δεν είπα ότι το λιμάνι μας είναι σε καλύτερη μοίρα από το Καράτσι αλλά σε καμία περίπτωση δεν δέχομαι το ξεπούλημα.

Ας προσλάβει το κράτος τους όποιους ειδήμονες, ας του πληρώσουν ένα σκασμό μισθούς όπως έκανε κάποτε η Γιάννα Αγγελοπούλου στα στελέχη της Ολυμπιακής ομάδας (και ας ξύνανε τα ... και κανείς δεν παραπονέθηκε εντόνως) αλλά το λιμάνι πρέπει να μείνει σε Ελληνικά χέρια.

Το λιμάνι και όλα τα άλλα είτε ... είμαστε σε ναυτιλιακό χώρο είτε όχι, καλό θα ήταν να κοιτάξουμε στα μάτια το πρόβλημα. Τα βάλαμε όλα για πούλημα και αυτό θα έχει τραγικές συνέπειες σε πάρα πολλούς τομείς μακροπρόθεσμα.

Link to comment
Share on other sites

Όσο για το china town που ανέφερα έχει να κάνει αποκλειστικά και μόνο με τη δήλωση του προέδρου της Cosco.. "θα φέρουμε μόνο κανά δυό Κινέζους" . Εμένα μου ακούγεται επιεικώς χαζομάρα αν δούμε τι γίνετε στις άλλες χώρες εδώ και δεκάδες χρόνια.

Τι ακριβώς γίνεται δηλαδή εδώ και δεκάδες χρόνια; Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται πολύ μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες: σε ποιες από αυτές το προσωπικό δεν απαρτίζεται σχεδόν αποκλειστικά από Έλληνες; (και σε επίπεδο υπαλλήλων αλλά και σε επίπεδο στελεχών). Από την άλλη, πόσες ελληνικές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν αλλοδαπούς εργαζόμενους;

σε καμία περίπτωση δεν δέχομαι το ξεπούλημα.

Τι ακριβώς θα πει “ξεπούλημα”; Θεωρείς πως το αντίτιμο που δόθηκε ήταν εξευτελιστικό; Πόσο θα ήταν για εσένα το εύλογο τίμημα; :confused:

Link to comment
Share on other sites

Ζητώ συγνώμη για το ναιφ. Δεν είχα την πρόθεση να προσβάλω κανέναν.

Αλλά νομίζω ότι θα συμφωνήσω με τον Ορέστη.

Με 3,4 δισ. ευρώ εγγυημένα για μια προβλήτα που είναι για...κλάματα, διότι θέλει φτιάξιμο όλη από την αρχή γιατί τα post-panamax τα βλέπει ο Πειραιάς με το κιάλι και άλλη μια προβλήτα στα χαρτιά που μάλλον δεν θα γίνει ποτέ λόγω περιβαλλοντικών προβλημάτων ..........Εσύ πως τα ακούς σύντροφε από την ωραία Κρήτη ;

Υποθέτω ότι για την προβλήτα που δε θα γίνει θα υπάρξει επαναδιαπραγμάτευση.

Τουλάχιστον αυτό θα έκανα εγώ. Αλλά και πόσο να πέσει το εγγυημένο τίμημα. Οι πραγματικές απώλεις του ΟΛΠ θα προέλθουν από την μείωση των κουτιών.

Τώρα τους ζητά 2,1 εκατ. per year με 14% το πρώτο χρόνο και 21% τα επόμενα 34. Εκεί θα χάσει ο ΟΛΠ από αυτά που αναμένει αλλά είναι λογικό.

Δε θα πάει ποτέ η Cosco στα 2,1 και θα μείνει εκεί γύρω τα 1,5 με 1,8 εκατ. κουτιά per year. Κάπως έτσι το φαντάζομαι να εξελίσσεται. Και βέβαια θα πάει με τα κουτιά αυτά, παρέα με τους δικούς της. Μη ξεχνάμε ότι κρατικό είναι το μαγαζί και το κόμμα ελέγχει και άλλα 4-5 μαγαζιά all over. Sinotrans, China Shipping, κ.ο.κ. Θα προτείνει και το κόμμα καμιά συγχώνευη Sinotrans με China Shipping και θα μας έρθει και πιο φτηνό το delivery.

Φίλε κύριε Κασιμάτη, δε θέλω να σε φουντώσω, αλλά θα σας πρότεινα να μη τοποθετήστε πολιτικά απέναντι στο θέμα, ώστε να μην εισπράττεται κριτικές.

Εσείς πρώτος μιλήσατε για china town, σεισμούς, λοιμούς και καταποντισμούς. Όχι εγώ.

Δεν είστε υποχρεωμένος να δεχθείτε την άποψη μου, αλλά εγώ εδώ και πολλές δεκαετίες που ασχολούμε με το σπορ έτσι έχω μάθει να κάνω τη δουλειά μου...αναλύοντας και τις γεωστρατηγικές παραμέτρους των επιχειρηματικών μου δράσεων. Και σας διαβεβαιώ ότι δε τα πήγα και άσχημα...Δόξα το Θεό.

