Jump to content
Shipfriends

Δηλώσεις δρομολόγησης - Δρομολογήσεις Γενικότερα


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Δεν ξέρω αν είναι το καταλληλότερο θέμα,πάντως οπως δείχνει με τα κρατούντα τα τωρινά,για πρώτη φορά μετά απο αρκετά καλοκαίρια ,θα εχουμε αρκετά πλοία στις ιδιες γραμμες,με ενα καλοκαιρι πλέον πιο "ανάλαφρο" απο θέμα covid. Σιγουρα δεν είμαστε και 90's , αλλα κάποιες κοντρίτσες τις βλέπω να έρχονται απο Πειραιά,γιατι στη Ραφήνα αυτά δε σταμάτησαν ποτέ.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 5/4/2023 at 7:07 PM, wysiwid said:

Η Εταιρεία διαθέτει μια αδεια σκοπιμότητας

 

On 5/4/2023 at 7:12 PM, gtogias said:

Επειδή κάπου έχω μπερδευτεί:

1. Υπάρχουν άδειες σκοπιμότητας ακόμα ή εννοείτε τις δηλώσεις δρομολόγησης;

 

On 5/4/2023 at 7:16 PM, wysiwid said:

Έχει και άδεια σκοπιμότητας

 

On 5/4/2023 at 7:18 PM, gtogias said:

Είχα την εντύπωση ότι οι "άδειες σκοπιμότητας" έχουν καταργηθεί εδώ και πολλά χρόνια. Εξ ου και οι ετήσιες δηλώσεις δρομολόγησης.

 

On 5/4/2023 at 6:32 PM, ΕΥΔΟΞΟΣ said:

Πήραμε τη σκοπιμότητα το 2012 

 

On 4/29/2023 at 6:34 PM, SAMAINA said:

Απο τότε που κόπηκαν οι άδειες σκοπιμότητας (για να πάρεις την τάδε γραμμή, θα πηγαινεις και εκεί και ας μπαίνεις μέσα), 

 

On 4/26/2019 at 10:04 AM, proud_ionian said:

αυτα ειναι τα αγαθα του ελευθερου ανταγωνισμου:D

2 δεκαετιες μετα την καταργηση των αδειων σκοπιμοτητας και ειμαστε ενα βημα απο το να τις νοσταλγησουμε

 

On 8/24/2022 at 6:28 PM, proud_ionian said:

Στην ακτοπλοΐα νομίζω ότι δύσκολα θα βρούμε προορισμό χωρίς μια έστω επιδοτούμενη προσέγγιση. Συγκρίνετε με πριν 25 χρόνια, επί αδειών σκοπιμότητας και θα φρίξετε.

 

On 10/19/2013 at 10:24 PM, papashark said:

Νομος 2392/2001 άρθρο τρίτο, παράγραφος 2,

Συντροφοι, οι αδειες σκοπιμότητας καταργήθηκαν πριν 22 χρονια, με τον νομο (σκουπα) Παπουτση και αντικατασταθηκαν απο το σημερινο συστημα  των δηλωσεων δρομολογησης και της υποχρεωτικης (λεμε τωρα) δεκαμηνης δρομολογησης.

Η αδεια σκοπιμοτητας (οπως και η δηλωση δρομολογησης σημερα) "ακολουθουσε" το πλοιο και οχι την εταιρια.

Με το σημερινο καθεστως, θεωρητικα ο καθενας μπορει τον Φεβρουαριο να κανει δηλωση δρομολογησης για την επομενη δρομολογιακη περιοδο και απο 1/11 που ξεκινα η δρομολογιακη περιοδος, να ξεκινησει δρομολογια στη γραμμη που εχει δηλωσει. (με πλοιο που εχει πιστοποιητικα αξιοπλοϊας και με ωραρια που απεχουν απο τους νυν κλπ κλπ που διαβαζουμε καθε τοσο). Στην πραξη δηλωνονται οι προσοδοφοροι προορισμοι και οι υπολοιποι καταληγουν να επιδοτουνται, με αποτελεσμα να ειναι ελαχιστοι οι προορισμοι, χωρις επιδοτουμενη προσεγγιση. Επιπλεον αντι για ελευθερο ανταγωνισμο, εχουμε παλι μονοπωλιακες καταστασεις και εκτοξευση τιμων.

