Annivas Posted May 8, 2023 Share Posted May 8, 2023 (edited) Μιας και στο topic του Blue Star Myconos αναφερθήκαμε για το πως ένα πλοίο χαρακτηρίζεται ταχύπλοο ας ανοίξουμε ένα ξεχωριστό θέμα. Ταχύπλοο σκάφος χαρακτηρίζεται ένα πλοιο το οποίο κατα την κατασκευή του τηρήθηκαν οι προδιαγραφές του Κώδικα ταχυπλοων σκαφων και πιστοποιήθηκε βάση αυτού . Ο κώδικας ταχυπλοων ειναι κατι σαν την Solas για τα συμβατικά και υπάρχουν δυο κώδικες ταχυπλοων σκαφων . ο Highspeed Code του 1994 σύμφωνα με τον οποίο ειναι κατασκευασμένα και πιστοποιημένα η συντριπτική πλειοψηφία των ταχυπλοων στην Ελλάδα . https://www.ynanp.gr/media/documents/document_IhkJxh9.pdf ο Highspeed Code του 2000 σύμφωνα με τον οποίο ειναι κατασκευασμένα και πιστοποιημένα τα νεότερα ταχύπλοα που έχουμε στην Ελλάδα ήτοι το Santorini Palace , τα Aero και εσχάτως το Golden Prince. https://www.ynanp.gr/media/documents/document_Cuo7zjl.pdf Κάποια ταχύπλοα σκάφη κυρίως τα παλαιότερα που κατασκευάστηκαν και πιστοποιήθηκαν πριν τον κώδικα του 1994 , συμμορφώνονται με τον κώδικα δυναμικως υποστηριζόμενων σκαφων (DSC). Σκαφη που ήταν συμμορφωμένα με τον εν λόγω κώδικα ήταν τα ιπτάμενα δελφίνια , ομως δεν γνωρίζω αν στην πορεία συμμορφώθηκαν με τον κώδικα του 1994 η παραμένουν σε αυτον. https://www.elinyae.gr/ethniki-nomothesia/pd-7971981-fek-209a-1081981 Edited May 8, 2023 by proud_ionian tag Link to comment Share on other sites More sharing options...
marioskef Posted May 8, 2023 Share Posted May 8, 2023 Ενδιαφέρουσα παράθεση στοιχείων... Τα palace λογου χαρην των μινωικων πρέπει να ακολουθούν αυτούς τους κώδικες; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annivas Posted May 8, 2023 Author Share Posted May 8, 2023 Όχι αυτά τα πλοία χτίστηκαν με τις προδιαγραφές και τα πρότυπα ασφαλείας της Solas και λοιπών ευρωπαϊκών κανονισμών , οπότε δεν μπορούν να θεωρηθούν ταχύπλοα σκάφη ακόμη κι αν αναπτύσσουν 30 κόμβους ταχύτητα . Δεν έχουν επαφή με κάποιο κώδικα απο τους προαναφερόμενους . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Top1 Posted August 19 Share Posted August 19 Θεωρώ οξύμωρο το γεγονός ότι στο thunder απαγορεύουν να βγεις έξω κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ενώ στο champion jet 1 και jumbo jet που πάνε και με 2-3 κόμβους παραπάνω επιτρέπεται καθόλη την διάρκεια. Γενικά έχει κανείς μια «λίστα» σε ποια ταχύπλοα επιτρέπεται να βγεις έξω και σε ποια οχι; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted August 19 Share Posted August 19 Επειδή την έχω κάνει την ερώτηση, η απάντηση που πήρα είναι πως σύμφωνα με τον κώδικα ταχυπλόων δεν επιτρέπεται να βρίσκεται κανείς στο κατάστρωμα κατά τον πλού. Άρα το σύννομο φαίνεται είναι αυτό που κάνει η Fast Ferries. Από κει και πέρα, άλλοι επιλέγουν να μην το εφαρμόζουν αυτό και να κρατάνε το όποιο κατάστρωμα ανοιχτό. Πάντως όλοι, όταν οι καιρικές συνθήκες είναι ζόρικες σε μαντρώνουν μέσα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gtogias Posted August 19 Share Posted August 19 Ίσως να μην είναι τόσο ξεκάθαρο και γιαυτό κατασκευάζονται ακόμα ταχύπλοα με θέσεις επιβατών (που δεν συμπεριλαμβάνονται στο πρωτόκολλο) στα ανοικτά καταστρώματα τους. Αντίστοιχα υπάρχουν κάποια ταχύπλοα στην Ελλάδα που έχουν θέσεις επιβατών στο εξωτερικό κατάστρωμα, πχ τα Highspeed 4 και Olympic Champion Jet. Μάλλον κάποια είναι προσπελάσιμα υπό προϋποθέσεις. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now