αλλά προσωπικά πολύ χαλαρά ψηφίζω υπερ της προσάρτησης της χώρας στη Κίνα.

Να γίνουμε μια ωραία επαρχία της να τελειώνουμε με τα διάφορα ανέκδοτα ΗΠΑ, Σκόπια, Τουρκίες κ.ο.κ.

Διότι όπως μου έλεγαν κάτι φίλοι τις προάλλες, για να χαλαρώσουμε και λίγο τη συζήτηση, αν αρχίσουν να χοροπηδάνε όλοι οι κινέζοι μαζί για κανά πεντάλεπτο έχουν υπολογίσει οι επιστήμονες στη ΝΑΣΑ ότι θα μετακινηθεί η Γη περίπου δύο μοίρες στους πόλους της.

Αυτοί δηλαδή είναι ικανοί να κάνουν τη Γη να σταματήσει να γυρνάει ή να την πάνε λίγο πιο κει στο σύμπαν....απλά χοροπηδώντας. Που να μας κατουρήσουν κιόλας...

Το φαντάζεστε κύριε Κασιμάτη μου να μας κατουρήσουν οι κινέζοι ;

Link to comment
Share on other sites

Αφού σε καλώς ορίσω και εγώ με την σειρά μου, θα ήθελα να διατυπώσω κάποιες αντιρρήσεις μου στα όσα υποστηρίζεις.

Ας τα πάρουμε ένα-ένα:

Δηλαδή η Cosco εγγυάται στον ΟΛΠ 3,4 δισ. δολάρια για τα επόμενα 35 χρόνια,

θεωρώ ότι ουδείς απο εμάς θα έδινε ποτέ του αυτό το νούμερο, για να πάρει αυτό που παίρνει η Cosco