Στις αδειες σκοπιμοτητας υπηρχε προστατευτισμος και κλειστη αγορα. Δεν εμπαινε οποιος ηθελε. Ενα πλοιο επαιρνε αδεια σκοπιμοτητας για συγκεκριμενη γραμμη, με συγκεκριμενες προσεγγισεις και συγκεκριμενα ωραρια. Την αδεια την εδινε το ΥΕΝ, αφου πρωτα γνωμοδοτουσε η ΓΕΑΣ (γνωμοδοτικη επιτροπη ακτοπλοϊκων συγκοινωνιων). Αναλογα με την κινηση της γραμμης, το ΥΕΝ (θεωρητικα) μπορουσε να δωσει αδεια σκοπιμοτητας και σε αλλο πλοιο, αλλης εταιριας. Στην πραξη, με τις αδειες σκοπιμοτητας, υπηρχαν τοπικα μονοπωλια ή ολιγοπωλια, που για να παραμεινουν μονοπωλια και πολλες χαρες εκαναν (προσεγγισεις σε μη προσοδοφορους ή προβληματικους προορισμους) και τα πλοια τους προσεχαν (οχι ολοι), για να μην υπαρχουν παραπονα απο τους ντοπιους.

Δεν ηταν ολα... αγια βεβαια. Για να παρει καποιος αδεια σκοπιμοτητας ή για να... μην παρει καποιος δυνητικος ανταγωνιστης, πηγαινοερχονταν... βαλιτσες. Ετσι λεγαν οι φημες. Υπαρχουν γνωστες κραυγαλες περιπτωσεις μονοπωλιων που δεν εσπαγαν (πχ Κρητη, Κεφαλονια, ΒΑ Αιγαίο) και δεν επαιρνε αλλος αδεια, αδειων που δοθηκαν σε ενα βραδυ μολις αλλαξε η κυβερνηση (πχ GA στα Δωδεκανησαν) ή αδειες που δεν δόθηκαν ποτέ (sea speed 1, νυν FC4).

Η αδεια ηταν περιουσιακο στοιχειο του πλοίου και αύξανε κατά πολύ την αξία του (σαν τις αδειες των ταξι και των βυτιοφορων). Ελαχιστες ειναι οι περιπτωσεις αδειων σκοπιμοτητας που ανακληθηκαν, λογω μη εκπληρωσης των προϋποθεσεων δρομολογησης. Ειναι παρα πολλες οι περιπτωσεις ομως διαφορων αλχημειων που εγιναν, ειτε σε περιπτωσεις αντικαταστασεων λογω 35ετιας, ειτε σε τραμπες μεταξυ πλοιων της ιδιας εταιριας, προκειμενου ενα κουρελι να παρει αδεια σε καλη γραμμη και να ανεβει η αξια του

Κοινο χαρακτηριστικο του τοτε και του τωρα, ειναι οτι τον τελευταιο λογο τον εχει το ΥΕΝ και ο εκαστοτε υπουργος, ο οποιος, με βαση το νομο παντα:P, αποφασιζει κατα το δοκουν. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Η ΑΝΕΚ δεν υπάρχει σαν νομική οντότητα σε αντίθεση με την ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΪΣ. Όλα τα πλοία της ανήκουν πλέον στην ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΕ!

Link to comment
Share on other sites

Τρεις παρατηρήσεις:

1. Κρήτη 2 γιοκ. Δεν έχει δηλωθεί πουθενά, ενώ απεναντίας το Πρέβελης (!!!) έχει δηλωθεί κάπου για την τιμή των όπλων. Μάλλον θα είναι το τελευταίο καλοκαίρι που θα το δούμε σε έκτακτη εμφάνιση (και αυτό στην αιχμή του καλοκαιριού)

2. Διαφαίνεται ότι μάλλον ο όμιλος βλέπει την Αριάδνη ως προσωρινή λύση στην Αδριατική. Πιθανότατα από του χρόνου ξανά στο Αιγαίο 

3. Αντιο για πάντα Σαντορίνη κ Ίος θα μας πει ο Άνεμος? 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...