Τα ποσά που αναφέρεις δεν είναι αναμφισβήτητο. Υπάρχουν και διαφορετικές «αναγνώσεις» της συμφωνίας, όσον αφορά το τίμημα.
Επίσης εγκαίρως οι κινέζοι αντελήφθησαν ότι ο Καραμανλής είχε κάνει μια επιλογή να κινηθεί περισσότερο ανεξάρτητα στην εξωτερική πολιτική ξεπερνώντας τις παραδοσιακές «φιλίες» της Ελλάδας κ.ο.κ.
Εδώ νομίζω ότι υποκύπτεις στις Σειρήνες της προπαγάνδας περί αδέσμευτης πολιτικής κλπ ... και αυτό δεν αφορά μόνο την παρούσα Κυβέρνηση. Τέτοια περιθώρια επιλογών δεν υπάρχουν. Οι δυνατότητες άσκησης τέτοιων πολιτικών οριοθετείται σαφώς από την θέση μας στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ. Θέση την οποία εξέφρασε λακωνικά ο Κ. Καραμανλής (ο πρεσβύτερος) με το περίφημο: «Ανήκομεν εις την Δύσιν». Καλώς ή κακώς δεν το εξετάζω, αλλά το θεωρώ ως δεδομένο. Βεβαίως, πάντοτε υπάρχουν και μικρά περιθώρια ελιγμών σε αυτό το πλαίσιο, αλλά τόσο-όσο δεν επηρεάζουν τα ζωτικά συμφέροντα των Δυτικών συμμάχων μας. Και βεβαίως αυτά τα περιθώρια στενεύουν ακόμα περισσότερο, όταν υπάρχει μια –πολιτικώς αδύναμη- Κυβέρνηση με ισχνή πλειοψηφία, που ανα πάσα στιγμή αρκεί η διαφοροποίηση 1-2 βουλευτών για να χάσει την «δεδηλωμένη». Πιστεύεις άραγε πχ. ότι οι Κινέζοι θα μπορούσαν να πάρουν ποτέ τον ΟΤΕ, την στιγμή που υπήρχε το ενδιαφέρον των Γερμανών?
Γεωστρατηγικοί είναι εν τέλει οι λόγοι που ώθησαν τους κινέζους, μέσο της κρατικής Cosco, να δώσουν γη και ύδωρ για να βάλουν πόδι στον ΟΛΠ… πλήρωσαν αδρά για να μπουν : Στην Ανατολική Ευρώπη, στα Βαλκάνια, στην Ευρωπαϊκή Ένωση και προσθέστε και εσείς ότι άλλο πιστεύεται ότι λείπει.
Πρώτον δεν συμμερίζομαι το «γη και ύδωρ», και κατά δεύτερο η υπόθεσή σου δεν ανταποκρίνεται στις υπάρχουσες συνθήκες. Με ένα container terminal στον Πειραιά (και αυτό λειψό), ναι μεν αναβαθμίζονται οι εμπορικές συναλλαγές, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι και «βάζεις πόδι»…Γεωστρατηγικά. Ήδη υπάρχει αντίστοιχη παρουσία της Cosco στη Νάπολη. Αυτό τι σημαίνει…ό,τι ελέγχει την Ιταλία και την Κεντρική Ευρώπη? Ελέγχει μήπως και το AFSOUTH που εδρεύει στη Νάπολη? Ή επειδή συμμετέχει στο λιμάνι της Αμβέρσας, σημαίνει ότι «έβαλε πόδι» στο SHAPE και στην EC? Όσον αφορά τα Βαλκάνια…τι πόδι να βάλει? Οι Αμερικανοί και το ΝΑΤΟ, και κατά δεύτερο λόγο η ΕΕ, είναι οι απόλυτοι κυρίαρχοι της περιοχής. Πολιτικά, οικονομικά και στρατιωτικά. Όλες σχεδόν οι Βαλκανικές χώρες ή είναι μέλη του ΝΑΤΟ ή είναι υπό ένταξη. Τα Βαλκάνια βρίθουν από Αμερικανικές στρατιωτικές βάσεις, και μάλιστα στο Κόσοβο βρίσκεται η μεγαλύτερη Αμερικανική βάση στον κόσμο. Για την Ανατολική Ευρώπη σχεδόν τα ίδια, με τις πρώην Σοβιετικές Δημοκρατίες να είναι μέλη του ΝΑΤΟ και της ΕΕ και «Δυτικότερες των Δυτικών», κάτω από τον φόβο των Ρώσων. Συνεπώς, για ποιά Κινεζική διείσδυση μπορούμε να μιλάμε και πού?. Ακόμα και να υπήρχε χώρος να βάλει κάποιος το πόδι του...αυτή είναι η Ρωσία, καθώς είναι ο κατ’ εξοχήν ζωτικός της χώρος.
αν ο Κινέζος Πρόεδρος ξόδεψε τρεις μέρες σε μια χώρα όπως η Ελλάδα ο πληθυσμός της οποίας είναι ίσος με τους νεκρούς που είχαν στη Κίνα από τους σεισμούς στις ΗΠΑ πόσες μέρες θα ξοδέψει αναλογικά ; Ένα μήνα.
Με το συμπάθειο, αλλά αυτό δεν είναι επιχείρημα. Είναι σα να λέμε ότι εάν ο Παπούλιας πάει 2 μέρες στο Καστελόριζο…στη Θεσσαλονίκη θα πρέπει να πάει 6 μήνες. Μια τριήμερη επίσκεψη, νομίζω ότι είναι σε λογικά πλαίσια, όταν γίνεται για επιχειρηματικούς, εθιμοτυπικούς (και γιατί όχι) και πολιτικούς λόγους. Ειδικά όταν αυτές οι επισκέψεις γίνονται σπανίως.
Όσον αφορά τους κορεάτες και τους κινέζους που σφάζονται στη ποδιά της...Κρήτης, επιτρέψτε μου αλλά αυτά είναι της πλάκας
Εδώ δεν διαφωνούμε. Οι περισσότεροι εδώ μέσα εξαρχής θεωρήσαμε την υπόθεση «λιμάνι στο Τυμπάκι» ως ένα πυροτέχνημα που αφορούσε την εκλογική περιφέρεια του πρώην Υπ.ΕΝ.
Κάποιοι άνθρωποι της Cosco μαζί με τον Πρόεδρο της ταξίδεψαν μέχρι τον Κόκκινο Πύργο, ο οποίος βρίσκεται νότια του Τυμπακίου και είδαν την περιοχή. Την απέρριψαν και έφυγαν
Εδώ θα διαφωνήσω. Δεν έχει και ιδιαίτερη αξία να απορρίπτεις κάτι που ξέρεις εκ των προτέρων ότι δεν θα σου δοθεί. Και στο «αβύθιστο αεροπλανοφόρο Κρήτη»…πιστεύω ότι δεν χωράει δεύτερος.
Τα κίνητρα τους δεν έχουν απολύτως καμιά σχέση με τις business
Αντιθέτως, εγώ πιστεύω ότι τα κίνητρά τους είναι κυρίως business…και ό,τι άλλο ήθελε προκύψει. Πιστεύω ότι επιδιώκουν την φθηνή και απρόσκοπτη τροφοδοσία των Δυτικών αγορών με Κινέζικα προϊόντα. Και βεβαίως αυτό το «απρόσκοπτα» δεν είμαι και τόσο βέβαιος για το εάν θα είναι στο χέρι τους πάντα. Είδαμε και βλέπουμε το πόσο εύκολα μια κινητοποίηση των εργαζομένων στο ΣΕΜΠΟ ή των φορτηγών μπορεί να κάνει τα πλοία να περιμένουν μέρες να ξεφορτώσουν.

Αυτή είναι λοιπόν η άποψή μου…σωστή ή λάθος … και προσπάθησα να την τεκμηριώσω όσο καλύτερα μπορούσα.

Εν αναμονή λοιπόν…του αντιλόγου.

ΥΓ Δεν είχα δει τα 2 προηγούμενα μηνύματα, αλλά δεν θα διαφοροποιούσαν ουσιωδώς το κείμενο μου.

Μόνο μια παράκληση...με όλο το θάρρος και την καλή διάθεση: η συζήτηση είναι ενδιαφέρουσα όταν υπάρχουν επιχειρήματα και τεκμηριωμένος αντίλογος. Ας την διατηρήσουμε λοιπόν ενδιαφέρουσα.

Link to comment
Share on other sites

Τα ποσά που αναφέρεις δεν είναι αναμφισβήτητο. Υπάρχουν και διαφορετικές «αναγνώσεις» της συμφωνίας, όσον αφορά το τίμημα.

Μια μικρή διευκρίνιση: Πράγματι τις πρώτες ώρες μετά το άνοιγμα των προσφορών δημιουργήθηκε μια σύγχυση για το τίμημα, αλλά αυτό έγινε τον Ιούνιο. Σήμερα δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση για το ύψος του τιμήματος:

Παράλληλα δε, τα οικονομικά οφέλη του ΟΛΠ τα οποία είναι εγγυημένα, ανέρχονται σε ευρώ 3,4δις σε τρέχουσες τιμές για τα 35 έτη της παραχώρησης ή σε ευρώ 664εκ. σε καθαρά παρούσα αξία.

euro2day.gr

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν, ευχαριστώ για τα καλωσορίσματα και ανταποδίδω.

Θα ήθελα να ξεκινήσω από το τέλος του σημειώματος που διάβασα.

Δεν είναι στις προθέσεις μου να σχολιάσω με τον τρόπο με τον οποίο υποθέτεις τα όσα διαβάζω. Απλά να ελαφρύνω λίγο τη συζήτηση ήθελα.

Thats all.

Επίσης, επέτρεψε μου και ένα σχόλιο για τον κ. Κασιμάτη.

Αγαπητέ Κύριε, δεν είχα καμιά πρόθεση να χαρακτηρίσω ως ναιφ τις απόψεις σας και πραγματικά ξαφνιάστηκα όταν με καλέσατε να παραμείνω στο θέμα και να μην σχολιάζω τις τοποθετήσεις.

Πρώτος εσείς τοποθετηθήκατε πολιτικά πάνω στο ζήτημα που συζητάμε και ως εκ τούτου θεώρησα και εν πολλοίς συνεχίζω να θεωρώ ότι δικαιολογημένα έκρινα τις θέσεις που διατυπώσατε.

Σε εξέλιξη βρίσκεται μια άκρως ενδιαφέρουσα συζήτηση μέσα από την οποία όλοι όσοι μετέχουμε σε αυτήν προσπαθούμε να διαγνώσουμε αν αυτή η συμφωνία είναι εν τέλει καλή ή κακή. Καθώς οι περισσότεροι εξ υμών προερχόμαστε από το χώρο της ναυτιλίας είναι μοιραίο και αναπόφευκτο ότι φλιτράρουμε αλλιώς ορισμένα θέματα. Δε το κάνουμε ηθελημένα. Έτσι έχουμε μάθει να λειτουργούμε. Και κάτι άλλο ακόμη.

Κάνετε λάθος αν πιστεύετε ότι οι άνθρωποι της ναυτιλίας δεν αγαπούν την πατρίδα τους.

Κάνετε λάθος να πιστεύτε ότι εδώ μέσα που συχνάζουν άνθρωποι της ναυτιλίας κατά βάση, και συγνώμη δλδ που μιλώ για λογαριασμό όλων, δε νοιάζονται.

Απλά δε μπερδεύουν το καλό του κόμματος με το καλό της χώρας.

Να πάω τώρα και στο σχόλιο του Νηρέα, αν και είναι 4 τα ξημερώματα και δε θα ξέρω τι γράφω, διότι ως γνωστόν της νύκτας τα καμώματα τα βλέπει η μέρα και γελά ή το άλλο το καλύτερο...Όποιος τη νύκτα περπατεί...κ.ο.κ.

Αγαπητέ Νηρέα, πουθενά από τα σημεία της Ευρώπης στα οποία ανέφερες δεν ελέγχουν οι κινέζοι 100% το παιχνίδι. Εκεί όντως κάνουν business και αναρωτιέμαι αφού εκεί τις κάνουν μια χαρά τις business τους, όπως αφήνεις να εννοηθεί, εμάς τι μας χρειάζονταν ;

Γιατί να υποστούν και αυτοί και εμείς όλη αυτή την ταλαιπωρία ;

Δίπλα στη Τουρκία τους έδιναν γη και ύδωρ (www.cosco.com). Εμείς τους βγάλαμε τη πίστη ανάποδα.

Στην αρχή τους είπαμε για διακρατική συμφωνία, μετά ανακαλύψαμε ότι δεν μπορούμε να πάμε σε διακρατική γιατί μας την έπεσε η Ευρωπαική Ένωση και η Επιτροπή Ανταγωνισμού με δάκτυλο της Maersk και κάποιων άλλων αγαπητών operators εκ της Ευρώπης ορμώμενων.

Στείλαμε, αν θυμάσαι, τον Αλογοσκούφη και τα πήρε όλα όσα τους είχε υποσχεθεί ο Καραμανλής όταν πήγε Πεκίνο, πίσω. Μετά τους είπαμε για διεθνή διαγωνισμό. ΟΚ είπαν. Διαγωνισμό, διαγωνισμό. Τι να κάνουμε ;

Έγινε ο διαγωνισμός και πήραν τον φάκελο καμιά 15αριά αν δε κάνω λάθος και τελικά κατέβηκαν δύο. Η Cosco και η Hutchison. Δηλαδή κιάλλοι κινέζοι.

Και η διαφορά μεταξύ των δύο προσφορών ήταν της τάξης κάτι δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Σε ρωτώ : Κατά τη γνώμη σου (και sorry για την έκφραση) είναι τόσοοοο μ... οι κύριοι της Cosco και δεν ξέρουν πόσο κάνει ο ΟΛΠ ;

Δε ξέρουν πως η ΙΙ δεν μπορεί να εξυπηρετήσει post panamax. Εδώ έφεραν το Cosco Hellas για τα βαφτίσια και του έβγαλαν για να μπει 8.000 κουτιά και καμιά 20αριά τόνους έρμα. Και 350 μέτρα πλοίο πήγαινε πέρα - δώθε σα καρυδότσουφλο μέσα στο λιμάνι.

Ρωτούσαν τα βυθίσματα και τους έλεγαν άλλα αντί άλλων στον ΟΛΠ και τελικά ανακάλυψαν εκ των υστέρων ότι 350 μέτρα καράβι ήταν μισό μέτρο πάνω από τα αβαθή !! Γιατί έγιναν όλα αυτά ; Μόνο για τις business ;

Ούτε και εγώ πιστεύω ότι μπορούμε να κόψουμε ρόδα μυρωμένα από τη Δύση όπως την περιγράφεις, αλλά ο κόσμος όπως βλέπεις αλλάζει.

Ποιά είναι σήμερα η Δύση ; Και τι μπορεί να σου προσφέρει ;

Ασφάλεια ; Τρίχες. Οικονομική σταθερότητα ; Άσε να μην εκφραστώ.

Επίσης θεωρώ παρακινδυνευμένο το να συγκρίνουμε την Ευρωπαϊκή Ένωση με τις ΗΠΑ. Οι ΗΠΑ έχουν τα δικά τους προβλήματα να λύσουν και η Ευρώπη δεν έχει καταφέρει ακόμη να συμφωνήσει σε ένα κ...σύνταγμα.

Για ποιά κοινή εξωτερική πολιτική να μιλήσουμε ύστερα ;

Υπάρχουν θέματα Νηρέα και πολλά από αυτά είναι βασανιστικά θέματα για μια περιφερειακή χώρα όπως η δική μας. Αν είμασταν στη καρδιά της Ευρώπης θα ήταν αλλιώς τα πράγματα για μας. Αλλά δεν είμαστε, καλώς ή κακώς.

Δεν υποκύπτω στις σειρήνες, ούτε τρέφω αυταπάτες, αλλά διακρίνω από τον Καραμανλή, τουλάχιστον το διέκρινα στο παρελθόν, μια τάση να κινηθεί λίγο πιο ανεξάρτητα.

Μια με τους ρώσους, μια με τους κινέζους, τις έχει κάνει τις ρωγμούλες του και τις έχει κάνει γιατί και οι ρώσοι επιστρέφουν μέρα με την μέρα στο γήπεδο και οι κινέζοι θέλουν και διεκδικούν ρόλο υπερδύναμης πλέον.

Το αν οι αμερικανοί έχουν την μεγαλύτερη βάση τους στο Κόσοβο, ΟΚ δε το περνάω στο ντούκου, αλλά ποιού είναι πρόβλημα ; Δικό μας ; Μάλλον των Σέρβων είναι και περισσότερο των Αλβάνών που βλέπουν πως δε θα δουν μεγάλη Αλβανία ούτε τον αιώνα τον άπαντα.

Ας κινηθούμε λίγο πιο ανεξάρτητα. Δε θα μας κάνει κακό. Θα βελτιώσει τα αντανακλαστικά μας και όπως υποθέτω ότι γνωρίζεις...άλλο να σε έχει η γκόμενα να τρέχεις σα σκυλάκι και άλλο να μην σε έχει δεδομένο.

Έχει άλλη χάρη, δε συμφωνείς ; Διότι τι θέλετε κύριοι ; Τα Σκόπια Μακεδονία. No problem. Φάτε τώρα στη μάπα ρώσους και κινέζους μέσα στο μαγαζί σας να δείτε τι ωραία που είναι.

Το περιγράφω κάπως ναιφ (για να πατσίσουμε με τον κ. Κασιμάτη), αλλά αυτό συμβαίνει, αλλά συμβαίνει με το σης και με το σας.

Edited by c3po
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα σε όλους.

Ειλικρινά χαίρομαι για τη ποιότητα της συζήτησης.

Τεκμηριώνεται η αρχική μου άποψη ότι το παρών forum έχει πάρα πολύ αξιόλογα και "διαβασμένα" μέλη.

Αγαπητέ Korkiras η αλήθεια είναι ότι το πήρα ελαφρώς προσβλητικά το ναίφ αλλά κρίνοντας από τις γραφές σου δε μπορώ να μην αναγνωρίσω το ύφος σου ή να μην σεβαστώ τις τεκμηριωμένες απόψεις σου.

Φαίνεσαι άνθρωπος που το "έχεις" το θέμα.

Εντούτοις όμως θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω σε ορισμένα σημεία.

Δεν θα σταθώ επί παντός επιστητού, άλλωστε με κάλυψε σε πολλά η τοποθέτηση του NHΡΕΑΣ, επομένως για την οικονομία του χρόνου των αναγνωστών, θα συνεχίσω στα λίγα επί μέρους.

by Korkiras

Φίλε κύριε Κασιμάτη, δε θέλω να σε φουντώσω, αλλά θα σας πρότεινα να μη τοποθετήστε πολιτικά απέναντι στο θέμα, ώστε να μην εισπράττεται κριτικές.

Μα μόνο πολιτικά μπορώ να προσεγγίσω πλέον το θέμα και αν θες και σε μια εν δυνάμει ανάπτυξή του σε άλλα συναφή φαινόμενα που παραδειγματικά μας δίνει η ιστορία άλλων χωρών.

και το λέω αυτό διότι με το θέμα του business part ασχολήθηκα και διαφώνησα με την πώληση, λέγοντας σε πολύ προηγούμενο post μου ότι δεν θεωρώ εγώ και κάποιοι άλλοι είναι πιο ικανοί. (πόσταρα άρθρο με τις απόψεις του Πολίτη by Chris http://www.agorapress.gr/el/news.php?n=185 )

Εάν αληθεύουν τα παραπάνω, με τα χρήματα της επένδυσης oι Κινέζοι επενδυτές θα κάνουν απόσβεση μέσα σε μια πενταετία. Στα υπόλοιπα 30 χρόνια θα έχουν κέρδη 2,8 δις. Ευρώ.

Τόσο μάγκες είναι οι Κινέζοι που μπορούν να το κάνουν αυτό ?

Εμείς τι θα μπορούσαμε να κάνουμε παραπάνω εκτός από το να παίρνουμε μια μικρή προμήθεια από τα κέρδη τους που προκύπτουν όμως από το "δικό μας μαγαζί"?

Δηλαδή με λίγα λόγια το να μπορούν να ανεβάσουν κάποια στελέχη της Cosco το τζίρο του λιμανιού από 7 εκατομ. ετησίως σε 120 εκατομ. σημαίνει ότι γίνεται.

Δε θα μπορούσαμε λοιπόν να προσλάβουμε εμείς αυτό το δυναμικό, να το πληρώσουμε αδρά και να μας φέρει κι αν θες έστω και τα μισά? Να τους πληρώσουμε τα όποια "μισθά" τους (Σαπφώ Νοταρά) και να τελειώνουμε. Δηλαδή την εύκολη πάντα λύση? Μεταβίβαση ευθυνών σε άλλους και όλα μια χαρά?

By Korkiras

....αλλά προσωπικά πολύ χαλαρά ψηφίζω υπερ της προσάρτησης της χώρας στη Κίνα.

Να γίνουμε μια ωραία επαρχία της να τελειώνουμε με τα διάφορα ανέκδοτα ΗΠΑ, Σκόπια, Τουρκίες κ.ο.κ.

Αυτό φίλτατε τολμώ να πω ότι δε μου αρέσει καθόλου που το ακούω. Έχω πολεμήσει για τη πατρίδα μου (δεν θα επεκταθώ σε αυτό) και θεωρώ αντιπατριωτικό και αντιλαϊκό το πνεύμα σου.

Δε σου θυμώνω, είναι η άποψή σου και την σέβομαι αλλά πραγματικά με αρρωσταίνει και μόνο που τη ξαναδιαβάζω! Το εκλαμβάνω δε, ως ένα κακόγουστο αστείο.

Να γίνουμε επαρχία της Κίνας... για να σωθούμε? Προτιμώ φίλε να βάλω μια βόμβα, να μας τινάξω όλους στον αέρα, εμένα, εσένα, τα παιδιά μου καθώς και τον υπόλοιπο ντουνιά παρά να δοθώ αμαχητί στους σχιστομάτηδες για μια οκά ευρώ.

Κάπως έτσι έπραξαν οι κοντινοί μου πρόγονοι και συντοπίτες μου, στο Αρκάδι Ρεθύμνου (Ολοκαύτωμα του Αρκαδίου), έτσι ακριβώς θα έπραττα και εγώ σήμερα χωρίς απολύτως κανένα ενδοιασμό.

Εν κατακλείδι και όπως αυτό είναι ηλίου φααινώτερο ότι απορρέει από τα γραπτά μου είμαι πολέμιος της Παγκοσμιοποίησης στο όνομα της προόδου και την ψευτοευημερίας. Δεν είμαι ούτε αριστερός. ούτε οικολόγος με την ευρεία έννοια. Αντιθέτως είμαι καπιταλιστής του κερατά, μουαρέσει το ωραίο και το ακριβό. Το έχω κερδίσει με πολύ σκληρή δουλειά και χαίρομαι που το απολαμβάνω πλέον καθημερινά, αλλά έως εδώ. Δε ξεπούλησα ποτέ τα ιδεώδη μου για το χρήμα και ας μου το έταξαν κάποιοι στη δουλειά μου.

Προτιμώ πάντα τη "δύσκολη & χρονοβόρα λύση" διότι ΠΑΝΤΑ αυτή είναι η σωστή.

Εύχομαι να μην κούρασα και ευχαριστώ για το χρόνο σας.

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή με λίγα λόγια το να μπορούν να ανεβάσουν κάποια στελέχη της Cosco το τζίρο του λιμανιού από 7 εκατομ. ετησίως σε 120 εκατομ. σημαίνει ότι γίνεται.

Δε θα μπορούσαμε λοιπόν να προσλάβουμε εμείς αυτό το δυναμικό, να το πληρώσουμε αδρά και να μας φέρει κι αν θες έστω και τα μισά? Να τους πληρώσουμε τα όποια "μισθά" τους (Σαπφώ Νοταρά) και να τελειώνουμε. .

Φυσικά και δεν γίνεται, πολύ απλά γιατί μιλάμε για το Ελληνικό κράτος. Αν μπορούσε να το κάνει, θα το είχε κάνει ήδη. Εκτός από τα θέματα διαφάνειας και βολέματος των ημετέρων, είναι πολύ λογικό το κράτος να μη μπορεί να είναι σε όλους τους τομείς ο καλύτερος επιχειρηματίας. Και σε αυτή την περίπτωση, τι καλύτερο από το να συνασπίζεται (και όχι να “ξεπουλά” όπως συνεχίζεις να χαρακτηρίζεις τη συμφωνία χωρίς να το τεκμηριώνεις) με έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες παγκοσμίως.

Άλλωστε στο Link που εσύ ανέβασες προβάλλοντας τις αντιρρήσεις σου, αναφέρονται διεξοδικότατα οι λόγοι για τους οποίους το κράτος είναι ανίκανο να τα καταφέρει:

Λυπάμαι όμως γιατί το κράτος ακολουθεί τον εύκολο δρόμο της πώλησης του λιμανιού ή του αεροδρομίου ή του δρόμου ή του αιγιαλού σε εταιρίες που μπορούν με σωστή διαχείριση (πράγμα τόσο δύσκολο για μια κρατική επιχείρηση) να κερδίζουν απ? αυτά, ενώ αυτό ασχολείται με αγοραπωλησίες λιμνών και δημοσκοπήσεις.

Λυπάμαι γιατί το κράτος όταν χρειάζεται ψήφους βάζει ανθρώπους από τα παράθυρα σε επιχειρήσεις προβληματικές, για να τις κάνει πιο προβληματικές ακόμα και να τις απαξιώσει, αντί να τις νοικοκυρέψει δημιουργώντας συνθήκες βιωσιμότητας, ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας.

Λυπάμαι γιατί το κράτος είναι ο πρώτος διδάξας της μίζας και της λαμογιάς και όταν αυτή φτάσει να γίνει βαρίδι ο κάθε πολιτικός προϊστάμενος νίπτει τας χείρας του.

Το ερώτημα λοιπόν για εμένα είναι ξεκάθαρο, δεν τίθεται θέμα αν θα τα κατάφερνε το κράτος αλλά αν θα τα καταφέρει η COSCO.

Μπορεί λοιπόν να καταφέρουν να αυξήσουν την κίνηση, μπορεί και όχι. Αλλά και αν δεν τα καταφέρουν, το ρίσκο (και το κόστος) δικό τους. Αν πάλι τα καταφέρουν, αυτό θα οφείλεται στο γεγονός πως ξέρουν να κάνουν business επειδή ακριβώς έχουν ένα αδιαμφισβήτητο know how στον τομέα τους, επειδή μπορούν να δημιουργήσουν κίνηση στο λιμάνι, κι επειδή θα έχουν κίνητρα και κέρδη από αυτή την επιτυχία.

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει μια τρομερή γελοιογραφία του Ανδρουλάκη στη Καθημερινή όπου είναι ένας πιτσιρικάς ο οποίος είναι γάβρος - χουλιγκαν ο οποίος γράφει σε ένα τοίχο Gate 7. Δίπλα του είναι ένας κινέζος ο οποίος γράφει και αυτός Gate 7 στα κινέζικα όμως....

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει μια τρομερή γελοιογραφία του Ανδρουλάκη στη Καθημερινή
Προφανώς εννοείς το παρακάτω σκίτσο του Ηλία Μακρή στη "Κ" της 26-11-08.

26-11-08_293597_1.gif

Ο Ανδρέας Πετρουλάκης "τίμησε" το θέμα την επομένη (27/11/08)...με τι άλλο? Με την πολυαγαπημένη του Δημητρούλα.:D

27-11-08_293736_1.gif

Link to comment
Share on other sites

Κύριοι, εν πρωτοις θα παρακαλεσω για δευτερη φορα να μην επεκταθουμε σε κυβερνησεις, κομματα, πολιτικους, εθνικα θεματα κλπ. Συμφωνω οτι το θεμα ειναι εξοχως πολιτικο και στρατηγικο ισως, αλλα θεωρω πως καταλαβαινετε τους κινδυνους για τη συζητηση αν μπουμε σε τετοια χωραφια.

Για μενα υπαρχουν ορισμενα αδιαμφισβητητα γεγονοτα:

1) Ο ΟΛΠ και το Κρατος κατ' επεκταση δεν ειναι σε θεση να λειτουργησουν ανταγωνιστικα και κερδοσκοπικα το ΣΕΜΠΟ διοτι α) ο ΟΛΠ χρησιμοποιειται εδω και δεκαετιες αποκλειστικα σαν μεσο εξυπηρετησης εκλογικης πελατειας και β) διοτι λογω του α) δεν υπαρχει σε πολυ μεγαλο βαθμο ουτε το ανθρωπινο δυναμικο αλλα ουτε και η διαθεση/νοοτροπια/κινητρο ωστε να αλλαξει τροπο λειτουργιας. Αυτο νομιζω το αναγνωριζει και ο πιο hardcore συνδικαλιστης.

2) Η θεση του λιμανιου του Πειραια το καθιστα σαν διαμετακομιστικη πυλη οσον αφορα τα container προς την ανατολικη Μεσογειο και τη Μαυρη Θαλασσα

3) Προκειμενου να εκμεταλλευτει το λιμανι το 2), χρειαζεται να γινουν μεγαλες αλλαγες και στον τροπο λειτουργιας αλλα -κυριως- στον τροπο σκεψης των εμπλεκομενων, ειτε λεγονται διοικηση, ειτε λεγονται εργατες. Για να το παμε ακομα πιο μακρια, χρειαζεται κατι τετοιο ακομα και στο Τελωνειο, στο Δημο και στο Λιμενικο αλλα τελος παντων, ας μεινουμε εδω.

Πως μπορουν ολα αυτα να γινουν πραγματικοτητα? Με την τοποθετηση καινουριων στρατιων εκλογικων πελατων μηπως? Ισως με την αντικατασταση του διοικητικου προσωπικου με ενα καινουριο? Με επενδυσεις εκ μερους του ΟΛΠ/Κρατους με τις γνωστες διαδικασιες και χρονο υλοποιησης? Θεωρω πως κανενας δεν περιμενει ρεαλιστικα απο το ελληνικο Κρατος να καταφερει κατι τετοιο.

Αρα τι γινεται, ποια ειναι η καλυτερη λυση? Να φερει το Κρατος καποιον με πειρα, χρηματα και οργανωση/οραμα για το μελλον ωστε να αναλαβει την διαχειριση/πραγματοποιηση αυτης της προσπαθειας. Και γι αυτο προχωρησε αυτο το θεμα ετσι οπως προχωρησε. Το αν η επιλογη της Cosco ειναι η σωστη? Θα δειξει ο χρονος, εδω ειμαστε για να κρινουμε και να σχολιασουμε. Η Hutchinson Whampoa κατα τη γνωμη μου θα ηταν ισως καλυτερη επιλογη αλλα μαλλον δεν θα μαθουμε ποτε. Η ενσταση μου εχει να κανει με το γεγονος οτι στην πραγματικοτητα διαγωνισμος δεν εγινε ποτε, και οι πετρες ξερουν εδω και χρονια οτι το ΣΕΜΠΟ(ενταξει, το συγκεκριμενο κομματι τελος παντων) παει στην Cosco, οπως κατι παρομοιο φημολογουταν -τουλαχιστον μεχρι πριν μερικους μηνες- για την AP Moller και το αντιστοιχο terminal της Θεσσαλονικης.

Σκεφτεται κανεις καποια καλυτερη λυση ωστε να εφευγε απο το τελμα το terminal? Η μαλλον για να το θεσω πιο σωστα, σκεφτεται κανεις καμια καλυτερη λυση ρεαλιστικα υλοποιήσιμη? Οχι πως εχει πια σημασια δηλαδη, ο κυβος ερριφθη.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Εδω και μια βδομαδα βασικα ειναι ηδη αλλαγμενο το καθεστως και κανουν δειλα δειλα την εμφανιση τους τα βαπορια της Cosco. Ηδη εχουν γινει τεραστιες αλλαγες μεσα στο πως δουλευει ο σταθμος εχει αυξηθει η κινηση με αποτελεσμα να πηζουν οι γυρω δρομοι απο φορτηγα :mad:

Στα καλα ειναι οτι πλεον ο σταθμος λειτουργει με απλες διαδικασιες (οχι δε θες διαβατηριο για να μπεις μεσα, αρκει μια αιτηση) Ηδη το χωρο κοσμουν ταμπελες PCT (Piraeus Container Terminal) και ειμαστε σε αναμονη για τα νεα συγχρονα μηχανηματα που θα διευκολυνουν τη ζωη οσων εργαζονται εκει.

Οι Κινεζοι εχουν κατακλησει το χωρο και παντου υπαρχει ενας (ειναι και πολλοι αλλωστε ζωη να χουνε :D)

αλλα τουλαχιστον ειναι ησυχοι :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...